Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011


Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Er det noen som har begynt å merke kynnere? Det gjorde nemmelig jeg her om dagen.. det var skikkelig ubehagelig, men ikke vondt.

Ellers er kvalmen kommet litt tilbake og det er ikke behagelig. Tror det er fordi jeg stresser litt om dagen og ikke rekker å slappe av etter jobb. Men snart ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som har begynt å merke kynnere? Det gjorde nemmelig jeg her om dagen.. det var skikkelig ubehagelig, men ikke vondt.

Ellers er kvalmen kommet litt tilbake og det er ikke behagelig. Tror det er fordi jeg stresser litt om dagen og ikke rekker å slappe av etter jobb. Men snart ferie :)

Har fått det noen ganger etter sengekos med samboern.. :sjenert:

UL i morgen!

Og så artig med både gutt og jente, Ebit! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var etter :sengekos: jeg også fikk det :rodmer:

Lykke til på UL i morgen.. gleder oss til å få vite kjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en frisk liten gutt i magen min! :rodmer:

Ble satt fram noen dager også, så er nå 19+2 dager på vei! Er halvveis om en uke! Blir nesten skremt når jeg tenker på det! :fnise: 145 dager + - til jeg blir mamma!

Gleder meg til å høre hva dere andre får! Det er jo så spennende om det blir mest gutter eller jenter! :jepp:

:babygutt:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med alle som vet hvilke kjønn de får! :)

Jeg har ikke turt å skrive noe her på en stund, da jeg var bare psyket meg ned, og vært overbevist om en MA (uten noen spesiell grunn). Men igår var jeg på UL, legen sier jeg er 13+2, men jeg har ikke lyst til å forandre tickeren min før den ordinære UL.

Vi har en baby (uvisst kjønn enda), som har perfekte mål, er 7 cm lang, og veier 72 gram! Det var helt utrolig å se at den rørte seg, og min kjære hørte hjertebank for første gang. :) Legen prøvde til og med å ta en 3d bilde av ansiktet, men det likte ikke babyen, så den gjemte ansiktet bak armene ^^.

Det virker jo som at det kommer til å gå bra denne gangen her, jo! :)

Vi gifter oss neste lørdag (om 8 dager!!!), og da skal nyheten bli offisiell. Det blir en spennende tid framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MA er IKKJE kjekt - eg opplevde det i september :( Fekk heldigvis tidleg ul denne gongen (har faktisk hatt tre ul hittil, siste i veke 11) og alt har sett bra ut! No er eg spent på måndagen, for det er ordinær ul :) Eg prøver å tenke positivt, men MA er så snikande og umerkeleg at eg er framleis litt nervøs..men gleder meg mest, for eg trur alt er bra, hehe :) Og eg er SIKKER på at alt kjem til å gå bra for deg også, Niennas! :jepp: Tenk, heile 7 cm lang! :rodmer:

Masse lykke til med bryllaupet også - du og mannen din opplever dobbelt lykke da, med graviditet og bryllaup :) Det blir sikkert ein kjempefin dag! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tidlig er det vanlig at magen begynner å vise? Mener å huske at magen ikke viste før etter den ordinære UL med førstemann, men nå føler jeg at magen allerede begynner å bule utover. Hadde håpet å kunne skjule magen til etter UL, men akkurat nå føler jeg at alle kan se at jeg er gravid.

Hvordan er det med dere? Mage eller viser det ingenting enda?

Endret av Dizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tidlig er det vanlig at magen begynner å vise? Mener å huske at magen ikke viste før etter den ordinære UL med førstemann, men nå føler jeg at magen allerede begynner å bule utover. Hadde håpet å kunne skjule magen til etter UL, men akkurat nå føler jeg at alle kan se at jeg er gravid.

Hvordan er det med dere? Mage eller viser det ingenting enda?

Det er nok veldig forskjellig. Se her, bl.a:

Hun har jo tydelig mage i uke 9.

Jeg er som jeg har nevnt tidligere, overvektig, men jeg kjenner tydelig en mage under fettet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap var det ikke særlig synlig før ca uke 17-18. Jeg hadde vært på ordinær UL (uke 19) før de fleste på jobben min fikk vite om det.

Nå er ikke vi så veldig langt enda, og foreløpig så føler jeg meg bare litt småfeit akkurat rundt magen, men det er stort sett litt ut på kvelden og da er jeg sannsynligvis bare oppblåst i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 15+4, tynn, førstegangs, og har ikke noe særlig til mage enda. De par-tre siste dagene har det imidlertid spruttet ut en bitteliten bulk rett under navlen :jepp: (det skjedde nesten "over natta"..plutselig var den tydelig :sjenert: ) jeg ser den godt når jeg ligger på ryggen, for da buler den opp og den forsvinner ikke når jeg trekker inn magen. Noen ganger heller bulen litt mot venstre eller høyre, jeg ser helt skjeiv ut :fnise: Når jeg står kjenner jeg ikke kulen så godt (den er ikke like hard), men magen ser generelt mer fyldig ut enn før, og det er ikke lengre mulig å trekke inn magen - den blir ikke flat fordi ;) De som kjenner meg godt ser det nå, men fremmede reagerer nok ikke et sekund på at jeg ser gravid ut enda. Så noen gravidmage har jeg ikke følelsen av, nesten 4 mnd på vei..... Lengter etter å se magen skikkelig og kjenne spark nå :rodmer:

Ps: jeg ser vel kanskje nå, i uke 15, mest ut som hun i filmen gjorde i...eh...uke 6-7..!

