Gå til innhold

Jeg skal ned 50 kilo!


frkmammatil3

Anbefalte innlegg

Flinke jenter her! Virkelig! :klemmer: Jeg er 1.69 høy og starta på 83,5 kg. har gått ned til 81 ca nå på 3 uker. Skal ned til 63 visstnok, i følge bodyscan og tanitavekt. Men mange mener at om jeg går ned så mange kilo så vil det ikke være noe igjen av meg.

Men som sagt, dere er flinke! :5:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i samme situasjon som deg. Veide nok mer enn 130 da jeg starta i høst, har greid å ta av ca 20 kilo til nå, satser på å komme ned til 80 tallet ihvertfall og være der!! Jeg starta med å endre kostholdet, så tok jeg fatt på treningen. Har gradvis trent meg opp. Sykler på trimsykkel og går i motbakker. Har i den siste tiden jogga litt innimellom når jeg er ute og går. Jeg ble anbefalt av legen å trene mest kondisjon. Så jeg venter med styrketrening en stund til. Skulle egntlig også vente med å jogge til jeg er under 100 kilo...

Motivasjon er ikke lett å få til... Jeg har måttet kutte ned på andre "krav" og aktiviteter som krevde energi og konsentrasjon for å ha overskudd til dette prosjektet mitt. Jeg tenker langsiktig og synes jeg har realistiske mål i forhold til hvor lang tid dette skal ta. Jeg vurderte en stund å sykmelde meg en dag i uka for å ha overskudd og tid til trening og kostholdsendringene, men har klart å kombinere det med full jobb. Kanskje du skulle vurdere dette hvis jobben er krevende. Dette er et stort prosjekt som er viktig!!!

Lykke til!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert overe dere i denne tråden, dere er så flinke! Utrolig motiverende å lese om det dere har klart å oppnå og dere gir inspirajson for oss (eller meg...) som ikke får det så godt til. Jeg er for glad i sjokoladen, den gode maten og skjeier for ofte ut på kveldene. Kombiner dette med dårlig tid, dårlig planlegging og eksamensstress, så sier det seg selv at det går treigt. Heldigvis ekiisterer slike tråder og gir motivasjon i hverdagen, det er da jeg vet at jeg faktisk kan klare det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet så utrolig godt hvordan du har det.. Sliter med vekta selv, og har en del kilo å gå ned. Jeg har skrevet to innlegg i "ned 20-25kg"-tråden, og vil gjerne lime de inn her:

Innlegg 1:

Jeg skal desverre gå ned mer enn 25kg.. Er så feit at det er til å gråte av. Men har trent fast med personlig trener i en del uker nå og vekta er på vei ned. Så jeg anbefaler virkelig å trene sammen med pt. Jeg er smertelig klar over at det er dyrt, men jeg har prioritert dette overfor sommerferie og alle andre utskeielser.

Jeg vil virkelig anbefale dere som sliter med å gå ned i vekt, er jojoslankere, og har prøvd så utallig mange ganger før osv. å vurdere en pt. Jeg skjønner at mange absolutt ikke har råd, men det er også de (som meg) som kan velge å ta seg råd til det om man kutter ned på alt annet. Og det er virkelig verdt det. Så om du sliter veldig, vurder det!

Ønsker alle lykke til videre her :)

Innlegg 2:

Veide meg i dag hos PTn og har gått ned 7,9kg på 7 uker :) Og alt er fett, ingenting muskler, de bruker en slik maskin som måler alt nøyaktig :)

---

Det jeg altså vil anbefale deg ts er å vurdere å ta deg råd til PT. Han/hun vet nøyaktig hva de skal gjøre for å få deg ned i vekt. Jeg har aldri trent så eksplosivt før som det jeg gjør nå, og har allerede fått noen råe armmuskler (selv om vi fokuserer på ben, for det er store muskelgrupper). Om det finnes personlige trenere der du bor så ville jeg ringt litt rundt og forhørt meg. Jeg trener 3 ganger i uka sammen med en fantastisk mann, og jeg trenger ikke å ha motivasjon, for han ordner det for meg. Jeg skal bare gjøre som han sier.

Men når du går tur, blir du andpusten og svett? For de sier jo at "all" bevegelse hjelper, og det gjør jo selvsagt det, men for å holde motivasjonen oppe er man avhengig av å se at vekta går nedover. Og det gjør den best om du klarer å jobbe såpass hardt at du blir sliten. Man skal ha høyere puls, det skal gjøre vondt, og man skal ha gangsperre dagen etter. Da funker det!

