Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Tusen takk :)

Svarer dere andre senere, skriver på mobil. :) hadde en skuffende morsdag, menmen. Odin er i seng nå, snart blir det taco :)

forresten så stod vi opp ti på halv seks i natt ;) kanskje det fungerer å legge litt tidligere. Er i alle fall mye mer jogdjgg å legge nå når det ikke er skrik hyl pga. Overtrøtt unge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for klem, Belle :)

Knøtteliten: ja jeg fikk jo gode råd også, men som du sier, så blir det litt overskygget av de krasse innleggene. MEn det er typisk kg.

Skytte: så kjipt at dere har dårligere netter. Er det magevondt?

Teita: tusen takk! :) gratulerer til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten som var:

La seg halv syv, spiste klokken halv ti, halv ett, klokken tre og stod opp halv fem. Altså en halvtime lenger, i det minste. Sov bare en halv time fra kvart på syv, og siden da har vi vært våken.

Men for øyeblikket er jeg ikke spesielt trøtt. Men skal sove litt når han skal sove. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at morsdagen ble en skuffelse. Men det virker som nettene er blitt ørlitegranne bedre? Håper dere er på rett vei nå :) Her går søvnen fortsatt veldig i bølger, noen netter er gode og andre er dårlige. Men nå slipper vi så tidlige morgener som dere da - vi vekker faktisk snuppa kl 7, for da blir hun lettere å legge både til lurene sine og om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at morsdagen ble en skuffelse. Men det virker som nettene er blitt ørlitegranne bedre? Håper dere er på rett vei nå :) Her går søvnen fortsatt veldig i bølger, noen netter er gode og andre er dårlige. Men nå slipper vi så tidlige morgener som dere da - vi vekker faktisk snuppa kl 7, for da blir hun lettere å legge både til lurene sine og om kvelden.

Ja det var litt kjedelig, siden det var første gangen, tross alt.

Litt bedre ja, så det er jo bra. :) blir spennende å se om det blir bedre etter hvert også. Ting skjer jo ikke over natten, så må bare være tålmodig :)

Klokken syv høres deilig ut :) det hadde jeg aldri sagt for et år siden, hehe.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Så tråden du har laget, men jeg svarer deg her inne i stede jeg.

Jeg holder fremdeles en knapp på å legge O når du selv legger deg om kvelden. Jeg tror du vil nyte godt av å få alle hans timer med søvn. Jeg vet han er trøtt i 19 tiden, men hva med å vekke han i for eksempel 21 tiden, for så å stimulere, mate og legge igjen? Vi gjør det skjønner du.. S er som regel alltid trøtt rundt 19, så da sover hun litt. Jeg vekker henne aldri senere enn 21, for at hun skal klare å bli trøtt igjen til jeg legger meg, mellom 22-2330. Da tar vi natten.

Når du legger O for natten 19, så "mister" jo du noen timer med dyrbar søvn. Er ikke meningen å være "slem" eller bedrevitende, om du oppfatter det sånn. Jeg vet bare hvor INDERLIG viktig det er med søvn nå, så jeg vil bare gi deg det beste og mest logiske rådet jeg har.

Er også helt enig med deg om å ikke legge kjæresten på et gjesterom, pga intimiteten er så dårlig nå som den er. Har vært inne på tanken jeg også, men slo den raskt fra meg, fordi det er omtrent det eneste "intime" vi har for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hva du mener, men jeg har ikke lyst å påvirke han til å bli vant til å ta kvelden så sent. :) dessuten så legger jeg meg ganske tidlig selv, er aldri oppe til elleve. Senest klokken ti, men som oftest i nitiden :P

Foretrekker å la han regulere mest mulig. Orker ikke å først bruke nesten en time på å legge han i syvtiden, for så å måtte gjøre det samme igjen senere. Det er det som er forskjellen på dagen og på kveld før legging. På dag spiser han som helt vanlig, så legges han ut i vogn, men på kveld er det som om han er innstilt på at den lange søvnen står for tur, så da bruker han ekstra lang tid. Hvis jeg legger han i vuggen før han har spist seg ferdig, så våkner han etter 15 for mer. :)

Nå driver jeg og legger han før han blir overtrøtt, og hittil har det resultert i en time lenger ene dagen, og halvtime lenger den andre dagen. Så jeg håper det gradvis vil regulere seg nå. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, frykter vi snart står ovenfor økedøgn igjen. Har følt det har vært så lite melk i puppene i dag. Og synes ikke tar så lang tid før han må suge en stund før han svelger. Føler han tørrammer.

