Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Det må være økedøgn eller utviklingssprang på gang.

Siden han la seg klokken syv, har han våknet for mat kvart på ni, kvart på tolv, halv to og nå klokken tre. Bruker 20 min hver gang sånn som alltid..

:klemmer:

Håper det går seg til snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ka som e gæli me trønderbart no da?? lur: Dåkk må husspå at d bli itj nå fart utn bart, å heller itj nå fæst utn skinnvæst, å ijallfall itjnå rock utn tennissokk :fnise

Haha, ja ikke sant! :fnise:

Skjønner at du vil han skal fri til deg. Du får hinte "litt" da vet du :jepp

Er enig med deg at det er koselig å være gift når man har felles barn. Jeg for min del, gleder meg til S er tre år, og skal gå nedover alteret som blomsterpike :rodmer:

Hun blir sikkert kjeeempefin som blomsterpike!! :

Jeg er veldig rett fram av meg da, så jeg har for lengst sagt at jeg ønsker å bli fridd til. :) Har aldri orket sånn hinting..Da vi datet, så sa jeg at jeg var forelsket i han med en gang jeg følte det, og også før han hadde sagt det til meg. :

Lyst til å gifte meg jeg også.. :sjenert: Men tviler på at det skjer, iallefall ikke "the romantic way" :gjeiper: Samboern er lite romantisk av seg...da blir det i såfall av praktiske årsaker tror jeg. Type "vi får vel kanskje gifte oss, så papirene er i orden" i en bi-setning.... :snurt: :fnise

Han trenger ikke å gifte seg for bekreftelse og tilhørighet i allefall, han mener samboerforhold er like sterke som ekteskap :yvonne: Sant det da forsåvidt, men det er noe fint med den symbolikken og hele opplegget med å gifte seg :rodmer:

...men Teriyaki: er det ikke skuddår i år da? :lur: du får ta en truddelutt :romeo: for kjæresten og gå ned på kne ;)

Min kjæreste er heller ikke så romantisk av seg, så :gjeiper:

Huff, skjer ikke at jeg frir :gjeiper: Er alt for tradisjonell sånn sett. :jepp:

:klemmer:

Håper det går seg til snart.

Ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi seee..

Natten har vært dritt, morgenen har vært dritt. Sånn kort oppsummert :jepp: Skal prøve å legge han ut i vogna i halv ni-tiden, slik at han forhåpentligvis kan sove fram til jeg og venninna mi skal gå til åpen barnehage klokken ti. :)

Nå ligger han i dagsengen sin og prater veeeldig ivirig og entusiastisk med uroen sin, samtidig som han spreller så mye at hele senga rister :fnise:

Og jeg spiser havregrøt! Med kanel og sukker, vel og merke.. :sjenert: Følte jeg fortjente det pga. dårlig natt og morgen. :fnise: Han sov nemlig bre så vidt en halvtime da han skulle ha først luren sin. Han pleier å sove mellom en time og halvannen, så ble ikke så mye mer søvn på oss. Har dermed vært oppe nesten hele tiden siden halv fem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt!!

Det har vært et mareritt å få O til å svoe i dag!! Han har sovet maksimant to timer siden klokken fem i natt, og det er ikke sammenhengende. I det minste så har han ikke vært så veldig sutrete. Har for det meste vært i greit humør. Menn å tror jeg at han har tatt kvelden. :) Har i alle fall ligget nede uten en lyd en god stund nå.

Nå skal jeg slappe av fram til leggetid. :) Forventer ikke noe koselig kjærestetid egentlig, for jeg føler jeg får null forståelse for dagen min. Kjæresten min virket irritert over at jeg ville dra nesten rett etter vi hadde spist hos foreldrene hans. Men i og med at O var så utslitt at han var helt borte i blikket, og ble såre forenærmet og hylskrikende bare man la han ned for å kle på han, så bør det være veeeldig forståelig..

Menmen nå skal jeg spise kake! :)

Ja også har jeg bakt over hundre boller i dag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg som en alenemamma!!! :( Ingen avlasting nei, for han som sover hele natten, og som ikke må opp i fire-fem tiden hver dag, han skal til Mo og jobbe, stakkars. Så da kunne han vist ikke stå opp halv syv, når gutten ville opp etter bare tre kvarters lur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

:klemmer: Har lyst til det jeg også, et lite smekk. :jepp:

Den følelsen av å være alenemor får nå forloveden når jeg faktisk ikke kan avlaste han (etter operasjon). Får vondt når jeg tenker på det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

:klemmer:

:troest:

Har lyst å gi han typen din en liten smekk, altså!

