Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Gjest Ruccola

tror du skal gå å kjøpe deg en microsterilisator om du har micro ;)

-

Det der er min store frykt for jeg VET at jeg glemmer lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, ja ikke sant..glemte helt av å ta vann i den! Har sett på de der, kanskje jeg skal kjøpe en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Microsterilisatorene er hendige, men her kjører vi begge deler. Jeg koker opp vann i vannkokeren og heller det over i en kjele. Dette var et tips jeg fikk fra kraamverzorgster som var her første uka etter fødsel.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å neeei!!! Jeg skulle koke noen flasker og noen deler til brystpumpen i stad..Satt lenge ved sofaen og funderte over den rare lukten..Resultat: ALT er smeltet..Jeg glemte vann! :ler::sjenert: Får se om jeg klarer å redde kaserollen, da..

AMMETÅKE!!!

:kjefte:

Jeg må le litt :fnise:

Men jeg ler med deg og ikke av deg...er nemlig like distre selv jeg :eeeh: Har ikke glemt vann i kjelen enda, men jeg har prestert å pakke ned varene og gå uten å betale i butikken.... :sjenert: Butikkmannen ropte etter meg: "tenkt å betale da?!" Ehhh..... :rodme: "Jaaaaa selvfølgelig tenkte jeg det! Skulle bare..eh...hmhf.." :flau:

Vi er en egen rase vi ammende mødre med søvnmangel... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microsterilisatorene er hendige, men her kjører vi begge deler. Jeg koker opp vann i vannkokeren og heller det over i en kjele. Dette var et tips jeg fikk fra kraamverzorgster som var her første uka etter fødsel.

:klemmer:

Ja, vil tro det er mye lettere :jepp:

Vi har ikke vannkoker..Den fikk føyken for noen måneder siden :jepp:

:klemmer:

Jeg må le litt :fnise:

Men jeg ler med deg og ikke av deg...er nemlig like distre selv jeg :eeeh: Har ikke glemt vann i kjelen enda, men jeg har prestert å pakke ned varene og gå uten å betale i butikken.... :sjenert: Butikkmannen ropte etter meg: "tenkt å betale da?!" Ehhh..... :rodme: "Jaaaaa selvfølgelig tenkte jeg det! Skulle bare..eh...hmhf.." :flau:

Vi er en egen rase vi ammende mødre med søvnmangel... :fnise:

Hehe, jeg derimot ler AV meg :ler: Så du må gjerne le av meg du også :fnise:

Haha, ja ikke sant..Man går litt inn i en noget borte tilstand i denne babyboblen ;)

__

Jaa da er lillegutt hos pappaen sin, som er hos søsteren sin. Har nettopp vært innom der med litt mer melk + ammet en siste gang.

I dag har det gått opp for meg hvor mye morsfølelse jeg har fått for han. Har jo skrevet litt før om at jeg ikke hadde fått den enda, men nå har jeg det. Er faktisk litt vanskelig å slappe av, og jeg savner han allerede.. :sjenert: Til tross for at det er under en time siden jeg kysset han (i hjel) hadet. :) Det er jo litt godt, da. Men jeg tror også denne erfaringen blir flott for pappaen. Nå får han lagt han, og tatt vare på han en hel natt uten at jeg er der. :)

:hjerte: Lille klumpen min, Odin :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsfølelsen er fantastisk! Og jeg kan godt skjønne at du savner han allerede... :sjenert:

Jeg føler morsfølelsen kom ganske med en gang, men den følelsen har derimot blitt så MYE sterkere siste ukene :rodmer: Har følt veldig til kjærlighet og sånn hele veien, men nå er det helt overveldende hvor masse kjærlighet jeg føler overfor den lille gullklompen min :kgbaby:

jeg kan ta meg selv i å gråte når jeg ser på han, bare fordi jeg er så glad i dette nusket! Når jeg skal til å legge han til puppen og ser hvor fornøyd og febrilsk han forventningsfult smatter..når han ser på meg og smiler fra øre til øre...når han gråter.... *sukk* De er nydelige disse barna våre :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja de er så flotte :hjerte: Og bare det at vi som mammaer (og pappa så klart) er de viktigste personene i livet deres, at for dem så finnes det ikke noe bedre enn å få ligge og kose med mamma og pappa..Enn så lenge da.. :) Herlig.

