Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011


Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Heihei! Det går fint med meg i alle fall!

13 uker i morgen og livmoren har kommet over symfysen, lett å kjenne på den når jeg ligger på rygg. Kjenner fortsatt ikke at jeg er gravid da, har få symptomer, men det går greit det. Jordmortime har ikke jeg før 6. juni, og ordinær ultralyd blir 16. juni. :) gleder meg veldig til begge deler. Men det er lenge til! :fnise:

Ser fram til 17 mai da. Håper puppene ikke har blitt så store at jeg ikke passer bunaden lenger, men satser på at det går bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny uke jenter :)

Hvordan går det med dere?

Denne uken har jeg jordmor time. Gleder meg til det. Vet det er litt tidlig å høre hjertelyden, men vi skal nok prøve å lytte etter den ihvertfall.

Ellers har kvalmen kommet til meg nå den da.. Skikkelig irriterende å så den så seint :) Men jeg overlever. Spyr litt før jobb så holder jeg resten av dagen.. Hehe.

Ha en fortsatt fin dag.

Jeg er uke 8 nå, og jeg hørte hjertelyd på fredag, , så da burde du kunne klare det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niennas; jeg ble også litt redd av å lese Alabamas innlegg, så jeg tok en telefon til et par venninner og fikk roet meg ned litt :) I tillegg har puppene blitt ømme igjen (det ble litt borte), og jeg kjenner litt stikninger, spesielt på kvelden, så alt er nok i skjønneste orden. Tror vi skal være litt forsiktige med å lese om de det dessverre ikke går bra med.. Som den ene venninna mi (4-barnsmor...) sa, det er 9 måneder med bekymringer av ulik art.. :fnise: Og gratulerer med 8 uker, vi er nesten likt vi da, jeg er 7+5 idag :danse:

Ringte helstestasjonen idag, så nå skal jeg til legen 31. mai (da er jeg vel 10+6), og første jordmortime 1. juli (da er jeg 15+2, tror jeg). Gleder meg!

Håper alle har det fint og at frøene spirer og gror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er et vrak av symptomer den siste tiden, spesielt i dag..

Våknet opp og var kjempekvalm i dag, jeg har vondt i puppene, vondt i magen noen ganger daglig og er trett..kvalmen har vært tilstede mer eller mindre i hele dag :tristbla:

og jeg som håpte på at jeg slapp unna med kvalmen siden jeg ikke har kjent noe før uke 8..jeg håper det ikke varer lenge!

akkuratt nå i skrivende stund er jeg så kvalm at tv'en måtte skrues av pga snakking om mat...helt grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da... Hjelper det å spise litt da, ^me^? Kanskje du må prøve noen tørre kjeks eller noe... Håper det bare er litt forbigående.. :kose: God bedring i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Det går fint med meg i alle fall!

13 uker i morgen og livmoren har kommet over symfysen, lett å kjenne på den når jeg ligger på rygg. Kjenner fortsatt ikke at jeg er gravid da, har få symptomer, men det går greit det. Jordmortime har ikke jeg før 6. juni, og ordinær ultralyd blir 16. juni. :) gleder meg veldig til begge deler. Men det er lenge til! :fnise:

Ser fram til 17 mai da. Håper puppene ikke har blitt så store at jeg ikke passer bunaden lenger, men satser på at det går bra. :)

Det er godt vi er flere med få eller ingen symptomer :)Jeg er også veldig avslappet i forhold til det nå. Så heldig du er som kommer inn i bunaden din da. Jeg har fått mage og pupper... så aner ikke hva jeg skal ha på meg :)

Jeg er uke 8 nå, og jeg hørte hjertelyd på fredag, , så da burde du kunne klare det også :)

Hørte du så tidlig ja. Så heldig da. Ja håper jeg hører noe, men jeg har jo litt mage og slikt fra før så er jo ikke helt sikkert. Men jeg krysser fingrene og vi gleder oss veldig til å høre hjertet.