Takk..Jeg også, av og til :fnise:

Han har en del "isshues" (med fare for total feil skrivemåte) som må jobbes med...

:klemmer: Har lyst til det jeg også, et lite smekk. :jepp:

Den følelsen av å være alenemor får nå forloveden når jeg faktisk ikke kan avlaste han (etter operasjon). Får vondt når jeg tenker på det. :sjenert:

Du skal bare fokusere på å bli frisk, du! :klemmer: C vil nok bare at mammaen hennes skal være fri for smerter og muligheter for anfall, så hun hadde nok forstått om hun var eldre. :) Og forloveden klarer seg nok kjempebra!

__

Ja...Kjæresten min sliter rett og slett litt med tilknytningen til lillegutt. Han sier han er glad i han, men det er ikke sånn ordentlig pappafølelse enda. Det kan ikke han noe for, så..Men det kommer nok etter hvert.

Også krever jobben han veldig mye for tiden. FIRE stk er sykemeldt, så de er bare to stk. i en jobb som er veldig hektisk for tiden. Så han er så utrolig sliten når han kommer hjem fra jobb. Det gjør jo ikke saken bedre.

Ikke for å unnskylde han, men for å forklare litt. Men jeg synes virkelig at han skal stille mer opp. En ting er jo at det er for å avlase meg litt. En annen ting er at jeg vil jo så gjerne at O skal få et nært forhold til pappaen sin. Jeg vet det blir mange gutteturer når han blir eldre, for kjæresten er glad i fjell, fiske og vann og slikt, men..Det er jo en stund til.

Vi har snakket litt i dag da. På sms riktignok, for han er som sagt borte på jobb i helgen. Så vi er venner igjen nå, og han har sagt han skal prøve å bli flinkere, så vi får se da.

Men at jeg har tenkt en del på at ting hadde vært lettere på mange måter, dersom jeg og O fant oss en egen leilighet nærmere skolen, hvor vi (jeg) kom meg bort fra kragling, frustrasjoner, irritasjoner og skuffelser. Men jeg ønsker ikke dette. Det er siste utvei. Jeg er faktisk ved godt mot, tror han blir mer engasjert når O blir større. Jeg ser jo på hvordan kjæresten er med onkelungene sine som er eldre, så. :)

__

I dag har vi eeendelig hatt en dag hvor dagsoving har vært opptimal. Det har vært så mye tull etter vaksinen, men i dag sov han fra ni til litt over tolv, og fra tre til fire før han tok kveld klokken syv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Skjønner godt at tanken på egen leilighet er der. Du vil jo ikke at O skal vokse opp i et hjem der det er krangling. Men som du sier; Det er siste utvei. Håper han får litt mer farsfølelse snart.

Godt at soningen har vært bedre i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det ja :) jeg vet han overhode ikke ønsker brudd, så.. :) heldigvis krangler vi sjeldent når o er våken sammen med oss. I går lå han ute i vogna.

Mye klaging for tiden...men jeg er så dritt lei av å stå opp mellom fire og fem.. :( de siste to dagene så har vi hatt tilbakefall til klokken fire, i stedet for nærmere fem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Får håpe det ja :) jeg vet han overhode ikke ønsker brudd, så.. :) heldigvis krangler vi sjeldent når o er våken sammen med oss. I går lå han ute i vogna.

Mye klaging for tiden...men jeg er så dritt lei av å stå opp mellom fire og fem.. :( de siste to dagene så har vi hatt tilbakefall til klokken fire, i stedet for nærmere fem..

Jeg kan forstå det at du er drittlei, og du har all rett til å klage. :klemmer: Om ting ikke er lett, så klag i vei! Vi er her for å lytte også. :fnise:

Mange mannfolk glemmer at det er en fulltidsjobb det å ta vare på et barn, det er ikke bare luksus. Forloveden var hjemme alene med C én dag da jeg var og tok testene i hvor god jeg er i nederlandsk. Han sa da at "Det er faktisk en fulltidsjobb dette"... Det at han faktisk innrømmet det, var godt å høre. :lur:

---

Ja, jeg må jo komme meg på bena etter operasjonen, men det gjør det ikke mindre vondt for meg å se forloveden nervøs, for han er det av to grunner. Ene er at han ikke vil at jeg skal ha vondt, mens den andre er at han gruer seg til å ta eneansvaret for C (selv om jeg sikkert kommer til å hjelpe litt til. :jepp:) et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ting ordner seg, så du slipper å ty til site utvei :klemmer: men må man, så må man - det er et mye bedre alternativ enn å gå i krangling og frustrasjon 24/7.

