Gå til innhold

Lucias himmelske herjinger


Gjest Primula

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Primula

Huff, tida flyr. Synes ikke jeg får tid til noe. Hadde gledet meg til noen dager alene hjemme, men de forsvant i en fei :o men det var godt å se igjen lillemor da. Det som bekymrer meg er at øynene hennes verket mye i kveld. Hun har jo tette tårekanaler, men når det blir skikkelig verk er det sikkert smittsomt?? Det passer ganske dårlig nå.... Vel, vi får se det an til i morgen. Ingenting å gjøre med det nå iallefall.

Jeg må vel sett meg ned å lese litt nå. Skal begyne med egen undervisning på fredag, så jeg må nok friske opp litt ekstra til da. Man kan jo ikke alt... Observerte den ene klassen min i dag. De virret utrolig flinke og stilte mange spørsmål. Så det lønner seg nok å være forberedt ja. Jeg skal ha 3. klassen på videregående. De er jo 18-19 år, ikke mye yngre enn meg selv.. Huff, litt skummelt synes jeg.

jaja, får en fin kveld over lærebøkene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det hadde jeg aldri klart tror jeg. Å undervise på skole. Synes det er modig gjort. Lykke til, det klarer du sikkert helt fint.

((( VIBB VIBB VIBB :wink:

Natta, sov godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Gjett hvem som er hjemme med sykt barn? Joda, det er meg. Lillemor våknet flere ganger i natt med masse verk i øynene. Noen ganger fikk hun ikke opp øynene i hele tatt.. Så det bli ikke barnehage idag. Det er jo veldig smittsomt med øyekatarr. Har fått legetime 11.15. Regner med hun kan gå i bhagen imorgen, dersom hun får dråper idag.

Jeg skulle jo egentlig vært på jobb idag, men det er det ingenting å gjøre noe med.. Sånn er det bare.

Vet ikke helt hva vi skal finne på idag. Skal leke oss, og kose oss sammen tror jeg. Og gjøre litt husarbeid kanskje.

Midnattsol: takk for vibber, skal svømme i morgen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så du spurte om sokker for noen dager siden. Litt tykke sokker kan du kjøpe på rema (i hvert fall der jeg bor). Sokkene heter trysil-sokken. Ligner litt på ulvang, men er mye billigere (30 kr). Jeg liker dem godt, men de er litt stramme, så jeg vurderer å kjøpe en størrelse større neste gang.

Håper lillemor blir bedre snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Takk for godt råd Smil :wink:

Fikk faktisk sånne trysil- sokker i julegave, og jeg likte dem godt. Så de har dem på Rema? Det må jeg sjekke ut. Finnes de i flere farger eller? Jeg har et par i svart/grå.

Var til legen og fikk øyedråper til lillemor. Hun kan fint gå i bhagen i morgen. Å, gleder meg til helg nå! :P

Skal ha planleggingsmøte med veilederen min i moren, så jeg må forberede meg litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De finnes i ensfarget mørkeblå i hvert fall. Kunne tenkt meg svart jeg da, men tror ikke det finnes. Bra at jenta di er bedre! Lykke til med møtet i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Så var helga over igjen. Det forundrer meg stadig hvor fort tida går, men det er vel sånn det skal være. Dette har vært en fin helg med plass til både sløving i sofaen og familieutflukter.

På fredag kom min kjæreste hjem, og han hadde med forsinket morsdagsgave... :P Det var et nyderlig gullarmbånd. Det er to tynne tråder som er vridd rundt hverandre. Gikk lange øredobber i samme stil til jul, så det passet perfekt. :hjerter:

Jeg må bare få berømme mannen min for at han har blitt så flink til å kjøpe gaver selv. Tidligere torde han ikke å kjøpe noe dersom jeg ikke hadde plukket det ut selv. :hjerte:

Senere fredag fikk vi besøk av broren min og hans forlovede. Vi dro ut sammen og spiste middag. Det var kjempekoslig. Vi har ikke vært ute ammen med dem før faktisk...

På lørdag fikk jeg ligge utpå litt, mannen stod opp med lillemor. Senere dro vi til Pirbadet alle sammen. Lillemor syntes det var artig, men var mest opptatt av å løpe rundt mellom bassengene.

Resten av dagen var vi hjemme og koste oss. Spiste god wok senere på kvelden. Mannen laget, mens jeg la ned lillemor. (Oppsiktsvekkende siden det stort sett er jeg som er kokk.)