Hehe..Når O vil ha mat, så lager han en sånn "eh, eh, eh, eh"-lyd, og når han legges på fanget og jeg gjør klar pupp, så tar han helt av med lydene sine :fnise: Blir han ekstra oppspilt over at han skjønner puppen kommer nærmere, så begynner han sånn "ææææh ææææh", skikkelig høyt :fnise: Og det er ikke sure lyder, bare skikkelige koselige, oppspilte og litt utålmodige lyder :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: ja disse "puppelydene" er fantastisk hærlig (og komisk!) :rodmer:

Trives veldig med å være verdens viktigste og beste person i livet hans kjenner jeg, får jo ikke nok av å kosemose han. Så gruer meg litt til den dagen jeg helt sikkert blir "verdens dummeste som ikke skjønner NOEN ting" og at mamma-nuss bli flaut :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: ja disse "puppelydene" er fantastisk hærlig (og komisk!) :rodmer:

Trives veldig med å være verdens viktigste og beste person i livet hans kjenner jeg, får jo ikke nok av å kosemose han. Så gruer meg litt til den dagen jeg helt sikkert blir "verdens dummeste som ikke skjønner NOEN ting" og at mamma-nuss bli flaut :sjenert::fnise:

Haha, ja den tid blir det kanskje ikk liiike koselig :fnise:

__

Lillegutt la seg klokken syv i går! Også våknet han for mat i tolvtiden, halv to-tiden og femtiden før han stod opp klokken syv. Så det har med andre ord vært helt overkommelig for kjæresten min. :)

Begynner virkelig å få inn rutiner her nå! :jepp: Deilig!

Var på joggetur i går, og koste meg hjemme før jeg la meg. Skal på joggetur i dag også, bare at da tar jeg vognen med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eeh..litt teit kanskje å spørre her, men kunne du skrive litt om snorkeoperasjonen som du nevnte inne på skravletråden..? :sjenert: Er LITT lei av mannen min som snorkar :fnise: Berre litt sånn om framgangsmåte, om det kosta mykje, om han måtte sjukmeldast, etc :)

Og du er så flink å jogge, det må eg berre seie :tommelsmil: For meg er det nok med trilleturar foreløpig ;)

Så godt det er med litt rutiner og så fint at O var snill gut hos pappaen sin :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eeh..litt teit kanskje å spørre her, men kunne du skrive litt om snorkeoperasjonen som du nevnte inne på skravletråden..? :sjenert: Er LITT lei av mannen min som snorkar :fnise: Berre litt sånn om framgangsmåte, om det kosta mykje, om han måtte sjukmeldast, etc :)

Og du er så flink å jogge, det må eg berre seie :tommelsmil: For meg er det nok med trilleturar foreløpig ;)

Så godt det er med litt rutiner og så fint at O var snill gut hos pappaen sin :jepp:

Heihei! :)

Neida, går helt fin det!

Han tok den for et år siden. Siden han snorket noe voldsomt, og i tillegg slet med flere halsbetennelser i året, så fikk han det dekt. Men måtte krangle seg litt til det, for han pleide ikke å dra til legen for å "dokumentere" det, men han fikk nå operasjonen.

Han dro på sykehuset på morgenen, og ble lagt i narkose i titiden tror jeg. Jeg hentet han rundt klokken to. Så var fort gjort! I utgangspunktet trenger man bare en uke, til ti dager med sykemelding, men han fikk betennelse, så måtte være sykemeldt lenger. Dette er ikke vanlig, da. Skjedde litt spesielle ting den tiden som førte til at han brukte stemmen mye mer enn man bør etter en snorkeoperasjon.

