Gå til innhold

Lærerværelset


Gjest Varpunen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Varpunen

Dere som er nye lærere; klarer dere å ha noe særlig sosialt liv ved siden av jobben? Jeg føler jeg bare har lange dager på jobb, og når jeg kommer hjem er det avslapping før neste lange dag på jobb... Er dette normalt?

Tross i at det er lange dager, så er det fortsatt veldig morsomt da, men jeg skjønner virkelig ikke hvordan folk har overskudd til å være lærere og så komme hjem og ta seg av f.eks småbarn. Håper det går seg litt mer til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke læreverk i norsk liker dere? Lærere jeg har snakker med, liker Kontekst bedre enn Neon. Jeg har ikke jobbet så mye med dem ennå, så jeg vet ikke helt hva jeg synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er nye lærere; klarer dere å ha noe særlig sosialt liv ved siden av jobben? Jeg føler jeg bare har lange dager på jobb, og når jeg kommer hjem er det avslapping før neste lange dag på jobb... Er dette normalt?

Tross i at det er lange dager, så er det fortsatt veldig morsomt da, men jeg skjønner virkelig ikke hvordan folk har overskudd til å være lærere og så komme hjem og ta seg av f.eks småbarn. Håper det går seg litt mer til etterhvert.

Sosialt liv nei - det har jeg ikke sett. Er utslitt hver dag :) Og har ikke begynt med rettebunkene enda.. (begynner med den første av 8 klasser i morra.. hurra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er nye lærere; klarer dere å ha noe særlig sosialt liv ved siden av jobben? Jeg føler jeg bare har lange dager på jobb, og når jeg kommer hjem er det avslapping før neste lange dag på jobb... Er dette normalt?

Tross i at det er lange dager, så er det fortsatt veldig morsomt da, men jeg skjønner virkelig ikke hvordan folk har overskudd til å være lærere og så komme hjem og ta seg av f.eks småbarn. Håper det går seg litt mer til etterhvert.

Det er normalt. Førsteåret! Etterhvert gjør du ting mer og mer på rutine, og selv om det er mye kveldsarbeid i perioder, går det bedre etterhvert!

Hang in there :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er nye lærere; klarer dere å ha noe særlig sosialt liv ved siden av jobben? Jeg føler jeg bare har lange dager på jobb, og når jeg kommer hjem er det avslapping før neste lange dag på jobb... Er dette normalt?

Tross i at det er lange dager, så er det fortsatt veldig morsomt da, men jeg skjønner virkelig ikke hvordan folk har overskudd til å være lærere og så komme hjem og ta seg av f.eks småbarn. Håper det går seg litt mer til etterhvert.

Sosialt liv? Aldri hørt om. Heldigvis er jeg en enstøing på privaten, så det funker jo på et vis da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sosialt liv fungerer greit:) har samboer og barn, treffer venner i helgene, har meldt meg på spanskkurs og begynt å tegne! det var litt lite tid da jeg studerte 50% ved siden av 100% jobb, men nå...

dette er mitt sjette år som lærer da, det var ikke sånn i begynnelsen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det er ganske full fart nå i starten. Ser det er sånn til de mer erfarne lærerne også, men hører og merker at første året er ekstra heftig. Er ikke spesielt sosial av meg - men tror nok jeg hadde fått til en-to aktiviteter i uka, spesielt om det hadde vært noe fast - for da blir det noe av ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som sitter med kartleggingsprøver i lesing eller? Har så vondt av noen av elevene, er ikke akkurat mestringsfølelse når de ikke får til noe som helst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som sitter med kartleggingsprøver i lesing eller? Har så vondt av noen av elevene, er ikke akkurat mestringsfølelse når de ikke får til noe som helst..

Hva slags kartleggingsprøver tenker du på? Når det gjelder lesetester som f.eks. Carlsten, opplever jeg ikke å få vondt av elevene som skårer dårlig, jeg tenker heller at det er veldig flott at det blir kartlagt slik at disse kan få ekstra hjelp.

