Gå til innhold

Mazzi i tåka


Mazilla

Anbefalte innlegg

Skjønner at du gleder deg til å flytte hjem igjen nå når dere er en familie. :rodmer:

Så bra bæreselen fungerer så fint. :) Og flott at han godeste får roet henne. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du ser frem til å flytte hjem :) Kjempefint at S roer seg i bæreselen da! :)

Bra bussturen gikk fint :) Bukseskift tror jeg ikke jeg hadde tenkt på heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en stund med snuppa ut på tuur og slikt hadde jeg bestandig med meg fullt klesskift til både meg og henne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hadde sendt meg et nydelig dikt som jeg leste i natt mens jeg ammet.. :grine: Må bare legge det ut her også:

Livets høyeste lykke

Zinken Hop

Den vesle varme ungen min

gjør rare lyder med tungen sin,

hun lager merkelige ord

til glede for sin stolte mor.

Min egen lille deilighet,

jeg har slik gunstig leilighet

til gransking av den hvite rand

av underkjevens første tann,

en bitteliten snehvit spiss

av verdens minste tannebiss.

Du vesle fugleungen min,

den lubne, skjønne kroppen din

med de små rare klærne på,

og foten din, med tærne på,

og hånden din, og armen din,

og farven din, og varmen din,

er som et kjempemessig hav

din mor kan øse lykke av.

Men uten kamp, og uten slag,

skal jeg gi slipp på deg en dag.

Hvor min du er, - allikevel,

skal du bli stor, og bli deg selv.

Nå kan jeg bare pleie deg

og elske deg, og eie deg,

og leke med deg, og ta i deg,

og være bunnløst glad i deg.

Men når du selv, om litt, blir stor,

så vil du si: "Nei, æsj da, mor."

Og selvsagt har du rett i det,

det finnes ikke vett i det.

Og så en dag om 15 år,

skal denne bylten uten hår,

som sutter sin egne tær,

si: "Mor, så gammeldags du er."

Og ser du mitt fotografi,

så vil du le av det og si:

"Tenk dette her er mor og far!

Å, gid hvor rare dere var!"

Hva sorger det vil volde meg

i strid for å beholde deg,

hva kamp det enn vil skape meg,

så vil jeg sikkert tape deg.

Vi snakker sammen uten ord,

for selvsagt skjønner jeg, din mor,

allverdens rare skurrelyd.

Jeg legger munnen, from av fryd,

mot nakkegropens myke skinn.

Å, skjønne fugleungen min!

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det er flere enn meg som falt for diktet! :rodmer:

I går morges filma jeg S mens hun lå i senga etter morgenmåltidet, og plutselig kom det et smil! :rodmer: Jeg var litt i tvil, men så gjorde hun det igjen. Verdens nydeligste,ihvertfall for meg. Moro at jeg fikk det på film! :hoppe: Sendte filmen til alle beste- og oldeforeldrene, og de var helt enige i at det var smil og ikke grimaser. (Selv om det vel egentlig er mer reflekser/grimaser enn bevisst smiling så tidlig, men det bryr ikke en stolt mamma seg om...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grein etter de to øverste linjene på diktet...

Faen, jeg klarer jo ikke drikke av koppen min engang så rørt ble jeg. :lol:

Hvilken dato flytter dere hjem igjen?

Vi skal samme plassen i løpet av sommeren.

Kunne en kaffe eller slikt være av interesse.... :lur:

(å, drit flaut om du nå sier at neeei, det kunne ikke være av interesse! :hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går morges filma jeg S mens hun lå i senga etter morgenmåltidet, og plutselig kom det et smil! :rodmer: Jeg var litt i tvil, men så gjorde hun det igjen. Verdens nydeligste,ihvertfall for meg. Moro at jeg fikk det på film! :hoppe: Sendte filmen til alle beste- og oldeforeldrene, og de var helt enige i at det var smil og ikke grimaser. (Selv om det vel egentlig er mer reflekser/grimaser enn bevisst smiling så tidlig, men det bryr ikke en stolt mamma seg om...)

Det er absolutt ikke for tidlig med smil på dette tidspunktet! :opplyser: Så det var nok noen go'smil til mamma hun sendte der :rodmer: Ekstra stas å få det på film! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå spiste nettopp S fra flaske for første gang :) Det gikk finfint, og det var tomt på et blunk. Hun er veldig sutrete i dag, men vet ikke om det er fordi hun er sulten (i så fall er det vel økedøgn, for hun har spist i "hele" dag) eller fordi hun ikke har bæsja. Hun trykker veldig innimellom, så jeg går og venter på en skikkelig bæsjebleie, men den har foreløpig latt vente på seg. Jeg har blitt skikkelig forkjøla, så det er en ganske slitsom dag.. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydelig dikt :rodmer:

så koselig med smil på film!!! jordmoren jeg gikk til på kontroll sa at de kan smile så tidlig! hvis babyen ser på deg og smiler så er det bevisst, men hvis hun ikke ser på deg og krøker føttene så er det luftsmerter.

dette med skitebleien trenger ikke gjøre noe, de sier det kan gå dager mellom skitene... :)

så koselig med treff! får jeg være med? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det isåfall bevisst! To ganger! :strix: Hun har hele tida hatt minst én diger bleie hver dag, mens i dag har det bare vært en liten promp, men det er klart det kan ha endra seg. Alt forandrer seg jo med disse små når man nettopp tror man har forstått noe eller fått inn rutiner på ting.. :fnise:

Nå har hun nettopp sovna (eller rettere sagt blitt lurt i søvn), etter å ha spist nærmest sammenhengende siden klokka 15.. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...