Niennas; jeg ble også litt redd av å lese Alabamas innlegg, så jeg tok en telefon til et par venninner og fikk roet meg ned litt :) I tillegg har puppene blitt ømme igjen (det ble litt borte), og jeg kjenner litt stikninger, spesielt på kvelden, så alt er nok i skjønneste orden. Tror vi skal være litt forsiktige med å lese om de det dessverre ikke går bra med.. Som den ene venninna mi (4-barnsmor...) sa, det er 9 måneder med bekymringer av ulik art.. :fnise: Og gratulerer med 8 uker, vi er nesten likt vi da, jeg er 7+5 idag :danse:

Ringte helstestasjonen idag, så nå skal jeg til legen 31. mai (da er jeg vel 10+6), og første jordmortime 1. juli (da er jeg 15+2, tror jeg). Gleder meg!

Håper alle har det fint og at frøene spirer og gror :)

Jeg er helt enig med deg om at man ikke bør lese så mye. Jeg tror vi blir mer ødelagt av det. Det går stort sett bra, men det er jo ikke like ofte man leser alle de gode historiene på nettet. Vi leser om de som har mistet o.l. og da får vi mange bekymringer uten av det egentlig er nødvendig.

Alle jenter og alle svangerskap er forskjellig, så vi må bare lære å slappe av. Det har jeg gjort nå og det er så mye mer behagelig :) Tenke over at det meste er normalt..

Og etter 9 mnd med ulike bekymringer er det 20 år men en ny type bekymring... Hva er det vi egentlig begir oss ut på :fnise:

jeg er et vrak av symptomer den siste tiden, spesielt i dag..

Våknet opp og var kjempekvalm i dag, jeg har vondt i puppene, vondt i magen noen ganger daglig og er trett..kvalmen har vært tilstede mer eller mindre i hele dag :tristbla:

og jeg som håpte på at jeg slapp unna med kvalmen siden jeg ikke har kjent noe før uke 8..jeg håper det ikke varer lenge!

akkuratt nå i skrivende stund er jeg så kvalm at tv'en måtte skrues av pga snakking om mat...helt grusomt!

Huff da. Du må ha god bedring ^me^ og håper kvalmen gir seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåja, det var virkelig på håret at jeg fikk den på meg da jeg prøvde den i går! :fnise: Men det går akkurat, så skal ha den på meg 17. mai. Men det kommer vel også an på hvilken bunad man har. Nordlandsbunaden har hempene på skjørtet rett under puppene og ikke der vi legger mest på oss, og vesten er bare to hemper på, så. :)

Når jeg skal i dåp i august/september derimot har jeg en case med å finne noe å ha på meg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, det var virkelig på håret at jeg fikk den på meg da jeg prøvde den i går! :fnise: Men det går akkurat, så skal ha den på meg 17. mai. Men det kommer vel også an på hvilken bunad man har. Nordlandsbunaden har hempene på skjørtet rett under puppene og ikke der vi legger mest på oss, og vesten er bare to hemper på, så. :)

Når jeg skal i dåp i august/september derimot har jeg en case med å finne noe å ha på meg. :fnise:

Hehe, så bra!

Jeg er ganske stor (str 46), så jeg håper og tror at jeg kan bruke klærne mine en god stund til. Kjøpte brudekjolen min i august, og er veldig glad for at jeg ikke trenger å kjøpe ny kjole til når jeg skal gifte meg, da er jeg 15 uker på vei. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh nei!! nå kom jeg akkurat på at jeg jo sydde inn bunaden min i fjor!!! Innser nå at det bare er å glemme å få den på.. hihi...

Men men, det er mye fine maxi-kjoler ute og går! (altså sånne lange, vide som er så moderne nå!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos jordmor og vi fikk høre hjertelyden til babyen :) Det var veldig stas. Jeg fikk ikke ny termin, men hun regnet med at jeg var ca 11+4

Jeg er så heldig å ha en kompis som er lege som tilbydde seg å ta en UL på oss, så det skal vi til uka :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var heldigvis bare den ene dagen med kvalme, de neste dagene nå har vært helt fri for kvalme, heldigvis :)

men smertene i magen blir bare lengre og lengre når de kommer. før varte de 1 min, så litt lengre..nå kan de vare i hele 15 minutter!

men magen begynner allerede å synes så kanskje det har noe med det at livmoren vokser en del nå i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja livmoren jobber vel å komme opp av bekken så er sikkert derfor.

