Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:rodmer:

Bæretøy er fantastisk! Ute som inne :)

Ja det vil jeg tro! :jepp: Håper jeg blir fornøyd med Becoen. Hva slags type har du?

__

O fire mnd i dag! :strix: Lille sjarmgutten min. Nå ligger han på leketeppet sitt og spreller og koser seg, mens jeg sitter her litt småtrøtt (halv seks var det morgen, det er overkommelig, men litt for tidlig egentlig) og lurer på om jeg ska lage meg frokost. :)

Men tenk så fort tiden har gått, da! Det er jo helt utrolig. For fire mnd siden lå jeg på sykehuset, og prøvde å sove, men fikk ikke til. Tror klokken var ca. halv seks da jeg var blitt trillet inn på rommet, og der lå jeg og sendte litt meldinger før jeg prøvde å sove. O bare lå der heeelt stille og kikket, fram til øynene gled rolig igjen. :rodmer:

Meen så ble han jo hentet ned til intensiven to timer seinere, så vi fikk liksom ikke så mye av den aller første barselkosen. De to første dagene lå jeg og sambo veldig mye oppe på rommet, også gikk vi ned når han skulle ha mat. Jeg hadde ikke energi til å sitte oppreist der så lenge, så måtte opp til rommet etter en stund.

*mimre*

Men jeg ønsker ikke nyfødtperioden tilbake. Mange sier jo at det er en magisk tid osv. Men jeg føler ikke den tiden som magisk, mest som et slit, egentlig. Ikke husker jeg så mye fra den tiden heller :klo:

Men i det siste så har jeg trivdes bare mer og mer! O ler og er en skikkelig gladgutt. I går sjarmerte han de som satt ved siden av oss under dåpssamtalen :fnise: Han smilte med det store smilet sitt, og makket sånn som alltid, hehe. Han er blitt veldig glad i å få lov til å stå, og blir sååå stolt når han "reiser" seg opp. :)

Men nå snakker jeg meg vekk. Tror jeg må fikse frokost! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teriyaki! Jeg var i full prat med en kompis forleden om Teriyaki-saus, da tenkte jeg på deg :fnise: Godt at du har det bra :) Lille prinsen deres er så nydelig (jada, jeg sniktitter på facebook) ;) Høhø! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teriyaki! Jeg var i full prat med en kompis forleden om Teriyaki-saus, da tenkte jeg på deg :fnise: Godt at du har det bra :) Lille prinsen deres er så nydelig (jada, jeg sniktitter på facebook) ;) Høhø! :)

HenLu!! Så koselig å se deg! :klemmer: Hvordan går det? Travle dager?

Takk, synes også han er nydelig :rodmer: Men veldig sutrete i dag :fnise:

Deres lille klump er også kjempefin! Så bilde av han her om dagen på facebook! Så sniker nok litt jeg også! :jepp:

Hehehe, ja du kan tro det var derfor jeg lagde det brukernavnet for noen år siden. Var hekta på teriyaki-kylling :fnise:

__

Oh lord som lillegutt klager! :gjeiper: Er ikke sånn at han sutrer og holder på å gråte. Han bare ligger der og ææææuuu niiiieiii ææææææææ uuuuuu eiiiiii med en sånn klagete tone :fnise: Må vel gå og underholde han.. :gjeiper:

I dag skal vi pynte lokalet, så blir nok alt klart til i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med dåp i morgon! :klemmer:

Tusen takk det samme :klemmer:

Alt er klart til den store dagen nå. Holder på å legge gutten, så blir det total avslapping til vi skal legge oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til dåpsbarnet :)

Er forøverig enig i at nyfødtperioden var den tøffeste, men jeg savnet den også. Litt delte følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dåpsdagen! Håper dagen blir strålende fin. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vil jeg tro! :jepp: Håper jeg blir fornøyd med Becoen. Hva slags type har du?

Jeg har Ergo og er superfornøyd! :jepp:

Gratulerer med dåpsdagen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen! :klem: Håper dere får en fin dag! :hoppe:

Tusen takk! :klemmer:

Gratulerer til dåpsbarnet :)

Er forøverig enig i at nyfødtperioden var den tøffeste, men jeg savnet den også. Litt delte følelser.

Tuusen takk!

