Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke:

Jeg synes synd på deg som er så sliten. :troest: Men du er flink som trener da. :jepp:

I dag presterte jeg å si: "En gang betalte en fyr meg for å se the Matrix." Da så en klassekamerat på meg og sa "du vet at det kalles å være eskortepike, sant." :plystre:

Til opplysning, var det ikke det jeg hadde ment, men han hadde det veldig moro med det resten av dagen. :jolie:

Ble ikke noe trening :sjenert: Jeg hadde jo tenkt å gjøre det, men det eneste tidspunket jeg hadde mulighet, og hvor jeg uansett var så sliten, så var jeg for mett. Hadde fått sting etter 20 meter. Menmen. :)

Hehehe, eskortepike ja..Ja hvorfor ikke :fnise:

Huhei!

Innom og oppdaterer meg litt i full fart mens lillen slurper i seg pupp her:) Har en plan om en luftetur til rema når han sovner! Godt å få luftet seg litt!

Halloen! :) åååh, du har jo en helt nyfødt liten kjærlighet :hjerte: De er jo så smååå da!

Deilig å komme seg ut litt ja! Viktig! Gleder meg til å lese hvordan det går, og om lillegullet er flink til å sove om natten! :)

Håper du får ei god natt i natt! :jepp: Det er grusomt å gå og hangle av trøtthet..

Håper jeg også! :jepp: Ja det er virkelig ikke noe særlig. Man blir jo så frustrert at man blir jo nesten litt småsint på de små når de hyler, men de kan jo ikke noe for det, stakkar..Han er nå en liten solstråle når han ikke er trøtt, da. :)

I dag har han sovet masse!! Og når han ikke har sovet, har det ikke tatt lange tiden før han har vært trøtt igjen..Var i seng for kvelden halv syv. :gjeiper:

___

Dette var i går jeg skrev, for han våknet for mat, også la jeg meg. :)

____

I natt har det vært bedre enn på lenge. :) Stod likevell opp etter ammingen klokken fem da, så her startet dagen halv seks. :) Men til gjengjeld, sov han fra halv syv til halv åtte, og fra ni til halv tolv. Benyttet begge lurene hans, til å sove selv. Nå han skal ha neste lur, så skal jeg ta vognen ut på joggetur, for i dag er jeg uthvilt! :nigo:

Stakkars hunden kan ikke være med, da. For han er halt. Tror han har skjært seg på foten eller noe. Skare kan jo være veldig skarpt, og sambo glemte å smøre potene hans før de dro på en lengre tur. Menmen.

NYDELIG vær i dag! Så gleder meg til joggetur.

Hjemme alene i dag, så blir bare pøle og potetmos til middag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt juks med leggingen i dag kan man vel si. Var hos venninne, så hadde allerede tatt nattdrakt på. Ammet han der, også kjørte vi hjem klokken syv. Da sovnet han i bilen, så var bare å flytte han over i seng. :)

I går var det jo samme greia, bare at vi trillet tur.

Tenker det er dumt å gjøre det til en vane at han må trilles eller kjøres i søvn, så i morgen skal vi ikke gjøre det. Ammes på soverommet, også legges i senga. :)

Kjenner jeg er ganske trøtt nå da, men ser ikke poenget i å legge meg enda. Blir bare kjipt å våkne kort tid etter fordi han skal ha påfyll. Så venter til han skal ha kveldsmåltidet sitt. :)

I morgen er det åpen barnehage :nigo:

Edit: Det er forresten en bakside med å trene når man vil ned i vekt: Fordi det som skjer før man går noe særlig ned, er at man går opp. I alle fall når man trener styrketrening i tillegg til kondisjonstrening. Vet at jeg ikke har lagt på meg fett, men har likevell blitt tyngre.. :sjenert: Jaja, får fokusere mest på hvordan jeg ser ut.

Angrer bare litt på at jeg ikke tok mål av kroppen, for det er en fin måte å se endringer på.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Hvilken kake? :sikle:

Håper du har fått hvilt deg litt :kose:

http://detsoteliv.no/ Denne :) Serveres med vaniljeis. Veldig let og veldig god. :) Sambo har mast om den lenge nå :sjenert::)

Fått hvilt litt ja, men hadde kunnet hvilt mye lenger, hadde det ikke vært for at O våknet. :)

Åpen barnehage var som vanlig koselig, da. =)

Edit: Går ikke an å ta direktelink. Trykk på sjokoladekaker, så er den ganske høyt oppe. Heter Arne Brimis sjokoladekake.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den såg utruleg god ut! :sikle:

Eg trur eg også må lage den ein gong.. :sjenert:

Den er veeldig god :jepp: Bare husk at den må lages dagen før den skal spises ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er veeldig god :jepp: Bare husk at den må lages dagen før den skal spises ;)

Det var bra du sa, eg las ikkje så langt at eg la merke til det ;) Eg drøymde meg vekk i all sjokoladen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på samme smell selv, skjønner du. Noe som var skuff der og da :fnise:

Odin stod opp klokken fire i natt. Hurra. Greit nok at han er flink til å legge seg, men synes jammen han kan sove til klokken syv, altså!

