Gå til innhold

Vofsitofsis singeldagbok


Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Sliten nå!

Ble en kjempefin tur i marka i dag :) Og den ble ikke minst lang, tenker det ble i alle fall to mil. Kjenner det veldig godt i beina nå ja.

Var vel hjemme i åtte-tida, og har spist kyllingvinger og pommes frites til middag. Nå skal jeg bare slappe av og glo på TV-kassa resten av kvelden, ikke istand til å bevege meg noe mer ut av døra nå, kjennes det ut som :gjeiper:

Ingen planer for morradagen. Hadde tenkt jeg skulle sove lenge, men så fikk jeg melding fra landlord om at det kommer en som skal se på leiligheten mellom 10 og 12, så da må jeg i alle fall stå opp slik at jeg får shina litt her før de kommer. Jaja, bedre enn å stå opp kl. seks i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen planer for morradagen. Hadde tenkt jeg skulle sove lenge, men så fikk jeg melding fra landlord om at det kommer en som skal se på leiligheten mellom 10 og 12, så da må jeg i alle fall stå opp slik at jeg får shina litt her før de kommer. Jaja, bedre enn å stå opp kl. seks i alle fall!

Passer vel bra å shine opp leiligheten når det allikevel regner ute?! Skikkelig kose-seg-inne-vær idag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fysj, plutselig kom regnet ... Frister ikke akkurat å gå ut uansett :gjeiper:

Nå er leiligheten blitt fin og klar for visning! Får se hva jeg finner på resten av dagen i dag - kanskje jeg slår meg sammen med Harry Hole for en lengre stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fysj, plutselig kom regnet ... Frister ikke akkurat å gå ut uansett :gjeiper:

Nå er leiligheten blitt fin og klar for visning! Får se hva jeg finner på resten av dagen i dag - kanskje jeg slår meg sammen med Harry Hole for en lengre stund?

Flink du er!!

Hvilken av bøkene da? Jeg begynte på Panserhjertet for et par dager siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er!!

Hvilken av bøkene da? Jeg begynte på Panserhjertet for et par dager siden.

Holder på med Kakerlakkene nå! Jeg var så dum at jeg begynte med Snømannen og leste Edderkoppmannen etterpå - ikke noe sjakktrekk siden morderen i Edderkoppmannen avsløres i Snømannen! Et tips til alle og enhver dette altså; Les bøkene i rekkefølge! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg har alle bøkene men jeg har ikke lest alle sammen. Begynte med snømannen jeg og, siden det var den første Jo Nesbø boka mi. Men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, hva skal jeg lage på denne 4-stjernes middagen jeg skal ha? Jeg har tenkt å ha sommer som tema, og har lyst til å lage lefseruller til forrett og hjemmelaget is til dessert, men er så usikker på hovedretten. Vil at det skal være noe sommerlig, ikke altfor tung mat, men samtidig noe som det er litt schwung over (det er jo ingen hverdagsmiddag). Tenker kanskje noe fisk eller kylling? Eller salat? Noen som har noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det din tur da?

Det er fortsatt nesten tre uker til, men jeg vil ha det klart snart, slik at jeg ikke aner hva jeg skal lage når det er en uke igjen :gjeiper: Tar imot alle tips med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt nesten tre uker til, men jeg vil ha det klart snart, slik at jeg ikke aner hva jeg skal lage når det er en uke igjen :gjeiper: Tar imot alle tips med stor takk!

Kanskje fisk til hovedrett. Tror jeg at jeg ville ha valgt. Forrett er ikke helt min greie. Ikke særlig glad i det heller. Men hjemmelaget is høres godt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fisk til hovedrett. Tror jeg at jeg ville ha valgt. Forrett er ikke helt min greie. Ikke særlig glad i det heller. Men hjemmelaget is høres godt ut.

Ja, har tenkt på at jeg kanskje vil ha fisk til hovedrett, men vet ikke helt hva slags, hvordan den bør tilberedes eller hva tilbehøret bør være. Har vurdert en eller annen form for bacalao, kanskje med torsk eller noe, har imidlertid aldri laget det før. Hmmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lostlove

Søk deg litt frem på nettet.. YouTube.. masse bra forslag og idéer!! :)

Hjemmelaget iskrem hørtes godt ut !

