Gå til innhold

Lucias himmelske herjinger


Gjest Primula

Anbefalte innlegg

Gjest Primula

Takk for hilsen Midnattsol. :)

Jeg har vært på jobb idag. Det gikk greit, har fått god kontakt med kollegaene mine nå, og trives sammen med dem.

Lillemor sovnet i stolen mes hun så Kaptein Sabeltann i ettermiddag. Hadde ikke hjertet til å vekke henne, så jeg la henne på sofaen litt. Det resulterte i at hun ikke sovnet før nå klokken 21.. Jaja, vi kan ligge utpå litt imorgen. Iallefall hun. Jeg har oppgaver å skrive.

Dro over golvene ganske kjapt i ettermiddag. Det ser i allefall litt bedre ut. Har ingen planer for kvelden, orker ikke oppgaver nå. Blir nok surfing og tv.

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Primula

:evil: til den søppelbilen som fant ut at den skulle hente søppel utenfor mitt soveromsvindu 06.45 i morges... Lillemor våknet av det hun også, og ville ikke legge seg til å sove igjen. Så vi måtte bare stå oppp da. Gikk i barnehagen til klokken 8, og har skrevet oppgave siden. Dvs har spist lit frokost også da.

Kjenner at jeg er lei av å skrive på disse oppgavene nå, men samtidig vet jeg at det ikke er lenge igjen. Fredag 28. skal jeg juble høyt!

Skal gå en tur på butikken nå. Må handle til middag idag. Mannen fikk fri fra 13.00 idag, så han kommer hjem tidlig. :hoppe:

Tror jeg skal lage nachos til middag. Vet at han er veldig glad i det. Spørs bare om de har alle ingrediensene da.. :roll: begynner å bli litt lei av streiken jeg. De nærmeste butikkene mine er rema 1000 og bunnpris og der begynner det å bli tomt for enkelte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Hei igjen.

Har nå skrevet masse på oppgavene mine. Er ikke helt ferdig, men det er ikke langt unna. Det største problemet mitt er at det blir for mye. Mappa i dette faget skal være på 15- 20 sider, og jeg har måttet kutte ned fra 23. Nå er jeg på akkurat 20 sider, men det er mer jeg ville hatt med..Jaja, vi får se hva det blir til .

Jeg har også laget ferdig middag. Dvs den står på kjøkkenbenker, skal sette den i ovnen når mannen og lillemor kommer. Som sagt har jeg laget nachos. det finnes sikkert mange oppskrifter på nachos, men dette er min:

Nachos:

Jeg dekker en ildfast form med sånne runde nachos som man får kjøpt på boks. dekker både bunnen og sidene i formen. Deretter bruner jeg en halvkilo kjøttdeig og blander i et halvt glass salsa. Så tømmer jeg kjøttdeiegn og salsaen over nachosene, og drysser finhakket purreløk over. Ca en halv purreløk synes jeg er passe. Til slutt dryser jeg over revet hvitost og setter hele formen inn i ovnen på 220 grader. Formen skal kun stå ca 10 minutter, til osten er smeltet. Namm...

Etter middagen skal vi dra å handle. Skal kjøre oss en tur på OBS. Det er deilig å handle inn litt ekstra når mannen og bilen er her.. Mannen har lovt lillemor å kjøpe stelleveske til dokka hennes. Hun har ikke snakket om annet de siste dagene, så vi må nok på en lekebutikk. Kanskje toys are us. ( jada, vet det ikke skrives sånn..)

Gleder meg til langhelg med mannen og lillemor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Hei. Har hatt en lang pause fra Kg nå.

Siste nytt:

*Lillemor har sluttet med smokke!! Pakket dem i en konvolutt og sendte dem til Kaptein Sabeltann på fredag. har verken grått eller spurt spesielt etter dem. "Æ e stor jente æ" :ler:

*jeg fikk levert eksamensmappe 2 på fredag, har nå bare en mappe igjen. Den skal inn nå på fredag. :)

*jeg har fått musesyke..=veldig vondt i håndleddet og oppver armen, klarer nesten ikke å holde rundt musa..= datafri helg.. :veldigsur:

Kommer sterkere tilbake når hånda er blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Hei.

Går litt tregt for tiden pga av vond arm, stress med oppgaveskriving+ en del jobbing. Får ikke tid eller overskudd til noenting jeg... :-?

PÅ mandag skrev jeg på de siste oppgavene mine + at jeg deppet litt over at mannen sannsynligvis ikke får fortsette id en jobben han har nå. Det betyr at vi ikke kan flytte dit, ikke kan kjøpe hus og egentlig ikke vet noe om fremtiden. Vi søker jobber begge to, men har ikke fått noe enda...Utrolig uvisst. :-(

I går var jeg på jobb hele dag, og var utslitt da jeg kom hjem. det ble mest TV på kvelden.

