Gå til innhold

Lucias himmelske herjinger


Gjest Primula

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Primula

Har vært på første forelesning etter praksis idag. det var greit nok.. trives nok bedre i klasserommet som lærer selv ja.

Etter forelesning har jeg skrevet oppgave. Har faktisk skrevet 5 sider siden klokken 12. Er ganske effektiv når jeg kommer i gang og er interessert i det jeg skriver om.

Skal rydde litt her nå, før jeg henter lillemor og lager middag. Skal finne frem påskepynten så vi kan rydde og pynte litt her. Ettersom vi ikke skal være her i påska, må vi pynte litt før.

Sola skinner og snøen smelter!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Hurra! Er endelig ferdig med oppgaven som skal leveres i morgen. Har skrevet innholdsfortegnelse og litteraturliste nå. Puh, godt å være ferdig. Nå kan jeg konsentrere meg kun om den andre oppgaven som skal leveres fredag. Ble ganske fornøyd med oppgaven også. :-)

I morgen blir det en travel dag. Skal først være vikar på skolen i fire timer, deretter ha fire timer forelesning! Lang dag, både på meg og lillemor. Blir nok tidlig kveld ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Hei.

Jeg er snart ferdig med den andre oppgaven min også! Føler meg skikkelig flink nå. Jeg hadde trodd at jeg måtte sitte natt og dag for å få ferdig disse oppgavene, men det har gått greit. Det har sikkert å gjøre med at jeg skriver oppgaver som interesserer meg og jeg bruker egne erfaringer fra praksis. Lurer på om jeg kanskje får tid til å vaske idag også. Det hadde vært deilig å være ferdig med det også.

Var forresten en snartur i byen i morges. Dro før klokka var 9 og var hjemme kvart over ti! Hentet linsene ,kjøpte klær til llillemor og handlet litt mat.

Dette er hva jeg kjøpte til lillemor:

:hjerte: en rød bukse, vid, med lommer på sidene. 98,-

:hjerte: en rød, helt enkel bomullsgenser 49,50,-

:hjerte: en offwhite genser med mange dansende prinsesser... 69,50,-

:hjerte: rød genser med rosa skrift på armene og trykknapper i siden nederst. 49,50

:hjerte: dongeribukse med blomster nederst. 129,-

:hjerte: et rødt belte 24,50,-

:hjerte: seks hårspenner i hvitt, sort og rødt 14,50,-

Lenge siden jeg har kjøpt klær til henne nå. Mange busker og gensre som er for korte. Artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Jepp, fikk dratt over golvene og ristet mattene. Nå lukter det rent her. Satte opp vinduene på fullt gap, og slapp inn litt deilig vårluft.

Det eneste som står igjen på oppgaven er avslutning/konklusjon og litteraturliste. Det skal jeg få gjort i kveld.

Klarer ikke å bestemme meg om vi skal ha tomatsuppe med makaroni og pølse til middag i dag.. :klø:

tror lillemor og jeg skal ut i ettermiddag og finne kvister til å sette i vann. Fant frem litt påskepynt igår, og oppdaget at vi har mange egg som ble malt i fjor. Må jo ha noe å henge dem på. :-)

Fikk høre at mannen får fri på fredag.Han kommer i morgen kveld!

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lucia :P

For noen år tilbake opplevde jeg også en fantastisk kjekk optiker. Mannen min, - eller rettere samboeren min dengang, - satt på venteværelset. Da jeg senere satt i bilen var han KJEMPE SUR for han hadde fått med seg flørtingen fra optikerens (og meg? :oops: ).

*mimre* men optikeren var flott han, - og det var ikke lett å la vær å knise når jeg måtte legge hodet tett opp i apparatet, og dermed fikk hans hode tett opp i mitt... Men å sitte knisende som en fjortis inne i et lite værelse, med samboeren sittende i venteværelset, - nei det var ikke noe særlig. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WOW så utrolig effektiv du er om dagen, Lucia. Er det vårluften og sola kanskje? Det er deilig.

Så flott at kjæresten din kommer i morgen kveld.

