Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Da har vi kommet inn etter joggetur! :jepp: Deilig, spesielt siden det var så fint vær. Nå liger O ute og sover, mens jeg skal hoppe i dusjen..Så må jeg vurdere å ta meg en liten høneblund etter jeg har hengt opp klesvasekn..Er egentlig ganske trøtt :)

O våknet for mat såpass ofte at jeg fikk bare sove to timer i strekk for hver økt. Eneste økten han hadde på tre timer var fra ti til et, men jeg la meg jo først halv elleve, så sånn kan det gå. :) Stod opp klokken syv.

Vi har så lite mat i huset nå at jeg sitter og spiser hamburgerbrød med nugatti :sjenert: Kan ikke dra på butikken heller i og med at O sover ute i vognen.

Forresten, jeg har ikke fått utbetalingen fra Nav? :klo: Venninnen min fikk pengene sine i går..Hmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler med deg når jeg leser om hyppig nattamming altså..... :sjenert::klemmer:

Du får bare prøve å sove alle de minuttene du får til ila dagen, det pleier å hjelpe meg masse iallefall :jepp: Men siden han er så flink til å sove til vanlig, vil jeg velge å tro at dette bare er et av disse berømte økedøgnene og at du snart har de gode nettene tilbake :Nikke:

Her har det vært rake motsetningen inatt.. for første gang i lillegutts historie har han bare spist 3 ganger i natt - med 3 timers intervaller! (den lengste var faktisk på 3 1/2 time) :hakeslepp: Jeg fikk jo så melkespreng at jeg trodde jeg skulle dævve vettu :ler: måtte sjekke om han pusta og alt, for jeg skjønte ikke hvorfor han ikke våkna etter 1 1/2 til 2 timer som han pleide :lol:

Han var forresten enig i at det var natta etter at han våknet til igjen i går også :danse: Han hadde en kosestund med pappan på sofaen med smiling og pludring etter måltidet (og bare dét vettu...at han ikke begynte å grine etter mamman sin som han pleier... :klo: ), også fikk han ny bleie og ble lagt. Håper det er den nye trenden som har vist seg, for dette var HÆRLIG for både mamma og pappa :nigo:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste på NAV at utbetalingsdatoen i januar var 25. Altså onsdag. :)

Flink du er som jogger og styrer og ordner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg når jeg leser om hyppig nattamming altså..... :sjenert::klemmer:

Du får bare prøve å sove alle de minuttene du får til ila dagen, det pleier å hjelpe meg masse iallefall :jepp: Men siden han er så flink til å sove til vanlig, vil jeg velge å tro at dette bare er et av disse berømte økedøgnene og at du snart har de gode nettene tilbake :Nikke:

Her har det vært rake motsetningen inatt.. for første gang i lillegutts historie har han bare spist 3 ganger i natt - med 3 timers intervaller! (den lengste var faktisk på 3 1/2 time) :hakeslepp: Jeg fikk jo så melkespreng at jeg trodde jeg skulle dævve vettu :ler: måtte sjekke om han pusta og alt, for jeg skjønte ikke hvorfor han ikke våkna etter 1 1/2 til 2 timer som han pleide :lol:

Han var forresten enig i at det var natta etter at han våknet til igjen i går også :danse: Han hadde en kosestund med pappan på sofaen med smiling og pludring etter måltidet (og bare dét vettu...at han ikke begynte å grine etter mamman sin som han pleier... :klo: ), også fikk han ny bleie og ble lagt. Håper det er den nye trenden som har vist seg, for dette var HÆRLIG for både mamma og pappa :nigo:

Tok meg en time på øyet da O sov i vognen :jepp: Var godt..Men er trøtt nå også. :)

Så deilig at dere fikk en god kveld og natt! Det fortjente dere så absolutt! Håper det samme gjentar seg i natt, altså :jepp:

Jeg leste på NAV at utbetalingsdatoen i januar var 25. Altså onsdag. :)

Flink du er som jogger og styrer og ordner :)

Får håpe pengene kommer på konto, for jeg skal jo til vetrinæren med hunden i morgen..Trenger naturligvis penger da :sjenert:

Er veldig glad i å trene, og det er veldig gøy å jogge med hunden. Barnevognen gjorde at det ble tyngre, noe som for min del er en bonus. :) Synes ikke jeg er så flink til husarbeid, da. Gjør jo litt hver dag, men det er litt sånn halvrotete i huset nesten hele tiden :sjenert:

Endelig fått ny pc etter at min ble ødelagt. Har brukt en eldgammel bærbar pc i noen mnd. nå. Den er treg, tung og irriterende. Nå har jeg gått en ny Toshiba. Mye bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor han har begynt med å skulle spise så mange ganger om natten :( det har lenge bare vært to ganger, klokken to og klokken seks..men ikke i det siste..klokken er halv fem, og dette er amming nummer tre. Bare litt over en time siden jeg la meg til å sove etter forrige amming..

