Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011


Smørblomst82

Anbefalte innlegg

De var veldig forskjellige de to der da. Likte den øverste best med bare 5% sjanse for å miste. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mente ikke at uke 7 er så mye skumlere enn andre uker, men frem til uke 12 er det uansett størst sjangs for å miste.

Før uke 5 vet man nesten ikke at man er gravid og så derfor anser jeg at fra uke 6 og til uke 10 som den mest skumle perioden. Har også lest de statistikkene, og selv om det bare er en lav prosent så er det jo grunn til at alle venter på de magiske 12 ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter, jeg sniker meg inn hit igjen... Jeg blødde som en foss for en uke eller to siden. Var hos lege for å måle HCG. Den var lavere enn forventet, men stigende (svakt). Legen skjønte ikke så mye av dette han heller, så jeg fikk UL. Der så de et bitte lite embryo (mindre enn forventet) med bankende hjerte, men mye blod i et annet "kammer" der inne. Vi avventer situasjonen og jeg må komme og ta en UL om 1 mnd for å se utviklinga.

Så jeg er visst gravid fremdeles, men med noen uavklarte punkter.

Kjenner jeg er litt delt i følelsene til dette. Hvis noe er galt og fosteret ikke er levedyktig, vil jeg helst bare bli ferdig med dette og komme meg videre. Hvis alt er bra, derimot, så håper jeg jo det holder seg fast der inne.

I tillegg er jeg svært kvalm hele tiden, og det gjør meg så likegyldig til alt. Dette er en veldig merkelig situasjon.

Tenkte jeg skulle oppdatere dere, jeg fikk så mye sympati her da jeg fortalte om blødningene og at jeg (trolig) mistet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter, jeg sniker meg inn hit igjen... Jeg blødde som en foss for en uke eller to siden. Var hos lege for å måle HCG. Den var lavere enn forventet, men stigende (svakt). Legen skjønte ikke så mye av dette han heller, så jeg fikk UL. Der så de et bitte lite embryo (mindre enn forventet) med bankende hjerte, men mye blod i et annet "kammer" der inne. Vi avventer situasjonen og jeg må komme og ta en UL om 1 mnd for å se utviklinga.

Så jeg er visst gravid fremdeles, men med noen uavklarte punkter.

Kjenner jeg er litt delt i følelsene til dette. Hvis noe er galt og fosteret ikke er levedyktig, vil jeg helst bare bli ferdig med dette og komme meg videre. Hvis alt er bra, derimot, så håper jeg jo det holder seg fast der inne.

I tillegg er jeg svært kvalm hele tiden, og det gjør meg så likegyldig til alt. Dette er en veldig merkelig situasjon.

Tenkte jeg skulle oppdatere dere, jeg fikk så mye sympati her da jeg fortalte om blødningene og at jeg (trolig) mistet. :)

Hei og velkommen tilbake :)

Så godt å høre at du fremdels er gravid da. Skjønner godt at du er litt delt når det når det kommer til følelsene. Sikkert ikke lett å gå slik å vente heller. Hvor langt er du på vei nå da?

Lykke til fremover og kvalmen er go et godt tegn da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen tilbake :)

Så godt å høre at du fremdels er gravid da. Skjønner godt at du er litt delt når det når det kommer til følelsene. Sikkert ikke lett å gå slik å vente heller. Hvor langt er du på vei nå da?

Lykke til fremover og kvalmen er go et godt tegn da :)

Ja, prøver å tenke at kvalmen er et godt tegn (trodde først det motsatte). :)

Jeg hadde siste mens 18/19 feb, og skal egentlig være 7 1/2 uke på vei, ca? Men størrelsen på embryoet tilsier ca 6 uker.

Ultralydlegen sa det var veldig viktig å begynne å ta folsyre igjen (jeg sluttet å ta det etterat jeg blødde så mye). Vet ikke om de sier dette til alle, eller om det er pga at man må være ekstra påpasselig når man er i faresonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra angara! Da er det kanskje håp for den lille spiren din! :) Men skjønner at den kommende måneden blir vanskelig for deg!

Folsyre er jo viktig uansett, men kan jo godt være de syntes det var ekstra viktig siden du har truende abort!

Jeg er forøvrig ikke kvalm i det hele tatt, og alt er bra med spiren min, så om kvalmen avtar så er ikke det noen grunn til å tro at noe er galt. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjeeeedelig! Var på UL i forrige uke, på det jeg (og legen!) trodde var 12 uker. Men, det viste seg at legen hadde feilberegnet, fordi jeg er veldig uregelmessig. På UL var det liv, men "bare" 8,5 uker, altså 9 uker fra i dag. Nå må jeg krysse fingre og tær i tre uker til!! Og jeg som endelig trodde den kritiske fasen var over ....