God natt og sov godt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Primula

Jeg er tilbake!

Har vært på en lang påskeferie. De siste dagene før påska fløy av gårde, og jeg rakk ikke å skrive noe i dagboka mi. Men takk for hilsener! :-)

Pålamesøndag dro vi til svigers. Var innom broren min og samboeren på turer. Onsdag kjørte vi til mine foreldre og i går kom vi hjem til trondheim. Vi har egentlig ikke gjort så mye i påska. Mest slappet av og kost oss. Faktisk ikke vært på ski.. :oops: det må være første påska på lenge. Men det har jo ikke vært så fint vær heller da. De første dagen var vi mye ute. Gikk turer, og syklet. Vi hadde også en dag med gapahukturr og konkuranser hjemme hos min familie.

Lillesøstra mi har forlovet seg!!! :hjerte: Synes det er koslig og moro, men hun er jo ganske ung da. Fylte 17 i februar.. Hun har vært sammen med kjæresten sin i snart to år. Han er litt eldre enn henne da, men de virker utrolig forelsket. Jeg hadde aldri kunnet forlove meg da jeg var 17, men hun er kanskje mer voksen enn hva jeg var. Nå er i allefall alle tre søskenene i familien forlovet, spørsmålet er bare hvem som gifter seg først... :-)

Det blir travle dager fremover nå. Har en hel haug med oppgaver som skal skrives. Mappa skal leveres i slutten av mai og da skal alle oppgavene være perfekt. ( helst)

Men jeg får nok litt tid til å være her også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Plan for dagen:

08.45: Gå tur.

10.00: Skrive oppgave

11.00: På skolen for å kopiere og attestere attester og vitnemål.

12.15: Forelesning.

14.00: Treffe tre venninner på café i byen.

16.00: Hente Lillemor, lage middag

Ikveld: Skrive oppgave.

Men først og fremst; spise frokost. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Hei.

Fikk gjort det jeg skulle idag. Tok en sykkeltur i stedefor en gåtur. sykla så jeg ble både svett og andpusten.

Det var kjempekoslig å treffe igjen venninnene mine idag. Det er de samme tre som var hos oss på nyttårsaften. Vi har ikke treftes alle tre siden da. Artig å holde kontakten selv om vi bor på hver vår kant av landet.

Begynte så vidt på en oppgave i dag, men det var veldig vanskelig. Saken er at jeg helst skal ha et utkast ferdig til fredag slik at jeg kan få veiledning på den, men jeg vet ikke om jeg rekker det. Må prøve å få skrevet litt ikveld tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også litt skolearbeid jeg skal prøve å gjøre i kveld. Snart ferdig med en oppgave (som jeg burde vært ferdig med allerede). :oops: Bare finpussen igjen, men så er det begynnelsen på en ny oppgave igjen. Hadde lyst til å ta fatt på den til helga.

Det er viktig å holde kontakte med venner. Dessverre er det så lett at det glemmes, for alle har sitte å gjøre pluss at det kan være avstand. Det fine er jo de man er "på nett" med (hater det uttrykket, men i mangel av noe annet så måtte det bli det) med en gang selv om man ikke har møttes så ofte. Da vet man at de er de virkelige vennene, de som er der selv om man ikke prates og treffes hver dag.

Ha en god kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Hei midnattsol og takk for hilsen.

Det var faktisk en av venninnene mine som sbakket om det du skrev idag. Hun sa at det er ganske bra at vi har så mye å prate om når vi egentlig treffes så sjelden. Men det stemmer nok det som du sier med at "ekte" venner kan man prate om alt med selv om det kanskje er uker siden sist vi snakket sammen. Og det er jo en fin følelse! :-)

Ble ikke noe oppgaveskriving på meg ikveld. Må være flink i morgen i stedet.

Jeg har sittet og tittet på bryllupssider...Har fått en merkelig lyst til å gifte meg i det siste...men det er jo så dyrt. Men jeg blir helt gal å å se på alle de lekre kjolene, pynten og deilige bryllupsmenyer..

Jaja, får vel drømme videre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Plan for dagen.

