Gå til innhold

Lucias himmelske herjinger


Gjest Primula

Anbefalte innlegg

Gjest Primula

:kjempesinna: gr....for en j.... drittdag dette har vært :evil:

På formiddagen dro jeg til byen for å gjøre diverse ting. For det første så rakk jeg ikke bussen og måtte vente på neste, som attpåtil var forsinka.

Da jeg kom til byen begynte det plutselig å regne, og jeg hadde tatt på meg småsko. Jeg ble klissvåt på beina med en gang.

Så dro jeg på lånekassen og ordnet opp i noen greier der. Det gikk overraskende bra. Deretter var det tid for tannlege. Bussen var selvfølgelig forsinka så jeg kom fem minutter for seint. Det skulle vise seg at det ikke hadde mye å si... Etter å ha ventet 20 min kom tannlegen min og beklaget at hun var så forsinket og tok med seg en annen pasient. Da det hadde gått en time kom det en sekretær og spurte meg når jeg egentlig hadde time. Jeg fortalte at det var klokka halv ett, altså for en time siden. Hun forsvant og kom tilbake med følgende beskjed: Du hadde jo time igår du, og vi har sendt regning til deg fordi du ikke kom. Jeg beholdt fortsatt fatningen og forklarte henne at jeg hadde ringt min tannlege på fredag og flyttet timen til idag. Da forsvant sekretæren igjen. Nå begynte jeg å bli irritert. Da hun kom tilbake kunne hun fortelle meg at noen ny time ikke var registrert i timeboka, og tannlegen ikke hadde tid til å ta meg idag, så jeg kunne bare dra hjem! :o Makan til service. Jeg ble ganske sint, men målløs så jeg klarte liksom ikke å si ifra på en ordentlig måte. Der hadde jeg sittet i over en time til ingen nytte. Snakk om bortkasta tid. Det var en evighet til neste buss kom så jeg begynte å gå, ble enda bløtere og kaldere og deprimert fordi alt gikk imot meg. Så nok ganske patetisk ut der jeg gikk og var sint og smågråt litt...

Etter det var liksom dagen ødelagt. Jeg rakk ikke forelesninga mi så jeg dro rett hjem og la meg på sofaen..

Kjæresten min ville muntre meg opp litt, så han ringte og foreslo at vi kunne reise til syden i vinterferien. Ja, det var jo lurt å komme med nå. Det meste er jo utsolgt. Det som ikke er utsolgt er svindyrt. Jeg hadde nemlig hatt lyst på en sydentur lenge, men trodde ikke vi hadde råd. Nå har imidlertidig kjæresten min solgt noen aksjer med god fortjeneste. Så vi hadde faktisk hatt råd dersom ikke alt var utsolgt.... :cry:

Det var den flotte dagen...

Gi meg litt oppmuntring da jenter..

P.S Middi- lillemor ble 2 år i oktober :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Primula

Det har heldigvis vært en mye bedre dag idag. Jeg har vært på jobb fra 07.45 til 16.15 så jeg er litt sliten, men i godt humør i allefall. :D

Har spist pølser og grønnsaker til middag. Lillemor leker seg på golvet og jeg sitter her litt. Har ingen store planer for kvelden. Håper lillemor legger seg i rett tid. Hun sov bare 20 min i bhagen å det skulle går bra....

Det starter en ny norsk krim på tv ikveld. Lurer på om jeg skal se det. Har sett lite tv i det siste så det gjør ikke noe.

vel, mulig jeg stikker innom senere. Ha en fin torsdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Vi skal til London, vi skal til London

:hoppe::hoppe::hoppe:

Vi drar 24. februar og kommer hjem 27.feb. "Vi" er kjæresten min og et vennepar av oss.

Jeg gleder meg masse!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

London- turen ble bestillt i går kveld. Det var kjæresten min som snakket om at vi burde dra på ferie i vinterferien. Han tenkte på Syden, men dit er jo alt utsolgt eller svindyrt i vinterferien. Jeg søkte derfor priser på noen storbyer. Jeg fant billetter til London for 1500,- per pers. Det er fra trondheim. Syntes det var billig og kjæresten min var enig. Så ringte jeg venninnen min og psurte om hun og kjæresten ville være med, og det ville de gjerne! Dermed skal vi reise sammen 24. februar og være der i tre dager. Jeg gleder meg masse!! :D

Idag våknet jeg før klokka ringte kklokken 06.50. Jeg stod opp og ordnet meg på badet og smurte matpakker. Lillemor kom tuslende ti over sju og vi spiste litt frokost, før vi kledde på oss og trillet til barnehagen. Klokken 8 var jeg på skolen. Hadde fire timer med forelsening. to av dem ok, de to andre veldig langdryge...