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok bare jeg selv som føler at den er større enn den er. Er ganske tynn, så det skal ikke så mye til før at jeg føler at magen er større. Tar meg i å holde inne magen når jeg er i nærheten av andre. Har mistet i uke 18 tidligere, så har lyst å holde det skjult til etter UL. Om UL viser at alt er ok kan jeg slappe av og slippe magen frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg har vel fått mage, men så veldig stor er den ikke. Men den vises når jeg har stramme klær på. Likevell vil jeg tro at dersom fremmede ser fort på meg og ikke legger merke til at det kun er under navlen magen buler ut, så tror dem kanskje bare jeg har litt tjukk mage, hehe.

Men jeg er egentlig fornøyd med at den ikke vises så godt enda. Håper på å bli så liten som mulig så lenge det er innenfor normalen, rett og slett fordi jeg tenker på tiden etterpå og det å hente seg inn igjen. Den skikkelige gravidmagen kommer tidsnok uansett! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har tydelig mage. Kommer naturligvis an på hvilke klær jeg har på, men de fleste klarer å se det nå. Jeg er også overvektig, men magen er mye rundere og hardere enn den pleier. Og strutter mer... Er derfor venner og familie klarer å forskjell. Gleder meg til å kjenne spark nå :)

God å høre at alt er bra Niennas :) Og gratulerer med gutt Trulte og Teriyaki :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Hvordan går det med dere?

Jeg hadde noen spørsmål om det med sykemelding. Er noen av dere sykmeldte og hva er i såfall grunnen til det?

Det er så mange som lurer på om jeg fremdeles jobber 100% og da jeg svarer ja, så blir de litt sjokkert og ber meg om å begynne å ta det roligere.

Grunnen til dette er kanskje fordi jeg har vært mye kvalm og kastet opp hver morgen fra uke 9 til uke 15. Jeg har også vært veldig trøtt og sliten. Jeg orker ingen ting etter jobb, men hvis jeg må på farten etter jobb så kaster jeg opp dagen etter på og er enda mer trøtt og sliten. Jeg kan altså ikke jobbe 8-16 for så å dra på stor shopping, lang kjøretur, fest...o.l. etter jobb. Da kaster jeg opp. Jeg var i selskap i helgen og jeg var dårlig i går og jeg er dårlig i dag. Det er så slitsomt.

Hvordan er dette med dere?

Det er jo litt frustrerende å ikke orke så mye som man gjorde før..Men har ikke vært hos lege, bare jordmor. Jeg er en person som ikke klarer å si nei til å være med på ting og jeg tror at jeg tåler mer enn jeg kanskje gjør. De på jobb sier jeg skal gå hjem å sove litt, men sta som jeg er så sier jeg bare at det blir bedre utover dagen....

Ikke så lett å omstille seg skjønner jeg.

I tillegg hadde jeg og sambo en kjempe krangel i helgen så det endte med at jeg ble kjempe sinna (slik at jeg skriker mot han) og så begynte jeg å gråte. Jeg begynte tilslutt å hyperventilere og sambo ble sa veldig redd og stresset. Jeg håper ikke dette er farlig? Noen som har opplevd det? Det kom nok som en kombinasjon av at det var veldig seint på kvelden/natta, han var full, jeg ekstremt sliten, hormonell og veldig amper...Huff.

Dette ble langt, men måtte få det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir deg først en klem :klemmer:

Du må prøve å ikke slite det ut, vet du. Hvis det er sånn at jobben din tar så mye energi at du enten ligger som et slakt på sofaen resten av kvelden, eller ender opp med å bli dårlig neste dag fordi du overanstrenger deg, så vil jeg anbefale deg å ta ut sykemelding. Om så det bare ned til 80%, bare det vil hjelpe på, og de på jobb vil helt sikkert ha full forståelse. :)

Jeg er student, så har ferie nå, men planlegger å jobbe mye i sommer så langt det lar seg gjøre. Blir det for hardt tar jeg nok ut sykemelding jeg også. Men forskjellen på oss to er vel det at jeg har ikke vært dårlig en eneste dag, så er heldig sånn sett.

Ang. hyperventilering så tror jeg ikke det er farlig så lenge det ikke varer så lenge og intenst at man besvimer. Jeg har hyperventilert to-tre ganger i løpet av svangerskapet, og gutten min er frisk, fin og sterk, han. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg Smørblomst. Her er også kvalmen høyst tilstede. Spyr ikke, men har stort sett vært kvalm nå i 13 uker så det begynner å bli slitsomt. Sover ikke spesielt godt om natta heller Er trøtt å sliten og må bare innrømme at jeg nesten er fristet til å ta en time- out for å se om det blir bedre. Merker jo selv at det blir verre om det blir lite søvn eller om jeg er sliten.

Synes det er litt vanskelig- er liksom så kort på vei, men tenker å kanskje bare være hjemme eller redusere noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...