Idag var mannen og lillemor ute en tur mens jeg forberedte undervisning til imorgen. Så dro mannen igjen da... :cry:

Har fått slappet av mye i helga og det er så deilig. Har til og med fått lest ferdig boken jeg begynte på for en god stund siden. Det er "Jeg fatter ikke hvordan hun får det til." Den handler om en karrierekvinne som sliter med å få nok timer i døgnet til jobb, mann og barn. En humoristisk bok med mye sannhet i seg. Selv om jeg ikke er noen karrierekvinne kjenner jeg igjen det å være i tidsklemma når det gjelder familie på den ene siden og jobb på den andre... Ikke lett å få det til å gå opp.

Det har fått meg til å tenke en del på min fremtidige jobbsituasjon. Jeg blir ferdig med studiene nå i vår, og må nok snart begynne å søke jobb. Som sagt blir jeg utdannet lærer, men vet ikke om jeg vil jobbe som det.. Jeg vet at jeg vil jobbe med ungdom, og gjerne kultur, musikk, drama, teater, utvikling, prosjekt.. Dette var noen stikkord. Og jeg vet at en sånn jobb fort kan innebære jobb både ettermiddager og helger. Jaja, vi får se hva som dukker opp, det er jo ingen selvfølge å få jobb i disse dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Jøye meg, det tar tid å planlegge undervisning altså! Ikke gjort i en fei det nei.. Det har nok noe med at jeg ikke kan så veldig mye om det emnet jeg skal undervise i i morgen, derfor må jeg lese meg opp. Skal ha tre timer imorgen med en tredje klasse på videregående. Gruer meg litt jeg, men det går sikkert bra. Tror de er vante med å ha studenter så da er de kanskje snille med meg. Det verste er om de begynner å stille masse vanskelige spørsmål som jeg ikke kan svare på. Litt flaut å avsløre sin uvitenhet, men man kan ikke alt!

Jeg skal ha bilen denne uken så da slipper jeg å stressa så himla mye morgen og ettermiddag. Det går absolutt mye mindre tid når man kjører enn når man tar den teite bussen... :evil: ( Er litt sint på busser for tiden..)

Lurer egentlig på om jeg skal hoppe til køys. Ikke sikkert jeg får sove så mye da... jeg kan jo ta med meg en bok.

God natt, drøm søtt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Oops, begynte å tenke på at det bare er 9 dager til vi drar til London!!

:hoppe::hoppe::hoppe:

Gleder meg masse :)

Må skrive pakkeliste snart..Hvordan er været der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Dagene flyr og det er veldig travelt for tiden. I tillegg har lillemor blitt syk :-( Hun ble litt slapp på ettermiddagen igår. Ville ikke spise noe heller. Målte feberen og hun hadde rundt 39. Håpet hun skulle blir bedre til i dag, men hun hadde litt feber i morges også. HJeg var nødt til å dra en tur på skolen, så jeg fant ut at hun ikke var slappere enn at jeg kunne ta henne med meg. Det gikk fint det. I ettermiddag har hun blitt enda slappere, og sa jeg målte feberen nettopp hadde hun 40! :o Synes det er mye altså. Er i tvil om jeg skal ringe lege... Hun har fått paracet nå, så jeg skal se det an litt. Hun sover på sofaen akkurat nå. Hun har ikke vondt noen steder, og heller ikke noe utslett. Det er bare denne feberen. Merkelig..

Og vi som skal reise bort på tirsdag.... :( Ikke noe morro når hun er syk nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Lillemor hadde 39,2 i morges da hun våknet. da ringte jeg legen. Vi fikk time nesten med en gang. legen fant ut at hun hadde halsbetennelse så hun fikk pencillin. Det var jammen bra vi dro til legen. Det er ikke så lett når man ikke kan si hva som er i veien...Men regner med hun blir fort frisk nå, Jeg kjørte lillemor til mamma og pappa så hun kan være der til i morgen ettermiddag. Jeg må på skolen i morgen. Har jo vært hjemme i to dager nå. Heldigvis er hun vant til å være der så det går kjemepfint. jeg har sittet med skolearbeid i hele ettermiddag/kveld. Prøver å forberede litt til uka etter vinterferien slik at jeg slipper å sitte med det i ferien. Skal reise bort i helga og kommer hit søndag. Og på tirsdag drar vi til London!! :-)

Siden jeg ikke rekker å hit i morgen, øsnker jeg alle en riktig god helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er vel i London, du, din heldiggris!! *misunnelig*

.. shopp litt for meg også, da!! :tunge1:

Jeg har også lest "Jeg fatter ikke...."-boka. Synes den var morsom, men litt skummel også. Er det sånn det er å være karrierekvinne og mamma, liksom? Går det ikke an å kombinere det, da? Satte i gang en del tanker hos meg, ja.