Selv har kvalmen kommet for fullt her. Spyr om morran og kvalm hele dagen.. Ikke noe morro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var heldigvis bare den ene dagen med kvalme, de neste dagene nå har vært helt fri for kvalme, heldigvis :)

men smertene i magen blir bare lengre og lengre når de kommer. før varte de 1 min, så litt lengre..nå kan de vare i hele 15 minutter!

men magen begynner allerede å synes så kanskje det har noe med det at livmoren vokser en del nå i det siste?

Livmoren kommer jo opp av livmoren i uke 12-15, så den har helt klart en del voksing å gjøre. :) Selv hadde jeg mye vonder mellom uke 12 og 13, og har nå en synlig mage (vises ikke med klær på, da) som ikke forsvinner om morgenen pga. det bare var luft. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det var heldigvis bare den ene dagen med kvalme, de neste dagene nå har vært helt fri for kvalme, heldigvis :)

men smertene i magen blir bare lengre og lengre når de kommer. før varte de 1 min, så litt lengre..nå kan de vare i hele 15 minutter!

men magen begynner allerede å synes så kanskje det har noe med det at livmoren vokser en del nå i det siste?

Jeg kastet opp en gang, og var kvalm i tre dager. Veldig deilig å være så fort ferdig med det, egentlig :)

Ligamentsmertene har så og si forsvunnet, men idag kom de for fullt. Men forsvant etter kort tid igjen da. :)

Det er jo fortsatt kjempetidlig, men hva med å lage en liten tippeliste av kjønn? Hvilket kjønn tror/håper dere at dere får? :)

Personlig så håper jeg mest på jente, men har en følelse av at det kommer til å bli en gutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sa jeg det på jobb..Hadde tenkt å si det til uka uansett så var ikke krise. Det var flere som skjønte at det var noe siden jeg fløy opp og ned på do :spy:

En tippeliste hadde vært gøy.. Jeg tror selv jeg får ei jente.. Vet ikke hvorfor, men har alltid hatt den følelsen. Til og med før jeg ble gravid :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste: :babysmokk:

Niennas: Gutt :babygutt:

Smørblomst82: Jente :babyjente:

Teriyaki: Jente :babyjente:

^me^: Jente :babyjente:

Smarties: :babysmokk: Usikker?

Ebitt: :babysmokk: Usikker?

Endret av Niennas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ingen eksakt følelse på kjønn, men hvis jeg skal ta det kjønnet jeg tror mest jeg får, så blir det jente! Er det jeg håper litt mest på også, så kan være derfor jeg tror det er det som kommer. :) Har lyst på jente, jente, gutt. Eller jente, gutt, jente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, tippeliste alt..? Jeg må innrømme at jeg nok har mest lyst på jente. Så lenge jeg har sett for meg at jeg skal ha barn, har jeg sett for meg at jeg skal ha jente. Men det er sikkert fordi jeg har mest lyst på jente. Har overhode ingen FØLELSE på hva lille frø er enda.. Det kommer sikkert ikke før jeg begynner å få mage og sånn ser jeg for meg.. Men blir jo morsomt å se hva som kommer frem etterhvert som folk her har vært på UL og sånn :) Og jeg skal si ifra hvis jeg får noen følelse :babyjente: eller :babygutt: ...

Noen som har begynt å tenke på navn, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jente: Lilly Madelene

gutt: Max eller Noah

Lilly er etter min kjære farmor som har vært en stor del av mitt liv som barn da hun var min beste venn som jeg gikk til nesten hver dag da hun bor 5 min gåavstand fra mine foreldre. hun betyr ekstremt mye for meg og jeg elsker navnet Lilly i fra før av og lnsker å bringe det videre :)

jeg ønsker også internationale navn da vi lever i en verden som blir mer og mer blandet og hvor engelsk er en stor del av vårt språk.

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...