Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011


Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Jeg har så smått begynnt å tenke over vogn.. Har ikke kjøpt inn noe enda.

Jeg arvet et bilsete av søster så det er veldig kjekt. Gleder meg veldig til å begynne å kjøpe inn litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Apropo ultralyd! Når skal dere på den ordinære, og vil dere vite kjønn? :)

Jeg/vi skal 16 juni, og vil definitivt vite kjønn dersom de ser det! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL 6. juli, og vi vil også vite kjønn dersom det er mulig å se.

Smugtittet på knøttet allerede i uke 9, men så ikke så mye da.

Noen her som har tenkt seg på 3D-UL? Vi må reise ganske langt for å få muligheten til det, så har bestemt oss for å være fornøyd med å se knøttet på den ordinære UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke helt bestemt meg enda. Vi har ikke så god råd, så vet neimen ikke om jeg blir å ta meg råd til det. Than again så blir det satt satt av en hel time..Så man får sett knøttet en god stund, og det kan være riktig så koselig. :)

Men tror egentlig vi dropper det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt stellebord :) Litt tidlig kanskje, men vi trenger ett for å ha på badekar å kom over ett brukt vi fikk for 400,- så da slo vi til :) ellers har jeg sett litt på vogner men er slettes ikke sikker på hvordan jeg vil ha. Er jo lekre de ballerina vognene, og billige. Noen som har erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på ultralyd 14. juni. Har tenkt å vite kjønn hvis det er mulig å se. Mest fordi jeg skal på flere ultralydundersøkelser, men mannen kan nok bare være med på denne pga jobben. Siden jeg er helsepersonell og har erfaring med å se på ultralydbilder vil jeg nok uansett klare å se kjønnet etter hvert. Har jo ikke lyst å se en annen vei på alle undersøkelsene. Mest koselig å få vite det sammen... :rodmer:

Har ikke kjøpt noe enda, men prøvd å sette meg inn i ulike vogner. Vanskelig å finne en ikke alt for tung tvillingvogn som likevel har store nok hardbags til å vare hele vinteren for to små som sannsynligvis blir født i oktober. Ikke lett... :sukk:

Har forresten begynt å kjenne liv denne uken. Som små "bobler" eller "leamus" som kommer litt på :babysmokk: begge :babysmokk: sider av magen. Det er så koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal arve vogna som dei to yngste brødrene mine brukte..ekte 1996-modell! :fnise: Men den er fin, og stor bag på, så eg er berre glad vi sparer litt peng på det :) Trur det er Brio-vogn.. Ellers så får vi kanskje kjøpe ein del billig frå folk i slekta, bilseter og sånn :) Og så har eg fått låne sånn gravidbilbelte :)

Har kun drista oss til å kjøpe inn ei kvit sparkebukse og ein kvit body enda, og så held eg på å strikke eit babyteppe da :)

Ordinær ul 20. juni, og då vil vi nok vite kjønnet ja! :jepp: Eg trur rett og slett eg hadde døydd av nysgjerrighet, sjølv om eg alltid har tenkt at "neida, eg skal ikkje vite noko før den blir født!".. Men no når eg faktisk står midt oppi situasjonen kjenner eg at eg vil vite likevel :fnise: Men kjem ikkje til å ta 3D-ul..er godt fornøgd med å sjå den i 2D...vi får jo sjå den i 3D når den blir født! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL den 15. juni! Vil definitivt vite kjønn:-) (hvis de kan se det, da...)

Vi var på privat undersøkelse i uke 12, da gikk legen ganske langt i å antyde at det var gutt. Blir spennende å se om han har rett :-)

Pappaen ønsker seg iallefall en liten fotball/håndballspiller, så kjønnet var ikke så viktig. Han var mest opptatt av om det var beina eller armene som så sterkest ut! haha... de mannfolka, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i går og så en perfelt liten krabat :rodmer:

Ble satt frem til 13+1, så da er jeg 13+2 i dag, og ikke lengre 12+3 :jepp: (skal få ordna tickeren når jeg får ånden over meg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått time til ordinær UL enda, men jeg er i uke 18 den 10 juli, midt i fellesferien! :kjefte: Så hvis jeg er heldig så blir det vel i slutten av juli, begynnelsen av august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har UL 4. juli og vi skal vite kjønn :) Har heller ikke kjøpt noe enda, men gleder meg til å begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: For 14 uker - å magen har sprøtte ut de siste dagene :) Endret av ebitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Gratulerer, Ebitt :)