Og du gikk jo ned 10kg, det betyr jo at du klarer å gå ned i vekt!

Ikke gi opp :klemmer:

Tusen takk for svar og støtte! Jo, jeg går til svetten renner, og jeg hiver etter pusten. Litt gangsperre, men ikke helt ubrukbar dagen etter nei... hehe. Jeg har dessverre ikke råd til PT, tro meg - tanken har vært der! Jeg er alene med 3 håpefulle, og har lav inntekt, så vi presser alle utgifter ned, for å ha råd til sunn mat. Det er DYRT å være sunn!

Men, gratulerer til deg! Du har jo virkelig stått på. Heng gjerne i denne tråden også, om du har lyst. :)

Blogger du eller skriver dagbok her på KG? Eller kunne du tenkt deg å skrevet ned hvordan en typisk matdag er for deg? Forrige runde ble jo problemet mitt at jeg hadde for høyt energiunderskudd, og jeg synes det er vanskelig å vite hvor man skal ligge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke jenter her! Virkelig! :klemmer: Jeg er 1.69 høy og starta på 83,5 kg. har gått ned til 81 ca nå på 3 uker. Skal ned til 63 visstnok, i følge bodyscan og tanitavekt. Men mange mener at om jeg går ned så mange kilo så vil det ikke være noe igjen av meg.

Men som sagt, dere er flinke! :5:

Så flink du har vært :) 2,5 kilo på 3 uker er jo veldig bra. Jeg skulle vært superfornøyd om jeg bare hadde klart et halvt kilo i uka. Men ingenting er liksom så demotiverende :(

Hva er bodyscan og tanitavekt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme situasjon som deg. Veide nok mer enn 130 da jeg starta i høst, har greid å ta av ca 20 kilo til nå, satser på å komme ned til 80 tallet ihvertfall og være der!! Jeg starta med å endre kostholdet, så tok jeg fatt på treningen. Har gradvis trent meg opp. Sykler på trimsykkel og går i motbakker. Har i den siste tiden jogga litt innimellom når jeg er ute og går. Jeg ble anbefalt av legen å trene mest kondisjon. Så jeg venter med styrketrening en stund til. Skulle egntlig også vente med å jogge til jeg er under 100 kilo...

Motivasjon er ikke lett å få til... Jeg har måttet kutte ned på andre "krav" og aktiviteter som krevde energi og konsentrasjon for å ha overskudd til dette prosjektet mitt. Jeg tenker langsiktig og synes jeg har realistiske mål i forhold til hvor lang tid dette skal ta. Jeg vurderte en stund å sykmelde meg en dag i uka for å ha overskudd og tid til trening og kostholdsendringene, men har klart å kombinere det med full jobb. Kanskje du skulle vurdere dette hvis jobben er krevende. Dette er et stort prosjekt som er viktig!!!

Lykke til!!

Det ser ut som du har funnet din vei!! Håper du vil oppdatere her :) Så trivelig å være flere som har samme mål :) Masse lykke til, til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for det! :klemmer:Her kan du lese om inbody 720, en bodyscan eller bodyanalyse :) kan du lese om tanitavekten :) Begge er temmelig nøyaktige, men man skal jo allikevel ta det med en klype salt :) Tok det begge gangene på treningssenter, og begge instruktørene jeg har tatt den med som har sett at jeg må gå ned 20 kg har hevet øyenbrynene og sagt "njaaa... du trenger vel ikke å gå ned SÅ mye"!

Men for noen som ikke har like misledende kropp som meg, så funker det veldig bra :) Koster bittelitt å ta testen, men er veldig spennende :)

Endret av Celestia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert overe dere i denne tråden, dere er så flinke! Utrolig motiverende å lese om det dere har klart å oppnå og dere gir inspirajson for oss (eller meg...) som ikke får det så godt til. Jeg er for glad i sjokoladen, den gode maten og skjeier for ofte ut på kveldene. Kombiner dette med dårlig tid, dårlig planlegging og eksamensstress, så sier det seg selv at det går treigt. Heldigvis ekiisterer slike tråder og gir motivasjon i hverdagen, det er da jeg vet at jeg faktisk kan klare det!

Hei Lykkelitenen! Jeg har samme problem som deg... sjokoalde bare roper og roper, den VIL at jeg skal fange den. Jeg bare MÅ ha når jeg stresser, og bruker det ofte som belønning. Jeg ønsker egentlig ikke å kutte det HELT ut heller, men det handler jo om å begrense seg, og faktisk holde det til lørdager..