Jeg gikk hjem fra skolen og handlet på veien. Nå har jeg ryddet litt, støvsugd og gått over med vaskefille her og der. Det lukter rent i allefall... :ler:

kjæresten min kommer i 16- tiden. Jeg vet ikke om jeg har forklart dette før, men han er pendler. Han fikk seg jobb på hjemstedet sitt som ligger tre timers kjøring herfra. Han bor derfor hjemme hos foreldrene sine i ukedagene og kommer hit omtrent hver helg. Så i praksis er jeg alenemor, ialle fall i ukedagene... :)

Den helga skal foreldrene hans være med også. De sitter på hos han, men skal overnatta hos broren hans som har mye større plass enn oss. (vi har en leilighet på 55 kvm, de har et hus på 300 kvm....) Men de skal spise middag her først. Tenkte de skulle få viltgryte med hjortekjøtt, salat og mandelpoteter. Jeg skal straks renske poteter, lage salat og brune kjøttet, slik at det meste er klart før jeg henter lillemor kvart over tre- halv fire.

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Primula

God morgen!

Har hatt en fin helg så langt. På fredag spsite vi middag med svigers før kjærseten min og jeg dro på en liten handletur. Var greit å gjøre det mens svigers var her og kunne passe lillemor. Alt går mye raskere når hun ikke er med. Kjæresten min fant seg en ny frakk på salg. Var halv pris på den. Han skulle få den i 30- årsgave av foreldrene sine. den var kjempefin. Vi kjøpte også noen klær til lillemor på salg.

Resten av kvelden satt vi i sofaen og så TV...

På lørdag trillet vi en lang tur. var innom et senter i nærheten og kjøpte bursdagsgave til kusinen til lillemor. På lekebutikken var det også salg. Vi kjøpte en byggmester bob til lillemor. Den hadde kostet 199,50 men var nå nedsatt til 49,50! hun ble gald for den. Hun liker byggmester bob kjempegodt.

På ettermiddagen var lillemor og jeg på teater. Vi så en teaterforestilling for barn mellom 2 og 100 år. Det var første gang jeg hadde med lillemor på teater, men hun likte det. Hun satt rolig i 45 minutter og fulgte med på scenen. Jeg elsker teater selv, så det var så moro at det faktisk var et tilbud for så små barn også..

etter det ble det litt rydding på meg. Jeg ryddet vekk all julepynten og ryddet på kjøkkenet, inkludert skuffer og skap. Det ser mye bedre ut nå. Julegardinene på kjøkkenet henger opp enda, egentlig fordi jeg synes de er så fine... :)

Så ble det Tv- kveld igjen...

Idag skal vi i bursdag til lillemors kusine. Hun fyller 1 år.

Ha en fin søndag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Jaja, så var helga over og kjæresten min har dratt igjen. :cry:

Denne uka blir det masse skole på meg. Har mange seminarer i tillegg til de vanlige forelesningene. Lillemor skal dra til mamma og pappa på onsdag og være der til helga. Da får jeg litt bedre tid på meg. Det virker som om hun har kommet inn i en fin soverutine nå, så hun blir kanskje flinkere å legge seg om kveldene nå. Det betyr at jeg får gjort litt skolearbeid om kvelden også. Det trengs! Vi skal ha gruppearbeid i morgen, så jeg skal forberede meg litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig besøk i dagboka mi :vinke:

Høres ut som om du har hatt en fin helg :D

Nå skal jeg se på film og lade opp til en ny studieuke - har også planer om å legge meg litt ekstra i selen dette siste semesteret!

Ha en fin uke Lucia :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som er alenemor i uka - det står det respekt av! Nesten mer beundringsverdig når du faktisk har en som kunne vært der, men som er ukependler, synes jeg. Men tipper du klarer det fint, det høres i hvert fall sånn ut!

.. og gjett om jeg er misunnelig på dere som skal til London på vennetur, da!! Skulle gjerne reist til London, jeg - er helt anglofil, så det hørtes deilig ut. Skal dere shoppe? (dumt spørsmål... )

Håper helgen har vært fint, og at du har fått tatt deg inn igjen litt, og har fått overskudd til å ta fatt på en ny uke. Ny uke, nye muligheter til alt man ikke fikk gjort forrige uke, pleier jeg å tenke...

Og du? Takk for koselige snikleser-besøk i dagboka mi!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Takk for besøk jenter!

Jeg er straks på vei til skolen. Har forelesning klokken 10.15, men tenkte at jeg kunne lese litt først. Flink ja? Har to timer forelesning før jeg skal treffe noen for gruppearbeid. Så må jeg hente lillemor og lage middag. Deretter skal hun til naboene mens jeg er på seminar fra 16 til 18. Travel dag? jepp...