Jeg er overvektig, så det kommer nok til å ta en veldig god stund før magen min synes, men jeg merker at den har blitt kjempehard under fettet, og at den buler litt ut. :)

HVIS det er noen som også er overvektige der ute, og lurer på hvordan magen din egentlig ser ut nå, eller om det er bare for å sammenligne, gå inn på augustspire.blogg.no. Hun er ikke aktiv lenger, men hun har tatt bilder av magen sin igjennom hele svangerskapet. Så jeg trøster meg med at hvis jeg hadde vært like slank som henne, så ville magen min sett ut sånn nå: (Første bilde, 4+2, andre bilde: 11+4)

post-36401-0-60683500-1307289508_thumb.jpost-36401-0-08002400-1307289519_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er definitivt ikke overvektig, snart 14 uker på vei, og magen vises knapt.. :sjenert: jeg kan kanskje kjenne at det er litt hardt inni der om jeg presser, men den buler ikke ut det grann. Mulig det ligger i genene mine, for mamma hadde bitteliten mage hele svangerskapene sine. Så er ikke sikkert jeg får noen svær struttemage jeg heller :gjeiper: men hvem vet, plutselig så spretter mage ut en dag :jepp: må si jeg ser litt frem til å se med det blotte øyet at det er noe der inne. Merker det er godt å ha vært på tidlig UL og se at det faktisk er en fin liten bebiss inni der :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohooo! I går kjente jeg de første sparkene! :jepp:

Jeg lå på sofaen sånn halvveis på siden. Kjente et dult på høyre side av magen. La meg mer på rygg for å kjenne etter. Kjente ingen ting, dyttet litt også. Dyttingen gjorde nok at babyen havnet mer på venstre side, for plutselig kjente jeg et dult til! Tre-fire sekunder seinere enda et dult! :hoppe:

La meg en halvtime senere, og da la jeg meg på mage for å gjøre det trangere i håp om mer aktivitet. Da kjente jeg to dult etter hverandre med noen sekunders mellomrom! Tok det som et hint om at den lille ikke likte å ha det så trangt, så la meg på siden igjen. ;)

Har kjent to små dult i dag også. Litt svakere i går, riktignok. Men dult var det! Dette er gøy!

Mange andre som har kjent liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å kjenne de første sparkene :hoppendeglad:

Gleder meg til å kjenne spark også, men må vel vente noen uker enda.

Jeg er i full gang med å strikke ullbodyer. Har plutselig fått strikkedilla, og da tenkte jeg at ullbody må jo være greit å strikke til et desember-barn. Blir spennende å se resultatet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikkje kjent noko spark endå, men nokre gonger den siste veka har eg kjent ei slags "dirring" i magen..som om tarmen har lemus i ca 1 sekund :fnise: Og det kan jo faktisk hende at det er akkurat det som skjer, så eg skal ikkje legge for mykje i det, hehe :)

Eg driv og strikkar eit babyteppe..men eg trur eg må intensivere strikkinga mi, for der er jo så mykje fint eg vil strikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å benytte denne baby-anledningen til å lære meg å strikke jeg :nigo: Ikke godt å si hvordan det resultatet blir.. så det er greit at de vordende bestemødrene allerede klør i fingrene etter å begynne å strikke..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter.

Så morro å kjenne liv da. Og Silverdoe: "leamus" er vist det man skal kjenne etter i starten. Så det var nok liv du kjente ja. Snart vil det kjennes mer og mer ut som spark :)

Jeg tror jeg har kjent liv en gang, men er ikke helt sikker. Var hos jordmor i dag og hørte hjertelyden da. Var gått ned fra 164 til 150.... spennende. Noen som vil gjette om det er jente eller gutt? Svaret får jeg ikke før i juli :(

Skulle også ønske jeg kunne strikke. Heldigivs har jeg noen andre som gjøre det for meg..

Jeg er også overvektig og skulle gjerne ønske jeg så en tydelig gravid mage. Jeg har lagt på meg 400 gram til nå.. Men ser stor forskjell på magen min da. Gleder meg til gravidmage og ikke denne mellom fasen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...