Nasjonal prøve i lesing opplever jeg imidlertid som fryktelig frustrerende som kartleggings"middel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obligatorisk kartleggingsprøve på VG1. For å være ærlig ser jeg ikke helt poenget med prøvene, da det ikke er som om jeg ikke har merket dette allerede (og jeg har elevene 2 timer i uka.. ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dere som er lærere, tenker dere at dere kommer til å jobbe som lærere resten av livet, eller tenker dere at dere kommer til å jobbe noen år og så videreutdanne dere til noe annet? I såfall, har dere tenkt på hva?

Selv stortrives jeg virkelig, men jeg ser også for meg at jeg kan være ganske sliten om 10-15 år... også har jeg en liten drøm om å en gang bli klinisk ernæringsfysiolog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke helt sikker på at dette er det jeg har tenkt til å holde på med hele livet, men tenker som så at det å være lærer er veldig fint når en har små barn, med tanke på ferier og sånt. Men, den største drømmen er å begynne med oppdrett av travhester på heltid. (Ja, jeg er en hestegeek :gjeiper: )

Har tenkt til å bli millionær når jeg blir stor jeg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, enn så lenge stortrives jeg som lærer, og blir nok "ved min lest" i noen år til. Men jeg kunne tenke meg å gjøre andre ting, om ikke annet så for noen perioder. Verv i fagforeningen, læremiddelkonsulent eller en eller annen skolelederstilling (IKKE rektor!) er ting jeg ikke er fremmed for å snuse på om noen år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, for en spennende tråd! Her vil jeg gjerne følge med.

Jeg går 2.året på Glu-1-7 som det heter så fint. Skal ut i praksis neste uke. Vi har 3 uker praksis etter hverandre, og det blir nok 3 hektiske uker! Men det er jo veldig kjekt også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er lærere, tenker dere at dere kommer til å jobbe som lærere resten av livet, eller tenker dere at dere kommer til å jobbe noen år og så videreutdanne dere til noe annet? I såfall, har dere tenkt på hva?

Selv stortrives jeg virkelig, men jeg ser også for meg at jeg kan være ganske sliten om 10-15 år... også har jeg en liten drøm om å en gang bli klinisk ernæringsfysiolog...

Jeg snuser litt på skoleledelse. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Noen som har en liten oppmuntring til meg som bruker høstferien i "rettehelvete"? Er ferdig med 42 av 72 norskinnleveringer for ett kull, når det er ferdig venter vel ca 50-60 fra kullet over...

Ferie? Det har vi ikke hørt om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varpunen

Off stakkar! Jeg håper du klarer å få de unna på et par dager slik at du hvertfall kan ta deg noen dager med ferie med god samvittighet. Og alt må kanskje ikke være ferdig rettet til høstferien er ferdig heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er lærere, tenker dere at dere kommer til å jobbe som lærere resten av livet, eller tenker dere at dere kommer til å jobbe noen år og så videreutdanne dere til noe annet? I såfall, har dere tenkt på hva?

Selv stortrives jeg virkelig, men jeg ser også for meg at jeg kan være ganske sliten om 10-15 år... også har jeg en liten drøm om å en gang bli klinisk ernæringsfysiolog...

Jeg har jobbet seks år som lærer nå, halvparten på ungdomsskolen og halvparten på vgs, og jeg er nå i gang med videreutdanning. Utdanningsledelse som gjør det enklere å få jobb som inspektør og rektor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en liten oppmuntring til meg som bruker høstferien i "rettehelvete"? Er ferdig med 42 av 72 norskinnleveringer for ett kull, når det er ferdig venter vel ca 50-60 fra kullet over...

Ferie? Det har vi ikke hørt om...

Hadde 120 engelsktentamener om våren en gang, hadde godt betalt så det gikk greit. Bit tennene sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...