Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Han har ligget i sånn krybbe/vugge/seng (vet ikke hva det heter :gjeiper: ) som henger i taket, har han ikke? Eller kommer jeg på feil nå..? :sjenert: Vet ikke hvordan bunnen er i den, men er den flat under, er det kanskje en mulighet å sette den oppi sprinkelsenga? Da blir jo overgangen til nytt rom og ny seng litt mindre brå :)

Ellers, hvis det hadde vært meg, hadde jeg nok prøvd å se hvordan han godtar det først, og hvis han hadde virket urolig hadde jeg lagt meg på sovesofaen og trekkt sprinkelsenga helt inntil meg (om det er mulig), slik at jeg kunne ligget med hånda inn til han :) Og sånn ellers så synes jeg det hørtes veldig lurt ut å tilbringe litt tid der på forhånd :jepp:

Byssanlull hengevugge heter den. Men det finnes andre typer også. :) Den er helt myk, som en hengekøye, så det vil nok ikke funke å legge oppi senga. :)

Det var jo et alternativ, så klart. :)

Blir i alle fall spennende å se hvordan det går. Han sover så lett inne hos oss, i tillegg blir jeg "stresset" når han gnur om natten, for jeg er redd han ikke vil sovne igjen, i stedet for å bare slappe av og sove. For ofte går det seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Byssanlull hengevugge heter den. Men det finnes andre typer også. :) Den er helt myk, som en hengekøye, så det vil nok ikke funke å legge oppi senga. :)

Det var jo et alternativ, så klart. :)

Blir i alle fall spennende å se hvordan det går. Han sover så lett inne hos oss, i tillegg blir jeg "stresset" når han gnur om natten, for jeg er redd han ikke vil sovne igjen, i stedet for å bare slappe av og sove. For ofte går det seg til.

Aah..nei da funker det vel heller dårlig ja ;) Passe på å ikke ha helt nyvaskede sengeklær da, kanskje? Sånn at han kjenner trygge lukter rundt seg?

Ja, slikt er spennende... men du skal se det gjerne går knirkefritt også :) Jeg er helt enig i å legge barnet på eget rom når det føles riktig :Nikke: bestemte meg før ungen kom til at jeg ikke skulle henge meg opp i disse såkalte "reglene" om hvor lenge man bør ligge på samme rom. Enn så lenge trives vi alle veldig godt med å ligge på samme rom, men om det blir stress for noen av oss med søvnen - så prøver vi nok eget rom, uavhengig av hvor gammel pjokken er, her også :) (å ligge på naborommet med dørene åpen og i tillegg en babycall med video på nattbordet, anser jeg ikke som mindre trygt enn å ligge på samme rom. Det som evt skjer da, ville skjedd uansett mener jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah..nei da funker det vel heller dårlig ja ;) Passe på å ikke ha helt nyvaskede sengeklær da, kanskje? Sånn at han kjenner trygge lukter rundt seg?

Ja, slikt er spennende... men du skal se det gjerne går knirkefritt også :) Jeg er helt enig i å legge barnet på eget rom når det føles riktig :Nikke: bestemte meg før ungen kom til at jeg ikke skulle henge meg opp i disse såkalte "reglene" om hvor lenge man bør ligge på samme rom. Enn så lenge trives vi alle veldig godt med å ligge på samme rom, men om det blir stress for noen av oss med søvnen - så prøver vi nok eget rom, uavhengig av hvor gammel pjokken er, her også :) (å ligge på naborommet med dørene åpen og i tillegg en babycall med video på nattbordet, anser jeg ikke som mindre trygt enn å ligge på samme rom. Det som evt skjer da, ville skjedd uansett mener jeg).

Hmm ja jeg kan jo ta dynen han skal ha da (er en annen dyne) og ligge oppå den fram til onsdag? Da blir det jo mer lukt av meg. :)

Ja, altså man må jo ikke gjøre det for enhver pris. Nå er jeg lei av å ikke tørre å bevege en lillefinger mens jeg venter på at han skal sovne om natten, fordi jeg er redd for å vekke han opp igjen, og jeg er lei av å ligge med hånda klar på sambo fordi jeg hører han puster sånn at det er like før han snorker (må dytte i han da), til tross for at det egentlig ikke er så høyt. I tillegg tror jeg at jeg kommer til å sove bedre selv når han ikke ligger rett ved siden av, for jeg våkner jo av den minste lyd.

