Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

DEt er forskjellig hvilken døgnrytme disse små har ja :) dette med å legge seg klokken syv er jo noe O har bestemt selv, så.. :P

Ja ikke sant. Siden han ordlegger seg sånn, så kvier man seg jo nesten for å be han passe ungen mer enn ti min.. :P

Innså plutselig at kjæresten ikke ligger i sengen..aner noen som har sovnet på sofa :P får gå opp og vekke han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er akkurat like lenge det er natten her, bortsett fra at vår starter 23 og slutter 9. Du klarer ikke å få lagt deg 19 da?

Prøv å få deg mest mulig søvn/hvile når O sover i dag. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg klarer ikke sove før ni uansett, for min egen døgnrytme er jo sånn den skal være.

Men til min store glede, så sov han i vogna i gangen fra ti på syv til kvart over ni! Så fikk sovet litt da.:)

I dag skal vi på kontroll. Så da er det bare å ta beina fatt og gå bortover i det nydelige solværet :)

Må bare få lagt litt ekstra ved i peisen slik at det holder seg til vi er tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen problemer med å skjønne at du gjør hva som helst for å bevare husfreden. Er akkurat likens selv, svelger heller 10 kameler og tar støyten selv istedet for å trigge noe som kan føre til dårlig stemning... :sjenert: (jeg synes dårlig/sur stemning/furten samboer er det verste som finnes. Blir skikkelig lei meg av det).

Du er heldig som at han somregel sover godt og lenge i vogna si på dagtid da! :jepp: For å fokusere på noe positivt :) Da får du jo blundet litt, og det er gull verdt.

Her er det somregel jeg som sovner på sofaen :fnise: skikkelig fæl til det altså... Får skjelden med meg siste del av filmer og sånn :sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sur og sint mann er noko av det verste! Og eg liker IKKJE når det blir krangling foran ungen.. Og det sa helsesøstra også at vi måtte unngå.. Så skjønner at du prøver å skygge unna bråk, men samtidig må du huske å ta vare på deg sjølv!

Det høyres heller ikkje noko godt ut med søvnen din..eg håper det ordner seg snart, slik at du slepp å gå rundt i halvsvime..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, stakkars deg! Er fælt når man ikke får ordentlig søvn på lenge :tristbla:

Håper det går seg til snart :klemmer: Går det an å holde han våken til åtte eller blir han veldig overtrøtt da? Her legger poden seg litt for seint så kunne gått fått noen timer av oss :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøtteliten: ja det er så kjipt. Det finnes så klart grenser, jeg lar meg ikke prelle på nesen, men.. :)

Joda, han er jo flink sånn sett, at han sover på dagen :)

Silverdoe: føler meg helt grei nå, siden jeg legger meg klokken ni, og han tok en god blund i syvtiden, men :)

Kitch: han har ikke tjangs til å holde seg våken til åtte uten hyl og skrik, og en unge som blir umulig å legge :P

Kontroll gikk bra. Han veier 6,8 kg :P er 64 cm. Det som må følges opp, er at hodet vokser litt for fort, så..håper ikke det er noe galt med han. Den mentale utviklingen er jo bra, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

O veier like mye som det C gjorde da hun var 3 måneder og 9 dager, han er en skikkelig plugg.

Hvor stor vekst var det på hodeomkretsen, siden det skal følges opp?

Håper ting går seg til med O, og at du får sovet mer, for det høres ikke greit ut at du sliter sånn med søvnen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja. O blir jo tre måneder om litt over en uke, Så er litt forskjell :) men han er veldig lang av seg, så er nok der meste av vekta ligger, for han har ikke så mye babyvakler..kunne godt hatt mer :P men de skikkelig gode babyvalkene kommer vel etter hvert :)

Husker ikke hvor mye den har vokst siden sist, det må jeg sjekke. Men han hadde i alle fall krysset kurver, i stedet for å følge sin egen.

Men jeg tror ikke noe er galt med han. Han har allerede grepet etter leker, og er generelt bra i den mentale utviklingen. Så er ingenting som egentlig tilsier at noe er som det ikke skal være. :)

Ja det er tungt, men heldigvis sover han en del på dagtid, så det hjelper jo på. :)

Da er det endelig mildvær her. Har jo vært så kaldt ute, så var godt å slippe å fryse av seg ansiktet når man går ut. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte siste utgave av Foreldre & barn idag og der var det en artikkel om søvn. Stod at om man hadde en unge som sto opp veldig tidlig kan man stille en vekkerklokke til å ringe rett etter barnet pleier å våkne. Så kan du stille den til å gradvis ringe litt senere. Da lærer barn ofte at det ikke er morgen før klokken ringer. Verdt å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve det hvis det ikke bedrer seg snart. :)

Å Så irriterende. Sitter og ammer han før leggetid nå. Vi nærmet oss sikkert ferdig, men så gulpet han opp store mengder, så må sikkert begynne helt på nytt nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev om litt milepæler i en bok i dag, for å huske det til babyalbum. Så her er de:

Første bevisste smil: to uker

Begynte å bable: ca. Tre uker

Snudde seg fra mage til rygg: ti uker

Begynte å prate og slå til leker: ti uker

Begynte å prøve å gripe tak i leker under babygym: tolv uker

Det med å snu seg fra mage til rygg, gjorde han fire ganger på rad. Men siden han ikke har gjort det siden da, er Jeg litt usikker på om det var helt bevisst. Men han gjorde det i alle fall, så skriver det ned. :)

Utviklingen går på høygir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Utviklingen går utrolig fort. Jeg vet at hun her bevisst lo for en måned siden og nå skjer det hele tiden. I tillegg er hun veldig bevisst på hvem som får holde henne og ikke. Hun liker farfar, men ikke farmor. I tillegg er bena oppe hele tiden, beste leken hun har. :fnise:

Det er godt å høre at alt står bra til O og at han utvikler seg som han skal. Det er ganske så viktig. Det med hodestørrelse er greit å få sjekket, men det trenger nødvendigvis ikke være noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Babybok er så koseleg :) Vi har ei Ole Brumm-bok som eg prøver å fylle ut no og då :) Lime inn litt bilete og sånn.. Tenkte å lime inn ul-bileta, og så har vi tatt vare på avisutklippet av "velkommen til verda"-annonsa til M, som vi skal lime inn :) Lurt å skrive opp sånne milepæler, for det er lett å gløyme/blande saman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å skrive opp tidspunkt for forskjellige hendelser :rodmer: Det har ikke jeg fått gjort.. Men tror jeg husker det sånn halvveis da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var hodepine og svimmelhet tilbake pga. Søvnmangel..

Mandag og tirsdag gikk bra, for da tok han en skikkelig lur etter å ha vært oppe en stund..mens i går og i dag sov han under en time før han våknet igjen, til tross for at han han stod opp kl halv fire og fire...hverken han eller jeg får nok søvn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...