Gå til innhold

Lucias himmelske herjinger


Gjest Primula

Anbefalte innlegg

Gjest Primula

London- tur del 2

Torsdag våknet vi opp til strålende solskinn og bestemte oss for å dra til Notting Hillog Portobello Market. Den bane vi skulle ta dit, hadde stoppet av en eller annen grunn, derfor bestemte vi oss for å ta buss. Det å sitte på en to- etasjers buss er jo en opplevelse i seg selv. Man får jo se litt av byen i allefall. Vi kom frem til Notting Hill og vandret omkring i gatene og kikket på alle de små, rare butikkene og alle folkene. Det var veldig koslig. Vi handlet ikke så mye, men det var morsomt og bare gå rundt å se. Selv om det var sol og fint, var det ganske kaldt. (Fy søren, det er surt og kaldt i London..) Vi gikk derfor inn på en koslig cafe som het The Pelican. Der hadde de mye deilige sofaer og vi kjøpte oss kakao. Mmmm, herlig.

Etter det tok vi undergrunnen til Westminster. Derfra gikk vi til Picadelly Circus gjennom blant annet st. James` park. Det var et stykke å gå, men vi fikk sett mye. Så blant annet Big Ben, London Eye, Weestminster Abbey og som sagt denne parken. Der var det nyderlig. Plenene var grønne og blomstrene hadde kommet. Det var masse fugler omkring, f. eks svaner. Der kom vårstemingen gitt...

Vi spiste en kjapp lunsj før vi travet rundt Leicester Square for å finne billetter til Les Miserables. Men de billigste billettene var på 40 pund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det koselig å lese. Virker som at dere har hatt en flott tur.

Første gang jeg var i London betalte jeg over 600 norske kroner for å se Cats. Fikk de beste plassene også da, så det var verd det.

Ble det noe musical på dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Ble litt brå slutt på forrige innlegg...fikk besøk av en vaktmester..

Grunnen til at billettene var så dyre at at Les Miserables skal bytte teater. Den skal flyttes til en mindre teater, derfor er det stor rift om de siste billettene. Vi synes det var litt dyrt vi da...hadde en sparsomt budsjett. dessuten hadde nok gutta mer lyst på fotball... Typisk.

Vi dro derfor tilbake til hotellet og slappet av litt. På kvelden dro på pub for å drikke litt øl. I 8- tida gikk vi bortover mot bayswater for å finne en restaurant. Vi fant fort en asiatisk restaurant som så koslig ut. det var lite folk der, og betjeningen var hyggelig. Maten var bare helt fantastisk!! Jeg elsker kinesisk mat, men dette var det beste jeg har smakt. Jeg bestilte eggnudler med svinekjøtt og oystersaus. Nydelig. Alle var fornøyd med maten! Mens gutta dro på pub for å se fotballkamp etter maten, men jeg og min veninne sittende for å drikke vin og spise dessert. Av og til er det deilig å ha litt venninneprat også, selv om man er på par- tur.

Senere på kvelden gikk vi til puben for å treffe gutta. Vi kom i snakk med noen fra Nord. irland. De var artige mennesker, og inviterete oss på nattklubb. Selv om vi skulle opp tidlig, kunne vi ikke la den sjansen gå i fra oss. Spesielt ikke siden det var nattklubben som hører til Hilton. hotellet på Paddington. Fasjonabelt!

Det ble en veldig morsom kveld, og vi hadde ikke lyst til å dra hjem dagen etter. (Men da vi kom hjem til lillemor var det litt godt likevel...)

Jef ble utrolig fascinert over London, og det er nok en by jeg kommer til å dra tilbake til. Helst så fort som mulig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lucia, så deilig å komme avgårde på storbyferie, da :P

Høres ut som om dere har hatt en veldig fin tur! :P

Og god helg til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man rekker ikke over alt man vil gjøre når man er i London. Jeg har vært der to ganger og det er MYE mer jeg vil se. Første gangen ble jeg forfulgt av en ekkel type da jeg var alene ute og gikk. For å gjøre en lang historie kort så klarte jeg å riste han av meg og kom meg til hotellet. Like etterpå kom han jeg reiste sammen med som var der på et kurs, derfor var jeg alene ute og gikk. Skummel opplevelse. Heldigvis reiste vi hjem tidlig på morgenen etterpå.

Jeg var i London to ganger på et år, og da var det nok. Nå derimot vil jeg veldig gjerne tilbake.