Tålmodighetsprøve :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Godt å høre at det kanskje går bra likevel, Angara! Blir vel noen lange uker fremover, men vi skal holde deg med selskap her. Skal du ta ny HCG-prøve for å se om den fortsetter stige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulte, skjønner godt at det er kjipt å bli satt tilbake, spesielt når man trodde man var nær 12-ukers-grensa. Jeg ble satt tilbake fra uke 7,5 til 6, og syntes det var ille det også. Det første trimesteret er så altfor langt...

Godt å høre at det kanskje går bra likevel, Angara! Blir vel noen lange uker fremover, men vi skal holde deg med selskap her. Skal du ta ny HCG-prøve for å se om den fortsetter stige?

Det var visst nok med to HCG-tester. Stigningen var lav, etter 2 dager steg det med 20 %, og jeg har lest at det bør fordoble seg? Men legen sa det var normalt så tidlig i svangerskapet. Kjenner det nesten er vanskelig å tro på ham, som er en utdannet fagperson, når tusen av sider på internett sier noe annet. Huff, egentlig tåpelig, må nok bare koble ut og ikke tenke.

Har dere barn fra før, eller er dere førstegangsgravide?

Jeg har ei fra før, på 1 1/2 år, og synes egentlig det er mer enn nok travelt med en unge - men vi ville jo ha to, skjønner ikke helt hvordan vi skal få hverdagskabalen til å gå opp, men det går seg vel til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulte! Jeg ble også satt tilbake. Da jeg trodde jeg var syv uker, ble jeg satt tilbake til fire!! Det var kjedelig nok, men hadde det ikke blitt oppdaget så hadde jeg vel havnet i samme situasjon som deg, og den er jo endelig litt kjipere. Men det går nok sikkert bra! Da er vi rimelig likt på vei. Jeg er ni uker på fredag. :)

Og ja jeg er førstegangsgravid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte legen om hva som kunne være årsaken, da jeg ble satt tilbake. Vi hadde nemlig sex kun EN gang måneden før jeg var gravid, og jeg har alltid vært svært regelmessig når det gjelder kroppslige ting som mens etc (kan nesten stille klokka etter den), så jeg er temmelig sikker på tidspunkt for befruktning.

Legen sa at ofte kunne noen embryoer utvikle seg saktere enn gjennomsnittet i begynnelsen (jeg trodde dette var et tegn på at noe var galt, men han insisterte at det var det IKKE). Evt at sædcellene svømte rundt i noen dager før de befruktet egget, og at ting derfor tok ekstra tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som blir satt tilbake, er det fordi dere ikke vet når dere hadde EL?

Ja jeg ble graivd på p-pillen, så vi ante jo ikke når jeg eventuelt ble befruktet. Da vi var på UL og det ikke var noe bankende hjerte og den var så liten som den var, så var det ingen tvil. En uke senere så var på jeg UL igjen pga. blødning, og da var det et bankende hjerte der, så det var ingen tvil om at jeg ble satt riktig tid tilbake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som blir satt tilbake, er det fordi dere ikke vet når dere hadde EL?

Jepp! Jeg har ganske lang og uregelmessig syklus. Legen regnet ukene utifra et sånn "papp-hjul", og regnet da med at jeg hadde hatt EL på vanlig tid i måneden. Men, på ultralyd i det jeg trodde var uke 12, så sa ultralydmannen at jeg bare var 8,5. Det kan f.eks komme av at jeg hadde EL veldig sent i den måneden, eller som en annen sa over her, at "de svømte litt rundt inni der først". Hehe :-)

Og til en annen som spurte over her, ja, jeg er førstegangs gravid. (27 år, hvis noen lurer på det også) :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Ok, må være kjipt å blir satt tilbake, ihvertfall før uke 12.

Er ganske sikker på når befruktning skjedde, så håper UL stemmer med det jeg selv tror.

Skal dere ta tidlig UL? Hadde opprinnnelig ikke tenkt det, men etter en prat med søster har jeg endret mening. Tror jeg. Sikkert greit å sjekke at alt er OK før alle får vite om graviditeten. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, må være kjipt å blir satt tilbake, ihvertfall før uke 12.

Er ganske sikker på når befruktning skjedde, så håper UL stemmer med det jeg selv tror.

Skal dere ta tidlig UL? Hadde opprinnnelig ikke tenkt det, men etter en prat med søster har jeg endret mening. Tror jeg. Sikkert greit å sjekke at alt er OK før alle får vite om graviditeten. :klo:

Jeg skal på mandag! :hoppe::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke planer om tidlig ultralyd.

Men på grunn av blødningen så ble jeg henvist av legen, og fikk time i morgen. Så det tok ikke lang tid :)

Ellers hadde jeg nok ikke valgt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ni uker! :hoppe:

Nå er det bare tre dager til ultralyd. Hvis alt ser bra ut da så kommer jeg til å slappe helt av kjenner jeg. :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Lykke til på UL i dag, smørblomsten. Og du får ha lykke til på mandag, Teriyaki. Og hurra for ni uker!! :bolledeig: Selv er jeg åtte i dag! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...