Og til en annen ting: har funnet meg kjole til dåpen :) Har bunad, men vil heller ha kjole i dåpen. BUnaddm tar jeg på meg 17 mai uansett.

Skriver forresten mye på mobil om dagen, så får ikke sitert.

Trøtt trøtt trøtt trøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda.. Klokken fire :klemmer: Håper du får litt avlasting av kjæresten i helgen sånn at du får tatt igjen litt tapt søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda.. Klokken fire :klemmer: Håper du får litt avlasting av kjæresten i helgen sånn at du får tatt igjen litt tapt søvn.

Det er helt forferdelig.. :(

Natten i natt ble litt bedre. Han la seg klokken syv. Dvs. jeg tvang han til å legge seg, for han var grusomt overtrøtt etter å ha stått opp klokken fire. Sov helt til tolv!! Selv la jeg meg klokken ni, så fikk jo tre timer i strekk før første måltid. Da han skulle spise i firetiden, var jeg ikke så opptimistisk i forhold til å måtte stå opp, men klarte til min store glede å få han til å sovne halv fem, også stod vi opp klokken halv seks. Da var det ikke mer å hente der nei.

6,5-7 timer (veeldig usammenhengende, så føles mer som tre timer) flere netter på rad begynner virkleig å ta på. :( Sover jo litt på dagen også, men får ikke sovet så godt da, og det blir ikke så mange timer sammenhengende i løpet av et døgn. Er så sliten nå. Har hatt hodepine, vært svimmel og rett og slett kognitiv svikt siste par dagene. Altså har søvnmangelen vært såpass at jeg har hatt både psykiske og fysiske plager. :(

Når jeg ikke er i stand til å huske hva en kakespade heter, eller når jeg hele tiden glemmer hva jeg skal gjøre, og rett og slett GLEMMER å dusje, så er jeg bra tussete..Men det med kakeskapden var jo litt artig da.. "kan du hente...den tingen..som...man kutter kaken med?" :ler:

Men tilbake til klagingen..Hvordan skal jeg takle dette? :( Jeg takler søvnmagel dårlig. Har stort søvnbehov, og ettersom jeg er disponert for depresjn, så er jo søvn desto viktigere for meg.

Føler hele dagen består i å få O til å sove på dagtid, for så å prøve å sove litt selv, og når han våkner, så ser jeg med en gang fram til han sover igjen. Til tross for at jeg koser meg med å følge utviklingen hans, men det blir så ødelagt av å ha det sånn her. For min egen del, så var det faktisk mer behagelig da han hadde magevondt, for da var det noen timer hver kveld med skriking og byssing, for så at det var natt, og vi sov godt alle sammen. Var uthvilt når jeg stod opp, mens nå føles det som om et tog har kjørt over meg.

Kan ikke legge han senere heller for å prøve å endre det. For det første, fordi at syvtiden er den leggetiden han bør ha. For det andre så er det den leggetiden han selv har valgt, dvs. ofte kunne han sikkert lagt seg klokken seks, men da tyner jeg han til syv pga. jeg ikke vil han skal stå opp enda tidligere..Men det resulterer jo i sutring og kjempetrøtt unge fram til han legges, da.

Kjæresten har han i natt, hos søsteren sin. Så er alene hjemme nå, og det er veldig deilig. Savner ikke noen av dem nå, noe jeg gjorde forrige uke. For jeg er så sliten, at det eneste som står i hodet mitt, det er å få slappe av og sove..Men jeg er ikke så positiv, for det skal bare to-tre netter til igjen, så er jeg like sliten og utkjørt..

Ikke særlig positiv i dag, nei.. :( Skjønner ikke hvorfor han skal stå opp så tidlig. Svigerinnen min har hatt unger som har stått opp klokken fem kjempelenge. I tillegg klarer hun å drive med strikking, maling, husarbeid osv. Likevell ser hun aldri noe særlig trøtt og sliten ut. Hvordan er det mulig.. JEg blir helt ødelagt, og går helt inn i meg selv. Det siste jeg har lyst til er å være sosial.. =( Og når noen prater til meg, så føler jeg meg nesten litt uhøflig, for jeg svarer så kort tilbake, og klarer ikke å føre en samtale skikkelig, for jeg er så svimetrøtt..