Håper du får en fin start på uka di. :)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Det har vært en slitsom helg. Lillemor er syk IGJEN! Natt til lørdag hostet hun vanvittig mye. Trodde nesten vi måtte ringe legevakta. Jeg sov ca fire timer den natta.. På lørdag kom mamma, broren min og forloveden hans. Imens mannen min og lillemor var på kino og så "Tigergutt," dro vi til byen på shopping, og en liten tur på IKEA. Jeg fant som vanlig noen småting som jeg bare måtte kjøpe :oops:

Da vi kom hjem til oss, bestilte vi pizza. Mamma ble til søndag, og det var ganske koslig. Vi spiste masse godteri og så MGP ( som foresten ikke var mye å se..) Lillemor hostet mye den natta også, men mamma tok henne på morgenen slik at vi fikk sove utpå litt. Heldigvis ble hun mye bedre på søndag, slik at hun kunne i barnehagen idag. Hun har ikke hatt feber i hele tatt, det er kun hoste og snørr som har plaget henne.

I morges våknet jeg opp med vondt i halsen, tett nese og tette bihuler. Bihulene gjør at jeg har hatt mye hodepine idag. Det er jo typisk at dette skjer i den travleste uka i året... Denne uka har jeg nemlig mange timer i praksis og mye å planlegge. Men det er vel bare å ta seg en paracet og bite tennene sammen. I går kveld la jeg meg klokken halv ti og sovnet meg en gang. Har litt underskudd på søvn for tiden, så jeg tor det blit tidlig kveld i kveld også. Jeg gleder meg til denne uka er over, og ting roer seg litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Primula

Du verden som dagene flyr. Nå er jeg heldigvis ferdig med den travleste perioden på lenge. Har bare igjen to praksisdager!

Jeg ble heldigvis ikke syk forrige uke. Er fremdeles litt gruggen i halsen, men det blir ikke noe mer av det.

Det har gått greit i praksis, men det har vært mye å gjøre. I tillegg var det et bursdagsselskap, et kveldsseminar og et home- party forrige uke, så det var travelt.

Derfor var det så deilig med fri i helga. Fredag dro vi hem til mine foreldre, og lørdag dro vi opp på hytta sammen med mamma, pappa, bestemor og bestefar. Det var kjempekoslig. Været var ikke det beste, men det var herlig med frisk luft og fullstendig avslapping. Vi var ute på ski, tente bål, grillet pølse og rente akebrett. Inne gikk det mest på kortspill og lesing. Vi ble på hytta til søndag og dro da tilbake hit igjen. Dette var akkurat den helga jeg ønsket meg nå. Hadde det vært opp til meg skulle vi gjerne vært der hele påska...

Idag har lillemor og jeg tatt det med ro. Hun skal til øyelegen 10.30 og vi orket ikke å dra i barnehagen før det. Vi lå lenge og koste oss i senga. Nå ser hun byggmester bob. Jeg må på skolen en tur etter øyelegen.

I morgen har jeg FRI!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lucia :-)

Hørtes ut som en fantastisk tur til London!!! Har ikke vært der selv, et av de stedene som står på reiseønske lista 8)

Håper det gikk bra hos øyelegen med Lillemor da...

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Takk for hilsen *Meg* :heiajente:

Joda, det gikk fint hos øyelegen. Jeg var litt nervøs på forhånd. Vi var der nemlig for 2 måneder siden pga at lillemor har hatt mye øyekatar. Øyelegen snakket om at de kanskje måtte legge henne i narkose og stake opp tårekanalene. :o I tillegge fant han ut at hun kanskje hadde dårlig syn... Men vi skulle se det an i 2 måneder og komme tilbake. Øynene ble testet på alle mulige måter, men han fant ikke noe galt. Øyekataren må vi bare leve med. Antagelig vil hun vokse det av seg ganske fort. Dessuten er det ikke verre enn at det går bra. Og synet var som det skulle være. Heldigvis :-)

Var en liten tur på skolen etter på, og fikk høre at jeg kanskje skal få noen vikartimer neste uke. Hurra!! Det betyr penger!!

Gleder meg så utrolig mye til å ha fri i morgen. Huset ser ikke ut, så jeg skal vaske her. Blir deilig med et skinnende rent hus og vår i luften! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridager i ny og ne er deilige og egentlig ganske nødvendige. :-) Selv hadde jeg nettopp en deilig langhelg, fri torsdag og fredag, og i morgen skal jeg bare jobbe halv dag. Det vil si at jeg skal hjem for å sette meg ned med skolebøkene og tegnesakene mine, men det blir bare fint det.