Vi har også babycall, og soverom rett ved siden av.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg lei av å ikke tørre å bevege en lillefinger mens jeg venter på at han skal sovne om natten, fordi jeg er redd for å vekke han opp igjen, og jeg er lei av å ligge med hånda klar på sambo fordi jeg hører han puster sånn at det er like før han snorker (må dytte i han da), til tross for at det egentlig ikke er så høyt. I tillegg tror jeg at jeg kommer til å sove bedre selv når han ikke ligger rett ved siden av, for jeg våkner jo av den minste lyd.

Skjønner deg så godt! Jeg våknet også av den minste lille lyd S lagde når hun lå ved siden av meg. Selv om det bare var smålyder hun lagde i søvne. Så unødvendig.

I tillegg så våkner jo hun mye lettere av smålydene våres.

Nå kan jeg snu meg i dynen uten å være livredd for å vekke henne, og det er så deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde vi det også siste tiden før vi flyttet henne på eget rom. Hun våknet faktisk av at jeg snudde meg i sengen, og jeg snur meg myyye. :fnise:

Den første uken var fæl synes jeg. Jeg var jo vandt til å bare kunne gløtte bort og se om hun pustet (ocd much? :sjenert: ). Den uken var jeg inne sikkert en gang i timen for å forsikre meg. :ler:

Men etter at jeg var blitt vant til det sov jeg så utrolig mye bedre! A også forresten. Hun sov bedre fra dag 1, i 4 timer sammenhengende i stedet for 1,5. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg så godt! Jeg våknet også av den minste lille lyd S lagde når hun lå ved siden av meg. Selv om det bare var smålyder hun lagde i søvne. Så unødvendig.

I tillegg så våkner jo hun mye lettere av smålydene våres.

Nå kan jeg snu meg i dynen uten å være livredd for å vekke henne, og det er så deilig!

Høres veldig deilig ut å kunne gjøre det! :jepp: Gleder meg til å kunne kaste meg rundt i senga uten å få hjertet i halsen fordi jeg hører O gnur.. :fnise:

Sånn hadde vi det også siste tiden før vi flyttet henne på eget rom. Hun våknet faktisk av at jeg snudde meg i sengen, og jeg snur meg myyye. :fnise:

Den første uken var fæl synes jeg. Jeg var jo vandt til å bare kunne gløtte bort og se om hun pustet (ocd much? :sjenert: ). Den uken var jeg inne sikkert en gang i timen for å forsikre meg. :ler:

Men etter at jeg var blitt vant til det sov jeg så utrolig mye bedre! A også forresten. Hun sov bedre fra dag 1, i 4 timer sammenhengende i stedet for 1,5. :lol:

Hvor gammel var hun da? Det er vel bare et par måneder siden?

Ja jeg kjenner jeg gruer meg litt også. Blir litt rart å ikke ha han på samme rom lenger.

__

Fin dag. Han våknet ti over seks, også la han seg halv ni igjen, sov helt til halv tolv! :) Deretter var vi i byen, og der sovnet han også, så fikk litt søvn da. :) Siden han også fikk en powernap i armene mine i fem-halvsekstiden, så slapp jeg for en gang skyld å "tyne" han, altså aktivere han konstant fordi det er for tidlig å legge han.

Men stakkars lille O! Han lå på magen på gulvet, også snudde jeg meg en liten stund, og plutselig kom DEN gråten! Skyndte meg å ta han opp og trøste, men stakkars liten. Tok en stund før han sluttet. Han må ha slått hodet sitt, eller nesen..Fikk vondt i meg da i alle fall. Men etter litt trøst og synging gikk det bra igjen. :)

Ellers så har jeg laget sviskemos til han. Har ikke prøvd å gi han enda, for det var for varmt, så han får i morgen. Kjøpte bare en sånn pose med svisker, så kokte jeg sviskene, og stavmikset både svisker og kokevann. Så har jeg hatt mosen i sånn isbitbeholder, slik at det bare er å ta ut en terning når han skal ha, dagen i forveien eller noe sånt. Det er jo bare smaksprøver for tiden, så han trenger jo ikke mer. :)

Men lurer litt på hvor mye jeg kan gi, da. Kan han få diare av det? Svisker er jo naturlig lakserende. Pleier å gi to-tre-fire små babysjeier når han smaker på noe. Dette blir vel ikke for mye? Men hva når han er ferdig med smaksprøver, og dermed skal spise litt mer av gangen? Han trenger vel ikke sviskemos med mindre han er forstoppet?

Men regner med det kan være en ide å gi an sviskemos, siden mange blir litt forstoppet når de begynner å få fast føde. Hmmm..Vanskelig dette her.