Skal pusse tenner og kle på meg nå.

ha en strålende mandag alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Det er noen dager siden jeg har skrevet nå. Det har vært så sinnsykt travelt i det siste. Mye skole+++. Jeg føler at jeg lever i et slags vakuum for tiden. Det er så mye jeg skulle gjort, men jeg får ikke tid til alt...og da blir jeg stressa..

Samtidig har jeg begynt på et prosjekt kalt " nytt kosthold og ny livsstil" Det er vel egentlig en fin tittel på en slankekur, men jeg vil egentlig at dette skal være et kosthold jeg skal kunne lære meg å leve med. Jeg har vært overvektig siden jeg var barn, og nå VIL jeg gjøre noe med det. Jeg følger ingen spesiiell kur eller diett, men satser på legge om til et sunt kostholdet. Jeg tar mye oppskrifter fra Grete Roede f.eks. I tilleg til sunn mat har jeg fullstendig kuttet ut godteri, potetgull og brus. Jeg kunne sagt at jeg bare skulle spise litt av det, men det funker ikke. Jeg må bare slutte helt hvis ikke blir en liten sjokolade fort til to osv..

Dette i tillegg til litt stress og skolemas, gjør meg litt "ustabil" :wink:

Men jeg har akkurat vært på vekta nå, og har gått ned 1,7 kg siden 5. januar. Det er jeg stolt over. Jeg kommer ikke til å skrive så mye om vekt og spising her. Det gjør jeg et annet sted, men noen oppdateringer kommer sikkert.

Nå lurer jeg på om jeg rett og slett skal slenge meg på sofaen og se TV...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Ah, endelig snart helg.. Skal ha to timer med seminar før jeg tar helg. De starter klokken 12. Etter det skal vi dra hjem til mamma og pappa og være der i helgen. Det blir deilig. Skal bare kose oss og slappe av. Tror ikke jeg skal ta med meg noen skolebøker. Da slipper jeg å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør noe..... Men det betyr at jeg må jobbe litt nå. Skal prøve å få gjort ferdig den oppgaven jeg holder på med. En times efektiv jobbing og jeg har sikkert fått gjort mye.

Ha en fin fredag alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Her har jeg ikke vært på lenge. Sløve meg! Har også vært mye å gjøre og jeg føler jeg bare går på jobb hele tiden og attpåtil blir det jobbing i morgen også. Jaja, penger i kassa.

Så HELDIG du er som skal til London. Jeg sa faktisk i morges til samboeren min at vi skulle gjort noe koselig sammen, vekk fra alt hverdags mas og tjas. Vi får se da, det blir vel ikke med det første. Vi har jo flotta oss med nye møbler nå som må betales først tenker jeg. :wink:

Ha en god helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Takk for hilsener jenter :D

Da var helga over og en ny uke starter snart. Jeg har vært hos foreldrene min ei helga. Lillemor har blitt syk- forkjøla. :cry: Hun hadde feber fredag og lørdag, men er mye bedre idag. Hun hoster en del og er snørrete. Vi skal se an formen i mogrne. Mulig hun drar en liten tur i barnehagen, mens jeg er på skolen. Har bare to timer forelesning imorgen.

Jeg har vært på ski idag :briller: Det er jeg ganske stolt over. Er lenge siden jeg har gjort det. Det var deilig..

Kjenner hvor trøtt jeg er nå. Sov dålig i natt p.g.a lillemor som hostet så mye. Er nok tid for å køye snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Primula

God morgen!

Vi er hjemme idag vi. Lillemor er absolutt ikke frisk enda. Hun hostet masse i natt og virker litt slapp. Hun har ikke feber, men vi skal være hjemme. greit å ta det litt rolig når jeg har mulighet til det. Det er ikke så farlig med de to timene mine idag.

Lillemor ser på teletubbies dvd nå. Tenkte jeg skulle få gjort litt her hjemme idag, men vet ikke om det blir så enkelt... Skal vaske gulvet iallefall. Har ikke vasket på kjempelenge :oops:

Vi må på butikken og handle også.

Jaja, vi får se kvordan det går utover dagen. Det bekymrer meg at hun hoster så mye. Hadde lege til henen på lørdag, men han hørte ikke noe på lungene. HUn hostet så mye i natt! Og klaget over at det var vondt i brystet... Vi har jo en legetime imorgen, så vi får høre da. Håper de finner ut av noe snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Lillemor ble mye bedre utover dagen. Hun hoster fremdeles, men erfaringsmessig kan det vare i flere uker... Tror nok hun skal få gå i barnehagen imorgen. Men skal først til lege uansett.

Vi har stort sett bare koset oss idag. Vi vasket gulv på formiddagen, ellers har vi gått på butikken, tegnet, lekt med dukkene og bygget lego.

Hun har ikke sovet idag, så jeg regner med hun sovner tidlig i kveld. Vi skal spise kveldsmat og ha på nattdrakt rett etter barne- tv.

ha en fin mandagskveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...