Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Og der var hodepine og svimmelhet tilbake pga. Søvnmangel..

Mandag og tirsdag gikk bra, for da tok han en skikkelig lur etter å ha vært oppe en stund..mens i går og i dag sov han under en time før han våknet igjen, til tross for at han han stod opp kl halv fire og fire...hverken han eller jeg får nok søvn...

:klemmer: Uff, så slitsomt! Har dessverre ingen råd, annet enn å samsove... Det er det eneste som gir nok sammenhengende søvn her i gården. Skulle tro at store jenta mi klarte å sove i senga si, som står klistret inntil vår, men hun krever å ligge inntil mor eller far :rodmer:

Håper det går bedre for dere snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samsoving går nok ikke her..jeg sover alt for dårlig da, så. Han er veldig flink å sove, han har bare funnet ut at det er lurt å stå veldig tidlig opp :P

Er forresten ikke i tvil om at det er bevisst når han ruller fra mage til rygg. Gjorde det mange ganger i dag da vi var i åpen barnehage, og kroppen var ikke i ubelanse, så det var nok av fri vilje. :) men er jo litt dumt, da. For han bør jo trene på å ligge på magen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kunne ikke sjekket om du kan sykmelde deg en periode da? Så kan samboeren din ta over permisjonen i mens, sånn at dere er to om Odin? Du skal jo ikke gå rundt sånn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

:klemmer:

:klemmer:

:klemmer:

Dere kunne ikke sjekket om du kan sykmelde deg en periode da? Så kan samboeren din ta over permisjonen i mens, sånn at dere er to om Odin? Du skal jo ikke gå rundt sånn :(

Hvis det blir værre, så knskje det kunne vært et alternativ. Men jeg har vært flink til å sove mens han har sovd nå, og så lenge jeg legger meg klokken ni, så klarer jeg meg helt greit.. :) Var ille forrige uke, for da hadde ejg vært dårlig på å prioritere å legge meg når O sov, og selv om jeg følte meg ille i morges, så føler jeg meg bedre nå når jeg har sovet litt ekstra. :)

Så får vi se hvordan det går :jepp:

Er hos mamma nå, skal overnatte! :jepp: Driver å laster opp et bilde til morsdagshilsenen jeg skal sende inn til henne, i avisen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag tok mamma O da han stod opp klokken fire, så er mer uthvilt nå. :)

Men det er jammen kjipt at han skal stå opp så tidlig. I går var han ikke i seng før hvart på åtte, for han fant ikke helt roen, men likevell skulle han opp klokken fire.

Nå ligger han i vognen og sover. Har sovet nesten en time. Håper han blir å sove en stund til, slik at han klarer å være våken en stund etter det. :)

Edit: Skal teste ut å legge han i seks-halvsyv tiden i dag. Fikk et tips om at det kan være pga. han er overtrøtt at han står opp så tidlig. Så får gjøre et forsøk. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsoving går nok ikke her..jeg sover alt for dårlig da, så. Han er veldig flink å sove, han har bare funnet ut at det er lurt å stå veldig tidlig opp :P

Skjønner... Men hva om du tar ham over i senga di når han våkner om morgenen, og ammer liggende? Sovner han ikke igjen da heller?

Jeg syntes også det var slitsomt å samsove før, men nå ligger ikke vesla klistret inntil meg lenger, hun ligger ved siden av meg, så da sover jeg godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner... Men hva om du tar ham over i senga di når han våkner om morgenen, og ammer liggende? Sovner han ikke igjen da heller?

Jeg syntes også det var slitsomt å samsove før, men nå ligger ikke vesla klistret inntil meg lenger, hun ligger ved siden av meg, så da sover jeg godt. :)

Da blir han bare irritert :sjenert: Går i kanskje fem min, før han setter i hylingen. :gjeiper:

Uansett så vegrer jeg meg for å ta han opp for mye i sengen, siden han er så flink til å sovne i egen seng i utgangspunktet. Siden det ikke er nødvendig for at han skal sove, så har jeg ikke lyst til å gi han den vanen, da jeg som sagt sover utrolig dårlig da. Ligger ikke inntil samboeren en gang om natten, for da sover jeg også dårlig. :)

Han er lys våken når han vil opp klokken fire. Smiler, plundrer og kikker rundt seg, fram til han blir trøtt igjen etter halvannen time. Så det nytter ikke å prøve å lure han i søvn, det har jeg allerede prøvd veldig mye på. :gjeiper:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ammer O nå, på hytta. :) var lett å legge han i dag, siden jeg la han før han ble overtrott, halv syv. Våknet for mat halv åtte da. Etter det har han sovet til litt over halv tolv. :) spent på om han vil opp klokken fire i natt også.

