Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Nei, den gutten har ikke vondt noen steder, han vil bare leke han ;) Ligger i senga og prøver å få kontakt og ler. Tror han har utviklingshopp, han prøver å knekke krabbekoden, står på alle fire og gynger, så det er nok det som plager ham i søvne også. Han er helt spinnvill, broren begynte ikke å rulle en gang før han var 6,5 måneder gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, den gutten har ikke vondt noen steder, han vil bare leke han ;) Ligger i senga og prøver å få kontakt og ler. Tror han har utviklingshopp, han prøver å knekke krabbekoden, står på alle fire og gynger, så det er nok det som plager ham i søvne også. Han er helt spinnvill, broren begynte ikke å rulle en gang før han var 6,5 måneder gammel.

Aha, sånn sett. :gjeiper: Får håpe det går over snart, da. Det er så slimtsomt med sånne perioder!

Hurra for O som er 3 måneder gammel! :strix:

:strix:

Hipp hurra for store, fine blondie-O! :rodmer::hoppe:

Ja! :hoppe::)

Gratulerer med 3 månader! :strix:

Takk :strix:

__

Ja da var lillegutt tre måneder! Tiden går jammen fort. :) Vi har brøytet oss fram i jup snø til og fra åpen barnehage. :fnise: Vi brukte 45 min hver vei. Det er 16 min lenger enn vi pleier, så..Men god trening var det, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig hvordan kroppen kan være så selektiv.

Jeg har for det første, alltid våknet av at han har kommet og lagt seg, for jeg sover lett. Men ikke nå lenger.

Med odin våkner jeg av den minste lyd. Altså våkner jeg lenge før han gråter, når han skal ha mat på natt. Men når kjæresten kommer for å legge seg da sover jeg som en stein. :P

Skjønner ikke hvordan kroppen min som sover, klarer å skille mellom lydene på den måten.

Er rett og slett fascinerende. :)

Begynner forresten å bli dritt lei av å amme på natt, hvis noen lurte. ;) han bruker 20 min hver gang, så her sitter jeg. I totalt svime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattamming er slitsomt, syns eg.. Eg sit og tell minutta, for M bruker også 20-30 minutt kvar gong.. Eg skulle ønske han brukte 5 minutt :fnise:

Mamma fortalte forresten at då ho hadde babyar som sov inne på rommet deira, våkna ho av at ungen f.eks. satte seg opp i senga! Då har ho gode øyre, for det blir det ikkje mykje lyd av :fnise: Rart kva morsøyrer høyrer og ikkje høyrer. Skulle forresten ønske at eg kunne stenge ute snorkelydane til mannen min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det hadde nok vært flott om du kunne det :P føler veldig med deg. Å ligge og høre på snorking om natten er helt grusomt!

Skjer ikke Så mye nytt om dagen. Annet enn at jeg ikke kan spise løk enda. Hadde magevondt for første gang på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en noget improvisert sjokoladekake i ovnen. :gjeiper: Hadde ikke kakao, så hadde oboy og sånn sjokoladesaus til is oppi. Så får vi se om den blir god. :fnise:

O ligger ute nå, men skal straks hente han inn. :) Vi har vært på hytte med vennepar i helgen, og som vanlig så er det såå vanskelig å få han til å sove på dagtid når vi er i ukjent miljø uten mulighet for trilletur. Så måtte få han til å ta en powernap nå slik at han holder ut til leggetid.

Har jeg forresten sagt at O har begynt å le? Har bare gjort det to-tre ganger, men er veldig koselig å høre på. :)

Også er han jo så flink til å rulle fra mage til rygg. Gjorde det første gang han var to måneder, men etter det har det blitt mer og mer. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en noget improvisert sjokoladekake i ovnen. :gjeiper: Hadde ikke kakao, så hadde oboy og sånn sjokoladesaus til is oppi. Så får vi se om den blir god. :fnise:

O ligger ute nå, men skal straks hente han inn. :) Vi har vært på hytte med vennepar i helgen, og som vanlig så er det såå vanskelig å få han til å sove på dagtid når vi er i ukjent miljø uten mulighet for trilletur. Så måtte få han til å ta en powernap nå slik at han holder ut til leggetid.