Få håpe det gå bra med øynene til lillemor og at det er noe som går over av seg selv. Dakkaj lille jenta. :klem:

Ha en herlig fridag i morgen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Takk for det Midnattsol :heiajente:

Ja, det blir herlig med denne fridagen. Tenkte jeg skulle sove lenge idag, men det er jo ikke så enkelt. Lillemor våkner før syv nå for tiden. Jeg prøver å lure henne md at det er natta enda, men hun ser jo at det er lyst ute :ler: Hun sa selv at hun ville stå opp og se barne- tv, så jeg gikk opp, satte på tv og la meg igjen...Dermed fikk jeg 25 minutter ekstra i senga mi! Deretter spiste vi frokost sammen, og gikk i barnehagen.

Nå skal jeg skrive ferdig en kort oppgave, før jeg skal vaske huset! Det ser ikke ut her... Er en stund siden jeg har vasket ordentlig. Idag blir det ut med alle matter og fram med sofaen. Skal dra og svømme etterpå, for så å avlsutte fridagen min i boblebadet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Idag har jeg vært så utrolig effektiv og flink! Er stolt av meg selv jeg. Dette er det jeg har gjort:

:husarbeid:

*vasket do og bad

*lagt på nytt sengetøy

*vasket soverommet

*vasket to maskiner med klær

*vasket kjøkken

*tatt ut og banket alle tepper

*vasket stua

*strøket og hengt opp nye gardiner

*svømt 1 time

*bakt boller

Flink ja? :) Er egentlig ganske effektiv når jeg setter i gang. Og det er så deilig når alt er rent, til og med gardiner og sengetøy. Har virkelig fått opp vårstemningen nå. Jeg hang opp noen gardiner som mamma har sydd til meg. De er hvite med gule og grønne tulipaner. Har to duker i samme stoff også. Det ble kjempefint. :-)

Nå står det et brett med boller med sjokolade i ovnen. Kjenner lukta nå...mmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Primula

Jøss, er det så lenge siden jeg har skrevet? Hadde kommet på side 2 jo...

Ble ferdig med praksis på onsdag, det var utrolig deilig. Hadde påhør den dagen , og han som så på meg var veldig fornøyd med meg som lærer. Hadde faktisk ikke noe å trekke ned på... :-) Det var så delig å sette av en kveld til TV da, og hva fant jeg på programmet? Joda, Dirty dancing

Torsdag jobbet jeg og fredag hadde jeg fri! Fridagen ble brukt til svømming, litt rydding og til slutt kjedet jeg meg. Men det var en god følelse det også. Har vært så travelt i det siste at jeg ikke har kjedet meg i det hele tatt.

Fredag kom kjæresten min hjem igjen, og vi koste oss med taco, Idol, Nytt på nytt og Senkveld. Var trøtt så vi la oss tidlig. PÅ lørdag fikk jeg sove lenge. Mannen sto opp med lillemor. Utpå formiddagen dro vi til byen. Lillemor fikk seg trehjulssykkel og joggesko. Jeg kjøpte meg også nye sko. De var svarte pensko med høy hæl. Veldig stilige.

Resten av helga har vi stort sett vært ute. Det har jo vært så fint vær her. Lillemor har hatt med både trehjulssykkel og dukkevogn ut. Idag kokte vi kakao og drakk ute. Det er så deilig at våren har kommet på alvor. Lillemor og jeg plukket en bukett hestehov idag. Den står og lyser opp på kjøkkenbordet. :-)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestehov..HVOR?? Jeg ser og ser etter det sikre vårtegnet men nei. Ingenting noen plasser. :(

Ser ut som at du har hatt en strålende helg. Det er bra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Det er sol, det er varmt, snøen er borte, det er VÅR

Et lite vårhyl fra meg som blir i så fantastisk godt humør av det herlige været!! dessuten har jeg fri idag..har nettopp vært ute og syklet en tur.

:hoppe::heiajente::hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Primula

Solskinn, hestehov og vårkåthet.

I dag har jeg vært hos optikeren på linsekontroll. For de som ikke er helt kjent med dette, vil jeg opplyse om at det er en kontroll der en optiker sjekker synet og øynene. De tidligere optikerne jeg har vært hos, har vært halvgamle kjerringer. Men ikke i dag nei.

Mens jeg satt og bladde i et gammelt Se og Hør på venterommet hører jeg en mørk, sensuell stemme si navnet mitt. Jeg snur meg og der står den kjekkeste mannen jeg noen gang har sett! ( foruten min forlovede selvfølgelig.) Jeg vil definere han i kategorien ”høy og mørk.” Han har et svært sjarmerende smil, og blendende hvite tenner. Jeg blir lettere perpleks når jeg skjønner at dette er min nye optiker. Jeg går opp mot den utstrakte hånda hans. Han sier navnet sitt. (som jeg selvfølgelig ikke klarte å oppfatte.) Jeg smiler og klarer å presse ut et ”takk.” Takk?! Hva er det for et svar? Takk for at du er min optiker? Takk for at du er så kjekk? Takk for at du ble født? Eller prøvde jeg å insinuere at navnet mitt var takk?? Ikke vet jeg, men han ba meg komme inn på kontoret i allefall.