Men kan jo være noe jeg innbiller meg. Hadde jo nok av melk i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den melkemengden er ikke til å bli klok på, noen dager er man sprengfull og andre dager har man to vrengte lommer å tilby.

Støtter deg fullt ut i å holde på leggerutinen du har nå. Vi legger minsten kl 19, og etter noen uker hvor han gjerne ville stå opp fra kl 05 og utover, sover han nå gjerne til 0630. Og det syns vi er et fint tidspunkt, da er det på tide å stå opp for alle sammen for å rekke barnehage og jobb. Og enda travlere blir det når vi er fire stykker som skal avgårde fra høsten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sisters in coma kan vi være..:) Her blir det bare mindre og mindre soving på hele gjengen:( Men men, går vel bra det også:) Kjente bare at jeg ikke trivdes med å være våken fra tre inatt til åtte imorges....!! Da gledes det til fremtidige stunder som feks pensjonisttiden:)

Hang in there!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den melkemengden er ikke til å bli klok på, noen dager er man sprengfull og andre dager har man to vrengte lommer å tilby.

Støtter deg fullt ut i å holde på leggerutinen du har nå. Vi legger minsten kl 19, og etter noen uker hvor han gjerne ville stå opp fra kl 05 og utover, sover han nå gjerne til 0630. Og det syns vi er et fint tidspunkt, da er det på tide å stå opp for alle sammen for å rekke barnehage og jobb. Og enda travlere blir det når vi er fire stykker som skal avgårde fra høsten av.

Merkelig at det går sånn opp og ned, når man fullammer hele tiden. Menmen.. :)

Håper min kar begynner å stå opp i syvtiden etter hvert også! :) Selv klokken halv seks-seks kommer til å føles så utrolig mye bedre! :)

Sisters in coma kan vi være..:) Her blir det bare mindre og mindre soving på hele gjengen:( Men men, går vel bra det også:) Kjente bare at jeg ikke trivdes med å være våken fra tre inatt til åtte imorges....!! Da gledes det til fremtidige stunder som feks pensjonisttiden:)

Hang in there!!

Hehe, ja! :gjeiper: Huff og huff, håper gutten din ikke får kolikk! Satser på at det bare er litt innkjøringsproblemer! :) Tre til åtte ja..Huff, den er kjip!

__

Natten var ikke noe bedre enn andre netter, så er vel egntlig ikke noe poeng i å nevne det så mye. :gjeiper: Tror jeg heller skal nevne natten de dager den faktisk er bra, for hvis ikke ender jeg jo opp med å gjenta meg selv hele tiden. :fnise:

Gutten var så trøtt, at jeg klarte ikke å holde han våken til halv syv! Kvart over seks var han i koma. :gjeiper:

Men det må jeg si..Det er så deilig å ha litt fritid på kveldene. Setter utrolig mye pris på denne alenetiden før jeg legger meg (klokken ni :ler: ). Spesielt deilig i helgene, for da lager vi maten etter at han har lagt seg, også koser vi oss! :)

Gleder meg til fredag. Da skal O sove hos mormor, også skal jeg og samboer på resturant, for så å dra hjem og bare kooos oss! :nigo:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere masse på fredag! Det fortjener du :)

Skal kose meg max! :klemmer:

Hele helgen blir egentlig hærlig! Først er det barnefri med resturant, snacks hjemme og masse :sengekos::fnise: på fredag! Så skal vi på hytten sammen med et veldig godt vennepar. Bestevennen til kjæresten, og kjæresten er gudfar til deres sønn, og de er gudforeldre til vår. :) Gleder meg! Jeg har blitt veldig god venninne med hun også, vi møtes ofte for trilleturer og slikt, og vi drar ukentlig på åpen barnehage sammen!

__

Jeg sa jo i går jeg kun skulle snakke om natten hvis den var bra. Vel, kanskj ikke bra i øynene til dere som får sove til i nitiden hver mogen, men.. :fnise:

La seg halv syv, jeg vekte han klokken ni for å gi han mat før jeg selv la meg, så våknet han halv tolv for mat, og klokken halv tre. Deretter sov han til ti over halv fem! :nigo: Også plundret han i senga si til klokken var godt over fem. Klokken halv seks stod vi opp. SÅ var han klar for å sove ti på halv syv, og sov helt til kvart på åtte! :)

Planen i dag..Den var å jogge (jogget i går også :hoppe: ), men vet ikke om det blir tid, er uansett litt støl etter i går. Skal i alle fall gå en trilletur når O skal sove i vognen, deretter skal jeg sove litt ekstra selv. Så skal jeg til byen etter hvert, for jeg og R skal handle inn mat.