Har jeg forresten sagt at O har begynt å le? Har bare gjort det to-tre ganger, men er veldig koselig å høre på. :)

Også er han jo så flink til å rulle fra mage til rygg. Gjorde det første gang han var to måneder, men etter det har det blitt mer og mer. :)

Kaka bli sikkert god, oboy og sjokoladesaus er jo så godt at det kan ikke slå feil :gjeiper: Dessuten må du huske at: ost er ost, hund er hund, farge er farge og mann er mann...så sjokolade er sikkert sjokolade også! :fnise:

Så herlig med barnelatter :rodmer: jeg gleder meg til lillemann her også begynner å le! Akkurat nå sitter jeg og hører på samboern som sittet med gutten nedi kjellerstua og komuniserer :fnise:

Kjæresten: "tut-tut!"

Gutten: "goyyyy.."

Kjæresten: "owiiiiiiii..! Tut-tuuuut!"

Gutten: "ghaiiiiiii-hiiiii..!" (ivrig nesten-latter)

Gutten: *PROMP*

Kjæresten: duh..?!

Gutten: *støøøøøønn*

Sitter å ler så jeg rister, så komisk å høre på :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

C begynte å le omtrent på samme tidspunktet som O, bare at hun veldig ofte lo. :jepp: Det løsnet og nå er alt hysterisk morsomt (spesielt pappa).

Skulle gjerne sett at C ruller fra mage til rygg, men det at hun begynner å åle er jo litt morsomt det også. :fnise:

Håper du har en fin søndag videre. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaka bli sikkert god, oboy og sjokoladesaus er jo så godt at det kan ikke slå feil :gjeiper: Dessuten må du huske at: ost er ost, hund er hund, farge er farge og mann er mann...så sjokolade er sikkert sjokolade også! :fnise:

Så herlig med barnelatter :rodmer: jeg gleder meg til lillemann her også begynner å le! Akkurat nå sitter jeg og hører på samboern som sittet med gutten nedi kjellerstua og komuniserer :fnise:

Kjæresten: "tut-tut!"

Gutten: "goyyyy.."

Kjæresten: "owiiiiiiii..! Tut-tuuuut!"

Gutten: "ghaiiiiiii-hiiiii..!" (ivrig nesten-latter)

Gutten: *PROMP*

Kjæresten: duh..?!

Gutten: *støøøøøønn*

Sitter å ler så jeg rister, så komisk å høre på :skratte:

Hehe, kaka ble katastrofal! :ler: Sjokoladesausen gjorde den så tung, så den hevet ikke i det hele tatt! Ikke smakte den sjokolade heller. Smakte bare søtt. Men den var god da, så hadde litt jordbærsyltetøy på den. :sjenert:

Nååh, så søt! Og så søt og engasjert kjæresten din virker!

Skulle ønske min kjæreste var like engasjert, men..Han er nok av typen som ikke blir så veldig interessert før ungen er litt større. Denne babykommunikasjonen interesserer han ikke.

C begynte å le omtrent på samme tidspunktet som O, bare at hun veldig ofte lo. :jepp: Det løsnet og nå er alt hysterisk morsomt (spesielt pappa).

Skulle gjerne sett at C ruller fra mage til rygg, men det at hun begynner å åle er jo litt morsomt det også. :fnise:

Håper du har en fin søndag videre. :klemmer:

Det er deilig lyder, den barnelattern. Håper O også vil le mer etter hvert. :)

Hun bare hopper over et ledd eller to, hun :fnise: Snart går vel C, uten å ha krabbet.. :jepp:

Så herlig med latter og rulling :rodmer:

Jah :rodmer:

__

O har hatt en skikkelig sutredag! Eller trøttdag, men de to går jo hånd i hånd. ;) Dere skal tro han ble fornærmet da jeg la han på vekten på helsestasjonen. Hyyyylskrik. Samme når jeg kledde på han igjen, når han ble undersøkt, og naturligvis da han fikk vaksine.

Nå sover han ute i vogna. Stakkaren gråt godt da han fikk sprøytene. Tror ikke han hadde tatt like mye på vei, hvis han ikke hadde hatt en "hele verden er i mot meg-dag", men.. :) Stakkars lille gullegutten.

Er spent på om han får noen reaksjoner eller ikke..

Nå skal jeg gjøre klar middagen før jeg henter inn vogna. Vil følge med han litt bedre, i og med at han har fått vaksiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille O slet nok litt etter vaksinen. Var ikke i seng før nærmere åtte, kontra halv syv til vanlig. Så får vi se om resten av kvelden, og natten blir som før, eller om det blir litt nattevåk.

Nå sitter jeg her og spiser havregrøt med sukker og kanel. :) Blir jo ikke så sunt siden jeg har kanel og sukker på, men er godt fordeom. Og sunnere enn vanlig grøt i alle fall. :) Kjenner jeg blir doven og trøtt av det, så skal hoppe rett i seng etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kaka ble katastrofal! :ler: Sjokoladesausen gjorde den så tung, så den hevet ikke i det hele tatt! Ikke smakte den sjokolade heller. Smakte bare søtt. Men den var god da, så hadde litt jordbærsyltetøy på den. :sjenert:

Nååh, så søt! Og så søt og engasjert kjæresten din virker!

