Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011


Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Marie er et mellomnavn som har gått i 5 generasjoner i får familie, så hvis jeg får en datter( som jeg også håper på.. :P ) så skal vi kalle henne Ylva Marie. Blir det gutt så skal han hete Iver. :):rodmer:

Har lyst til å fortelle det på jobben for tiden merker jeg, men er ikke ni uker på vei enda, og siden jeg har mistet to ganger, så tør jeg ikke enda.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen som helst følelse på kjønn enda. Har to jenter fra før på 13 og 15 så det hadde jo vært morsomt med en gutt. Blir det jente blir nok navnet Amalie siden det er ett navn mannen hele tiden har tatt frem når det har vært snakk om navn man liker. Personlig synes jeg Emilie er fint og dette navnet har vært vurdert på begge de jentene jeg har :) Nokså like navn da. Blir ultralyd/fosterdiagnostikk i Trondheim 24. Mai så kanskje får vi vite kjønnet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen som helst følelse på kjønn enda. Har to jenter fra før på 13 og 15 så det hadde jo vært morsomt med en gutt. Blir det jente blir nok navnet Amalie siden det er ett navn mannen hele tiden har tatt frem når det har vært snakk om navn man liker. Personlig synes jeg Emilie er fint og dette navnet har vært vurdert på begge de jentene jeg har :) Nokså like navn da. Blir ultralyd/fosterdiagnostikk i Trondheim 24. Mai så kanskje får vi vite kjønnet da :)

Amalie og Emilie er nydelige navn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er egentlig vanlig å blø i et svangerskap?

Jeg begynte å blø i uke seks, og hadde blodig skjede i flere dager. Jeg ble sendt til legen, ble sendt videre til gynekolog, og og se et lite nurk.

I slutten av uke syv (7+5), betalte jeg for privat UL fordi jeg var så redd for at det ikke levde lenger, jeg hadde lite symptomer.

På torsdag hadde jeg en styrtblødning. Jeg bestemte meg for å overse det, det sluttet jo etter ganske kort tid, selv om det var relativt mye. Siden torsdag har jeg hatt forskjellig farge på utflod, og det siste, av og til blodig skjede med mørkerødt, fersk blod.

Dette er grusomt. Jeg er ni uker på vei..

Min første svangerskapskontroll er imorgen, jeg får se hva legen sier...

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er egentlig vanlig å blø i et svangerskap?

Jeg begynte å blø i uke seks, og hadde blodig skjede i flere dager. Jeg ble sendt til legen, ble sendt videre til gynekolog, og og se et lite nurk.

I slutten av uke syv (7+5), betalte jeg for privat UL fordi jeg var så redd for at det ikke levde lenger, jeg hadde lite symptomer.

På torsdag hadde jeg en styrtblødning. Jeg bestemte meg for å overse det, det sluttet jo etter ganske kort tid, selv om det var relativt mye. Siden torsdag har jeg hatt forskjellig farge på utflod, og det siste, av og til blodig skjede med mørkerødt, fersk blod.

Dette er grusomt. Jeg er ni uker på vei..

Min første svangerskapskontroll er imorgen, jeg får se hva legen sier...

:tristbla:

Uff, du har da virkelig vært gjennom nok! :klemmer:

Men jeg vet at noen blør ganske mye faktisk, og at i utgangspunktet så skal du ikke trenge å bekymre deg så lenge du ikke har smerter, og det ikke kommer klumper. Kan være et blodkar som ligger under press? Eller morkaken som ligger sånn at du blør en del. Håper virkelig at alt er bra når du kommer i morgen, og hvis jeg var deg så ville jeg ha spurt om litt ekstra oppfølgning siden du blør så mye, og siden har spontanabortert før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er egentlig vanlig å blø i et svangerskap?

Jeg begynte å blø i uke seks, og hadde blodig skjede i flere dager. Jeg ble sendt til legen, ble sendt videre til gynekolog, og og se et lite nurk.

I slutten av uke syv (7+5), betalte jeg for privat UL fordi jeg var så redd for at det ikke levde lenger, jeg hadde lite symptomer.

På torsdag hadde jeg en styrtblødning. Jeg bestemte meg for å overse det, det sluttet jo etter ganske kort tid, selv om det var relativt mye. Siden torsdag har jeg hatt forskjellig farge på utflod, og det siste, av og til blodig skjede med mørkerødt, fersk blod.

