Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011


Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Jeg har også sluttet å spy :) Er fremdeles veldig trøtt, men det er på grunn av veldig mye å gjøre på jobb og har vært på reise. Gleder meg til å bli litt mer våken også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann jenter :) det gikk finfint på ultralyd. Lille nurket hoppet rundt å veivet med armer og føtter :-D Fikk flyttet termin 1 dag til 3 desember så 13 uker i morra!

Ellers så skal jeg ikke skryte av formen, selv om den er bedre enn noen uker tilbake. Er mye kvalm å uggen - noe som igjen sikkert er årsaken til at jeg er litt sliten å trøtt.

Har fått en fin liten kul på magen da :) Den blir jo større utover dagen så er nok litt luft osv også da hehe

Endret av ebitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Ebitt! Vet alle rundt dere om det nå, eller?

(Jeg tør ikke si noe til folk før jeg vet at det er liv, så vi skal til ultralyd når jeg er 13+4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her, 12+3 i dag og termin 9. desember.

Har vært mye kvalm, hele døgnet fra uke 6-11, og nå stort sett bare om ettermiddag/kveld. Håper det går over snart.

Var på ultralyd i uke 9, og alt så ut til å være bra med den lille. Har fått innkalling til ordinær UL 6. juli - er da akkurat 18 uker på vei.

Endret av Dizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spørre om hvor gamle (unge :) ) dere er, jenter?

Og har dere barn fra før?

Jeg blir 30 i løpet av sommeren, og venter nå nr. 2.

Nr. 1 er nesten 10(!) år når nr.2 kommer til verden.

Endret av Dizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det lov å spørre om hvor gamle (unge :) ) dere er, jenter?

Og har dere barn fra før?

Jeg blir 30 i løpet av sommeren, og venter nå nr. 2.

Nr. 1 er nesten 10(!) år når nr.2 kommer til verden.

Hei hei og velkommen hit :)

Jeg er 29 år og venter min første.. gleder oss masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 og venter første babyen. Er født veldig sent på året, så rekker ikke å bli 21 før spiren kommer til verden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36, og venter min (vår) første.

Idag har vi overbragt nyheten til foreldre og søsken :)Noen ble ganske overrasket, noen "visste" det, og noen hadde en svak mistanke.. Svigermor begynte nesten å gråte, stakkar :klem: Alle ble hvertfall veldig glade, og syns det var stor stas :klappe: Det føles SÅ godt å kunne begynne å fortelle, (10+4 idag) skal fortelle det til sjefen i midten av juni, så etter dèt føler jeg at det virkelig blir offentlig. Gleder meg til det, altså!

Syns det er en fiiiin-fin dag jeg, til tross for drittvær ute.. :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir 22 i august, barnefar blir 22 i september. Vi venter vår første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 år og det er min 3. Barnefaren er 40 og har ingen barn fra før. Dette er en etterlengta attpåklatt vi har brukt 3,5 år på å lage så etter så mye prøving å feiling må det vel bli perfekt :-)

De fleste vet om graviditeten. Fortalte det til kun noen få med en gang, men skulle vel vært litt mer selektiv for det er absolutt ikke alle som er like diskré. Men men det har jo gått fint å nå begynner magen å bli litt overlubben så er vel like greit å ha noe å skylde på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss vet alle det nå. Sa det tidlig til nærmeste venner og familie og til jobben i uke 12. Så nå er det ganske så offentlig. Det er litt rart å tenke på, men også veldig deilig :)

En uke til 2. jordmor time og til vi får høre hjertelyden igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har noen av dere begynt å se på ting til babyen? (Ikke klær, men seng og vogn og sånt?).

Laget en tråd på gravid-forumet om gode råd til kjøp av barnevogn, fikk mange forskjellige svar, så er egentlig ikke så mye klokere. :)

Men! Jeg vet at jeg får en vogn av venninna mi, en graco-vogn. Jeg synes den var så ålreit, for det er bare å sette bilsete i vognen og visa versa. Virka veldig ålreit! Men hennes baby er nå 6-7 måneder, og har vokst ut av den allerede, så det blir nok ny vogn til sommeren.

Personlig har jeg alltid vært forelska i Silver Cross vognene, men jeg inbiller meg at de er penere enn funksjonelle.

Jeg har også lyst på en hengevugge, en vugge som vi kan henge i taket. Har hørt mye positivt om disse, og vi har ikke allverdens med plass, så jeg tror nok at det blir supert!

(Ellers har jeg hardt for å tro at jeg er gravid for tiden, selv om ingenting tilsier noe annet. Går bare å gleder meg til UL i uke 13, da jeg igjen kan se liv, og slutte å være så paranoid :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg vet ang. utstyr er at jeg i utgangspunktet vil ha en eller annen modell fra Emmaljunga. Ellers annner jeg ikke enda! :) Orker ikke begynne å tenke på det helt enda jeg, hehe.

Hvis det er noen trøst, Niennas, så føler jeg meg ikke spesielt gravid jeg heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det Emmaljunga Edge Duo 2002-modell som vi hadde til førstemann. Vognen er helt ok, så tenkte å bruke den først og heller kjøpe ny når vi går over til sportsvogn - da kan vi heller bruke 2002-sportsdelen i barnehagen. Har også sprinkelseng og vugge fra førstemann, men har planer om å male disse hvite før knøttet kommer. Må ha ny bilstol, så tenkte å kikke litt på det neste gang jeg skal på handletur. Har lest en del tester, men er usikker på hvilken jeg vil kjøpe enda.

Gleder meg til å kjøpe klær til knøttet, men tenkte å vente til etter UL i beg. av juli. :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...