Snorkeoperasjonen går ut på å skjære og gjøre noe med drøvelen, men er litt usikker, da. Plus at de tok mandlene hans, eller det som var igjen av dem. Ble ikke vellykket da de ble fjernet som barn.

Og siden da har det vært lite snorking! Men det er ikke så lett å få det dekt. Vet ikke hva det koster hvis man må betale selv.. =/ Men hvis han ikke har plager med halsbetennesle, så bør han smøre tjukt på, og si at det går så til de grader ut av samlivet, i håp om at legen velger å gi han det.

__

Jeg elsker å jogge! Er veldig glad i trening generelt, så er glad formen min gradvis har bltt god nok til å kunne fortsette :jepp: Trilleturer er kjempebra det også! Man forbrenner jo ca. like mye om man jogger 5 km, eller om man går. Så hvis man ser bort fra kondisjon og muskelbygging, så er det rimelig likt :jepp:

Ja gutten er kjempeflink! Jeg har ikke en gang gjort noe særlig for å regulere sengetiden hans. Har bare fulgt med på trøtthetstegn, og nå har han fått en perfekt sengetid: 19:00 :) Husker for noen uker siden, da jeg var heldig dersom han var i seng klokken ti..Nå har han allerede sovet to timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, tror o er forkjølet. Veldig surklete nese, også hoster han litt også. Håper det går over, for det gjør jo ikke natten noe bedre når det blir ubehagelig for han stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han ikke blir syk. Min lille gutt har nettopp hatt luftveisinfeksjon med høy feber og magevondt, og det var ikke gøy. Vi turte ikke sove, og satt på skift ved senga hans om natta og passet på.

Ellers høres det veldig normalt ut med økt ammebehov om natta etterhvert som de blir eldre. Jeg har nettopp vært gjennom en måned med amming hver time fra midnatt til 06 (som vi regner som morgen her i huset), og det var veldig slitsomt.

Tomme pupper betyr ikke at man mister melka, men at barnet har økedager. Veldig frustrerende å "tørramme", men dog så nødvendig for å få tilstrekkelig med melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei! :)

Neida, går helt fin det!

Han tok den for et år siden. Siden han snorket noe voldsomt, og i tillegg slet med flere halsbetennelser i året, så fikk han det dekt. Men måtte krangle seg litt til det, for han pleide ikke å dra til legen for å "dokumentere" det, men han fikk nå operasjonen.

Han dro på sykehuset på morgenen, og ble lagt i narkose i titiden tror jeg. Jeg hentet han rundt klokken to. Så var fort gjort! I utgangspunktet trenger man bare en uke, til ti dager med sykemelding, men han fikk betennelse, så måtte være sykemeldt lenger. Dette er ikke vanlig, da. Skjedde litt spesielle ting den tiden som førte til at han brukte stemmen mye mer enn man bør etter en snorkeoperasjon.

Snorkeoperasjonen går ut på å skjære og gjøre noe med drøvelen, men er litt usikker, da. Plus at de tok mandlene hans, eller det som var igjen av dem. Ble ikke vellykket da de ble fjernet som barn.

Og siden da har det vært lite snorking! Men det er ikke så lett å få det dekt. Vet ikke hva det koster hvis man må betale selv.. =/ Men hvis han ikke har plager med halsbetennesle, så bør han smøre tjukt på, og si at det går så til de grader ut av samlivet, i håp om at legen velger å gi han det.

__

Jeg elsker å jogge! Er veldig glad i trening generelt, så er glad formen min gradvis har bltt god nok til å kunne fortsette :jepp: Trilleturer er kjempebra det også! Man forbrenner jo ca. like mye om man jogger 5 km, eller om man går. Så hvis man ser bort fra kondisjon og muskelbygging, så er det rimelig likt :jepp:

Ja gutten er kjempeflink! Jeg har ikke en gang gjort noe særlig for å regulere sengetiden hans. Har bare fulgt med på trøtthetstegn, og nå har han fått en perfekt sengetid: 19:00 :) Husker for noen uker siden, da jeg var heldig dersom han var i seng klokken ti..Nå har han allerede sovet to timer!