La han tidligere fordi marmot her på forumet sa at det kanskje kunne få han til å sove lenger. Så da får vi se. :) har ikke hjulpet å legge han senere i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at jeg har lest tråden din om søvn på gravidforumet, og synes du har fått ufortjent tyn fra enkelte der... det er ingenting galt i å spørre om råd!

Men noen her inne lever av å være pirkete og kverrulerende AB'ere...sånn er det bare. Selv om man får mange gode råd også. (Jeg laget en tråd tidligere her inne om søvn, men etter å ha fått kommentarer som "babyer er ingen dukke man kan legge fra seg" og "hva trodde du om babyer a?", og nesten kjeft fordi jeg ikke samsov (en baby trenger nærhet må vite, helt kriminelt å ville ha han i egen seng :ironi: ), gadd jeg ikke å svare mer). Man får bare prøve de seriøse rådene man får og overse de andre pirker'ne :)

La oss bare håpe dette endrer seg snart. Slitsomt med søvnmangel :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ville bare si at jeg har lest tråden din om søvn på gravidforumet, og synes du har fått ufortjent tyn fra enkelte der... det er ingenting galt i å spørre om råd!

Men noen her inne lever av å være pirkete og kverrulerende AB'ere...sånn er det bare. Selv om man får mange gode råd også. (Jeg laget en tråd tidligere her inne om søvn, men etter å ha fått kommentarer som "babyer er ingen dukke man kan legge fra seg" og "hva trodde du om babyer a?", og nesten kjeft fordi jeg ikke samsov (en baby trenger nærhet må vite, helt kriminelt å ville ha han i egen seng :ironi: ), gadd jeg ikke å svare mer). Man får bare prøve de seriøse rådene man får og overse de andre pirker'ne :)

La oss bare håpe dette endrer seg snart. Slitsomt med søvnmangel :klemmer:

Det er som regel folk som har lite peiling på barn eller som har hatt barn som sover som jentungen her gjør, som gjerne skriver sånt, eller som har fått kritikk for akkurat det samme. Herlighet, om folk reagerer på at jeg ikke samsover, blir jeg sur. Jentungen vil ikke samsove, hun tror det er leketid da.

Det er ingen som vet hvordan babyer før de blir født, noen har babyer som sover omtrent døgnet rundt, mens andre trenger nærhet. De er da mennesker også.

:klemmer: Håper dere begge får sovet litt mer, for jeg føler virkelig med dere. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant. Kjente jeg ble irritert i grunn. For det første pisket de på hver minste ting som egentlig var åpenbart å forstå hva jeg mente/ikke mente. For det andre ble noen nærmest irriterte for at jeg føler min situasjon er vanskelig, og at jeg ønsket å gjøre noe med det. Ser for meg det er de som har hatt vanskelige babyer som blir irriterte.

Sånn type sultne barn i afrika, spis maten din selv om du IKKE liker det!

Forøvrig synes jeg du fikk latterlig mye kritikk i den tråden du selv lagde..

Og jeg er enig med dere..samsoving funker ikke her heller.

:)

Takk for klemmer :):klemmer:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Det er alltid slik at man vil se sin situasjon som vanskelig, mens utenforstående vil se situasjonen din som "enkel". Det er liksom en konkurranse over hvem som har det mest "fælt". Jeg har medfølelse for dere som har babyer som har hatt eller har vondt og som gjør at dere får en veldig oppdelt søvn... C er lett på det området med å sove natt, men å blunde litt på dagtid er en helt annen historie (noe jeg ikke skriver om her på forumet, for det er bare småsaker for å være helt ærlig)

I tillegg misliker jeg en del av de som liksom er bedrevitere og må rakke ned. Jeg får en vond smak i munnen. I tillegg føler jeg en del bare må kverulere og hisser seg opp over små ting. Desverre reflekterer forumet gjerne hvordan folk er utenfor KG.