Idag har jeg vært vikar på praksisskolen min i to timer. Det gikk greit. Var innom HM i byen, og kjøpte meg dress! Har ønsket meg det lenge. det begynte med at jeg fant en lekker dressjakke som jeg hadde veldig lyst på. Da jeg kikket litt, fant jeg bukse i samme farge og stil. Prøvde det og måtte bare kjøpe det. Dressen er lys beige med hvite striper. Syntes det var et veldig fint snitt på både jakken og buksa som passer meg godt. Den kostet 700 kroner da.. :oops: Men jeg får jo 177,- timen for vikartimene, og jeg har hatt noen av dem denne måneden.

På fredag skal den siste mappa leveres inn, da er jeg ferdig som student!! I allefall for denen gangen. Nå skal jeg skrive på den ene oppgaven som ikke er helt ferdig. Håper jeg blir ferdig med den idag.

ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, har aldri vært innom her, så tenkte jeg skulle ta meg en titt.

Tittei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Så hyggelig å komme hit, og se at jeg har fått hilsener :-) Takk skal dere ha. Og til deg Fisk, velkommen. :)

Endelig er jeg ferdig med alt som heter oppgaver, eksamen, og studentlivet for denne gang! Jeg skal ikke nevne oppgaver på lenge nå.. :ler: Tror ikke det helt har godt opp for meg at jeg er ferdig, det er en merkelig følelse.

I pinsehelga var lillemor og jeg på Elverum. Vi var på slektstreff. Vi kjørte sammen med mamma og pappa. Det var veldig koslig. Traff mange folk jeg ikke har sett på lenge. Dessuten var det deilig med en liten ferie. Lillemor koste seg masse, det var mange barn på hennes alder der. Festen ble holdt på en gammel skole, så det var masse lekeapparater og heldigvis kjempefint vær. :kul: En veldig hyggelig helg.

Nå har jeg ryddet opp her. Var masse rot fra forrige uke+ skitne klær osv fra helga.

I morgen skal jeg være eksamensvakt på den skolen jeg har vært vikar. tror egentlig det er ganske kjedelig, men jeg tjener jo penger, og det trengs! Blir ikke mer lån og stipend fra lånekassen nå.

Nå skal jeg ta meg en deilig dusj, og deretter se nr. 19. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ferdige eksamener. Deilig følelse! Håper det gikk bra.

Ha en flott uke.

*stor klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Takk for det Midnattsol :)

Å, for et herlig vær det er. Lillemor og jeg har grillet idag. Hun synes det er stor stas å spise ute :ler: Vi grillet pølser og honningmarinerte kyllingfileer. Til det hadde vi pastasalat og tzatziki. mmm...deilig var det. Vi ble sittende sammen med ei dame og dattera hennes. Vi er naboer,men har egentlig ikke snakket så mye sammen før, men hun var veldig trivelig. Dattra hennes er bare et år eldre enn lillemor så de lekte godt sammen. Vi gikk ikke inn før i 7- tida, men det merkes nå. Har fått hodepine av sola...men tror sannelig at jeg har fått litt farge idag også. 8)

Nå skal jeg bare slappe av, se litt tv og kose meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emina

*henter frem dagboken din fra side to :sjokk: *

Stor stas å spise ute når man er liten :D (egentlig nå også :ler: )

Ønsker deg og lillemor en fortsatt fin uke :dagensrose:

Klemmer fra Mina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Å guri, takk kal du ha Emina, som hentet meg opp fra side 2. Der vil jeg ikke være nei.. :-)

Jeg har hatt to nydelige dager i barnehagen til lillemor. Har jobbet der i går og idag, og været har vært strålende. Det har vært så koslig å fått sett litt av lillemors dag også. Nå har jeg blitt litt brun også.. :)

I kveld kom mannen hjem, og jeg skal lage hjemmelaget hamburger og potetbåter. Potetene står i ovnen, og jeg skal snart gå løs på burgerne. Herlig! Ser frem til en kosehelg med manne og lillemor uten stress emd eksamen og oppgaver.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Primula

Så er helga over for denne gang også..tida flyr altså. Her kommer et lite referat over hva som har skjedd denne helga.

På fredag var jeg på skolen og fikset en jobbsøknad. De har utlyst den ultimate drømmejobben min...Har så utrolig lyst på den jobben, så jeg jobbet mye med søknaden. Krysser fingrene og håper på det beste. :P

Etter det var jeg og mannen i byen en tur. Vi spiste lunsj på Børsen, og vandret nedover Nordre gt etterpå. Spiste en softis hver, mannen kjøpte seg en skjorte, og jeg en t- skjorte og to singletter. Så dro vi hjem og ryddet littt, før mannen hentet lillemor i barnehagen. Vi spiste kjøpepizza og slappet av resten av kvelden. Jeg så Briget Jones` dagbok på dvd, mens mannen satt på internett. Koslig film, selv om jeg har sett den flere ganger før.