Tusen takk! :) Mannen min snorker heilt forferdeleg, det høyres ut som eit sagbruk. Så eg får ikkje noko særleg god søvn. Men han blir ikkje plaga av halsbetennelser da, så her må vi nok bruke samliv-kortet :) Han skal prøve å gå ned nokre kilo først da, sidan han har nokre ekstra :) Men eg begynner å bli desperat.. :)

Vi også har endeleg knekt sovekoden, føler eg. M legg seg i vogna si i 19-tida (han er ikkje så glad i sove i senga åleine, men vogna likar han) og søv der heile kvelden. Det er litt deilig med åleinetid saman med mannen.. :) Og eg klarer endeleg å høyre kva som er trøtte-gråt og ikkje :tommelsmil:

Edit: god bedring til O, håper han slepp unna det verste!

Endret av silverdoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umuriel: ja det er vel viktig å ikke gi etter, slik at han får økt produksjonen :) tror det har blitt bedre nå da. I går ammet jeg han fra seks til syv, så var han klar til å sove.

Uff, høres ikke noe godt ut med luftveisinfeksjon. Skjønner dere ikke turte å sove da..i natt la jeg O sånn at han lå litt oppover..tror det hjalp. Men så fikk han magevondt i femtiden da, så natten var ikke så bra.

Silverdoe: kjenner igjen følelsen. Er så kjipt å ligge der natt etter natt uten å få sove. Øreproppene hjalp ikke engang :P

Jeg sliter litt med å høre forskjell, men tror jeg begynner å skjønne hva som er trøttgråt også. Ser i alle fall på han at han er trøtt, og når han blir sint på pupp på kveld, så vet jeg han er overtrøtt. Da må jeg roe han før han får mat.

Han har ikke blitt værre, så satser på at det går fort over dette her. :)

SItter og ammer han for kvelden nå. Har hatt mange vellykkede kvelder på rad nå, men er like spent hver kveld. Tar ikke noe som en selvfølge. :P

I morgen er planen å jogge, men tror ikke hunden kan være med..han er vist litt halt stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:troest::klemmer:

Takk for klemmer :):klemmer:

__

Dagen startet tiiidlig i dag..Samme gjorde den i går..Vet ikke om det kan ha noe med at han er forkjølet, men..Han har sovet en del på dagtid, da. Fra syv til åtte, fra kvart over ti til tolv, og har nå sovet siden halv to, sover enda. Håper bare ikke det gjør at vi ikke får han i seng til syv-åttetiden.

I dag er planen min å kle på meg treningsklær, for så å amme han, kle på han og legge han i vognen, så tar jeg meg joggetur. Dette skal jeg gjøre i leggetiden hans, slik at han legger seg når jeg skal på joggetur, så flytter jeg han fra vognen til sengen når han skal ha første nattmåltid. Eller kveldsmåltid blir vel mer riktig, for han skal ha første påfyll før tolv. :gjeiper:

Gjør vel ikke noe å gjøre dette? Han er jo så liten, så at vi jukser litt med rutinen en dag skal da ikke han noe å si, så lenge han legger seg til vanlig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg synes synd på deg som er så sliten. :troest: Men du er flink som trener da. :jepp:

I dag presterte jeg å si: "En gang betalte en fyr meg for å se the Matrix." Da så en klassekamerat på meg og sa "du vet at det kalles å være eskortepike, sant." :plystre:

Til opplysning, var det ikke det jeg hadde ment, men han hadde det veldig moro med det resten av dagen. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhei!

Innom og oppdaterer meg litt i full fart mens lillen slurper i seg pupp her:) Har en plan om en luftetur til rema når han sovner! Godt å få luftet seg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...