Elsker kjæresten min for at han tar O i natt, men jeg vet det ikke tar lange tiden før jeg er like skutt igjen. :(

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff. :klemmer:

Jeg føler virkelig med deg, jeg takler søvnmangel særdeles dårlig selv.

Kan ikke mannen din ta gutten på natten så du får sove da? Annenhver gang, f.eks.?

Jeg vet at noen mener at nattevåk er mammaen sin oppgave så lenge hun er i permisjon, men når det blir såpass prekært som det er hos dere nå så synes jeg at man bør kunne dele på det.

Så, MM på flaske om natta, og mer sammenhengene søvn for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. :klemmer:

Jeg føler virkelig med deg, jeg takler søvnmangel særdeles dårlig selv.

Kan ikke mannen din ta gutten på natten så du får sove da? Annenhver gang, f.eks.?

Jeg vet at noen mener at nattevåk er mammaen sin oppgave så lenge hun er i permisjon, men når det blir såpass prekært som det er hos dere nå så synes jeg at man bør kunne dele på det.

Så, MM på flaske om natta, og mer sammenhengene søvn for deg?

Takk for klemmer! :)

Njaa..Han tar han jo nå i helgen, og blir nok å ta han en natt neste helg også, men jeg kvier meg veldig for å be han om hjelp i ukedagene, da han har en krevende jobb, og har en del ting han må få gjort her hjemme når han kommer hjem, og siden jeg har muligheten til å sove litt på dagtid, noe han ikke vil ha mens han er på jobb, så tror jeg det hadde blitt for mye for han. Han har vært veldig sliten siste tiden han også, selv om det ikke ser ut til å være like ille som meg. Men han skal nok få avlaste meg regelmessig da, men blir nok ikke å ta det like hyppig som annen hver natt.

Men jeg er enig da, det bør deles på i sånne vanskelige perioder som dette. :)

Og får å gjøre kvelden enda litt dummere, så var vi helt tom for varmtvann :fnise: JEg som skulle ta meg et langt bad. Menmen :gjeiper:

Har pratet og grått litt i tlf til mamma nå, så har fått ut enda litt mer frustrasjon. Det var godt. Så nå skal jeg prøve å kose meg i kveld og sove godt i natt, og heller ta trøttheten når den kommer tilbake igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktig å be om hjelp når en virkelig trenger det, og det høres ut som om du takler lite søvn like dårlig som meg. Da trenger en faktisk avlasting.

Supert at han tar O i helgene så du får hentet deg litt inn, da. Men kanskje han kunne tatt f.eks. den første oppvåkningen til O, sånn at du fikk sove en relativt lang strekke sammenhengende først på natten?

Jeg tenker at det er bedre at begge er slitne og trøtte en stund (sånn er det jo faktisk gjerne å få barn:) ) enn at én av dere er helt utmattet hele tiden. Be nå i hvert fall om hjelp før det blir alt for ille. Det er veldig viktig å passe godt på seg sjøl og. :klemmer:

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er viktig å be om hjelp når en virkelig trenger det, og det høres ut som om du takler lite søvn like dårlig som meg. Da trenger en faktisk avlasting.

Supert at han tar O i helgene så du får hentet deg litt inn, da. Men kanskje han kunne tatt f.eks. den første oppvåkningen til O, sånn at du fikk sove en relativt lang strekke sammenhengende først på natten?

Jeg tenker at det er bedre at begge er slitne og trøtte en stund (sånn er det jo faktisk gjerne å få barn:) ) enn at én av dere er helt utmattet hele tiden. Be nå i hvert fall om hjelp før det blir alt for ille. Det er veldig viktig å passe godt på seg sjøl og. :klemmer:

De går jo an ja, at han tar den ene oppvåknigen slik at jeg får en god periode med sammenhengende søvn. :) Nå sover jeg veldig lett da, så hadde ikke klart å sovne igjen før han var ferdig å spise, men ville nå i alle fall ikke ha blitt vekt helt. Ligget og halvsovd i mens. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg.. :tristbla: Ikke glem å, prøv alt du kan, å ta vare på deg selv! :klemmer:

Jeg har aldri hatt problemer med at ungen tar sååå tidlig morgen, men kjenner godt til søvnmalngelen pga oppstykket soving...og var rett og slett så desperat etter søvn en stund at jeg visste ikke hvilken fot jeg skulle stå på. Gråt for alt og følte jeg levde i en tåkesky.

