Gå til innhold

Lucias himmelske herjinger


Gjest Primula

Anbefalte innlegg

Gjest Primula

:D

Nå har jeg hentet min datter, og kom oss hjem etter en strabasiøs tur..Ikke så lett å ha med seg en 2- åring, en sekk og en bag fra båten til buss nr 1. gå 300 meter i byen, buss nr 2, innom en butikk, og 400 meter hjem dit vi bor. 2- åringer er ikke så veldig glad i å gå langt, og mammaer er ikke så glad i å bære 2- åringer, bag, sekk og varer.

Julegaveønske nr 1: BIL

Men vi kom oss hjem. Har fått i oss litt mat nå. Vesla ser på teletubbies dvd, mens jeg sitter her litt. Skal straks gå å lage litt julepynt. Vi fant noen store furukongler i høst. De skal vi male, ha på glitter og sete røde bånd i. Enkel og dekorativ julepynt som en 2- åring kan være med på å lage. Jeg skal på avslutning på jobben min ikveld. Skal ha med datra mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Primula

Huff, nå er jeg sliten... Ble så mye styr idag, og att og fram. Har tatt den duste- bussen fire ganger idag. Med barn attpåtil..

Har vært på avslutning med jobben . Var koslig, både litt trist og godt å være ferdig med den. Han innsett at det ble veldig travelt med studier, en datter på 2 år og jobb ved siden av. Men det er jo så hyggelig når lønna kommer... Får 6150,- den 12.des og 7000,. i stip/lån 15.des!! Herlig. Er jo ferdig med julegavene.. :D

Er trøtt nå, skal finne senga snart. Skal heldigvis være hjemme imorgen. Tro jeg skal begynne å vaske litt til jul.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Natta sove godt. Ordet og jeg lover at vi ikke skal vekke deg, men være veldig stille. :sjarmor:

Nattaklem fra madammen og ordet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

God morgen. Idag blir det en travel hjemmedag. Er en del som må gjøres. Skal sette meg opp en liste for å få litt oversikt.

Nå: sette på vaskemaskin

9.30: gå på butikken

10.15: vaske kjøkken, det inkluderer komfyr, kjøleskap, skrubbe flisene osv. (julevasken..)

11.00: henge opp klærne, sette på ny maskin

11.30: jobbe med oppgave

12.30: vaske soverom

13.30: jobbe med oppgave

14.30: pynte pepperkaker

Når alt dette er gjort: lage middag, pannekaker idag

Ikveld: skrive julekort.

puh..best å sette igang straks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Nå har jeg vært på butikken. Var så lurt at jeg syklet nedover. Deilig å sykle når det er bart tenkte jeg. Men jeg tenkte ikke på at jeg skulle ha med meg to fulle bæreposer hjem igjen.. :-?

Skal jobbe fra 07.45 til 16.5 onsdag og torsdag, så jeg måtte "storhandle" litt. Det er så slitsomt å handle etter jobb med en sulten og sliten unge i vogna.

Det er nå fem minutter til jeg i følge planen skal begynne å vaske. Kan ikke si jeg gledeer meg så veldig, men det er jo deilig når man er ferdig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Primula

Du er så sent ute Kveldsvisitt... :-?

En annen gang da. Eller så kan du komme og hjelpe meg med julevasken. Kjøleskap og komfyr står for tur :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Tok visst lengre tid enn jeg trodde denne kjøkkenvasken.

Har vasket alle skap, hyller, og benker. Har også skrubbet flisene..puh..det tok tid. Kjøleskap, komfyr og mikro står igjen nå. Skal ta det nå så jeg blir ferdig en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Det aner meg at du prøver å lurer deg unna Kveldsvisitt :evil:

Ta det med ro, jeg er ferdig nå. Kanskje jeg stikker innom garasjen med vaskefilla også. Regner med det trengs... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Da var kjøkkenet skinnende rent :D Det er så herlig når man er ferdig og vet at det er rent og pent.. :D

Ligger litt etter skjema da. Jeg må skrive litt på oppgaven idag. Soverommet kan jo vente til en annen dag..Vi får se hva jeg får tid til utover dagen.

Men nå skal jeg iallefall spise lunsj! Tror det blir knekkebrød med brunost, et glass eplejuice og en kopp eple- og kanelte. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Heisann. Har spist lunsj, betalt en del regninger på nettbank, skrevet noen mailer og skrevet litt på oppgaven.

Huff, jeg sliter litt på den oppgaven. Er en stund siden jeg skrev den, og har fått den tilbake med tilbakemlding fra veileder. Han syntes den var interessant og bra skrevet , men det var noen småting jeg kunne gjøre bedre. Det er vanskelig å sette seg ned med en oppgave man egentlig har skrevet ferdig på en måte. Tror egentlig jeg har tatt juleferie oppi hodet mitt, iallefall når det gjelder skolearbeid...