Lørdag var jeg på jobb. Jeg ble ringt opp fredags ettermiddag fra sommerjobben min i fjor. Jeg skal egentlig ikke jobbe der i år. Jeg hadde veldig lyst, men følte ikke at jeg kunne binde meg til det når jeg ikke vet om vi skal være her eller flytte. Men på fredag ringte de altså og spurte om jeg kunne jobbe lørdag frodi de manglet folk. Og det måtte jeg jo si ja til. Det var kjempeartig. Traff igjen mange folk fra i fjor sommer, og jobben er morsom. Jeg sa ifra om at de kunne ringe meg senere også.

:-)

Da jeg kom hjem hadde mannen laget tomatsuppe og ristet brød. Vi spiste det før jeg slappet av litt på sofaen. I ni- tida laget jeg wok med svinekjøtt og nudler. Det ble veldig godt. Resten av kvelden ble tilbrakt med nesa i en bok, nemlig Liza Marklunds " Sprengeren." Den var utrolig spennende. Jeg måtte sitte oppe til jeg hadde lest ut boka. :ler:

Idag sto mannen opp med lillemor så jeg sov til kolokka var ti. Herlig. Etter frokost dro vi på loppemarked, men fant ingenting. Så tok jeg en storrengjøring i kjøleskapet. Det var ganske skittent. Jeg tok ut alle hyller og vasket dem grundig. Herlig å se hvor rent det blir, pluss at man får kastet en del ting som har gått ut på dato osv...

Idag spiste vi ute. Jeg spiste kyllingkebab. Det var godt, men pommes fritesen var litt vassen, og det er det verste jeg vet. :-x

Nå har jeg gått og lillemor syklet på kiosken en tur. Resten av dagen blir det litt rydding og leking. Vi lader opp til en ny uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Plan for denne uka.

Mandag:

08.30 til 14.30: Være eksamensvakt.

Ettermiddag: Vaske klær.

Tirsdag:

07.45-16.15: Jobbe

Ettermiddag: ryde i skolepapirer?

Onsdag:

FRI!!

hm..hva skal jeg finne på tro...

Torsdag:

07.45-16.15: Jobbe

Ettermiddag: må på biblioteket

Fredag:

08.30-...: Foreldrene skal rundvaske i barnehagen..

14.30: grillfest i barnehagen.

Så er det helg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridget Jones Dagbok er kjempekoselig. Jeg har også sett den flere ganger. Gleder meg til bok 2 kommer ut som film. Når var det igjen, vet du det? Synes det har tatt veeeeldig lang tid i alle fall. Kanskje jeg skulle lest den igjen og friska litt opp. :-)

Høres ut som en ok uke du har foran deg. Heldige du som har fri på onsdagen. Dra til svømmehallen f.eks! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Primula

Nei, jeg vet ikke når den kommer som film. Jeg har ikke lest den heller jeg... :oops: Kanskje jeg låne den på biblioteket når jeg skal dit denne uka? Må ha litt lesestoff nå når jeg er ferdig med pensum.

Svømmehallen var en god idè bortsett fra at semesterkortet mitt gikk ut 1. juni, så nå må jeg betale 90 kroner..Det er dyrt altså :-x

Lillemor sovnet som en stien kvart over sju ikveld. Hun har vært oppe siden ti på sju så det er ikke så rart. Hun har forrsten gått uten bleie i hele dag!! Kjempeflink. Synes hun har blitt så stor nå, sluttet med smokk og kanskje snart med bleie også?

Har sjekket tv- programmet, men fant ikke noe interessant ikveld, så jeg vet ikke helt hva jeg skal finne på. Er faktisk litt rastløs når jeg ikke har pensum og eksamen å tenke på... :wink:

Mulig det bli KG- kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Tusen takk for det Emina :-)

Jeg har vært eksamensvakt idag. Det gikk greit, men var litt trøtt. Lillemor hostet mye inatt, og var dermed mye våken. Litt underskudd på søvn begge to.. derfor hentet jeg lillemor tidlig idag. Vi spiste fiskeboller med hvit saus, poteter og revet gulrot. Jeg synes det er kjempegodt, men lillemor er ikke fullt så begeistret. Nå ser hun på dvd og jeg sjekker mail++ Skal bygge litt med lego etterpå. Har lovt lillemor det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Nå har lillemor og jeg laget vafler... :-)

Koser oss med barne- tv og vafler. Og lillemor veltet en halv juiceboks på stuebordet.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...