Gå til innhold

Lucias himmelske herjinger


Gjest Primula

Anbefalte innlegg

Ny dag med nye mulighter

Har vært i barnehagen i morges. Det var foreldrefrokost. Det var koslig. Nå skal jeg prøve å få gjort ferdig min siste oppgave dette semesteret. Den skal innleveres på mandag, men det hadde vært så godt å fått gjort det idag. har ikke så mye igjen. Skal se over den, mulignes rette på noe og skrive oppsummering/konklusjon.

Klokka 13.00 skal jeg tiul frisøren. Jeg gleder meg masse! Skal klippe og farge. Har en fast frisør som jeg er veldig fornøyd med. Hun er så flink. Jeg har ganske kort hår, men har ikke råd til å klippe/farge så ofte som jeg skulle ønske. Koster jo fort 800 kr,-! Men jeg må jo være fin i jula :)

Desuten har jeg fått både lønn og lå/stipend denne uka, og jeg er ferdig med de fleste julegavene.

Da er det vel bare å kaste seg over oppgaven da.

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, du er virkelig godt i gang med julestria ser jeg :wink: Imponerende.

Jeg er stort sett ferdig selv, skal bare pakke inn gavene, og ta en siste finish på huset...

Ha en flott helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen *Meg* Ha en finfin helg du også

:D

Nå har jeg skrevet ferdig oppgaven og levert den over nett. Deilig å være ferdig. Dette var den 6. og siste oppgaven dette semesteret.

Tenkte jeg skulle støvsuge og tørke litt støv her nå. Orker ikke å vaske gulv... :oops:

Deretter må jeg skrive en ukeplan for neste uke. Har så mye som skal være gjort til neste helg. Da starter juleferien!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredagskveld :hoppe: fredagskveld :hoppe:

Liker fredagskveldene jeg. Skal være hjemme alene med lillemor i helga så det blir sikkert koslig. Er ferdig med alt som heter skolearbeid for dette semesteret.

Jeg skulle legge ned vesla klokken halv åtte for å få litt tid for meg selv. Hun har vært så vanskelig å legge i det siste, så jeg må være på soverommet til hun sovner. Ikveld var det så kaldt på soversommet så jeg krøp oppi senga sammen med henne. Jeg bråvåknet kvart på ni...stiv og støl etter å å ligget helt sammenkrøllet... :-?

Jaja, fikk meg en liten dupp da, så nå blir det sikkert seint ikveld.

Har tatt meg en flaske julebrus og en pose smågodt nå.

Imorgen skal vi en tur i pirbadet. Er lenge siden vi har vært der nå, men lillemor synes det er så gøy. Hun er ikke redd for vann nei. Håper det er litt snø imorgen også, da skal vi ut med akebrettet.

Ha en god helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har vi gjort idag:

Sto opp halv ni, så barne- tv og spiste frokost. Deretter dro vi i pirbadet og koste oss i flere timer. Det var ikke så mye folk der heldigvis. Lillemor koste seg med rusjebane og isoporbåter. Jeg trivdes best i boblebadet..

Lillemor ble trett og sliten etter badinga, så hun sovnet i vogna på tur hjem. Jeg stakk innom butikken på hjemveien. Så laget vi oss middag. Det ble grøt idag. Resten av ettermiddag ble det leking og koking av karameller!! De står i kjøleksapet nå. Har ikke blitt helt stive enda.

Vesla la seg klokken åtte, og jeg sitter her mens en pizza står i ovnen.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre ikveld. Mulig det er noe på TV? (tvilsomt..) Ellers blir jeg sikkert sittende her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chatte på IRC? Å nei du. Ble nok en rolig kveld på meg med oppvarmet pizza, en flaske julebrus, to x sex og singelliv, hasnaoui og god kveld norge... Kjedelig? Ja, men litt godt også.

Vesla ser på barne- tv og spiser frokost nå. Jeg skal koke meg egg. Vet ikk helt hva vi skal finne på. Tror det regner og er ganske bløtt ute, så det blir nok inneaktiviteter.

Ble litt bekymrtet da jeg så om hurtigruta på nyhetene imorges. Venninna mi er på hurtigruta nå, men jeg vet ikke hvilken båt. Har sendt henne en melding, men ikke fått svar enda. Hørtes ut som om det var ganske dramatisk..

Er vel tid for frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå spist frokost. Et egg og et halv eple...er så lei av brødmat for tiden. Lurer på om jeg skal bake rundstykker idag. Det er så mye bedre enn tørre brødskiver.

Jeg har nå lagt et Ole- brum puslespill ca 50 ganger. Min datter elsker puslespill, men akkurat dette er litt vanskelig enda så hun må ha litt hjelp.

Lurer på hva jeg skal ha til middag idag? *tenke- tenke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært ute i et ufyselig vær; regn, slaps og is.. Trillet bort til senteret for å poste julekortene. Lillemor ville absolutt kjøre akebrett da vi kom hjem igjen. Og jeg klarer jo ikke å stå i mot... Så det ble noen turer i bakken.