Dette er grusomt. Jeg er ni uker på vei..

Min første svangerskapskontroll er imorgen, jeg får se hva legen sier...

:tristbla:

Jeg skjønner at det må være litt vanskelig og det er sikkert ikke så lett å slappe av. Men jeg ville bare si at det er veldig vanlig å blø. Min mor hadde mange styrtblødninger når hun gikk med både meg og min søster. Hun ble sykemeldt på grunn av dette og måtte ta det med ro. Men vi lever i beste velgående :)

Heldigvis har du lege time snart slik at legen også kanskje kan berolige deg litt. Ville også bedt om tett oppfølging og kanskje tatt det litt ekstra med ro i noen uker.

Lykke til ihvertfall og sender deg en klem :) Dette går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har det gått hos legen Niennas?

Sender deg mange :klemmer: og krysser fingrene for at alt er bra med deg og den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått hos legen Niennas?

Sender deg mange :klemmer: og krysser fingrene for at alt er bra med deg og den lille.

Det ser ut som at det går bra. :) Har fått roet meg litt ned, og siden jeg ikke har noe smerter, og siden embryoet begynner å få litt størrelse, så hadde jeg merket det hvis jeg hadde mistet. :) I følge menstermin så er jeg 10 uker imorgen, synes det høres helt sinnsykt ut... Men vet at menstermin er feil, da jeg har uregelmessige menstruasjoner, og har vært på to ultralyder som har fortalt meg at jeg ikke er så langt på vei som mens-termin sier. :)

Hvordan går det med alle andre gravide? :) Kommer alle inn i bunaden i år? (Litt trist at vi ikke kan skylde på magen vår enda. :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som at det går bra. :) Har fått roet meg litt ned, og siden jeg ikke har noe smerter, og siden embryoet begynner å få litt størrelse, så hadde jeg merket det hvis jeg hadde mistet. :) I følge menstermin så er jeg 10 uker imorgen, synes det høres helt sinnsykt ut... Men vet at menstermin er feil, da jeg har uregelmessige menstruasjoner, og har vært på to ultralyder som har fortalt meg at jeg ikke er så langt på vei som mens-termin sier. :)

Hvordan går det med alle andre gravide? :) Kommer alle inn i bunaden i år? (Litt trist at vi ikke kan skylde på magen vår enda. :( )

Jeg er heller ikke like langt som menstermin tilsier. Ifølge den er jeg 16 uker på vei!

Veldig bra at det ser ut til at alt er i orden. :)

Jeg kommer så vidt inn i bunaden, dvs. jeg må virkelig slite litt for å få den på meg. Har lagt på meg fire (!) kg. og de legger seg veldig jenvt på meg. Siden bunaden min satt stramt fra før av, så blir det naturligvis litt for stramt, nå. Kan så klart bare flytte hempen et par millimeter, men orker ikke å begynne å styre med det. :)

Uansett blir 17. mai min kjip i år. :( Må først jobbe i praksis på sykehjemmet. :sukk: Så får kun med meg borgertoget, og ikke barnetoget, kafe på skolen til lillesøsteren min og 17.mai-treff i gaten jeg bor i. Kjipt! Derfor gidder jeg ikke å stryke bunadskjorta i år, hehe. Håper ikke den er aaalt for krøllete.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i over i morgen skal jeg på min første kontroll..er litt engstelig for blodprøvene og hvor mange glass det blir tatt da jeg synes 1 glass holder lenge før jeg blir uvel og må legges ned i stolen..

verste er at jeg er helsesekretær selv...lite flaut lixom.. :sjenert:

hvor mange glass ble det tatt av dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker, men jeg tror det ble tatt 5 glass. Men jeg ble utrolig overrasket, jeg har aldri kjent såå lite til et nålestikk før! Jeg ble helt forelsket i helsesekretæren min ^^ Husk urinprøve, det gleme jeg ! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen :goodbye:

Jeg er glad for å endelig kunne henge meg på en terminklubb :hoppendeglad:

Hadde en SA i januar, men nå krysser jeg alt for at denne spiren skal henge løpet ut :)