Jeg er i alle fall bestemt på å gi han hjemmelagd babymat. Disse glassene synes jeg ikke så mye om. Tipper det smaker myye bedre med hjemmelaget mat,og når det går så fort og greit, så hvorfor ikke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også stoooore ambisjoner om å lage babymaten selv :Nikke:

Kommer ikke til å boikotte ferdigmaten eller noe, men har i hovedsak tankt å gi hjemmelaget - så får han heller få glass ved noen anledninger. Ser bare fordeler med å lage den selv. Det er billigere og ikke minst: jeg vet nøyaktig hva det inneholder. Har kjøpt meg en bok med babymat-oppsktifter, og det er virkelig ikke mye hokus-pokus.. Jeg kan nesten sitere hele boken med to ord: koke og mose :)

Og tar man noen skippertak med å lage litt mengder, og fryse ned i posjonsstørrelser - er det jo nesten enklere å ta opp en pakke fra frysen enn å kjøpe et glass på butikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også stoooore ambisjoner om å lage babymaten selv :Nikke:

Kommer ikke til å boikotte ferdigmaten eller noe, men har i hovedsak tankt å gi hjemmelaget - så får han heller få glass ved noen anledninger. Ser bare fordeler med å lage den selv. Det er billigere og ikke minst: jeg vet nøyaktig hva det inneholder. Har kjøpt meg en bok med babymat-oppsktifter, og det er virkelig ikke mye hokus-pokus.. Jeg kan nesten sitere hele boken med to ord: koke og mose :)

Og tar man noen skippertak med å lage litt mengder, og fryse ned i posjonsstørrelser - er det jo nesten enklere å ta opp en pakke fra frysen enn å kjøpe et glass på butikken :)

Samme her. :):jepp:

___

Nå er barnerommet klart for å brukes! :) Det har blitt brukt som oppbevaringsrom nå mens han har bodd inne hos oss. :sjenert: Men nå er det ryddet og vasket! Så i natt blir første natten i sprinkelseng. Spent på hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå er Becoen sendt til fortolling. Først nå! Dvs. jeg får ikke tatt med meg selen til Lofoten. Menmen, får vel klare meg uten. Den kommer vel i starten av neste uke da. Sikkert kommet når vi kommer hjem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, blir nervøs for at o ikke får sove på nye rommet sitt pga bilstøyen..han er jo vant til det når han sover ute på dagtid, men..vårt rom er mer isolert fra veien..åå som jeg gleder meg til det blir null trafikk forbi huset vårt, fra og med høsten 2013..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, blir nervøs for at o ikke får sove på nye rommet sitt pga bilstøyen..han er jo vant til det når han sover ute på dagtid, men..vårt rom er mer isolert fra veien..åå som jeg gleder meg til det blir null trafikk forbi huset vårt, fra og med høsten 2013..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ikke værst at gutten sovnet med en gang han ble lagt i sprinkelsengen! Har sovet en time nå. :) Er spent spent spent på hvordan natten går. Tror egnetlig ikke han kommer til å våkne sjeldnere for mat, men..Så lenge han sovner fort etter hver amming så går det bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, det har gått kjempebra i natt!

Han la seg som sagt uten problemer, men da han våknet alerede klokken ni, ble jeg litt skeptisk. Men etter litt mat, så sovnet han så fint, at. Deretter våknet han klokken ett og klokken fire for mat. Da han fikk mat i firetiden virket han lys våken, silte og pratet. Så jeg ble litt bekymret. Men la han ned etter maten. Etter å ha ligget og hørt på plundringen hans en god stund gjennom babycallen, så sovnet han helt selv. :nigo:

Også våknet han klokken syv. Da gikk jeg bare inn og slo på lyset, sa god morgen, tilbydte han mat, noe han ikke ville ha, så la jeg han tilbake i sengen. Der lå han og koste seg i 20 min før han fant ut at det var på tide å stå opp. :)

Dvs. nesten 12 timer med tre oppvåkninger. Tror nok ikke han er av de som slutter å våkne for mat på natten da han er et matvrak, men vi får i det minste alle sove bedre mellom øktene. Dvs jeg våknet jo noen ganger av meg selv da, er vel fordi det er uvant å ikke ha han i lamme meg.