Det rare er, at jeg husker nesten ikke den første nyfødtperioden. Jeg prøver virkelig å huske, men jeg gjør det ikke! Eneste jeg husker er skriking på kveldene, og morgenstellet på morgenene. Ellers husker jeg virlkelig ingenting!

Gratulerer så mye med dåpsdagen! Håper dagen blir strålende fin. :klemmer

Tusen takk! :klemmer:

Jeg har Ergo og er superfornøyd! :jepp:

Gratulerer med dåpsdagen :hjerte:

Så flott da! Det var forøvrig Ergo og Beco det stod i mellom, men endte da altså opp med Beco. :)

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var altså dagen oversått. :)

Lillegutt våknet ti over seks, og kvart på syv stod vi opp. Etter det tidspunktet gikk det altså i ett fram til vi var hjemme og gutten var lagt litt over syv.

Men dagen har vært kjempefin. Han har ikke skreket i det hele tatt, var rolig i kirken, smilte til presten og til menigheten, var tålmodig da vi spiste mat og kake (sånn ca da, moren min tok han etter hvert fordi han ville ha oppmerksomhet) og han holdt ut med bare litt sutring, da vi hadde en ordentlig fotoshoot hvor han ble byttet på mellom alle som skulle ha bilde av seg og dåpsbarnet.

Maten var mildt sagt fantastisk. Hjemmelagd koldtbord er bare såå mye bedre enn bestilt! Også kakene da! De var jammen meg noe å skryte av de også! Nå har vi utroolig mye mat og kaker i kjøleskapet :fnise:

Også har vi jo fått masse fint til gutten også! Mange flotte bøker jeg gleder meg til å lese til han når han blir eldre. :)

Nå skal jeg snart ta kvelden. Er sliten etter en lang dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått :) Så bra at O oppførte seg fint, og at alt gikk som det skulle.

Det tar på med en dåpsdag, og det er litt godt å være ferdig. Det syntes ihvertfall jeg det var :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med vel overstått :) Så bra at O oppførte seg fint, og at alt gikk som det skulle.

Det tar på med en dåpsdag, og det er litt godt å være ferdig. Det syntes ihvertfall jeg det var :jepp:

Takktakk :) Ja O oppførte seg som en sann prins!!! :rodmer: Nå liker ikke jeg å kalle han for prins da, i og med at han ikke er en prins..Men nå ble det bare sånn. :gjeiper: Da presten viste han fram til menigheten, så hadde han stooore øyne, og smilte stort. :)

En trist, men samtidig utrolig fott og rørende del av dagen, var da bestefaren min (morfar) ville holde tale. Han har alltid holdt flotte taler, har alltid vært en stolt og standhaftig mann. Var pilot i militæret, blant annet under den kalde krigen.

Han har det siste halvannet året hatt en del hjerneslag i tillegg til drypp, så han har blitt kraftig redusert, både fysisk og kognitivt. En ting mange hjerneslagspasienter sliter med, er mangel på kontroll over følelsene.

Så mens han snakket, så var det flere ganger stemmen knakk helt og han var på gråten/gråt. Det var vondt å se. Kjenner han ikke igjen, savner sånn den han var.

Men han ER jo seg selv da, han har bare fått en del fysiske og kognitive svikt. :sukk:

Men det var utrolig rørende, og selv om noen i selskapet kanskje lurte på hva i alle fager som feilte han, så satt jeg stor pris på det! SELV om det egentlig ikke er vantlig "etikette" å holde taler i dåp. :)

O fikk forresten en sånn fly-pins fra bestefaren min, som man f.eks kan ha på slips. Gleder meg til å kunne fortelle han om oldefaren sin når han er gammel nok, at oldefar var i militærte og fløy både Herkules, Orion, hadde private småfly og var en skikkelig kul oldefar! Da håper jeg han blir stolt, og ønsker å bruke denne pinsen. Den er skikkelig fin. :)

Men hoff..Her sitter jeg og spiser både koldtbord-mat og kake :fnise: Som jeg sa på facebook, så er det jammen godt jeg skal gå tur i dag, og i morgen tenkte jeg å prøve å få til en joggetur.

Vi hadde mange flotte kaker: Fruktbløtkake, marsipankake, sjokoladekake med marsmellows- og sjokoladelokk, oreo-ostekake, appelsinostekake, en slags annen kake med blåbær og verdens beste. :) Men har "bare" tre av kakene med oss hjem da, men det er likevell myyyye kake!! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med all kakene!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde koldtbord i en uke etterpå :fnise: Spis og kos deg! Godt at maten ble så vellykket.