Vi handler en gang i uka på Coop Hypermarked. Blir mye billigere da, enn om man skal dra på butikken hver dag. Ikke minst er det deilig å stresse med å finne middag hver dag. Man får et sunnere kosthold ved å planlegge uka, enn å følge magen når man er sulten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror O kommer til å få helt blondt hår. De områdene hvor babyhåret er slitt bort, har det kommet masse helt lyse hår. Faren var oppå helt blond da han var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Du, jeg synes natten høres kjempeflott ut jeg, selv om jeg er en av de som får sove til 9. :fnise: For deg er det en god natt, og det er det viktigste. :jepp:

Det er herlig med blondt hår. Jeg var mørk som baby, så gikk jeg helt på andre siden og ble lys lys blond, nå er jeg akkurat mellom brunette og blondine.. :fnise: C har akkurat samme hårfarge som meg nå, og det ser ut som gull (så det er fristende å kalle henne gullhår).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg synes natten høres kjempeflott ut jeg, selv om jeg er en av de som får sove til 9. :fnise: For deg er det en god natt, og det er det viktigste. :jepp:

Det er herlig med blondt hår. Jeg var mørk som baby, så gikk jeg helt på andre siden og ble lys lys blond, nå er jeg akkurat mellom brunette og blondine.. :fnise: C har akkurat samme hårfarge som meg nå, og det ser ut som gull (så det er fristende å kalle henne gullhår).

Ja kan ikke si jeg er direkte missfornøyd. :)

Blonde babyer er søtt :rodmer: Alle babyer er jo kjempesøte, da. Tror jeg har sett en baby i mitt liv som jeg ikke syntes var så veldig søt..Om det er lov å si.. :sjenert: Men det jeg har sett av jenta di, er veldig positivt. Hun er jo kjempesøt! :) Ikke like søt som O, da! :fnise: Sånn heeelt objektivt sett :fnise:

Da har jeg fått vaskel lammeskinnet som ligger i senga til O. Har ikke gjort det hittil, har heller bare hatt gulpekluter og slikt for å beskytte det, for jeg har vært redd for å ødelegge det. Men nå tisset han seg ut her om dagen, så da måtte lammeskinnet ut, og i vaskemaskin. Gikk bare bra! Så nå har jeg nettopp børstet skinnet med karden jeg brukte på den forrige hunden. :gjeiper:

Synes det er greit å ha lammeskinn i senga. Når han skal over i sprinkelsenga på barnerommet, så trenger jeg det ikke, for madrassen der er av ren ull! :jepp:

Da lurer jeg på om jeg skal ta lammeskinnet i vogna, hvis han enda bruker bagen da..Hmmm..Det tror jeg ikke han gjør..Jaja, blir vel omgjort til turutstyr da. :gjeiper:

Æsj, det er tomt for batteri i babycallen, og gutten ligger ute. Så nå må jeg gå ut og sjekke hver femte minutt, for jeg tør ikke sjanse på at han ligger og skriker lenge av gangen. For å komme meg til han, må jeg gå ned, ut og rundt huset. Så er litt tungvindt. Blir ikke noe soving på meg, med andre ord. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har alltid synes at mørke unger er søtere enn lyse. :sjenert: Ungen til ei venninne av meg er nydelig, han er halvt colombianer og halvt norsk. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid synes at mørke unger er søtere enn lyse. :sjenert: Ungen til ei venninne av meg er nydelig, han er halvt colombianer og halvt norsk. :rodmer:

Det er pent ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns alle babyer er søte uavhengig av hårfarge, men holder likevel en knapp på de mørke. Men vi får mørke babyer selv, hadde nok fått sjokk om det dukket opp blonde hårstrå på våre barn ;)

Høres ut som dere hadde ei grei natt, her hadde vi våking fra 01-05. Pyton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns alle babyer er søte uavhengig av hårfarge, men holder likevel en knapp på de mørke. Men vi får mørke babyer selv, hadde nok fått sjokk om det dukket opp blonde hårstrå på våre barn ;)

Høres ut som dere hadde ei grei natt, her hadde vi våking fra 01-05. Pyton.

Ja, det synes jeg også. :) Små søte, blonde jenter med krøllete hår er jo bare skjønt, da. :) Gutter også, for den saks skyld. :)

Uff, ja det hørtes pyton ut. :( Hvorfor vill han ikke sove? Vondt i magen eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...