Håper dere storkoser dere i London, gleder meg til å høre alt om hvordan dere har hatt det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Heisann. Jeg er tilbake!! :-) London var helt fantastisk. Synd at tida går så fort.. Det var utrolig deilig med en liten ferie nå.

Men når jeg sitter her og forbereder meg til uka som kommer skulle jeg ønske jeg hadde brukt vinterferien på skolearbeid... Nei, det hadde vært kjedelig altså. :-? Får heller jobbe ekstra denne uken, så blir det vel greit.

Skal skrive et fyldig reisebrev når jeg får tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Primula

London 24.-27. mars

Jeg har jo lovet å komme med et reisebrev fra turen vår. Som sagt var det en kjempefin tur, men altfor kort. Jeg synes ikke vi rakk stort jeg.. Det frister absolutt med gjentakelse. vi var altså to par som dro sammen. Hun er min bestevenninne, og vi har etterhvert blitt et "bestevenn- par." men de flyttet langt av setd nå i høst, og vi har bare treftes to ganger siden august. Derfor var det veldig moro at de ble med oss.

Vi lå på en helt greit hotel like ved Paddington Station. Comforten var grei nok, i allefall til den prisen vi betalte- 37 pund per rom per natt. Vi kom til london i 5- tida tirsdags ettermiddag. vi fant raskt frem til hotellet som lå ca 4-5 minutters gange fra stasjonen. Vi orndet oss litt, før vi gikk tilbake til stajsonen og satte oss inni undergrunn- systemet. Det var jo ikke så vanskelig som vi trodde. gutta hadde en plan om at vi skulle til Upton Park for å se fotballkamp, og sel vom vi var sent ute og ikke hadde billetter dro vi ut dit. de eneste billettene som var igjen, kostet 35 pund, og det syntes vi var for dyrt. det var jo ingen toppkamp heller. Men vi fikk sett en del gærne engelske fotballsupportere i gatene da... :ler:

Vi tok undergrunnen tilbake til Kings cross og gikk på leting etter en restaurant. Vi fant fort en indisk som så koslig ut. Jeg har faktisk aldri spist på indisk før, men likte det utrolig godt. Posjonene var store, maten fantastisk god og betjeningen hyggelig. ettersom vi var ganske slitne etter reisen, kjøpte vi med oss litt vin/øl og gikk til hotellet og spilte litt kort før vi la oss ganske tidlig.

Dagen etter sto vi opp forholdsvis tidlig for å utbytte dagen. Hotelfrokosten var ikke mye å skryte av; toast med syltetøy, men vi ble da mett. Vi tok undergrunn til Baker`s for å besøke Madam Tussauds. det var bare fantastisk. Vi hadde blitt advart om mye kø, men det var det ikke. Sto kanskje 15 minutter før vi kom inn, og det var det absolutt verdt. Vi følte oss omringet av kjendiser, skuespillere, artister og politikere. Tok bilde sammen med både Brad Pitt, Tom Cruise, Jennifer Lopez og Paven. Jeg fatter ikke hvordan de får figurene så utrolig naturtro.

Det største høydepunktet var likevel skrekk- kammeret. Det var det vokssukker av torturerte og drepte mennesker. Vi gikk også gjennom en lang gang der det var ordentlige mennersker som var sminket. De sto helt stille til man kom inntil dem og skremte da vannet av oss!! Både lyd- og lyseffekter var fantastiske. Jeg hylte flere ganger.....

Etter det dro vi til Picadelly circus og spiste pizza lunsj. Vi vandret rundt og shoppet litt. Var innom Regent street og Oxford. Ganske stive priser da... Mannen min kjøpte to jakker, og jeg en genser og en bukse. Til Lillemor kjøpte vi fullt liverpool- utstyr med skjorte, shorts og fotballstrømper....

Etter noen øl på en pub dro vi til hotellet for å slappe av og dusje.

Da kvelden kom skulle vi ut og spise. Vi fant en italiensk restaurant i Bayswater. det så veldig fint ut, men vi ble nok skuffet. Det var veldig fullt der, så vi måtte vente lenge på maten. I tillegg var det veldig dyrt for lite mat. Jeg fikk f.eks et kyllingbryst og ca 20 pommes frites strimler. ikke noe grønt, salat eller saus. Og det kostet 170 kroner!

Etter maten dro vi på en pub hvor gutta fikk se fotball og vi jentene drakk øl og spilte bilijard. Ettersom pubene stenger klokken 23. ble det en tidlig kveld.

Dette var dag 1. Dag 2 kommer senere. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...