Føltes rett og slett rart å bytte liggestillig i normalt tempo :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at de fekk ei god natt, og at det gjekk så fint å legge han på eige rom! :) Sånne netter betyr mykje, ein blir så mykje meir utkvilt (sjølv om det blir eit par nattammingar uansett..) :) I dag sov M heilt til halv 8, og eg merka stor forskjell frå det og halv 7 :gjeiper: Ikkje fullt så trøytt no, kjenner eg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det var en suksess! :hoppe: Det var sånn for oss også. Ikke magisk, men en stor forbedring. :jepp: Her flyttet vi henne på eget rom da hun var nesten 7 måneder forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de fekk ei god natt, og at det gjekk så fint å legge han på eige rom! :) Sånne netter betyr mykje, ein blir så mykje meir utkvilt (sjølv om det blir eit par nattammingar uansett..) :) I dag sov M heilt til halv 8, og eg merka stor forskjell frå det og halv 7 :gjeiper: Ikkje fullt så trøytt no, kjenner eg :)

Ja det er godt å se på klokken og se at den er nesten halv åtte når man står opp :jepp:

Så bra at det var en suksess! :hoppe: Det var sånn for oss også. Ikke magisk, men en stor forbedring. :jepp: Her flyttet vi henne på eget rom da hun var nesten 7 måneder forresten.

Ja jeg har jo hørt så mange si at ungen har endt opp med å sove rundt så fort den har kommet på eget rom, men det forventet jeg i grunn ikke at O skulle gjøre. Er fornøyd med sånn som det ble, jeg. :)

Syv mnd ja :) Jeg hadde jo egentlig tenkt å vente til rundt den alderen, men den gang ei.. :sjenert:

__

Betydningen av sutring har virkelig nådd nye dimensjoner i dag!! Ååååh som han har klagd og klagd og klagd. Skikkelig i ulage stakkars. :gjeiper:

Så det jeg lurer på, er om det er mulig at hjørnetennene kommer først, og at de kommer samtidig? For det er to hvitaktige, utbulende flekker på tannkjøttet hans. Ikke akkurat der tennene vil komme ut, men på lenger opp, som om de er i ferd med å bore seg ned. Men går det an da? At begge de kommer samtidg? Trodde det vanlige var at fortenne kommer først, jeg.

Hvis det er tenner, så blir han å se ut som en vampyr i alle fall :fnise: Om ikke annet, så forklarer det hvorfor han sutrer sånn da.

Nå ligger han ute i vogna og sover. Sovnet bra fort, så ha var jo trøtt, også da. :)

I morgen reiser vi til Lofoten. Det var ikke plass til flere biler på hurtigruta, så vi må ta fergen..Huff..Også gruer jeg meg, i fall han ikke finner roen, for da blir det ltie søvn. Menmen..Kommer hjem på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at natten var en suksess :) Er såå deilig å kunne snu seg i sengen, uten å være livredd for å vekke ungen!

Jeg har hørt at det er fortennene som kommer først, men S har også to hjørnetenner som skimter gjennom. Men de har vært sånn lenge da. Ikke kommet ut enda, så jeg vet ikke..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L fikk fortennene nede, så hjørnetennene oppe. Skikkelig vampyr-look, ja. :ler:

Så bra at første natta på eget rom ble så bra! Synes egentlig O høres ut som en skikkelig enkel unge. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at natten var en suksess :) Er såå deilig å kunne snu seg i sengen, uten å være livredd for å vekke ungen!

Jeg har hørt at det er fortennene som kommer først, men S har også to hjørnetenner som skimter gjennom. Men de har vært sånn lenge da. Ikke kommet ut enda, så jeg vet ikke..?

Kanskje det blir sånn på O også da :) Kan jo ha vært noe annet som plaget han.

L fikk fortennene nede, så hjørnetennene oppe. Skikkelig vampyr-look, ja. :ler:

Så bra at første natta på eget rom ble så bra! Synes egentlig O høres ut som en skikkelig enkel unge. :sjenert:

Hihi :fnise:

Ja han er jo i grunnen det. Etter at magevondten ga seg, og nå etter at han har sluttet å stå opp fire-halvfem om natten, så kan jeg i grunn ikke klage. :) Han er blid og fornøyd, sover bra om natten, lett å legge osv. Eneste er at på dagen må jeg som oftest trille han i søvn, men det går greit da jeg har hun som må luftes. Også finner han virkelig ikke roen når vi er andre plasser enn hjemme, så der er han ikke helt enkel heller.

Men generelt sett, en enkel og grei unge. :)

Nå har jeg vært husmor og støvsugd og vasket gulv :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk så strålende å sove på eget rom da! :)

De er jo så flinke disse småtrollene at man bekymrer seg ofte unødig har jeg merket :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...