Jeg har vasket en maskin med klær, og det er egentlig det jeg har tenkt å gjøre idag. Det er jo søndag! :D

Det blir pastasalat til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan for den kommende uke

Mandag:

*til legen med lillemor for å ta blodprøver

*shopping

*lage mer marsipangodt

*vaske gangen

Tirsdag:

*vaske soverom

*handle til nyttårsfesten

*pakke inn siste julegaver

*bake

Onsdag:

*jobbe fra 07.45- 16.15

*vaske bad/do

*besøk av F og J

Torsdag:

*jobbe fra 07.45-16.15

*lage minstsjokolade

*finne fra juelpynten

*vaske klær

Fredag:

*vaske stua

*legge på juleduker

*sette fram julepynt

*pakke til meg selv og vesla

Lørdag:

* Juleferie!! Drar hjem til mamma og pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh...blir helt sliten av å lese planen min, men dette må gjøres. Dersom man setter opp en plan er det større sjanse for å rekke alt. Jeg liker å ha oversikt. :)

Nå har jeg satt deig til grove rundstykker. Lillemor vil visst ikke sove dupp idag... Men hun er flink til å leke seg så jeg får gjort litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kveldsvisitt

Så bra ! Nå skal jeg dra på familiejulebord på hotellet med ungene, så slipper jeg å tenke på hva jeg skal ha til middag..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du som kan dra på restaurant. Vel, kan egentlig det jeg å, men jeg orker ikke. :ler:

Spiste pasta med skinke, salat og nystekte rundstykker. Var kjempegodt.

Skulle egentlig få besøk av naboen og datra hennes i ettermiddag, men har ikke sett snurten av henne. :-? Er så kjedelig å gå og vente på besøk. Skal ikke forundre meg om de kommer når vesla skal legge seg..

*minne meg selv på å avtale klokkeslett for besøk...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjestene kom halv 7 og ble her litt over en time. Var koslig. Spiste pepperkaker og drakk kaffe. Vesla sovnet fort ikveld. Ikke så rart siden hun ikke sov dupp idag. Jeg skal prøve å skrive et juldikt til kalenderen nå. Etter det må jeg huske å skrive handleliste til i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handleliste til imorgen:

*julegave til mannen

*julegave til lillemor

*julegave til venninne

(trodde jeg var ferdig med julegavene jeg..)

*servietter

*lys

*glass

(alt til nyttårsparty)

*klær til meg selv :D

-svart finbukse

-to overdeler

*sko til meg selv

-helst brune

*tre kalelendergaver som mangler

-bok

-puslespill

-godteri?

*poser til bleiebøtte

*polvarer?

Oj, det ble masse..huff, blir nok en lang dag. Skal dra så tidlig som mulig. Rett etter vi har vært hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Tusen takk for besøk i boka mi. Jeg måtte selvfølgelig inn her og lese litt. :) Grattis med dagen i går forresten.

God natt og sov godt. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, for en dag dette ble.

Sto opp klokka halv åtte og vekte lillemor. Jeg smørte på henne en sånn bedøvende salve som hun skulle ha på en time før hun skulle ta blodprøver. Vi dro herfra halv ni for å ta buss til legekontoret. Var masse kø, så en busstur som vanligvis tar 12 min tok 30 min :o

Da vi endelig kom til legekontoret fikk vi beskjed om at det ble en stund å vente siden de var så underbemannet idag.... Jeg prøvde å forklare damen i skranken at det ikke er så greit å vente lenge med en 2- åring. Sist vi var der ventet vi 1 time og 10 min, gangen før der ventet vi 1 time og 40 min!! Denne gangen tok det 40 min før vi kom inn for å ta prøver. Var ei ung dame som skulle ta dem, tydeligvis litt fersk og uerfaren. Det gikk forholdsvis greit,men hun tappet ut for lite blod, slik at en annen dame måtte komme og stikke i den andre arma og. :( Og vesla hadde tydeligvis skjønt hva det handlet om før hun hylskreik... Ikke moro nei, men det ble da gjort.

Så var det å ta buss oppover for å levere jenta i barnehagen. Deretter tok jeg bussen nedover igjen for å shoppe.

Jeg handlet først klær til meg selv. To bukser og en skjorte. Deretter fant jeg et par brune sko på salg. Kosta bare 200. Så var det julegavene. Dro att og fram i byen, men fant da det jeg skulle ha til slutt.

Det var masse folk overalt og bussen var stappfull. Kjenner at jeg blir så irritert da, jeg hater kø og store folkemengder. Glad jeg er ferdig med det nå.

Da jeg hentet lillemor fikk jeg beskjed om at hun hadde vært litt slapp idag, pluss at det renner fra nese og øyne. Det er bare det som mangler nå, nemlig at hun blir syk. Synes hun har vært i ok form i ettermiddag, men skal se det an imorgen. Mulig at hun blir hjemme sammen med meg imorgen, slik at hun blir frisk til onsdag og torsdag da jeg skal jobbe.

Ettersom hun kanskje blir hjemme imorgen, og jeg da ikke får gjort alt jeg skulle gjort da, skal jeg gjøre en del ting ikveld. Skal i allefall vaske badet, do og gangen. Så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lært meg at ting ikke bestandig blir som man planlegger. Hadde laget meg den fine planen for denne uka, og jeg skulle gjøre så mye. Så blir lillemor syk, og planen går i vasken. Fikk f.eks ikke gjort så mye igår kveld fordi hun ikke ville legge seg. Hun sovnet halv 10, og da var jeg for sliten og trøtt til å begynne vaskinga..

Var ganske slapp i morges også, pluss at det renner fra øyne og nese, så jeg fant ut at det kunne være godt for henne å være hjemme fra barnehagen en dag.

Men vi har da fått gjort litt likevel

Dette er hva jeg/vi har fått gjort idag:

*handlet

*pakket inn de siste julegavene

*støvsugd

*tatt ut av oppvaskmaskin

*lagt sammen klær

*rydda soverom

*rydda i bokhylla og skrivebordet

Så julevasken:

*vaska do

*vaska gangen

*vaska badet

Koseting:

*malt på glass

*laget marsipankuler

Dere skulle sett lillemor da hun trillet kuler av marsipan og dyppet dem i smeltet sjokolade... :ler:

Nå venter jeg egentlig på besøk. Sa de skulle komme i ettermiddag/kveld så det er jo ikke så greit å vite...

*noterer meg nok en gang å avtale tidspunkt for besøk..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...