Skulle ønske min kjæreste var like engasjert, men..Han er nok av typen som ikke blir så veldig interessert før ungen er litt større. Denne babykommunikasjonen interesserer han ikke.

Jeg tror nok de fleste mannfolk kommer mer på banen når ungen blir større:)

Ja han er veldig søt og engasjert i sønnen på disse områdene - flyr fly/helikopter med han i stua og "leker" med han. Prater masse med han og elsker å få han til å smile og jabbe. Skifter bleie som en helt og kler på/av gutten og sånne praktiske ting i hverdagen er han også veldig flink til. Og alt dette er jeg selvfølgelig takknemlig for.

Men det mangler derimot på engasjement når gutten er utilpass og gråter. Han spretter ikke opp av sofan for å ta gutten om han gråter for å si d sånn, det er liksom min jobb det. Og å ta "hele pakka" en kveld f.eks (inkl. legging av gutt med påfølgende sutring fordi han ikke vil sove, selv om han er stuptrøtt), så jeg får slappe heeeeeelt av - det er han lite flink til. Det synes jeg din kjæreste virker flink til! Altså at han faktisk tar med seg gutten og ligger over til søsteren sin...det hadde nok ikke kunne falt min kjæreste inn å tenke den tanken en gang..han hadde nok ikke gjort det om jeg hadde spurt han heller, for den saks skyld. Kanskje når gutten blir større, men ikke nå.

Blir nok bedre når gutten blir større og kan fortelle/gi bedre uttrykk for hvorfor han gråter. Håper jeg da iallefall.. Tror kjæresten synes det er utrolig frustrerende når baby gråter, fordi han er dårlig til å lese hva som er galt.

Håper O takler vaksinen godt da! De kan jo ofte bli litt uggen i ettertid.. Han er nok ikke den eneste som har hylskreket på helsestasjonen :gjeiper: (min skrek seg helt lilla under 6 ukerskontrollen. Ååååå så sinna på legen som skulle sjekke "skremme-refleksen"! :fnise: dakar liten...han trodde han falt på ordentlig, slo ut med armer og ben og tente på alle pluggene. Etter det var han utrøstelig helt til han kom i bilen og sovnet på tur hjem). Gruer meg litt til 3 mnd vaksinen..... :sjenert: men det går vel godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han har vært flink nå og da ja.. :) men i hverdagene føler jeg meg ofte som alenemamma.

Du får gi han gutten, også dra ut en tur. Da har han ikke noe valg. :)

O var litt sutrete i går pga. Vaksinen. Litt utilpass, så var ikke i seng før åtte. Tenkte han kanskje ville stå opp seinere da, men neida. Halv fem. :P

Men han virker helt fin, så tror vi har sluppet unna en betydelig reaksjon.

I dag får jeg besøk av ei god venninne som tok en spontantur til bodø. Blir koselig. :) hun har ikke sett o siden rett før jul, så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:Gjesp: Vi har ei som har funnet ut at vi skal opp kl. 06.30. :Gjesp: Til gjengjeld er vi kanskje litt tidligere i seng.

Håper han er i god form nå, etter vaksina. :klemmer:

Og ja, C hopper vel over noen hakk og tar det litt mer krevende først. :fnise: Har en følelse at mage til rygg sitter når hun kjører rygg til mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, så morsomt med rulling og latter <3 Det og lyden av "mamma" ( når lyden ikke er rasende) er beste lyden i verden<3

Venter enda på første ordentlige smilet til A! Utålmodig:)

Mannfolk ja... De er en egen rase har jeg konkludert med. Syns mye er greit men er litt jentesur for jeg føler det er litt urettferdig at vi tar alt nå og så kommer de susende som kule heroes når barna blir større liksom! Men men..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekake med O'boy er i alle fall godt, men kanskje droppe sausen til neste gong :fnise: Eg laga den kaka du linka til (Arne Brimi si) og den var god, den! :jepp::sikle: Skikkeleg mørk og tung, slik som eg liker dei :)

Grur meg til M skal ta vaksine, håper han ikkje reagerer altfor mykje på den. Men eg burde i alle fall ikkje planlegge noko den dagen, sa helsesøstra :) Håper O har det betre i dag :jepp:

Håper du får ein fin dag saman med venninna di! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...