Folk må huske at folk har forskjellig tålegrense og at babyer er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid slik at man vil se sin situasjon som vanskelig, mens utenforstående vil se situasjonen din som "enkel". Det er liksom en konkurranse over hvem som har det mest "fælt". Jeg har medfølelse for dere som har babyer som har hatt eller har vondt og som gjør at dere får en veldig oppdelt søvn... C er lett på det området med å sove natt, men å blunde litt på dagtid er en helt annen historie (noe jeg ikke skriver om her på forumet, for det er bare småsaker for å være helt ærlig)

I tillegg misliker jeg en del av de som liksom er bedrevitere og må rakke ned. Jeg får en vond smak i munnen. I tillegg føler jeg en del bare må kverulere og hisser seg opp over små ting. Desverre reflekterer forumet gjerne hvordan folk er utenfor KG.

Folk må huske at folk har forskjellig tålegrense og at babyer er forskjellige.

Enig!

Las tråden no, og syns ein del av svara var krasse. Eg har stor sympati for deg, Teriyaki.. Eg klarer nok ikkje å skjønne kor vanskeleg og hardt det eigentleg er, fordi M er så annleis enn O når det gjeld soving. Men eg trur eg hadde nesten gått på veggen av så lite søvn som det virker ut som du får..

Korleis gjekk det i natt? Virka det å legge han tidlegare?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt sagt, delphina :) er helt enig. Altså, jeg har utrolig stor sympati for de som har det enda værre, men det gjør jo ikke min situasjon noe bedre. Jeg er jo like trøtt og sliten, og o er like ofte overtrøtt i løpet av dagen pga. Han ikke får nok om natten.

Silverdoe: synes også en del av svarene var krasse..jeg har et over gjennomsnittlig stort behov for søvn, men å være helt bortreist pga. Søvnmangel må man vist bare takle uten å klage eller søke råd, virker det Som at noen mener.

Men fikk mange gode råd og svar også, da. :)

Akkurat nå prøver jeg ut marmot sitt råd, altså å legge tidligere, før han blir overtrøtt. La han halv syv i går, men han stod opp ti over fire likevell. Men må prøve noen dager, for å se om han klarer å bryte vanen av det.

Hvis ikke skal jeg prøve å få en lur litt seinere slik at han er oppe litt lenger. :)

I værste fall må jeg bare vente til det går over, men da har jeg i DEt minste prøvd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja ikke sant. Kjente jeg ble irritert i grunn. For det første pisket de på hver minste ting som egentlig var åpenbart å forstå hva jeg mente/ikke mente. For det andre ble noen nærmest irriterte for at jeg føler min situasjon er vanskelig, og at jeg ønsket å gjøre noe med det. Ser for meg det er de som har hatt vanskelige babyer som blir irriterte.

Sånn type sultne barn i afrika, spis maten din selv om du IKKE liker det!

Forøvrig synes jeg du fikk latterlig mye kritikk i den tråden du selv lagde..

Og jeg er enig med dere..samsoving funker ikke her heller.

:)

Takk for klemmer :):klemmer:

Ja, eller så er det de som har hatt veldig enkle babyer, som ikke kan forestille seg hvordan det er med slike problemer. Det er veldig dumt, for disse personene og svarene overskygger de andre som svarer fornuftig.

Man spør jo om råd fordi man vil gjøre sitt beste for ungen (og en tynnslitt mor med søvnmangel er ikke det optimale for ungen), men da blir man omtrent beskyldt for å være egoistisk og får slengt "sånn er det bare å ha baby, get over it!" tilbake.

Barna i afrika blir dessverre ikke mettere om jeg spiser opp maten min... Men det tror jeg det må være mange her inne som ikke skjønner du :gjeiper:

Men heldigvis er det de som kommer med gode råd også, får håpe marmot sitt råd gir resultater :):jepp:

Edit: Delphina er en av disse med enkel baby som derimot skjønner problemet, da :klemmer:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, at man ikke skal kunne be om et lite tips uten å få snerpete svar... Kvinnfolk sier jeg bare! Du må bare lukke øynene for slike hyener:)

Vet veldig godt hva du mener. Har hatt noen dager med alt for lite søvn her også og det er vondt:( Man blir syk til slutt..

Håper det bedrer seg for dere fort som fy<3

Stooor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...