Har menstermin 14.des. Legen mener foreløpig termin er 12.des, men enn så lenge velger jeg å stole på meg sjæl :fnise: (til det motsatte er bevist ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker, men jeg tror det ble tatt 5 glass. Men jeg ble utrolig overrasket, jeg har aldri kjent såå lite til et nålestikk før! Jeg ble helt forelsket i helsesekretæren min ^^ Husk urinprøve, det gleme jeg ! :sjenert:

men jeg har ikke fått noe beskjed om å ta med meg urinprøve :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men jeg har ikke fått noe beskjed om å ta med meg urinprøve :sjenert:

Det gjorde ikke jeg heller... men tissa hjemme og tok med meg likevel jeg (dårlig på å tisse på kommando hos legen :sjenert: ) og de ville ha urinprøve ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha med urin prøve på alle svangerskapskontrollene du skal på. Både til lege og jordmor :)

Så bra at alt stod bra til Niennas. Hvor langt har ultralydene vist at du er på vei da?

Selv er jeg veldig spent på min termin. Jeg vet når jeg hadde siste mens, men jeg har ikke hatt regelmessig siden jeg sluttet på pillen i november. Men på UL i uke 7 så da gynokologen ingen ting ihvertfall..

Velkommen Knøtteliten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje eg også kan få skravle litt? :)

Har foreløpig termin 25. november (har hatt tidleg ul), så eg er 13+1 i dag :) Har begynt å seie det til folk, så då håper vi det går bra denne gongen! Mista i september, MA, så vi krysser fingrane for denne :) Skal på ul igjen på fredag, og håper såklart at alt står bra til då! :)

Masse lykke til og gratulerer til alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje eg også kan få skravle litt? :)

Har foreløpig termin 25. november (har hatt tidleg ul), så eg er 13+1 i dag :) Har begynt å seie det til folk, så då håper vi det går bra denne gongen! Mista i september, MA, så vi krysser fingrane for denne :) Skal på ul igjen på fredag, og håper såklart at alt står bra til då! :)

Masse lykke til og gratulerer til alle sammen! :)

Så gøy! Du må fortelle oss om hvordan det går :) Gøy med UL, synes jeg!

Jeg fortalte det forreten til min sjef idag! Jeg har en jobb som er vanskelig å tilrettelegge, så sjansen for at jeg jobber helt fram til termin virker ganske liten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Silverdoe :) Hyggelig at flere vil skravle med oss.

Jeg var på UL i går og fikk se en liten skapning som vinket og beveget seg :) Var jo en venn som tok UL så han kan dessverre ikke si noe om alt er som det skal o.l. da han ikke er gynokolog. Men fikk med masse bilder og fikk se hjerte dunke og bevegelse. Så alt ser ut som det står bra til ihvertfall.

Dessverre så gir ikke kvalmen seg og jeg kaster opp hver dag. Jeg var så uheldig å få dette så seint som i midten av uke 10... Så håper det gir seg snart.

Det er offisielt her også nå og det er ganske godt å ha fått sagt det. Jeg jobber på kontor, men har en del reising o.l. også med jobben. Håper jeg holder helt frem til permisjonen. Men det er tungt å være gravid i en kontorjobb også. Merker det fort i rygg, nakke, halebein og ikke minst hodet. Men går meg noen turer rundt i bygget så går det fint :)

Hva jobber dere andre med og hvordan tilrettelegging regner dere med å få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som BPA - brukerstyrt personlig assistent. Det sier deg forsåvidt ingenting, da hver eneste jobb som BPA er forskjellig. Men jeg jobber med ei som er veldig funksjonshemmet, hun trenger hjelp til alt. Har fått et skriv fra jobben som jeg skal vise til lege og sånn, sånn at de har større forståelse for hva jobben min går ut på.

Bl.a. så er jeg nødt til å kunne være med på tomannsløft, jeg må kunne bøye meg, sitte på huk, flytte en liggende person, være med å svømme osv osv.

Vi jobber også turnus, og det blir veldig vanskelig for de hvis jeg f.eks. skal la vær å jobbe natt.

Så tilrettelegginga er ganske liten, og det er jo ikke så rart, fordi hun har behov som trengs å tilfredstilles. Men de kan gjøre litt, som f.eks. at jeg kan la vær å trene henne, svømme med henne, la vær å ta gulvvask og sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet; hvem har begynt å få mage nå? Kunne vært morsomt med en liten oversikt.. altså - hvor langt er du på vei, og har du fått mage?

Jeg er straks 15 uker.. og nå synes magen litt. (bortsett fra på kvelden.. da er den stoooooor! luft hehe) og så har jeg store pupper, da! Konge :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...