Skal støvsuge nå, henge opp klær, så pynte pepperkaker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Primula

Hei igjen. Har nå støvsugd, hengt opp klær til tørk og pyntet pepperkakene. Så jeg har da fått gjort litt i dag likevel. mest fornøyd med kjøkkenvasken. :D

Skal slappe av litt nå, før jeg steker pannekaker og henter vesla. Vi er heldige som bor så nærme barnehagen!

Ikveld skal jeg skrive julekort.

Ha en fin middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Fy søren for en spennende håndballkamp! Artig å se når det blir så spennende.

Skal nå skrive julekort. Har 15 bilder av lillemor. Har tenkt å skrive et personlig brev i tillegg, i allefall til de vi ser sjeldent. Er best å sette i gang. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattahara

åå kjære så aktiv du er :ler:

blir helt sliten av deg... men godt å se du setter opp lister å at du får gjort alt det du skal.. masse jeg skulle gjort, men klarer ikke å planlegge... hodet mitt er fullt... må tømme det snart tror jeg hehe...

Ha en hyggelig kvled med julekorta dine.. minte meg på de 30 jeg skal skrive.., men nu er det snart natta her hos meg......

Natta klemer til deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Primula

Nattaklemmer til deg og Mattahara. Koslig at du stikker innom :D

Skal legge meg snart jeg å. Skal jobbe lang dag imorgen: 07.45- 16.15 Blir trøtt bare jeg tenker på det.

Fikk iallefall skrevet ferdig julekortene. Mulig jeg skal sende noen til kanskje...Vi får se.

God natt alle sammen. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen har gått så fort. Startet på jobb 07.45. Klokken 14 måtte jeg dram til legen min min lille datter. Hu har hostet så følt i det siste. I morges hostet hun så mye at hun kastet opp. :o Det er ikke moro. Dermed ble det legebesøk. Hun fant egentlig ikke ut så mye. Lyttet på henne , men ikke noe galt. Skal tilbake fredag for å ta blodprøver. Hun må bedøves i armen for å ta den. Tror nok mamma gruer seg mest.. :-?

Så kom vi hjem 16.45. Laget middag og slappet av. Leste noen bøker. Lillemor lekte seg litt, mens jeg sov en liten dupp...Så var det barne- tv og kveldstell.

Ikveld har jeg sett håndballkamp, bakt brød og laget marsipangodteri. Puttet oppi noen skjeer baileys og rullet kuler av marsipanen. deretter rullet jeg dem i o`boy. De ble kjempegode, farlig gode, kan jo spise seg full.. :D

Imorgen blir det jobb igjen. Starter 07.45 så må nok legge meg snart.

God natt alle sammen. :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter nå og planlegger nyttårsparty!

Vi er en gjeng som har hatt det hver sin gang, og i år er det vår tur til å ha det. Vi er egentlig tre venninner fra videregående som har møttes med partner. Tidligere bodde vi alle i trondheim. Nå har de to andre flyttet til hver sin kant av landet, og dermed blir det enda virkigerer å holde på tradisjonen. Min ene venninne har blitt singel da... så vi blir fem stykker tilsammen.

Meny:

velkomstdrink

kalkun

m. stuffing, waldorfsalat, ris, grønnsaker og saus.

sjokolademousse

div. drikke..

nattmat: laks og eggerøre

Dette betyr jo at det er en del å handle inn. Ettersom vi ikke skal være her i jula, tenkte jeg at jeg skulle prøve å få gjort det neste uke.

Handleliste:

*kalkun (ok)

*ris

*waldorsalat: majones, fløte, epler, stangselleri, druer, valnøtter, litt salat

*stuffing: epler, kjøttdeig, (svisker)

*saus: bretagne kyllingsaus fra toro.. og en hjemmelaget fløtesaus som jeg må finne oppskrift til...

*grønnsaker: gulrot, brokkoli, asparges

*laks

*egg

*gressløk

*sjokolademousse: egg, fløte, kokesjokolade

*div blandevann, alkohol

Frukt og grønt kan jeg ikke kjøpe før nyttårsaften, men det andre skal være i boks i løpet av neste uke.

Har tenkt å dekke et fint bord, så jeg skal prøve å få tak i blå, og sølvfargede servietter. Skal også kjøpe noen billige vinglass som jeg skal male blå/sølvlys!

Jeg gelder meg masse. :D Elsker å holde selskap, selv om det bare kommer tre personer...

Si ifra dersom jeg har glemt noe, eller om dere har oppskrift på god fløtesaus til kalkun!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...