Hjemmelaget sjokolade er også godt. Søk på YouTube på sjokolade, å se alt det snadderet som dukker opp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at denne dagen blir nokså bortkasta. Bortsett fra at jeg fikk ordnet litt i leiligheten, har jeg egentlig ikke gjort noe, bortsett fra å henge på nettet og se litt på TV. Men det er egentlig litt godt også, bare late seg og ikke gjøre en dritt :) Skulle gjerne dratt ut og møtt folk, men siden jeg bor et stykke unna sentrum, føles det bare som et stort tiltak akkurat nå. Det blir bedre når jeg flytter - da har jeg flere av mine nærmeste venner i nabolaget. Gleder meg til det :)

Sett litt på sofa og sånt i dag. Han som var her på visning i dag, var interessert i sovesofaen min hvis han flytter inn, og jeg er interessert i å bli kvitt den. Har hatt den siden jeg var 17 eller noe nå, og sov på den under hele bachelorgraden min blant annet. Den skal derfor ha for lang og tro tjeneste, men jeg tror tiden er moden for at våre veier skilles snart nå. Orker egentlig heller ikke tanken på å dra den ut av døra her og inn et annet sted heller, siden den ikke lar seg demontere. Veldig god å ligge på da, det skal den ha!

Nå har jeg sett på disse Ektorp-sofaene på Ikea, synes de er fine, nokså rimelige er de også. Og trekket kan jo bare tas av og vaskes. Får vel kanskje legge av noen tusenlapper av neste lønning og kjøpe sofa for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lostlove

Ikea har mye greit å by på til en overkommelig pris i hvertfall :)

Herlig med sløvedager :ler:

Planer for den kommende uken? Xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carleigh-Ann

Er mye salg for tiden, så du burde enkelt finne deg en sofa til en god pris :) Er det mye møbler du trenger eller?

Ang. oppskrift til middagen din så har jeg et tips. Noe utrolig godt som venninna mi lagde for en stund siden:

Kyllingfileter med pesto, soltørkede tomater og philadelphiaost. Og stekte poteter ved siden av. Altså kyllingfiletene var ovnsbakt med pestoen/tomatene/philadelphia. Og salat til. Anbefaler å google oppskrifter, vil du lage fisk så er det jo mange kombinasjoner! Kveite er også veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye salg for tiden, så du burde enkelt finne deg en sofa til en god pris :) Er det mye møbler du trenger eller?

Ang. oppskrift til middagen din så har jeg et tips. Noe utrolig godt som venninna mi lagde for en stund siden:

Kyllingfileter med pesto, soltørkede tomater og philadelphiaost. Og stekte poteter ved siden av. Altså kyllingfiletene var ovnsbakt med pestoen/tomatene/philadelphia. Og salat til. Anbefaler å google oppskrifter, vil du lage fisk så er det jo mange kombinasjoner! Kveite er også veldig godt :)

Nei, egentlig er det vel bare sofa jeg trenger, har alt annet jeg trenger. Det er klart, er alltid moro å kjøpe noe nytt når man flytter et nytt sted, men tviler på at økonomien tillater så veldig mye mer :gjeiper: Det eneste måtte vært en bokhylle eller noe som jeg kan ha mellom sofaen og senga, som en slags vegg mellom "stue" og "soverom", men det er jo ikke noe som haster.

Den oppskriften hørtes virkelig nam ut! Jeg har laget noe lignende før, med pesto inni kyllingen og med bacon surret rundt. Supergodt. Kanskje jeg gjør en versjon av det? Er jo sommerlig nok det? Takk for tips i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lostlove

Er jo alltid godt med Mousakka, hvitløksbarguetter og salat til da ! Litt sånn enkel og lett mat...på en måte :ler:

Eller tapas..? ...koltbord inspirert? Spekeskinke, eggerøre, litt karbonader, salat, brød, waldorfsalat, reker, laks etc.. :ler: er sulten her gitt !!

Hvis det er mulighet for å grille, så er jo laks i folie på grillen godt?

Kan jo bakes i ovn også..

1 stk laksefilet, med eller uten skinn, litt rømme eller cream fraiche, sitron, chives, krydder etter smak..

Servert med barguetter og salat også... :)

Pastasalat..

Spansk omelett..

Hjemmelaget fiskegrateng eller fiskepinner med salat og potetsalat til? ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lostlove

Noe med reker..

Avokado.. Salater, egg.. Grønnsaker. Grønnsaksgrateng..

Små pizzaer? Lag en deig, som du fordeler til 8 deler f.eks på en størrelse med en asjett.. 4 stk på hvert brett.. som du skjevler ut og stikker med en gaffel lett i, smører med litt oliven olje, så kan du ha forskjellige småting ferdig tilberedt i skåler på en felles benk eller ett bord, evnt spisebordet, så kan di du har over velge hva di ønsker å ha på mini pizzaene sine? Rømme/cream fraishe blandet med hvitløk eller pizza saus som "base", spekeskinke, skinke, forskjellige oster, paprika, løk, tomat, oliven, ananas, mais, ruccola salat..krydder.. etc etc ! Mulighetene er MANGE !!!! :) :)

Endret av lostlove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...