Jeg fant ut at jeg måtte gi slipp på alt som het alenetid, kjærestetid og våkentid uten unge en stund. Fokusere 100% på soving, til jeg fikk hentet meg inn igjen. Nå var jeg heldig som hadde samboer hjemme de 2 første ukene, pluss jula - så han var hjemme de 3 første ukene etter fødsel. Men etter han begynte på jobb igjen og jeg ikke kunne sove (så mye) på dagen, sov jeg når han kom hjem fra jobb og utover ettermiddagen og kvelden (kun avbrutt av amming), slik at jeg var "fit for fight" når natten seg på og samboer skulle legge seg...

Gjorde ikke dette hver dag, men innimellom nå og da - når jeg kjente jeg ikke klarte mer. Og dette var gull verdt...var dette som holdt meg oppe og forhindret at jeg ble helt sprø når det sto på som verst.

Kanskje det kunne vært en løsning? At når kjæresten kommer hjem fra jobb, så legger du deg? Eller legger deg likt med gutten kl 19. Våkner gutten for mat før kl 00 (f.eks, vet ikke når kjæresten din legger seg), er det han som tar han - og etter det klokkeslettet er det du som tar han.

Man får ikke sett noe særlig til hverandre akkurat, men behøver ikke å gjøre det hver kveld, jeg klarte meg med en kveld nå og da (1-2-3 ganger i uken kanskje, klarte å fungere igjen når jeg fikk hentet meg inn litt).

Håper dette ordner seg snart, og for all del - reager og søk hjelp om du føler du er i ferd med å knekke toltalt sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler dessverre ikke at det er en løsning å be han om å ta han såpass mye..Mulig han burde stille mer opp i ukedagene også, men han gjør ikke det, og jeg er ikke komfortabel med å be han om mer, rett og slett fordi han er så slapp hele tiden, og fordi han flere ganger har kommet med uttalelser som at når han kommer hjem fra jobben sin, så begynner jobb nummer to, og at han setter alle andre foran seg selv osv. Prøver å unngå konflikter, rett og slett.

Dessuten så føler jeg at det er mest mitt ansvar..Det er ganske kompliserte greier, men..Greia er at hvis vi begynner å krangle, så kan han finne på å bruke det meste i mot meg, så jeg vil unngå å gi han noe mer å klage på, for å si det veldig kort.

Men han er flink, altså. De dager jeg ikke har tid/overskudd, så lager han middag når han kommer hjem, han stiller opp i helgene, stilte opp da jeg var syk osv. Det er bare på hverdagene at det meste (stort sett alt?) faller på meg.

__

Føler meg mye bedre i dag, etter å ha fått sovet en helt natt! Nesten hel da. Var oppe i femtiden for å pumpe, også fikk jeg ikke sove igjen før klokken seks. I tillegg våknet jeg nå og da. Er rett og slett så vant til å ikke sove sammenhengende, at jeg våkner av meg selv. Så er ikke helt uthvilt. Var såpass sliten at en natt gjør ikke alt bra igjen, men er mye bedre. Ikke minst, så hadde O den beste natten på lenge. Sov fra halv åtte til seks, med bare to matinger!! Det var i ettiden og firetiden det. Ikke minst ville han ikke stå opp før klokken seks, og det er jo helt overkommelig.

Så får vi se om natten i natt når jeg har han igjen, blir like bra. I værste fall, så er det jo pga. han ikke var der og luktet meg, at han ikke våknet. I så fall skal jeg prøve å legge meg på gjesterommet med babycallen en natt, for å se om det blir bedre. Hvis det viser seg at det er det som skal til for å få greie netter, så må vi vurdere å legge O på eget rom. For jeg er overhode ikke innstilt på å ha det så ille som det har vært, så veldig lenge..Så prøver det som prøves kan.

Gikk lett som en lek å legge han. :) Sovet nesten en time nå. Er som sagt spent på natten nå. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Til deg!

S legger seg alltid mellom 22-00, og da passer jeg på å legge meg samtidig som henne, sånn at jeg får mest mulig søvn. Hadde sikkert vært deilig med noen timer på kvelden for seg selv og, men jeg prioriterer heller søvn. Den tid kommer vel tidsnok uansett, tenker jeg. Hun har somregel en lur på kveldstid (mellom 18-19) og da vekker jeg henne senest 2030, sånn at jeg får tid til å stimulere henne frem til leggetid. Sånn har vi alltid gjort det. Men man må jo bare finne den løsningen som passer best for den enkelte.

Her sier også kjæresten at han er på jobb, også er det baby (jobb...) når han kommer hjem og. Skjønner jo på en måte hva han mener, for jeg mener jo selv at å være babymamma er en jobb som varer døgnet rundt.. Men, blir litt lei meg, for skulle jo tro han ville leke og kose med henne når han kom hjem. Uten å se på det som en jobb nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...