Gå til innhold

Vofsitofsis singeldagbok


Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Dagen i dag har vært mer slapp igjen.

Det var svært mye å gjøre på jobb, rakk knapt å spise. Ikke noe trening etter jobb i dag, var så trøtt. Jeg burde jo ... men det ble istedet en cowboystrekk på sofaen. Nå har jeg våkna og føler det som om jeg har lyst til å legge meg snart ... Har senvakt i morra, og hadde egentlig tenkt kanskje å trene før jeg begynner på jobb kl. 10, men så ser jeg at senteret ikke åpner før kl. 9 ... Teite begrensede sommertilbud!

Da må jeg i alle fall få trent fredag. Prøve å gå en tur/jogge etter jobb i morra, selv om det blir senere enn vanlig.

Føler formen forfaller disse dagene ... Ikkje braaaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lostlove

Er lov med en liten fri periode innimellom!! Har vært sinnsygt slapp jeg også, sløv når det gjelder trening..

Men hev meg på sykkelen i ettermiddag og tog endel situps og vekter styrketrening, så er rimelig fornøyd !!

Ser meg selv i speilet og SER at jeg har lagt på meg.. Nekter å trø på badevekta i hvertfall :vekt:

:ler:

Du får gå deg en liten kveldstur eller en tur imorgen før jobb, så er du litt igang. Og kjør på på fredag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lov med en liten fri periode innimellom!! Har vært sinnsygt slapp jeg også, sløv når det gjelder trening..

Men hev meg på sykkelen i ettermiddag og tog endel situps og vekter styrketrening, så er rimelig fornøyd !!

Ser meg selv i speilet og SER at jeg har lagt på meg.. Nekter å trø på badevekta i hvertfall :vekt:

:ler:

Du får gå deg en liten kveldstur eller en tur imorgen før jobb, så er du litt igang. Og kjør på på fredag :jepp:

Ja, nå har jeg BESTEMT meg for å stå opp til vanlig tid i morra og ta en joggetur før jobb! Fikk endelig litt motivasjon, men motivasjonen er sannelig ikke så mye til stede om dagen. Hva skal til for å få motivasjon egentlig? Tidligere har jeg jo gått ned mange kilo og hatt masse viljestyrke og motivasjon. Vil bare finne igjen den styrken jeg hadde da!

Sitter og ser på supersize vs. superskinny nå, merker det hjelper litt på motivasjonen i alle fall :P

Fredag skal jeg på spinning - koste hva det koste vil! Huff, savner den vanlige timeplanen på senteret, der det er flust av tilbud. Men det blir vel bedre i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lostlove

Vi får motivere hverandre da.. :)

Fokus på trening og kosthold fra nå av :jepp:

Lykke till i morgen tidlig :ler: jeg heier på deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes!

Synes jeg har god grunn til å være stolt nå. Sto opp til vanlig tid litt før kl. 6, tok på treningsklær, spiste en banan, litt nøtter&frukt og drakk litt melk, før det bar ut døra. Jogget en løype som er her i nærheten - hadde den så og si for meg selv så tidlig på morningen!

Og jeg tok meg ganske ut, ble veldig sliten og god :) Var borte i ca. en time, kom hjem og satte på kaffen før jeg dro i dusjen, og har nå spist frokost og drukket kaffe - og det er enda en liten time før jeg trenger å vende nesa mot jobb. En veldig bra morgen, med andre ord! Hvorfor gjør jeg egentlig ikke dette oftere?

Og jogging er jo egentlig den aller beste formen for kondisjonstrening. Det er hardt som F, men kroppen jobber med å løfte sin egen vekt, er det jo nettopp dette som virker. Så jeg håper at jeg skal få til flere slike turer, selv om det gjør vondt!

Fint å ha trent på morgenen, da trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet for ikke å trene i kveld :)

Jeg kan når jeg vil! Jeg må bare ville litt oftere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for en herlig morgen! Jeg er også veldig glad i å trene om morgenen, men samtidig er jeg glad i å komme tidlig på kontoret og nyte litt stilletid før alle andre kommer, og da blir det jo ikke noe tid til kaffe i mellomtiden :( men men, livet er fullt av prioriteringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lostlove

Oh yes!

Synes jeg har god grunn til å være stolt nå. Sto opp til vanlig tid litt før kl. 6, tok på treningsklær, spiste en banan, litt nøtter&frukt og drakk litt melk, før det bar ut døra. Jogget en løype som er her i nærheten - hadde den så og si for meg selv så tidlig på morningen!

Og jeg tok meg ganske ut, ble veldig sliten og god :) Var borte i ca. en time, kom hjem og satte på kaffen før jeg dro i dusjen, og har nå spist frokost og drukket kaffe - og det er enda en liten time før jeg trenger å vende nesa mot jobb. En veldig bra morgen, med andre ord! Hvorfor gjør jeg egentlig ikke dette oftere?

Og jogging er jo egentlig den aller beste formen for kondisjonstrening. Det er hardt som F, men kroppen jobber med å løfte sin egen vekt, er det jo nettopp dette som virker. Så jeg håper at jeg skal få til flere slike turer, selv om det gjør vondt!

Fint å ha trent på morgenen, da trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet for ikke å trene i kveld :)

Jeg kan når jeg vil! Jeg må bare ville litt oftere! :)

:5: WELL DONE !!!! Stolt av deg :jepp: det har du også all grunn til å være av deg selv også ! :)

Du får prøve å legge inn ett par dager i uka hvor du står opp tidlig og tar denne morgenrutinen som idag, så ser du hvordan det går fremover og det er noe du kan trives med i lengden.

