Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011


Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Hjertelyden til spiren min har også gått ned. Fra 152 i uke 15 ca. til 140 nå! Regner med den har stabilisert seg nå..Jeg har jentefølelse, så det blir spennende å se den 16. hva som skjuler seg inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar sjansen og melder meg inn her, jeg.

Som ei jordmor sa til oss en gang "I dag gleder vi oss."

Kommet ut av tellingen på hvor langt vi er kommet, men er ikke så lett å følge med på 2 ulike tellinger.

Uansett så er det lettere å komme med antatt termin. Legen mener 9. desember (som er menstermin), jeg mener 16. desember, fordi syklusen min like før vi ble gravid var ekstra lang. Skal vel etter sigende være passert den magiske 12 ukers grensen.

Håper på litt mer utfyllende svar på torsdag, da vi skal til UL. Det er med litt skrekkblandet fryd, kjenner jeg både gleder meg og gruer meg.

Grunnen er at eneste fullgåtte svangerskapet vi har, tok jeg masse medisiner i begynnelsen. Det har jeg ikke gjort nå, fordi det ikke er helt forenelig med amming. Vi bestemte oss også for at om det er mening at vi skal kunne få to tette, så skal vi klare det uten.

Så da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet.

Det er uansett veldig kjekt å lese om alle dere som allerede har vært til UL, og dere som kjenner spark! :rodmer: Det er en fantastisk følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar sjansen og melder meg inn her, jeg.

Som ei jordmor sa til oss en gang "I dag gleder vi oss."

Kommet ut av tellingen på hvor langt vi er kommet, men er ikke så lett å følge med på 2 ulike tellinger.

Uansett så er det lettere å komme med antatt termin. Legen mener 9. desember (som er menstermin), jeg mener 16. desember, fordi syklusen min like før vi ble gravid var ekstra lang. Skal vel etter sigende være passert den magiske 12 ukers grensen.

Håper på litt mer utfyllende svar på torsdag, da vi skal til UL. Det er med litt skrekkblandet fryd, kjenner jeg både gleder meg og gruer meg.

Grunnen er at eneste fullgåtte svangerskapet vi har, tok jeg masse medisiner i begynnelsen. Det har jeg ikke gjort nå, fordi det ikke er helt forenelig med amming. Vi bestemte oss også for at om det er mening at vi skal kunne få to tette, så skal vi klare det uten.

Så da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet.

Det er uansett veldig kjekt å lese om alle dere som allerede har vært til UL, og dere som kjenner spark! :rodmer: Det er en fantastisk følelse!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Jenter

Hvordan går det med dere?

Selv er jeg potte forkjøla og begynner å bli irritert for at jeg ikke blir bedre. Holdt sengen et par dagen, men burde nok vært hjemme noen dager til. Men nå er det helg og det blir deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for langhelg :danse:

Er det ikke anbefalt at gravide ikke skal spise spekemat? Mener å huske at jeg har lest det et sted at kjøtt bør være stekt eller kokt.

Skal ut og spise med jobben neste uke, og da er det bestilt speketallerken til alle mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda. Vi har klart det helt på egenhånd, endelig. Vi fikk se en liten krabat på skjermen i går. Så liten at den ble målt til å være 12 uker. Og termin blir verdens beste julegave, nemlig 24.12. :fnise: Så formen er stigende! I natt sov eg for første gang på lenge fra kl 23 til kl 6. Deilig!

:klemmer:

:-)

Hurra for langhelg :danse:

Er det ikke anbefalt at gravide ikke skal spise spekemat? Mener å huske at jeg har lest det et sted at kjøtt bør være stekt eller kokt.

Skal ut og spise med jobben neste uke, og da er det bestilt speketallerken til alle mann...

Gravide bør ikke spise spekemat. Har hørt at om en fryser ned spekematen i minst 3 dager for å ta den opp og spise den, skal det være bra. Men ikke så lett å gjøre på restaurant. Hva med å si at du ikke liker/tåler spekemat?