Jeg setter meg i stolen, men hans stiller meg optikerspørsmål. Jeg svarer så godt jeg kan, mens jeg kjenner at jeg rødmer og svetten pipler fram i håndflatene. Så skal ha se på øynene mine. Han setter seg nærme. Så nærme at kneet hans berører mitt. Jeg kjenner hjertet mitt dunker, og tenker at så høyt som det dunker må jo han høre det også. Han ber meg se rett i fram, inn i øynene hans, og jeg stirrer inn i et par mandelbrune øyne, og det føles ut som om jeg smelter… jeg klarer ikke å flytte blikket og mannen må be meg om å sette meg tilbake i stolen.

Så er det tid for å sjekke synet. Jeg må se på bitte små tall og bokstaver. De halvgamle optikerdamene jeg har vært hos før, rynket på nesen, og smålo da jeg hevdet at en F var en P og en O var en D. Men ikke denne mannen. Han skryter av meg. Han sier jeg er flink, ja faktisk at jeg har syn som en ørn. Og han smiler. Han smiler hele tiden. Når han bruker fingrene sine til å brette ned øyelokket går det ilinger gjennom meg. Jeg kniser som en 12- åring som har fått sitt første kyss på kinnet.

Til slutt er undersøkelsene over, og hva gjør mannen? Jo da, han spør om mobilnummeret mitt! Jeg ramser opp tallene, men jeg tenker meg at optikermannen kommer til å be meg på kino, drikke cappuccino eller spise blåbærboller i stiftsgårdsparken. I samme øyeblikk lurer jeg på om jeg skal forsøke ta av meg forlovelsesringen i smug. Men før jeg rekker det sier mannen at han skal sende meg en tekstmelding når linsene mine har kommet. I alle dager tenker jeg? Har optikerne blitt så teknologiske at de sender tekstmeldinger til kundene sine? Jeg smiler lurt til mannen for å vise at jeg har nok avslørt han, og at jeg skjønner at det bare er et skalkeskjul. På vei ut av kontoret sier jeg : ”takk skal du ha og ha det bra.” Mannen smiler sitt sjarmerende smil og ønsker meg en god helg. Nynnende går jeg ut av butikken.

Ute på gata kommer jeg til meg selv igjen, og begynner å lure på hva jeg egentlig tenkte på? Jeg er forlovet og har barn, men likevel lar jeg meg sjarmere av en kjekk optiker? Forvirret og dyster til sinns vandrer jeg nedover Nordre og tenker på skilsmisse og barnefordeling, da tanken slår meg. I takt med sola, hestehovene og iskremselgeren på gata, danser hormonene salsa. Blodet bruser i oss og vi blir yre, ja rett og slett vårkåte. Vi kommer ut av tykke vinterjakker, borte er store skjerf og luer. I kapp med vårsola, stråler vi og sender gode vibber rundt oss. Vi smiler, og verden smiler tilbake. Og det kan få en hver ut av fatning. I denne stund sitter sikkert en kjekk optiker på pauserommet og forteller kollegene om en rødmende kunde som oppførte seg litt merkelig. Jeg for min del skal ut i sola å nyte våren og det gode humøret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av en historie, det må jeg si. :wink: Våren er en deilig årstid.

(menneh, snødde det ikke i Tr.H i dag? :-? )

Det gjorde det i Oslo for noen dager siden. Var plutselig DET vinterlandskapet her. :evil: I dag kom sola fram igjen, håper det varer.

GOD HELG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig historie!

Skal ikke snakke om hvor fort det snur, jeg... I slutten av uka er det sikkert like deilig vårvær igjen :blunke:

Ha en god søndag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Takk for hilsener jenter :blomst_opp:

Ja, gjett om jeg ble sint da snøen lavet ned utover fredagen..? Jeg elsker våren, og blir i så godt humør. Jeg hadde sett for meg at våren var kommet for godt, men der ble jeg lurt.. Jaja, jeg trøster meg med at det sikkert ikke varer så lenge. (håpe, håpe, håpe...)

Har forøvrig vært hjemme hos mamma og pappa i helga. Delig, har slappet av og kost oss. Men denne uka blir travel. Er nesten ferdig med den ene oppgaven som skal leveres på tirsdag. Den andre har siste leveringsfrist på søndag, og den er det mye igjen på... Blir en del skriving denne uka ja.

I kveld var det lyst til klokka 8!! :)

Ha en fortreffelig, snø-løs uke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...