Har all tro på at det kun vil bli positive utfallelser. Både humør, kropp og sinn! :jepp:

Du vil få en herlig mengde med overskudd, trenger ikke ha dårlig samvittighet resten av dagen dersom det ikke blir trening, du er liksom ferdig for dagen, å kan bruke ettermiddagene dine på nøyaktig hva du vil!!!! :)

Selv drev jeg med jogging, men har fucked opp ett kne etter ett løp jeg var med for ett år siden, som aldri har blitt bedre, så hver gang jeg løper, så får jeg så vondt i etterkant.. Så må bare gå, sykle eller svømme.. Pluss styrke trening. Men er fornøyd for det om :) Selv om en joggetur er heeerlig for kropp og sjel!

Kos deg så mye i helgen, har du noen planer?? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å legge inn ett par dager i uka hvor du står opp tidlig og tar denne morgenrutinen som idag, så ser du hvordan det går fremover og det er noe du kan trives med

i lengden.

Vel, sånn når jeg ikke har senvakt (som er 1-2 ganger i måneden), vil jeg si det er ganske umulig med slike morgener. Jeg pleier å være på jobb til åtte og står da opp ca seks, og det ville da betydd at jeg måtte ha stått opp tidligere enn fem for å få tid til å jogge og dusje før jeg dro på jobb ... Noen gjør kanskje det, men for å fungere som menneske ellers, tror jeg nok ikke det lar seg gjøre for min del. Da får jeg heller satse på disse rutinene når jeg har senvakt, så får jeg trene på ettermiddagen når jeg ikke har det! Bør fungere det også :)

I dag skal jeg på spinning halv fem, i alle fall! Så er det helg for fullt :) Blir nok bare avslapping hjemme i kveld - får lade opp til bursdagsfest hos venninna mi i morra, tror det kan bli kjempegøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Hatt en fin helg? Flink du er til å trene, well done! Jeg hadde ikke orket stå opp tidlig for å trene, så du er veldig sprek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en helt surrealistisk og merkelig helg. Jeg klarer ikke å fatte det som har skjedd.

Var på jobb like ved festningen da det smalt på fredag, det ristet i veggene. Så fulgte all denne uvissheten, før vi fikk denne enda verre beskjeden om Utøya. Dette er så forferdelig at det er umulig å sette ord på det rett og slett.

Var i bursdag hos venninne i går, det var greit å gjøre noe annet enn å sitte hjem og se på nyhetene og gråte.

Jeg kjenner jeg er virkelig stolt av å være norsk nå. Er imponert over hvordan politiet har jobbet og hvordan politikerne har håndtert det. Og jeg kjenner jeg er virkelig stolt og glad for at Jens Stoltenberg er lederen vår nå.

Tenker masse på de pårørende.

Ta vare på dere selv, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pantherinae

Så flink du er blitt til å trene! Jeg har funnet ut at nøkkelen rett og slett er å trene masse, må komme meg over en kneik på en måte. Og etter det, har jeg lyst til å trene. Alltid hardt å komme i gang, men blir lettere etterhvert! :)

Ja forferdelig det som har skjedd. Lille Norge liksom, og ett sted jeg har vært sikkert hundrevis av ganger. Er nok mange rundt omkring i landet vårt som har det grusomt nå. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Midt oppe i alt dette triste har jeg fått beskjed om at hunden vår hjemme ble avlivet i dag. Min kjære nydelige vofs har endelig reist til himmelen.

Jeg vet jo at hun ikke hadde det godt nå den siste tiden, så selv om jeg er lei meg, er jeg også letta, for jeg vet hun har det bedre der hun er nå.

Det hjelper også litt å tenke på at hun nå kan få være oppe hos ungdommene som gikk bort i helgen, så kan de få gleden av å kose, leke og være med henne.

Hvil i fred, kjære Fia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carleigh-Ann

Uff, så trist med hunden din :klemmer: Man blir jo veldig glad i dyra sine, de er familiemedlemmer som gjør vondt å miste. Men som du sa så hadde hun det nok vondt den siste tiden.

Håper likecvel du klarer å finne på noe hyggelig i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg hatt denne 4-stjerners middagen jeg nevnte for dere. Forrett ble lefseruller med fårepølse og spekeskinke, hovedrett ble laks i slåbrok (Takk, lostlove!), og dessert ble tre typer iskrem. Hovedretten fikk jeg ikke helt til, da butterdeigen slo seg vrang. Men både forretten og desserten ble tatt godt i mot!

Veldig koselig kveld med to av mine beste venninner. Ei av dem har jobbet tidligere denne uka, og uten å gå for mye i detalj, har hun hatt med de omkomne etter terrorangrepet å gjøre. Jeg synes hun er så utrolig tøff, tenk å ha en sånn jobb. Det ble så vi snakket en del om terroren, og det var godt å få snakke litt, samtidig som vi også hadde det gøy og koste oss store deler av kvelden.

I morgen reiser jeg hjem til mamma og pappa. Var bedt bort to steder her i Oslo i morgen, som jeg hadde veldig lyst til å dra til, men akkurat nå føles det mer riktig å dra hjem. Tenker på mamma og pappa som er hjemme alene nå, uten vofs, særlig pappa, som er pensjonist og bare går alene hjemme hele dagen. Og jeg trenger ikke å utsette det å komme hjem og kjenne på hvor tomt det er etter vofs, det kommer til å bli sånn uansett.

Tror også jeg har en del å snakke med mamma og pappa om om all terroren, føler jeg fortsatt har mye behov for å snakke om alt dette.

Men håper vi kan få en hyggelig helg, tross alt det triste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en hyggelig kveld! Med venninnene dine.

:klemmer: Jeg regnet med at du kom til å reise hjem denne helgen. Men veldig forståelig!! Kos deg sammen med foreldrene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...