09.00 Gå på butikken og posten. Handle og hente pakke!

09.45 Skrive oppgave. ( må gjøres, må, må)

12.00 Ta buss til byen for å hente resept

12.30 Møte veileder for samtale.

13.30 Jogge hjem..(hm..jaja, vi får se..)

14.00 Skrive oppgave( må, må, må)

16.00 Hente lillemor

P.S Dersom jeg skriver mye på oppgaven før møtet mitt, er det mulig jeg drar og svømmer etter møtet.

Puh, best å sette i gang med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Primula

Det er så kjedelig å skrive oppgave!!!! :kjempesinna: jeg blir gal snart

Hadde jeg bare fått skrevet litt nå så kan jeg svømme i ettermiddag, men sånn som det ser ut nå, blir det nok skriving i ettermiddag også :-(

Huff, elendige innleveringsfrister :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Jeg har så mange drømmer og planer for tiden! I det ene øyeblikket vil jeg gifte meg, det neste flytte til Spania/Hellas. Så vil jeg ha baby. ( selv om vi har blitt enig om å vente noen år) Og nå har jeg nettopp kikket på hus som er til salgs! Hva er det egentlig med meg? Det må jo være at jeg har lyst på en forandring i livet mitt, eller hva?? Jeg tror det har mye med å gjøre at alt er så usikkert for tiden. Jeg aner ikke hvor vi kommer til å bo til sommern/høsten, og jeg vet ikke hva jeg kommer til å jobbe med , hvis jeg i hele tatt får meg jobb. Jeg lengter etter å få avklart situasjonen. Jeg blir gal av å vente! Jeg gleder meg til å ha et eget hus, til å kunne pusse opp, kjøpe egen møbler, til å ha en fast jobb som jeg trives i, en flott barnehage til lillemor, og selvfølgelig en bra jobb til mannen. Det er slik jeg ser for meg fremtiden. Et trygt hjem hvor familien kan vokse.. Men i verste fall kan vi ende opp med at ingen av oss får fast jobb, dermed ikke hus heller.. Kanskje vi må fortsette å bo fra hverandre. Hm..så mange tanker i hodet..

Synes det går så tregt med skolearbeidet for tiden. Jeg har liksom ikke kommet i gang etter påskeferien enda. Uka før påske gikk jo alt så greit. da skrev jeg to oppgaver på en uke. Nå er jeg bare halvveis med en som skal leveres på fredag! I morgen skal jeg jobbe fra 8- 16. På fredag kommer mannen og foreldrene hans. Vi har en kjempeliten leilighet så det blir nok litt slitsomt... det er jo veldig koslig at de er her, men det blir så trangt. Vi går jo oppå hverandre. Mulig jeg kan ta med meg litt skolearbeid på skolen og sitte der å jobbe.

Hm..ble så pratesjuk. Lurer på om jeg skal ringe på naboen og høre om hun vil komme opp en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Primula

Puh, det har vært en lang dag. Har jobbet fra 8 til 16. Kom hjem, laget middag, ryddet litt og plutselig er klokka 19! venter som sagt besøk i morgen, så jeg må rydde og vaske litt her. Tar ryddinga ikveld og vasker i morgen tror jeg. Lillemor sitter i badekaret akkurat nå. Hun liker seg kjempegodt der. Akkurat nå synger hun "hiv og hoi, snart er skatten vår.." :-)

Ikveld MÅ jeg skrive oppgave. Dersom jeg skal få veiledning på den må den leveres i morgen, så det er ingen vei tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Takk for hyggelig hilsen i min dagbok! :-)

Du får ha lykke til med oppgaveskrivingen. Må lese litt selv i kveld, skal ha eksamen om to korte uker...hjelp! :-?

God Kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Takk for hilsen marigull :blomst:

Nå er jeg endelig snart ferdig med denne dusteoppgaven. Skal lese gjennom den nå, og skrive en kort konklusjon.

Etterpå skal jeg:

*Gå en tur på butikken.

*På apoteket.

*Bake rundstykker

*Vaske huset

:husarbeid:

Så blir det endelig helg!!! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...