Gå til innhold

Mazzi i tåka


Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøpte manduca i dag. Vi har jo bæreting fra før, men jeg ble plutselig besatt av å få meg en manduca.. :sjenert: Tenkte det var veldig enkelt og greit i forhold til hjemreisen vår, når jeg og S skal farte alene halve landet rundt, inkl flere timer på Gardermoen. Nå sover hun som en stein på brystet mitt. Koselig! :rodmer: Hun snorker faktisk.. :fnise: Neste på lista: Lære meg å slappe av litt mer og stole på at selen faktisk holder, så ikke jeg får vondt i ryggen.. :fnise: Tror jeg skal gå innom der jeg kjøpte den en dag og spørre om de kan se at den faktisk er riktig stilt inn.

Nå kan hun forhåpentligvis sove hjemme, om det så betyr at hun må henge på meg hele dagen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, en sånn en skal vi også ha. :jepp: Men vi (les: jeg, mannen nekter :balltre: ) vi prøve ut elastisk sjal først da, og heller gå over til bæresele (enten Manduca eller Ergo) når hun blir litt større. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manducaen er formsydd og "klipses" bare på ved hjelp av sånne fester man har på ryggsekker osv, men babyen sitter likevel i ergonomisk riktig stilling (ikke som i Babybjørn hvor de sitter feil). Fra før har vi et slags sjal, dvs et langt (men "ferdigknytta") tøystykke som vi putter henne inn i. Ehm, jeg merker at jeg ikke er helt stø i dette selv, så det ble visst litt vanskelig å forklare! :ler:

Vi hadde http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4, og i dag kjøpte jeg

:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du blir fornøyd med Manducaen. Sikkert ikke dumt å gå innom Krusedull en dag og få en av damene der til å sjekke om du har fått den på rett. Vi ønsker jo ikke å gjøre noe feil sånn at småtassene får vondt på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at S kan henge og sove på deg når du tusler rundt da. :) Da kan du jo få gjort litt samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Manduca-sele! :)

Jeg har også kjøpt den med tanke på reisen nordover senere i sommer :)

noe annet jeg også vil anbefale er sånn sovepose til babyen sovepose

har hatt to herlige netter nå! hun våkner ikke når jeg legger henne tilbake i senga etter amming fordi hun har dyna på seg hele tiden :)

slipper ei kald seng og får veive med armene som hun ønsker :fnise:

jeg har også ligget og tenkt "ligger dyna over ansiktet slik at hun ikke får puste?" og andre tullete ting... kjekt å slippe å tenke på dyna, så nå ligger den i vogna hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Manduca'n så jo veldig kjekk ut! :jepp: Likte godt at den kunne brukes både fortil og bak på rygg, pluss i lang tid fremover også. Kjære har nemlig ytret at han ikke ønsker å gå å bære på minsten foran på brystet, for han er redd for at han skal bumpe inn i et eller annet og skade h*n. Han vil derfor heller bære på ryggen.... raringen :rolleyes:

Manduca kom herved på ønskelisten min! Eller... shoppinglisten får jeg si :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å bli gal.. Det siste halvannet døgnet har vært utroooolig slitsomt.. :sukk::grine::tristbla: Det er så vondt å føle at jeg ser på S som et ork, i stedet for at det er koselig, men det blir sånn når ingenting funker.. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mokkon83: Hvor har du kjøpt soveposen? Vi har arva en, men den er fra 6 mnd og oppover. Bruker du bare posen og ikke dyne da?

Mye greiere natt i natt enn igår. Ting blir straks mye enklere når ikke S trenger å ligge oppå meg for å sovne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, MarianneE! En god KG-klem er gull verd i blant altså! :klem:

Hun er mye roligere igjen nå, tilbake i sitt "gamle" jeg.. :rodmer: Kanskje det var økedøgn? Ikke vet jeg, og det spiller jo heller ingen rolle hva man kaller det. Uansett - i forgårs, natt til i går og til dels i går var hun helt utrøstelig og urolig med mindre hun fikk pupp. Hun hylskrek til og med i vogna mens vi var på trilletur, og der sover hun vanligvis som en liten engel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har kjøpt vår sånn sovepose på SparKjøp til 149 kroner, i tillegg vet jeg de har på H&M i str 0-3 mnd til 199 kr :jepp:

Begge kidsa her i hus har brukt sånne i stedet for dyne, så det bestemte kjære at vi skulle ha denne gangen også :fnise: Så bra denne natta ble bedre, kan godt forstå det må være slitsomt når hun bare vil sove oppå deg :kose: Hun er vel enda såpass ny her i denne verden at hun ofte trenger den tryggheten det er å høre hjertelyden din og kjenne varmen fra kroppen din for å roe seg...Søs sier det roet seg med knøttien hennes når han var rundt 6 uker, da kunne han plutselig finne roen helt selv, før det var det kun oppå henne eller noen andre som var godt nok :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøsten er at dere lærer hverandre å kjenne med tiden og da blir alt enklere, de første tre månedene er helvettesmåneder rett å slett, det er mye som skal finnes ut av og dere skal alle bli kjent :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kjøpte vår på ikea :)

Har også hatt noen kvelder der hun har grått mye... tilogmed mens hun ligger ved brystet.. gråte,suge,gråte,suge...

Tror kanskje det har sammenheng med at hun var sår i stumpen, skiftet masse bleier og smørte med zinksalve.. men har blitt bedre etter at vi begynte å bruke inotyol (dagen etter var hun ikke rød lengre!)

har også begynt med ammete, mulig det også har effekt. det skal virke mot luftsmerter.. :)

GOD HELG! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt vår sånn sovepose på SparKjøp til 149 kroner, i tillegg vet jeg de har på H&M i str 0-3 mnd til 199 kr :jepp:

Begge kidsa her i hus har brukt sånne i stedet for dyne, så det bestemte kjære at vi skulle ha denne gangen også :fnise: Så bra denne natta ble bedre, kan godt forstå det må være slitsomt når hun bare vil sove oppå deg :kose: Hun er vel enda såpass ny her i denne verden at hun ofte trenger den tryggheten det er å høre hjertelyden din og kjenne varmen fra kroppen din for å roe seg...Søs sier det roet seg med knøttien hennes når han var rundt 6 uker, da kunne han plutselig finne roen helt selv, før det var det kun oppå henne eller noen andre som var godt nok :rodmer:

Takk for tipset! Glemte å se på H&M i dag, men skal kikke til uka! :) Høres ut som sovepose er en slager flere steder. Hun trives godt med å være innpakka, så det kan jo være verd et forsøk :jepp:

Tryggheten i hjertelyden og varmen min skjønner jeg, men jeg skjønner ikke hvorfor hun skal våkne det øyeblikket hun blir lirka bort derfra.. :fnise: Men men, det var heldigvis bare ei natt hun var så "vanskelig". I natt gikk det veldig fint igjen, og hun våkna ikke da jeg lirka henne fra puppen og ned i vogna.

Trøsten er at dere lærer hverandre å kjenne med tiden og da blir alt enklere, de første tre månedene er helvettesmåneder rett å slett, det er mye som skal finnes ut av og dere skal alle bli kjent :klemmer:

Sant det, det er jo en stooooor overgang for alle og enhver, ikke minst for den nye verdensborgeren! Koser meg stort sett, men gleder meg til hun blir litt større.. ;)

:klemmer:

vi kjøpte vår på ikea :)

Har også hatt noen kvelder der hun har grått mye... tilogmed mens hun ligger ved brystet.. gråte,suge,gråte,suge...

Tror kanskje det har sammenheng med at hun var sår i stumpen, skiftet masse bleier og smørte med zinksalve.. men har blitt bedre etter at vi begynte å bruke inotyol (dagen etter var hun ikke rød lengre!)

har også begynt med ammete, mulig det også har effekt. det skal virke mot luftsmerter.. :)

GOD HELG! :klemmer:

Bra gjort å grine ved brystet.. :ler: Så bra at stumpen har blitt bedre! Vi har heldigvis ikke hatt noe problem med det enda, men det er jo greit å vite hva som har funka for andre når det skjer :jepp:

S har som regel ikke noe problem med luft heller. Har testa hva som skjer hvis jeg ikke tar henne opp for å rape de gangene hun har sovna, og da kommer det bare noen skikkelige gammelmannspromper etter en stund istedet.. :ler:

God helg til dere og! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...