Du kan klare det! Helt klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det! :klemmer:Her kan du lese om inbody 720, en bodyscan eller bodyanalyse :) kan du lese om tanitavekten :) Begge er temmelig nøyaktige, men man skal jo allikevel ta det med en klype salt :) Tok det begge gangene på treningssenter, og begge instruktørene jeg har tatt den med som har sett at jeg må gå ned 20 kg har hevet øyenbrynene og sagt "njaaa... du trenger vel ikke å gå ned SÅ mye"!

Men for noen som ikke har like misledende kropp som meg, så funker det veldig bra :) Koster bittelitt å ta testen, men er veldig spennende :)

Ah takk for tips. Skal lese om det, men vet ikke om jeg kommer til å ta testene enda i alle fall. Jeg ønsker å komme meg ned til rundt 80, jeg er ganske stor i meg selv, og tror jeg vil føle meg ok da. Helst vil jeg se 78 tallet, men tiden får vise hvordan ting føles underveis. Slike tester tar vel neppe benbygning osv i betraktning :) Hvis jeg skulle veid under 70 kilo hadde jeg sett ut som et benrangel, og det ønsker jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som du har funnet din vei!! Håper du vil oppdatere her :) Så trivelig å være flere som har samme mål :) Masse lykke til, til deg også :)

Takk :)

Skal prøve å oppdatere her ja, du også!! Det er jo spennende og gøy da, når man er kommet litt i gang!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte opprette ny blogg, da jeg ikke klarer å finne utav hvilken mailadresse jeg laget den andre bloggen på :/ Kjipt, men har linket til den gamle i alle fall.

Den nye bloggen er: http://livsstilsendringminus55.blogspot.com/

siden minus50 var opptatt, valgte jeg 55, som det faktisk blir tilsammen om jeg når målet.

I dag har jeg gått meg tur, var borte i 1 time og 40 minutter. Mest effektiv gåing, men også innom et par butikker. Lange, tunge oppoverbakker på tur hjem, og det kjentes både her og der! Har ellers spist 3 sunne måltider i dag, og kjøpt meg en New Energy jeg skal kose meg med til kvelden. Det blir lørdagskosen i dag, betraktelig mye mindre enn hva det har vært før :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med blogg! :) Kanskje du kan skrive litt om følelsene dine rundt det å skulle endre livsstil? Hva som holder motivasjonen oppe, forandringer du merker, om du syns det går greit eller om det er vanskelig å holde seg til planen osv. Hadde vært interessant å lese om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og støtte! Jo, jeg går til svetten renner, og jeg hiver etter pusten. Litt gangsperre, men ikke helt ubrukbar dagen etter nei... hehe. Jeg har dessverre ikke råd til PT, tro meg - tanken har vært der! Jeg er alene med 3 håpefulle, og har lav inntekt, så vi presser alle utgifter ned, for å ha råd til sunn mat. Det er DYRT å være sunn!

Men, gratulerer til deg! Du har jo virkelig stått på. Heng gjerne i denne tråden også, om du har lyst. :)

Blogger du eller skriver dagbok her på KG? Eller kunne du tenkt deg å skrevet ned hvordan en typisk matdag er for deg? Forrige runde ble jo problemet mitt at jeg hadde for høyt energiunderskudd, og jeg synes det er vanskelig å vite hvor man skal ligge!

Hva med et Grete Roede kurs da? Det er ikke så dyrt, og da kan du finne støtte i mennesker som er i samme situasjon som deg. Det er tøft å slanke seg. Jeg vurderte psykolog i en periode for å snakke om alt det vanskelige, men nå bruker jeg PTn som psykolog i stedet ;)

Jeg skriver ingenting her inne nei, men en vanlig dag består seg av 3 rugsprø eller havregryn til frokost, havregryn eller salat eller omelett til lunsj, Skyr til mellommåltid, middag der jeg bruker tallerkenmodellen (50% grønnsaker/salat, 30% rent produkt av fisk, fugl, svin og litt storfe, 20% poteter/pasta/ris). Deretter 2 rugsprø til kvelds. Av og til bytter jeg ut rugsprøene med en skive. Innimellom om jeg blir skikkelig godtesjuk drikker jeg et glass Oboy.

Siden du sliter slik med godtesug på kveldene kan det tyde på at du spiser for lite på dagen. Tenk at du skal spise frokost som en konge, lunsj som en prins og middag som en fattigmann.

Pass på at du ikke har noe fristende i skapet, ta tilbake lørdagen!

