Gå til innhold

Mazzi i tåka


Mazilla

Anbefalte innlegg

Gled deg til rundt 4-6 mnd da hun begynner å le ordentlig :rodmer:

Det er også rundt denne tiden du vil få mer kontakt med henne, men ikke stress den tiden kommer så alt for fort :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og når hun har passert 4 år vil du og se på babybilder og savne den tida hun var baby.

Tro meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S har lakenskrekk :sukk: I vogna sovner hun som en stein omtrent før vi har kommet i gang med trilleturene, mens inne vil hun omtrent bare sove på brystet til han godeste. I går sovna hun ikke før halv tre, og det ser ikke altfor lyst ut med det første i dag heller... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakenskrekk er slitsomt. :jepp:

Dere har prøvd å gjøre senga litt mindre? Husk de liker det trangt og lunt - sånn det er inni magen...

Vi bruker vogn-baggen som seng vi - da den er såpass smal sånn at vi får den lune, litt trange soveplassen. E sovner og sover godt da.

Jeg har også funnet ut at dersom han er litt ekstra survete på kvelden (les: etter siste måltid på kvelden) så gir jeg han litt ekstra mat - da sovner han gjerne med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi rullet sammen håndduker til "pølser" og la rundt henne i senga når hun ikke ville sove der :) Også fylte jeg en varmeflaske som jeg la under dyna hennes ei lita stund før hun skule i seng, for ofte når de sovner oppå oss så våkner de for at den gode kroppsvarmen forsvinner :)

Men iallefall, når vi brukte varmeflaska våknet hun ikke :) Tok den selvfølgelig ut av senga da når vi la henne oppi der slik at det ikke skulle bli for varmt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurt med den varmeflaska!

Vi bruker vognbagen oppi sprinkelsenga... med lammeskinnet, kantene er litt brettet slik at hun får det lunere :)gir også pupp slik at hun blir døsig før jeg legger henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene, jenter! :klemmer: Vi har prøvd "alt", men ikke samtidig.. Nå har vi kjørt på med full pakke, så nå ligger hun i vognbagen med et håndkle som en pølse tett rundt seg, med varmeflaskeoppvarmet lammeskinn under seg. For øyeblikket er hun rolig, men det er nok bare et spørsmål om tid før det eksploderer nedi der.. :sjenert: Hun er nemlig en hissig liten frøken! Hun spiser og spiser til hun slipper puppen selv, og så blir hun kjempesinna fordi hun ikke har puppen mer.. :rolleyes: Så gulper hun opp en liter melk, og så er hun tilsynelatende like sulten igjen. Og sånn går no dagan... :Gjesp:

Håper denne natta blir bedre enn de to forrige. I natt er heldigvis han godeste "tilgjengelig" igjen. Det var litt fælt i går da jeg følte at han ble liggende våken, og at det var mitt ansvar å roe henne (uten hell). Riktignok uten grunn - han sov visst som en stein gjennom flere timer med vekselvis mating, roing og hysterisk gråt. Noen har godt sovehjerte ja! Mitt sovehjerte er det verre med. I stad var han godeste på en to timer lang trilletur for at jeg skulle få sove litt, men fikk jeg sove? Neida.. :tristbla::sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: ikke fått med meg nye dagboka før nå!

Har du prøvd swaddling??? det er helt fantastisk og funket supert på Bumba......google swaddling så skjønner du hvordan du gjør det...men kort er det at du tar et teppe tett rundt babyen.

Hissig, nå er hun vel 3 uker og er en veldig normal tid til øking, da har man en baby som henger omtrent i puppen hele dagen og natta :daane: Hva med å bruke sjal??? bæring skal også påvirke melka bra og du får gjort litt om hun bare vil sove oppå deg ;)

Håper dere får en fin feiring i morra :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille snupp sov som en engel i natt! :strix: Tok henne over i min seng i dag morges og ammet liggend så hun kunne sove videre inntil meg. Har ikke ammet liggende siden sykehuset. Føler ikke at jeg får det helt til, for jeg har jo bare én arm da. I tillegg var det litt vondt, så jeg tror hun/jeg lå litt feil.

Gratulerer med dagen, jenter! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en av gulpeklutene hennes og ha den på deg under en singlett en dag, og rett før hun skal sove legger du den i senga hennes - på den måten kjenner hun lukten av deg og roer seg.. Vet ikke om du har prøvd det allerede altså :sjenert:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

funker de tipsene der når snuppa har blitt 4 og? :lol:

Hjelpes, jeg har glemt hvordan det var og ha en liten baby noen ganger skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, det er jo helt umulig å få gjort noe som helst når man har baby! :bond::ler: Må ordne en hel haug ting i dag, og det er ikke lett. Og så hjelper det jo ikke akkurat at folk har lunsj og ikke svarer på telefoner mellom 11 og 12.. :roll: Nå er jeg snart klar til å gå på helsestasjonen for å veie, må bare få kledd meg først. Og skifte på S, som har gulpa over hele seg. Og ringe legen igjen. Og finne frem noen dokumenter jeg må ha med meg for å kopiere. Og pakke nye klær i stellebagen, etter et lite gulpeuhell i går. Og vips så er det vel noen som er sultne igjen innen vi er klare.. :daane:

(Men hun er skjønn da! :rodmer: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Velkommen til den virkelige verden som mamma! :lol:

Håper du får en fin dag, og rekker alt du skal :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...