Så koselig at han holdt tale :) Tanten min holdt en tale i dåpen til S også, og det satt jeg utrolig stor pris på. Selv om han er syk, så var det nok noe du satt veldig stor pris på at han gjorde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde koldtbord i en uke etterpå :fnise: Spis og kos deg! Godt at maten ble så vellykket.

Så koselig at han holdt tale :) Tanten min holdt en tale i dåpen til S også, og det satt jeg utrolig stor pris på. Selv om han er syk, så var det nok noe du satt veldig stor pris på at han gjorde :)

Jeg gjorde det ja. Men så jo at bestemoren min ble litt forlegen. Det er synd, hun burde heller være stolt av han. Men hun er litt prippen, kan man si. Uten at jeg har noe i mot henne, hun er verdens beste mormor! Men jeg så hun syntes det var litt vanskelig at han slet sånn.

Jeg prøver å kose meg med maten, men jeg er så redd for å gå opp igjen. Prøver å spise sunt for å gå ned mest mulig i vekt. Er så utrolig missfornøyd med kroppen min sånn som den er nå. Ønsker å gå ned i vekt, samt få tilbake litt av muskelmassen min. Skjønner jo jeg ikke kommer til å klare å få tilbake alle musklene mine, for da må jeg trene mye mer enn hva jeg har tid til, men..Ønsker å bli fornøyd igjen! Jeg har jo vært "heldig" sånn sett, at det er bare å gå ned noen kilo samt stramme litt opp, så er kroppen min nesten som før. Det har sikkert med alderen å gjøre, blant annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ni måneder opp og ni måneder ned, vet du :)

Men det er kjedelig å være misfornøyd med kroppen sin. Jeg er ganske fornøyd med kroppen min med klær nå. Men det er jo ting som har forandret seg. Magen min er ikke helt den samme, og jeg fikk jo masse strekkmerker som jeg fint kunne klart meg uten.

Likevel har jeg hatt litt dårlig samvittighet for å ha klaget så mye på kroppen min, fordi jeg fikk S ut av det :rodmer: Og det er verdt alt, men likvel..

Leste forresten innlegget du skrev for noen dager siden, men fikk ikke svart. Uansett. Er enig med deg om at nyfødtperioden ikke var den beste. Ja, jeg savner den, for hun var så liten og alt det der, men jeg syntes også det var den mest slitsomme perioden. Så selv om jeg skulle ønske jeg fikk opplevd den på nytt, så vil jeg egentlig ikke det :fnise: Det ble litt surrete, men.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg måtte gråte litt når jeg leste om bestefaren din, jeg. Både trist og rørende og fint, ja! Høres ut som en flott mann! (Også minner han om bestefaren min, som var enormt sosial og alltid midtpunktet i sammenkomster, elsket å prate og fortelle historier. Han ble nesten helt døv på slutten, og det var så vondt å se på at han virkelig ville og virkelig forsøkte å være med i samtaler på slutten, men ikke fikk det til.). :trist:

Så bra at dere hadde en fin dag, godt å høre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høyres ut som ein flott morfar du har! :jepp: Den pinsen høyrtes veldig fin ut, håper O vil bruke den masse :)

Høyres også ut som om dagen dykkar var fin, og eg ser du slit med det same som meg - all maten som vart igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med vel overstått dåp! :klemmer:

Høres ut som du har en veldig søt morfar :rodmer: Jeg har dessverre ikke igjen noen besteforeldre.. :sukk: Men hadde min morfar levd, og holdt tale - hadde jeg nok vært den første som hadde sittet og stoooor-tuta :trist: Har ikke blitt noe mindre rørt på mine "eldre" dager merker jeg..så jeg håper nesten ingen finner på å holde tale i knøttet sin dåp :sjenert: :gjeiper:

Hærlig at han var så blid og fornøyd da :rodmer: Må si jeg er spent på hvordan det blir i kirka. Lillemann er nesten alltid blid, men de få gangene det "rakner" for han, så er det ikke med måte... som f.eks om det er en dag han ikke har lyst til å ha på lue. Så det spørs om den dåpslua får bli litt på sparket - etter dagshumøret :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...