Finn deg noe annet å gjøre når det kribler i fingrene, jeg strikker! (Kun rett fram da, jeg kan ikke noe annet :fnise:)

Trening som du kan gjøre hjemme hver dag er:

50 utfall

50 knebøy

Planken

Fyll noen flasker med vann og tren armene litt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra med blogg! :) Kanskje du kan skrive litt om følelsene dine rundt det å skulle endre livsstil? Hva som holder motivasjonen oppe, forandringer du merker, om du syns det går greit eller om det er vanskelig å holde seg til planen osv. Hadde vært interessant å lese om :)

Takk for tilbakemelding :) Jeg skal prøve å få skrevet litt mer om det, men nå har jeg brukt et par dager på å få skrevet inn alt jeg har spist siden jeg kom i gang igjen ;) Men en ting er sikkert, jeg synes det er SUPERvanskelig! Men som sagt, skal få skrevet mer om det :) Hyggelig at noen orker å lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått veldig bra med vanninntak og måltider i dag :) Dog litt sen middag, fordi vi valgte å dra på besøk. Men viktigst av alt, noe jeg ikke har klart på månedsvis: Jeg motsto en deilig, saftig gulrotkake!! Ett hakk i riktig retning :)

Jeg merker veldig godt at jeg har økt vanninntaket, og håper dette vil gjøre at det løsner litt :)

Ble ikke tur i dag, men i morgen skal jeg gå ca 1 time og 20 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg virkelig fornøyd. Jeg klarte å presse meg selv til å gå en tur som er kjempetung å gå.. brukte 55 minutter oppover, nesten bare oppoverbakker! Ble mye pust og pes, og av med klær ja... hehe. Og 40 minutter hjem igjen. Veldig fornøyd med innsatsen. Gikk samme tur forrige søndag sammen med datteren, og da brukte vi 1 time og 55 minutt.

Ellers har mat og vann gått veldig fint, og jeg har registrert alt jeg har spist på mylog.no. Tror ikke jeg kommer til å bruke denne så mye, men likte siden svært godt. Nå er det viktigere for meg å blogge, for jeg vet stort sett hva ting inneholder :)

Jeg skal se et annet tall på vekta på fredag! Basta! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her går det bare fint! :) Jeg har gått turer hver dag denne uka, unntatt i dag... men i dag har jeg brukt UTROLIG mye energi på å motstå fristelser!! Hehe... Jeg kjøpte meg ikke noe på feiringen på skolen (annet enn en flaske bris), og vel hjemme etter middag unnet jeg meg 30 gram vaniljesaus på friske jordbær :)

Jeg har testet ut Myfitnesspal i 3 dager nå, og liker det bedre og bedre. Gikk for mylog først, men ønsket så veldig å ha en app på telefon, som gjør d enkelt å registrere ting selv om man er på farta. Alt jeg har søkt opp hittil, unntatt plommer, har jeg funnet (på norsk), så jeg er rimelig imponert. Det jeg liker best er at den hele veien forteller meg hvor mye kcal jeg har igjen å spise i løpet av dagen, og hvordan fordelingen på fett, protein å karbohydrater er :)

Flere som holder på?

Se gjerne i bloggen min :)http://[email protected] :) Jeg oppdaterer hver dag, for å ha kontroll på inntaket, og får jeg til å fortsette slik MÅ det skje noe på vekta. Jeg skal forresten til legen for veiing i morgen :) Veldig speint. Håper på minimum 0.5 kilo ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg!

Har selv klart å gå ned nesten 20 kg, og holdt meg der til flere uker ut i graviditeten :) Målet mitt er å forsøke å begrense vektoppgangen nå, og så forhindre det som skjedde sist, nemlig at jeg satt hjemme med baby og spiste meg tykkere og tykkere. Kommer til å følge med her, selv om det ikke blir noen slanking på meg nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg!

Har selv klart å gå ned nesten 20 kg, og holdt meg der til flere uker ut i graviditeten :) Målet mitt er å forsøke å begrense vektoppgangen nå, og så forhindre det som skjedde sist, nemlig at jeg satt hjemme med baby og spiste meg tykkere og tykkere. Kommer til å følge med her, selv om det ikke blir noen slanking på meg nå.

Så utrolig flink du har vært!! :) Det hjelper veldig å være bevisst, så da går det bedre denne gangen vet du :) Ønsker deg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært til legen å veid meg!! :vekt:

Jeg har gått ned 2.2 kilo siden jeg var der sist!!! :D :duskedame:

Ufattelig godt å se at det endelig rører litt på seg... Har tatt vanndrivende i 3 dager, så det har sikkert gjort sitt det også, men føler at jeg holder på å komme i riktig spor nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...