Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

:Gjesp: Vi har ei som har funnet ut at vi skal opp kl. 06.30. :Gjesp: Til gjengjeld er vi kanskje litt tidligere i seng.

Håper han er i god form nå, etter vaksina. :klemmer:

Og ja, C hopper vel over noen hakk og tar det litt mer krevende først. :fnise: Har en følelse at mage til rygg sitter når hun kjører rygg til mage.

Selve formen virker grei, men han er ikke enkel å få til å sove i dag.. :klo:

Oioi, så morsomt med rulling og latter <3 Det og lyden av "mamma" ( når lyden ikke er rasende) er beste lyden i verden<3

Venter enda på første ordentlige smilet til A! Utålmodig:)

Mannfolk ja... De er en egen rase har jeg konkludert med. Syns mye er greit men er litt jentesur for jeg føler det er litt urettferdig at vi tar alt nå og så kommer de susende som kule heroes når barna blir større liksom! Men men..!

Ja han er så flink, at. :) "frykter" at han blir tidlig ute med det meste av motorisk utvikling, så ja..Ikke det at det gjør noe i seg selv, men babyer som begynner å reise seg lenge før de er klar for det, ender med veeeldig mange knall og fall. Det gjorde i alle fall jeg, og alle andre tidlige babyer jeg har sett.. :fnise:

Sjokoladekake med O'boy er i alle fall godt, men kanskje droppe sausen til neste gong :fnise: Eg laga den kaka du linka til (Arne Brimi si) og den var god, den! :jepp::sikle: Skikkeleg mørk og tung, slik som eg liker dei :)

Grur meg til M skal ta vaksine, håper han ikkje reagerer altfor mykje på den. Men eg burde i alle fall ikkje planlegge noko den dagen, sa helsesøstra :) Håper O har det betre i dag :jepp:

Håper du får ein fin dag saman med venninna di! :)

Det er det helt sikkert! :jepp:

Åh, ja den kaka er goood! Vi pleier å spise den med vaniljeis. Namnam. Tror jeg må lage den igjen snart..Men kjæresten er bortreist i helga, så må nok utsette det litt. :sjenert:

Vaksinen er litt ekkelt, ja. Man får jo så vondt i mammahjertet når babyen skriker pga. den får vondt. Stakkars O likte det ikke så godt, nei. I tillegg hadde han den sutredagen da, så det hele ble nok krisemaksimert. :gjeiper:

Kan ikke si O har fått en stor reaksjon av vaksinen, men han finner ikke helt roen? Vi stod opp halv åtte (egentlig halv fem da, men han sov fra seks til ti på halv åtte), og siden da har han bare sovet litt over en time. Hadde han i vogna da han var trøtt i titiden, men han våknet etter 15 min. Så la jeg han igjen i tolvtiden fordi han var trøtt. Da sov han bare en time. Jaja..Får legge han ut i tretiden igjen da. For han kan jo ikke være våken helt til leggetid, da blir han jo helt ødelagt.

Venninna mi var vist blitt syk hun, så hun kommer ikke likevell. Men hun kommer til byen før påske også, så får jo sett henne da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Høres veldig kjent ut, dette med å ikke helt få sove. C har vært litt vanskelig de to siste gangene med å få til å sove, selv om hun er trøtt. :klemmer:

Synd venninna di er syk. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen til hun ene på barselmøtet mitt sov et helt døgn etter vaksinen. Våknet bare for mat innimellom.

Håper ikke O sliter noe pga vaksinen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig kjent ut, dette med å ikke helt få sove. C har vært litt vanskelig de to siste gangene med å få til å sove, selv om hun er trøtt. :klemmer:

Synd venninna di er syk. :klemmer:

Ja det var dumt. Hadde gledet meg, og hadde gledet meg til å vise fram O. :) Menmen, da får hun se han når han er fire måneder i stedet. :)

Ungen til hun ene på barselmøtet mitt sov et helt døgn etter vaksinen. Våknet bare for mat innimellom.

Håper ikke O sliter noe pga vaksinen :)

Har hørt mange opplever at ungene sover mye etter vaksine, ja. :jepp: Ser ikke ut til å gjelde her, men.. :gjeiper: Er jo veldig variabelt hvordan ungene reagerer. Selv var jeg syk og gråt i flere dager etterpå. Men til gjengjeld var nok de dagene de tyngste mamma hadde da jeg var spedbarn, for bortsett fra det så var jeg verdens roligste baby. Synd O ikke arvet den egenskapen :fnise: Tror han blir en liten røver.. :rodmer:

Nå sover han i vognen. Håååper han kan sove til halv fem i alle fall, slik at vi slipper overtrøtt unge fram til han skal legge seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst til at kjæresten skal fri til meg! Men vet dessverre det at hvis det noen gang skjer, så blir det leeenge til. :sukk:

Drømmebryllupet miitt er ikke et stor bryllupp med stort festlokale, servitører og toastmaster. Det er et lite intimt bryllup på Skiathos i Hellas, med nærmeste familie og venner, hvor vi reserverer bord på en finere resturant (har en spesiell en i sikte, den har utsikt mot havet) med påfølgende dans og morro i løpet av kvelden. Åh, for en glede det ville vært.. :rodmer:

Bare kjøpe en fin, lett, hvis sommer/brudekjole, med slør eller en tiara. Ikke noen stooor og dyr kjole som man kun bruker en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst til at kjæresten skal fri til meg! Men vet dessverre det at hvis det noen gang skjer, så blir det leeenge til. :sukk:

Drømmebryllupet miitt er ikke et stor bryllupp med stort festlokale, servitører og toastmaster. Det er et lite intimt bryllup på Skiathos i Hellas, med nærmeste familie og venner, hvor vi reserverer bord på en finere resturant (har en spesiell en i sikte, den har utsikt mot havet) med påfølgende dans og morro i løpet av kvelden. Åh, for en glede det ville vært.. :rodmer:

Bare kjøpe en fin, lett, hvis sommer/brudekjole, med slør eller en tiara. Ikke noen stooor og dyr kjole som man kun bruker en gang. :)

...nå tok jeg meg selv i å "skli ut" og se drømmende ut i lufta i flere minutter! *sukk* :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å gifte seg er kjekt! :jepp: Det høyres ut som ei fin bryllupsfeiring drømmebryllupet ditt, så eg håper han får ræva i gir og frir snart! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nå tok jeg meg selv i å "skli ut" og se drømmende ut i lufta i flere minutter! *sukk* :rodmer:

Hihi, ikke sant? :):fnise:

Å gifte seg er kjekt! :jepp: Det høyres ut som ei fin bryllupsfeiring drømmebryllupet ditt, så eg håper han får ræva i gir og frir snart! :tommelsmil:

Håper jeg også! :hoppe: Men jeg tror nok ikke det blir før om et par år tidligst, at han frir. Han er ikke helt typen til det, og jeg vet han ikke er klart for det enda, så jeg får vel bare vente tålmodig. :) Kan uansett ikke gifte oss før jeg er ferdig utdannet. Men jeg vil gifte meg før vi får neste ungen, så med andre ord er vi gift innen fem år! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg skal helt ærlig innrømme at jeg ikke er typen som vil gifte meg. Jeg drømmer ikke om det. Vi er forlovet, men det skjedde bare spontant. Føler meg uansett verdsatt i forholdet, slik at jeg vet det er her jeg føler meg hjemme. JEg trenger ikke noen giftering og kone-tittel for å være fornøyd. :sjenert:

Kan hende kjæresten din overrasker deg da. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal helt ærlig innrømme at jeg ikke er typen som vil gifte meg. Jeg drømmer ikke om det. Vi er forlovet, men det skjedde bare spontant. Føler meg uansett verdsatt i forholdet, slik at jeg vet det er her jeg føler meg hjemme. JEg trenger ikke noen giftering og kone-tittel for å være fornøyd. :sjenert:

Kan hende kjæresten din overrasker deg da. :jepp:

Har selv aldri tenkt så veldig mye på giftemål. Har vært litt sånn "skjer det, så skjer det". Men med familieforøkelse kom også ønsket om giftemål. Jeg synes det er fint å være gift når man har bart. Både for selve bryllupet sin del (kjærlighetserklæring), symbolikken og det at man har bedre rettigheter som gift, enn som samboere. For eksempel, hvis en av oss skulle dø, så vil den av oss som lever blir naturlig arvtaker, uten at man må skrive testamente. Det synes jeg er viktig når man har barn sammen.

Han vet i alle fall at jeg sier ja den dagen han eventuelt frir, så det bør ikke være nervene det står på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv aldri tenkt så veldig mye på giftemål. Har vært litt sånn "skjer det, så skjer det". Men med familieforøkelse kom også ønsket om giftemål. Jeg synes det er fint å være gift når man har bart. Både for selve bryllupet sin del (kjærlighetserklæring), symbolikken og det at man har bedre rettigheter som gift, enn som samboere. For eksempel, hvis en av oss skulle dø, så vil den av oss som lever blir naturlig arvtaker, uten at man må skrive testamente. Det synes jeg er viktig når man har barn sammen.

