Gå til innhold

Lærerværelset


Gjest Varpunen

Anbefalte innlegg

1 time siden, Nieve skrev:

Ja, jeg er ikke helt god på hvordan man får dem på lista, så det var eneste måten jeg visste jeg kunne gjøre det. Synes det er en fin tråd med mange gode tips. 

 

8CDE547C-0F0C-4AC7-821E-7060DB5BA25B.jpeg

Anonymkode: ef64e...195

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Fin tråd dette her! Mye godt lesestoff for en lærerstudent. Brukt noen timer på å lese gjennom alle 37 sidene 😉

Er det noen her som har fremmedspråk i fagkretsen sin og vil dele noen erfaringer? Lett å få jobb, hvordan det oppleves å jobbe som fremmedspråklærer (både vgs og ungdomsskole), og rettemengde? Hvilke andre fag har du i tillegg? 

Går integrert lektorutdanning i tysk med engelsk som fag 2. Håper å få jobb på vgs :) 

Anonymkode: 08b8e...378

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 23.48):

Fin tråd dette her! Mye godt lesestoff for en lærerstudent. Brukt noen timer på å lese gjennom alle 37 sidene 😉

Er det noen her som har fremmedspråk i fagkretsen sin og vil dele noen erfaringer? Lett å få jobb, hvordan det oppleves å jobbe som fremmedspråklærer (både vgs og ungdomsskole), og rettemengde? Hvilke andre fag har du i tillegg? 

Går integrert lektorutdanning i tysk med engelsk som fag 2. Håper å få jobb på vgs :) 

Anonymkode: 08b8e...378

Lurer på det samme! Jeg skal gå lektorutdanningen neste år og har valgt samme fagkombinasjon. Hva syns du forresten om studiet så langt og trives du? 

Anonymkode: 20639...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lurer på det samme! Jeg skal gå lektorutdanningen neste år og har valgt samme fagkombinasjon. Hva syns du forresten om studiet så langt og trives du? 

Anonymkode: 20639...4e2

Hei! Så hyggelig!😊

Hvilket universitet har du søkt deg til? 
Jeg studerer ved UiO, er ferdig med fjerdeåret nå. Veldig fornøyd med fremmedspråk og engelsk, helt ok fornøyd med pedagogikk emnene. 
Har du studert noe tysk eller bodd i tyskland etter vgs? Nivået på fremmedspråk på UiO er HØYT. Ikke for å skremme deg, men når en begynner på 2000-emner i fremmedspråk er det forventet å kunne skrive så og si på morsmålsnivå og akademisk. 
Førsteåret med engelsk var helt greit. Litt tørre litteraturemner, men du trenger ikke sitte 10 timersdager for å få en C liksom. 

Anonymkode: 08b8e...378

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 23.48):

Fin tråd dette her! Mye godt lesestoff for en lærerstudent. Brukt noen timer på å lese gjennom alle 37 sidene 😉

Er det noen her som har fremmedspråk i fagkretsen sin og vil dele noen erfaringer? Lett å få jobb, hvordan det oppleves å jobbe som fremmedspråklærer (både vgs og ungdomsskole), og rettemengde? Hvilke andre fag har du i tillegg? 

Går integrert lektorutdanning i tysk med engelsk som fag 2. Håper å få jobb på vgs :) 

Anonymkode: 08b8e...378

Ofte fine grupper i fremmedspråk, men selvsagt litt retting. Ikke på nivå med norsk/ engelsk.

Anonymkode: 3c74e...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...