God bedring Smørblomst82!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravide bør ikke spise spekemat. Har hørt at om en fryser ned spekematen i minst 3 dager for å ta den opp og spise den, skal det være bra. Men ikke så lett å gjøre på restaurant. Hva med å si at du ikke liker/tåler spekemat?

Ja, får heller bare si at jeg ikke liker spekemat, kanskje spise litt potetsalat o.l og maaaaasse dessert :)

Termin på selveste julaften, kan man egentlig få en bedre julegave? :)

Gratulerer, Redlady!

Endret av Dizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får heller bare si at jeg ikke liker spekemat, kanskje spise litt potetsalat o.l og maaaaasse dessert :)

Termin på selveste julaften, kan man egentlig få en bedre julegave? :)

Gratulerer, Redlady!

Dessert er jo alltids godt... :lur:

En farsdagspressang i fjor og en julepressang i år, dette kan bli bra!

Men er denne like treg som han i fjor, så blir det nok et nyttårsbarn.

God helg alle sammen!

Vi begynner helgen med en tur i badelandet i morgen tidlig kl 08.00. God start på helgen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jammen ikke lenge til vi skal på ordinær UL! Begynner å bli spennende. Blir jo artig å se om det blir mest jenter eller gutter i denne terminklubben. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sviger-stefar har sagt at vi får en jente :babyjente: det er han bombesikker på, og han påstår at han pleier å ha rett i sine spådommer om kjønn....så da blir det spennende å se om noen uker :popcorn: Hvis det er noe i det at "jenter stjeler skjønnheten til moren", så er jeg imidlertid ganske sikker på at det er jente jeg også..jeg føler meg som et takras og jeg har definitivt ikke denne "gløden" som enkelte gravide sankker om. Kun bleik og trøtt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sviger-stefar har sagt at vi får en jente :babyjente: det er han bombesikker på, og han påstår at han pleier å ha rett i sine spådommer om kjønn....så da blir det spennende å se om noen uker :popcorn: Hvis det er noe i det at "jenter stjeler skjønnheten til moren", så er jeg imidlertid ganske sikker på at det er jente jeg også..jeg føler meg som et takras og jeg har definitivt ikke denne "gløden" som enkelte gravide sankker om. Kun bleik og trøtt! :fnise:

Har faktisk aldri hørt at "jenter stjeler skjønnheten til moren" før, men kanskje det stemmer?

Jeg føler heller ikke at jeg gløder som enkelte sier at gravide gjør - er trett, blek, og jeg som aldri har vært plaget med kviser har fått pannen full :(

I tillegg har jeg vært kjempedårlig denne gangen, med kvalme nesten hele døgnet - det hadde jeg ikke med førstemann som var en gutt.

Så det blir spennende å se om magefølelsen stemmer - at det blir en jente denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg får jente og de gjør de fleste andre også, bortsett fra samboer. Han er skråsikker på at det er gutt :)

Hurra for uke 16 i dag :hoppe: og bare 3 uker til UL.. Spennende.

Forkjølelsen har ikke gått over og jeg begynner å ble sprø!!!! I dag er det strålende vær, så bør prøve å få gjort noe hagearbeid, men har liksom mistet litt av gløden :(

Appropo glød...Jeg har heller ikke den gløden man liksom skal få.. fått kviser, er trøtt og vært mye kvalm og kastet opp.. Så håper den gløden snart kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har faktisk aldri hørt at "jenter stjeler skjønnheten til moren" før, men kanskje det stemmer?

Jeg føler heller ikke at jeg gløder som enkelte sier at gravide gjør - er trett, blek, og jeg som aldri har vært plaget med kviser har fått pannen full :(

I tillegg har jeg vært kjempedårlig denne gangen, med kvalme nesten hele døgnet - det hadde jeg ikke med førstemann som var en gutt.

Så det blir spennende å se om magefølelsen stemmer - at det blir en jente denne gangen.

