Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011


Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Neei Alabama så utrolig trist å høre :tristbla:

Masse tanker og en god klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist, Alabama. Håper du får god hjelp. Jeg har også nettopp gått igjennom en komplett SA (uke 9), satser på ny graviditet etter sommeren. Synes ikke det offentlige helsevesnet var flinke til å hjelpe, jeg måtte bestille meg mange timer på private klinikker for å få hjelpen jeg trengte. Håper du har det etter forholdene greit.

Masse sympati sendes til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så utrolig trist. Varme tanker og klemmer går til deg.

Håper det er greit at jeg spør, men hadde du noen mistanke om det? eller merket du det på noen måte?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg har mistenkt hele veien at det har vært noe galt siden jeg har hatt så lite symptomer. Og når jeg tenker etter, så har jeg fått gradvis mindre symptomer også. Tissa ganske hyppig den første uka, men så var det tilbake til normalen. Puppene ble kjempeharde og vonde med en gang, men så har de gradvis blitt mindre vonde de siste ukene. Har ikke vært kvalm, kun ved et par tilfeller. Mensmurringer hele første uka etter IKM og så gav det seg, begynte med svake menssmerter i uke 7 kanskje, som kom og gikk. Spottet brunt en dag i uke 6-7? Hadde supergod luktesans første uka, men den har faktisk også blitt svakere igjen.

Så er det den følelsen jeg har hatt av at noe var galt. Følte meg gravid de første dagene og kanskje hele første uka, men plutselig en dag var noe annerledes. Da tenkte jeg at nå er jeg ikke gravid lenger. Men så var det fornuften som fikk styre.. Selvfølgelig var jeg fortsatt gravid, jeg blødde jo ikke og hadde ingen smerter. MA er dessuten ikke så vanlig og sannsynligheten er størst for at det har gått bra.

Blir litt oppgitt når jeg tenker på fastlegen min, men hun hadde sikkert tatt meg mer på alvor dersom jeg hadde stått på mitt og bedt om en UL for sikkerhets skyld. Kunne også fortalt om symptomene som er blitt gradvis mindre, men først nå i ettertid jeg har tenkt på det.

Fått beskjed om å møte fastende på sykehuset i morra, men vet faktisk ikke hva som venter meg der. Gyn fortalte meg på gebrokken norsk at jeg skulle ta noen piller, men skjønner ikke hvorfor jeg skal møte fastende da? Har ikke lyst til å ta kirurgisk abort, vil heller ha medisinsk siden jeg har tatt en kir. abort før.

Huff, dette ble langt.. Mener ikke å skremme dere, men stol på magefølelsen!!

Apropos helsevesnet, angara, så er jeg litt enig med deg. Det er så mye som er normalt i et svangerskap, men som like gjerne kan tyde på at ting ikke er som det skal være. Håper det går bra med deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff det var utrolig trist og høre! :tristbla:

merkelig at de ikke har gitt deg noen som helst beskjed om hva som evt kommer til å skje, ikke bare det at du skal komme fastende..virker nesten som om de har hoppet over et ledd der..blir litt sint jeg altså!

jeg håper du har det bra og at alt ordner seg, mange tanker og klemmer går til deg :klemmer:

Ps. nå gjorde du meg heeelt sikker på å ta UL i uke 12.

jeg har en god følelse på at alt står bra med spiren, men bare for sikkerhetsskyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var utrolig trist å høre om din MA Alabama og du må ha lykke til i morgen.

Jeg blir samtidig litt stresset for jeg har heller ingen symptomer.. Værken kvalme, spesiell luktesans, ømme pupper... ingen ting.

Jeg har jo sett et bankende hjerte for noen uker siden, men det er jo ingen garanti.

Skal til jordmor om en uke. Da skal jeg spørre om å lytte etter hjertet ihvertfall. Selv om det kan være litt for tidlig.

Det er så mye vi gravide skal tenke over og det er ikke lett å vite om ting er som de skal eller hva som er normalt og ikke normalt.. Huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Jeg kommer garantert til å ta tidlig UL neste gang! Allerede i uke 6.

Noen som sier at man bare skal være heldig med lite symptomer, men man får nå en hel del ekstra bekymring på grunn av dette. Håper alt er fint med din lille spire, smørblomst, og det er det sikkert hvis du hadde like lite symptomer før UL'en.

:klemmer: til alle sammen. Lykke til fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist Alabama :tristbla: Jeg som skulle inn her for å skrive "jeg er 7 uker imorgen!:)" og så ble jeg litt lei meg istedet... Jeg har også veldig lite symptomer, ømme pupper, litt oftere sulten enn normalt, og litt treg mage, men ellers verken trøtthet eller kvalme eller veldig ofte på do, som mange snakker om.. Nei - får bare prøve å ikke bekymre meg, og tenke at alt er i orden. Skal ha første legetime på fredag, dèt blir jo spennende, hvertfall. Kan de høre hjertelyd så tidlig, tro?