Jeg kan se for meg at det ikke er så uvanlig at mange fedre må ha litt tid før farsfølelsen kommer.. Spesielt førstegangsfedre kanskje? Tror det er sånn hos veldig mange! De er jo ikke mindre glad i ungen sin, men føler ikke helt på disse pappa-følelsene enda..

Og det å ikke få så mye hjelp som man ønsker, kjenner jeg til :sjenert: Jeg må si jeg gleder meg SÅ VANVITTIG til kjæresten skal ha pappaperm og ha ansvaret mens jeg er på jobb - så han får sett hvilken fulltidsjobb dette faktisk er. Han vil veldig gjerne ha pappapermen når gutten er rundt halvåret, og alle 12 uker i en smell (pluss sommerferie, så han blir faktisk hjemme i 4 mnd). Og det skal han få, for jeg synes det er kjempefint at han viser sånn interesse :jepp: MEN..da tror jeg pipa får en annen lyd ;) (den tiden gutten kanskje begynner å krabbe, få tenner og bli skikkelig energisk atpåtil! :fnise: ) for han har jo hittil tatt nesten bare kosejobbene. Og han legger ikke merke til f.eks hvor lenge han sover dupper, for han har liksom ikke "ansvaret" for det nå til daglig. Derfor tror han at han sover mye mer enn han faktisk gjør, og tror man rekker over all verden når man er hjemme dagen lang. Så kanskje han innser hvor viktig det er med litt avlastning når han ser at "soving og kosing" bare er halve sannheten...... :sjenert:

Håper virkelig det ordner seg for dere snart, det er ikke rart du blir "tynnslitt" av å stå opp kl 4 hver morgen :sukk::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan forstå det at du er drittlei, og du har all rett til å klage. :klemmer: Om ting ikke er lett, så klag i vei! Vi er her for å lytte også. :fnise:

Mange mannfolk glemmer at det er en fulltidsjobb det å ta vare på et barn, det er ikke bare luksus. Forloveden var hjemme alene med C én dag da jeg var og tok testene i hvor god jeg er i nederlandsk. Han sa da at "Det er faktisk en fulltidsjobb dette"... Det at han faktisk innrømmet det, var godt å høre. :lur:

---

Ja, jeg må jo komme meg på bena etter operasjonen, men det gjør det ikke mindre vondt for meg å se forloveden nervøs, for han er det av to grunner. Ene er at han ikke vil at jeg skal ha vondt, mens den andre er at han gruer seg til å ta eneansvaret for C (selv om jeg sikkert kommer til å hjelpe litt til. :jepp:) et par dager.

Det må ha vært deilig å få anerkjennelse!! Har inntrykk av at de fleste mannfolk tror det er som å ha ferie, når man går hjemme i permisjon ;)

Skjønner han gruer seg siden han ikke er vant, men det blir nok en flott erfarig!

Håper ting ordner seg, så du slipper å ty til site utvei :klemmer: men må man, så må man - det er et mye bedre alternativ enn å gå i krangling og frustrasjon 24/7.

Jeg kan se for meg at det ikke er så uvanlig at mange fedre må ha litt tid før farsfølelsen kommer.. Spesielt førstegangsfedre kanskje? Tror det er sånn hos veldig mange! De er jo ikke mindre glad i ungen sin, men føler ikke helt på disse pappa-følelsene enda..

Og det å ikke få så mye hjelp som man ønsker, kjenner jeg til :sjenert: Jeg må si jeg gleder meg SÅ VANVITTIG til kjæresten skal ha pappaperm og ha ansvaret mens jeg er på jobb - så han får sett hvilken fulltidsjobb dette faktisk er. Han vil veldig gjerne ha pappapermen når gutten er rundt halvåret, og alle 12 uker i en smell (pluss sommerferie, så han blir faktisk hjemme i 4 mnd). Og det skal han få, for jeg synes det er kjempefint at han viser sånn interesse :jepp: MEN..da tror jeg pipa får en annen lyd ;) (den tiden gutten kanskje begynner å krabbe, få tenner og bli skikkelig energisk atpåtil! :fnise: ) for han har jo hittil tatt nesten bare kosejobbene. Og han legger ikke merke til f.eks hvor lenge han sover dupper, for han har liksom ikke "ansvaret" for det nå til daglig. Derfor tror han at han sover mye mer enn han faktisk gjør, og tror man rekker over all verden når man er hjemme dagen lang. Så kanskje han innser hvor viktig det er med litt avlastning når han ser at "soving og kosing" bare er halve sannheten...... :sjenert:

Håper virkelig det ordner seg for dere snart, det er ikke rart du blir "tynnslitt" av å stå opp kl 4 hver morgen :sukk::klemmer:

Ja ikke sant..De tror vi har det sååå enkelt og BARE koselig på dagtid :fnise: Min gleder seg også til permisjon, da. Men tror det blir en aha-opplevelse. :)

__

Æsj..Lurer på om jeg er litt fødselsdeprimert? Ser liksom ikke lyst på noe..Puster lettet ut når gutten er i seng, og gruer meg til en ny dag hvor det eneste fokuset mitt er å planlegge søvnen hans, passe på at det blir nok, få sovet selv, ryddet i hus osv. osv. Selv om jeg så klart koser meg med han når han er uthvilt og i godt humør..

Kanskje det bare er søvnmangelen som gjør det? Jeg har jo vondt i hode så trøtt er jeg. Kjæresten er jo bortreist, så..Hmmm..Håper det..Jeg føler liksom at jeg har vært nok deprimert i løpet av livet. :sukk: Ikke minst, så ønsker jeg å være oppegående og lykkelig for O sin skyld. Faren med å være deprimert, er jo at man blir innadvendt, og da ender man fort opp med å bli innadvendt mot babyen også. Er ikke det hittil i alle fall da. Prater og tuller med gutten. :)

Nei..I dag legger jeg meg enda tidligere enn til vanlig. Halv ni. I tillegg la jeg ikke O før halv åtte i dag, fordi han hadde hatt en powernap. Så kanskje han kan sove litt lenger i natt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som gjorde at natten var bedre enn til vanlig, var at vi er tilbake til femtiden i stedet for firetiden som de to siste dagene, og at han sov seks timer i strekk før første måltid! Så jeg har fått 5 timer sammenhengende søvn i natt, pluss nesten to timer, og så en time til. Også sov han vel i ca. 1 time og 15 min da han hadde første luren, så fikk sovet litt da også. :)

I dag skal jeg kanskje på bassenget med O.. :) Sånn utover det, så håper jeg på å få tatt meg en joggetur, siden jeg føler meg rimelig uthvlt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er en depresjon, eller om det er et naturlig utfall av for lite søvn. Men jeg kjenner meg igjen. Jeg puster også lettet ut når S sovner. Det er deilig, men likevel så savner jeg henne når det har gått noen timer :sjenert::fnise: Dagen går jo ut på å stimulere (slite ut), bysse i søvn, mate og passe på tidene for når det forskjellige skjer, og hvor lenge det varer. Og passe på når jeg må skifte bleie. Det hele blir på en måte en rutine, som skjer om og om igjen, og som aldri slutter.

Jenta mi har MASSE energi, og vil helst bare stå, sitte eller hoppe. Men innimellom godtar hun å ligge på brystet mitt å kose, men det er som regel bare når hun er trøtt. Hun er liksom så nysgjerrig og vil utforske alt rundt seg hele tiden.

Men søvn er jo ALFA - OMEGA! Jeg merker jo selv hvor mye bedre humør jeg er i når jeg har fått sovet litt på natten, i motsetning til når jeg ikke har fått gjort det. Så søvn spiller nok inn en vesentlig rolle.

Kos dere i bassenget hvis det blir noe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja de blir jo mer og mer krevende på dagen disse små. :) O har heldigvig ikke begynt å hoppe enda, men kommer vel det også.. :P han er bare så tung, med sine 7,3 kg..

Føler meg mye bedre i dag da. I tillegg til bra natt, så har han sovet nesten tre timer ute.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei å nei..tror jeg begynner å bli syk. Hangler veldig..slapp, sliten, fryser og slikt. Var kvalm før i dag...håper det blir bedre i løpet av natten. Det er noe dritt å være syk når man har baby.

Selv bare det å stelle han, og å sitte her i sengen og amme han før leggetid er utrolig slitsomt...så nei, blir ikke joggetur i kveld. :P

Skal heller ta meg et bad..men må prise noe først..har ikke spist siden klokket ett..tre små lyse rundstykker med syltetøy..så ikke veldig sunt akkurat. :P

Får håpe det blir en bra natt, siden jeg ikke er i form. RYggen verker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har feber nå, og litt vondt i gode. Så er nok syk ja. Jaja, overlever vel :P

Skal ta meg et bad, også er det rett i seng! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...