Det er vel et sånt gammelt, usikkert tips ala "hvis mormoren har grå hår blir det gutt" og "er magen spiss blir det jente".. så er ikke sikkert det er så mye i det :gjeiper: men hvis man først skal kaste seg inn i overtroen, stemmer dette med den tapte skjønnheten på meg - uten tvil :fnise: glemte å nevne at kvisene har eksplodert her også.... vet ikke mine arme råd hva jeg skal gjøre med dem :vetikke: føler meg helt grusom. Får håpe energien kommer tilbake snart, så jeg slipper å se så uopplagt ut i tillegg :unsure: Har planer om diverse husarbeid o.l. når jeg har fri, men tiden går jo bare med til å sooooooove og daffe :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært penere, hatt finere hud og tykkere hår enn da jeg var gravid med gutten vår.

Frem til nå har jeg mistet mye hår og fått en del kviser.

Men vi har enda 6 lange uker til ordinær UL, og sannsynligvis like lenge å leve i spenning om ikke enda lenger.

Har heldigvis ikke vært noe særlig kvalm hverken forrige svangerskap eller dette, men er flink til å spise regelmessig og det hjelper stort.

Nå er også nyheten ute i familien. Nå vet alle foreldre og søsken om det. Så herfra satser vi på at ting går som det skal :jepp:

Helligdag i morgen; Enjoy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg klarer IKKJE å tippe kva eg sjølv får.. Eg bruker alltid å ha rett når eg tippar for andre, men eg er ikkje i stand til å tippe med meg sjølv :) Eg drøymde i forgårs at det var ei jente da, og det hadde vore koselig det..men det hadde jo vore koselig med ein gut også da :)

Eg føler heller ikkje at eg gløder noko særleg.. har like mykje kviser som alltid, håret er som alltid, men vekta viser minus 5 kg så langt (og skal ikkje klage på det :) ) Har heller ikkje vore kvalm og har ikkje halsbrann... Hadde det ikkje vore for positive testar og ultralydar, kunne eg like gjerne ikkje vore gravid :ler: Så det blir spennande å sjå kva det blir :) Har ul den 20., berre ei veke att! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg føler meg ikke det døyt gravid jeg heller, egentlig - så jeg er såååå glad for at vi har fått sett den lille på UL én gang allerede. Hvis ikke hadde jeg blitt nervevrak tror jeg... :sjenert: Jeg er jo som sagt trøtt og sliten, samt kviser - men jeg har ikke noe følelse av graviditet, sånn mtp at magen vises eller at jeg kjenner det strekker og stikker i livmora fordi den vokser... Jeg har jo heller ikke vært noe særlig kvalm og følt meg gravid på det viset. Jeg føler meg bare "helt normal" bortsett fra lite energi og manglende mens, rett og slett :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Jeg har vært på ordinær ultralyd i dag. Termin ble ikke forskjøvet, så den er fremdeles 191111. Dvs at jeg er 17+6 i dag. Det var kjempekoselig. Alle som ikke har vært der må bare glede seg.

Jordmor gikk gjennom alle deler av begge fostrene. Det var ingen tydelige misdannelser å se. Det var veldig morsomt å både se og kjenne at de sparket. De lå med hodet ned mot bekkenet begge to, men litt forskjøvet i forhold til hverandre slik at det ene hodet lå lengre ned enn det andre. Vi måtte le litt da vi så at den ene lå og sparket den andre i nesa med knærne. Det er ikke greit å være to på så liten plass! :fnise:

Den ene var litt større enn den andre, men ikke så mye at det gjorde noe. Bare et par dager forskjell i estimert termin. Da vi til slutt spurte om kjønn viste det seg at den største var ei jente, mens den minste var en gutt som lå og sparket jenta i nesa. Helt motsatt av det vi hadde trodd på forhånd, siden vi allerede har vært på et par ultralyder og kikket litt på dem før.

Det var helt fantastisk! Mannen var så glad at han stod og gråt ute på gangen/venterommet etterpå! Vi fikk noen rare blikk av de andre parene som ventet, men det spiller ingen rolle. :rodmer:

Så vidt jeg kan se har det ikke kommet noen andre kjønn her, så foreløpig er det likt i terminklubben:

:babyjente: + :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mykje, Rubie! Tenk, begge deler! Så kjekt! :rodmer:

Gleder meg eg også, berre 6 dagar att :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...