Han vet i alle fall at jeg sier ja den dagen han eventuelt frir, så det bør ikke være nervene det står på. :)

Beklager, måtte berre :fnise: litt! :fnise: (Rekner med det er "barn" der skal stå ;) )

Vi gifta oss for snart to år sidan, og vi ville vente med barn til vi var gift. Det gir litt meir stabilitet i familien, syns eg. Både symbolsk, og som du nevner, rettigheter med tanke på f.eks. dødsfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, måtte berre :fnise: litt! :fnise: (Rekner med det er "barn" der skal stå ;) )

Vi gifta oss for snart to år sidan, og vi ville vente med barn til vi var gift. Det gir litt meir stabilitet i familien, syns eg. Både symbolsk, og som du nevner, rettigheter med tanke på f.eks. dødsfall.

Neeida, mente bart jeg! Jeg har nemlig en skikkelig trønderbart! :nigo: Hehe...Joda, mente jo barn :fnise:

Må ha vært koselig å figte seg! Tipper det er en helt fantastisk dag! Ikke minst, gleder jeg meg til å kunne kalle han for mannen min! :) Men foreløbig blir det kjæresten, eller samboeren. Samtidig synes jeg det virker rart å si kjæresten, for da høres han ikke ut som faren til sønnen min. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeida, mente bart jeg! Jeg har nemlig en skikkelig trønderbart! :nigo: Hehe...Joda, mente jo barn :fnise:

Må ha vært koselig å figte seg! Tipper det er en helt fantastisk dag! Ikke minst, gleder jeg meg til å kunne kalle han for mannen min! :) Men foreløbig blir det kjæresten, eller samboeren. Samtidig synes jeg det virker rart å si kjæresten, for da høres han ikke ut som faren til sønnen min. :sjenert:

Ja, å gifte seg var STORT! Det var ein kjempefin dag :) Vi hadde eit typisk bryllup da, kyrkjebryllup med påfølgande fest på grendahuset saman med familie og venner :) Ikkje kjempestort bryllup, trur vi var ca 70 med stort og smått :) Og det er veldig fint å kunne kalle han for mannen min :jepp: "Fine mannen min" bruker eg å skrive til han :) Skjønner "dilemmaet ditt"..Kanskje du kan kalle han for "fine faren til sønnen min"?! :fnise: Det blir nok godt den dagen du kan kalle han for mannen din :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ka som e gæli me trønderbart no da?? :lur: Dåkk må husspå at d bli itj nå fart utn bart, å heller itj nå fæst utn skinnvæst, å ijallfall itjnå rock utn tennissokk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du vil han skal fri til deg. Du får hinte "litt" da vet du :jepp:

Er enig med deg at det er koselig å være gift når man har felles barn. Jeg for min del, gleder meg til S er tre år, og skal gå nedover alteret som blomsterpike :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lyst til å gifte meg jeg også.. :sjenert: Men tviler på at det skjer, iallefall ikke "the romantic way" :gjeiper: Samboern er lite romantisk av seg...da blir det i såfall av praktiske årsaker tror jeg. Type "vi får vel kanskje gifte oss, så papirene er i orden" i en bi-setning.... :snurt::fnise:

Han trenger ikke å gifte seg for bekreftelse og tilhørighet i allefall, han mener samboerforhold er like sterke som ekteskap :yvonne: Sant det da forsåvidt, men det er noe fint med den symbolikken og hele opplegget med å gifte seg :rodmer:

...men Teriyaki: er det ikke skuddår i år da? :lur: du får ta en truddelutt :romeo: for kjæresten og gå ned på kne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:fnise: Det er hovedsaklig symbolsk og økonomisk at man gifter seg ser jeg. Om, evnt. når vi gifter oss, blir det en liten feiring med de aller nærmeste på tinghuset. :fnise: Synes det er koselig jeg, intimt og bekjent. Så får folk være furtne om vi ikke vil ha noe større.

:sjenert: Jeg er virkelig ikke sånn at jeg vil gifte meg, har mer vært typen som har tenkt på at en dag vil jeg ha barn med den mannen (hadde den følelsen med forloveden), that's it..

teri: kjenner igjen følelsen at de ikke er lette å få til å sove på dagtid. C er mester i å IKKE sove på dagtid, men til gjengjeld tar hun det igjen på nattaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal svare dere senere, sitter og ammer han før leggetid. Måtte bare si: man skjønner at man sitter litt for mye med mobil når man får vondt i tommelen man bruker til å taste med :P

Men sånn blir det jo med all denne ammingen. Er jo kjedelig å bare stirre ut i lufta. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være økedøgn eller utviklingssprang på gang.

Siden han la seg klokken syv, har han våknet for mat kvart på ni, kvart på tolv, halv to og nå klokken tre. Bruker 20 min hver gang sånn som alltid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...