Uff, håper det går bra med deg, Alabama.. Lykke til imorgen.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig triste greier, Alabama!! :klemmer: Er ikke så mye en kan si for å trøste, så får bare si at jeg tenker på deg.

Jeg har forøvrig lite symptomer jeg og, men sånn har det vært hele veien. Eneste sterke symptomet mitt er at jeg plages veldig av å stå opp flere ganger per natt for å gå på do.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist Alabama :tristbla: Jeg som skulle inn her for å skrive "jeg er 7 uker imorgen!:)" og så ble jeg litt lei meg istedet... Jeg har også veldig lite symptomer, ømme pupper, litt oftere sulten enn normalt, og litt treg mage, men ellers verken trøtthet eller kvalme eller veldig ofte på do, som mange snakker om.. Nei - får bare prøve å ikke bekymre meg, og tenke at alt er i orden. Skal ha første legetime på fredag, dèt blir jo spennende, hvertfall. Kan de høre hjertelyd så tidlig, tro?

Uff, håper det går bra med deg, Alabama.. Lykke til imorgen.. :klem:

Gratulerer med syv uker igår! :)

Jeg er åtte uker på søndag, synes ikke det er en hel måned siden jeg testet positiv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker idag :)

Var på ultralyd igår og fikk konstantert at alt var fint med lille. En skikkelig akrobat som var lite interessert i å bli tatt bilde av, mer moro å turne. Var nok litt sukkerspeeda der inne, spiste noen lovehearts rett før timen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker idag :)

Var på ultralyd igår og fikk konstantert at alt var fint med lille. En skikkelig akrobat som var lite interessert i å bli tatt bilde av, mer moro å turne. Var nok litt sukkerspeeda der inne, spiste noen lovehearts rett før timen :hoppe:

Gratulerer :D Så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hipp hurra!! Jeg har vært på UL, 12 + 5, og det var herlig å se et bankende hjerte, 10 fingre og 10 tær!!

Nå er det med andre ord ingen hemmelighet lenger heller, men nå går det litt sport i å se hvor lang tid det tar før noen tør å kommentere at jeg har lagt på meg:-)

(de trodde det var en liten gutt i magen, men ville ikke si det helt sikkert..jeg er uansett veldig glad enten det blir rosa eller blått på barnerommet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så flott at dere har hatt vellykkede ultralyder! :hoppe:

Trulte: Blir jo spennende å se om de har rett, da. Er jo tross alt så tidlig som det går an å se en antydning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med alle de vellykka ultralydene. Det er sikkert kjempe gøy å se når de har blitt litt store.

Selv er jeg 11 uker på søndag :)

Skal til jordmor om en uke og da håper jeg å kunne høre hjertet.

Ellers er formen fremdeles veldig fin.. Har jo fått litt mage alt og har fått bemerkninger på det av familie.. Ingen på jobb som har turt å spørre enda.. hehe.. Blir vel offisielt etter jeg har vært hos jordmor tenker jeg..

Endelig helg ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, så tidlig dere får mage! Jeg har ikke fått noe særlig enda. Håper spiren fortsatt er i live! Men det er den sikkert, den var frisk og fin i uke 9+6, så.. :)

Er vel ikke alle som får mage så tidlig da. Jeg er litt høy også, og det har jo ofte noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mine symptomer har så og si forsvunnet, er ikke kvalm lenger, og har minimalt med ligamentsmerter (og de var der hele tiden før). I tillegg ble jeg kjempeskremt av Alabamas historie, og fordi jeg har hatt 2 SAer, så har jeg nå skrapet sammen litt penger, og skal til privat UL om noen få timer. Jeg må bare få se at alt er bra, jeg er nesten hysterisk fordi jeg ikke har noen symptomer lenger :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Niennas :)

Har ikke fått noe særlig mage jeg heller forresten, men bittelitt. Mest etter jeg har spist egentlig, og det blir jo litt juks :fnise:

Er ganske høy og gått ned nesten 8 kg fordi jeg har vært så dårlig. Gravidmagen kommer nok snart :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke jenter :)

Hvordan går det med dere?

Denne uken har jeg jordmor time. Gleder meg til det. Vet det er litt tidlig å høre hjertelyden, men vi skal nok prøve å lytte etter den ihvertfall.

Ellers har kvalmen kommet til meg nå den da.. Skikkelig irriterende å så den så seint :) Men jeg overlever. Spyr litt før jobb så holder jeg resten av dagen.. Hehe.

Ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...