Hvorfor har det blitt på dette viset? Er så utrolig trøtt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor han har begynt med å skulle spise så mange ganger om natten :( det har lenge bare vært to ganger, klokken to og klokken seks..men ikke i det siste..klokken er halv fem, og dette er amming nummer tre. Bare litt over en time siden jeg la meg til å sove etter forrige amming..

Hvorfor har det blitt på dette viset? Er så utrolig trøtt..

Det er sånn vi har hatt det i det siste også! Etter å ha hatt en lang periode med to nattamminger, for så en lang periode med en, så.. Det varierer veldig hos de små, hvor mye mat de trenger osv, tror jeg.

Kan hende du må begynne å gi litt tillegg på kveldstid, men det finner du ut av.

:klemmer: Til deg! Håper du får sovet litt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sånn vi har hatt det i det siste også! Etter å ha hatt en lang periode med to nattamminger, for så en lang periode med en, så.. Det varierer veldig hos de små, hvor mye mat de trenger osv, tror jeg.

Kan hende du må begynne å gi litt tillegg på kveldstid, men det finner du ut av.

:klemmer: Til deg! Håper du får sovet litt innimellom.

Takk for klem. :)

Merkelig det der, men det er vel helt normalt, at søvnmænsteret, og matbehovet forandrer seg.

Ja jeg skal prøve å holde ut så lenge som mulig i fall det gir seg, men jeg har kommet over den kneika at jeg får dårlig samvittighet av erstatning, så dersom dette fortsetter såpass lenge at jeg ender opp med å være gretten, sur og fortvilet konstant, så må jeg vel vurdere det. Men enn så lenge skal jeg fortsette å bare gi man mm. :) Siden det tross alt kan gå ut over produksjonen..Alternativet er så klart å pumpe om kvelden, også fryse ned. Da får man jo et flott lager etter hvert, men ja..Skal vente med tillegg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem. :)

Merkelig det der, men det er vel helt normalt, at søvnmænsteret, og matbehovet forandrer seg.

Ja jeg skal prøve å holde ut så lenge som mulig i fall det gir seg, men jeg har kommet over den kneika at jeg får dårlig samvittighet av erstatning, så dersom dette fortsetter såpass lenge at jeg ender opp med å være gretten, sur og fortvilet konstant, så må jeg vel vurdere det. Men enn så lenge skal jeg fortsette å bare gi man mm. :) Siden det tross alt kan gå ut over produksjonen..Alternativet er så klart å pumpe om kvelden, også fryse ned. Da får man jo et flott lager etter hvert, men ja..Skal vente med tillegg.. :)

Enig med deg. Jeg har også kommet over den kneika, og tenker å begynne å gi litt MME på kveldstid, innimellom. Pumper da heller, og fryser ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Jeg har også kommet over den kneika, og tenker å begynne å gi litt MME på kveldstid, innimellom. Pumper da heller, og fryser ned. :)

Er lurt å få et lite lager. :)

Men hvordan gjør man det når den skal tines? Jeg har frosset ned fire måltider til helgen, som alle skal tines samtidg. Er det bare å ta de ut på fredags kvld, legge de i kjøleskapet, så er de erdigtint til lørdags ettermiddag? :klo:

__

Man skjønner at en er trøtt når dette er hva som skjer i drømmen når man har en høneblund på dagtid:

Drømte at Odin plutselig hadde mistet det høyre beinet. Det hadde bare falt av! Knoklene lå der, i tre dler, uten noe særlig skinn, men en del blod og hud på. Lårstumpen som var igjen, var blodig. Men han hadde ikke vondt! Ble veldig bekymret, så la han ned, for at kjæresten skulle kikke på det når han kom hjem.

Da han kom hjem, sa jeg at det var Balder som hadde mistet en fot, likevell så jeg fortsatt for meg O når jeg snakket om han. Jeg ba R om å gå opp og se på han, mens jeg hentet klesvasken. Han var svært treg, så jeg måtte kjefte på han for å få han til å sjekke. Da han sjekket, kunne han bekrefte observasjonen min, og jeg begynte å gråte, og sa jeg måtte ringe vetrinæren (NÅ var det balder jeg tenkte hadde mistet et bein, ikke O), men han sa at det var ikke vits, fordi slikt grodde så fort.

Jeg insisterte på å ringe, bare for å si i fra, og sa klart i fra at vi skulle beholde Balder selv om han hadde mistet et bein. Det var mange hunder som klarte seg utmerket med kun tre stk. Vetrinær tok ikke tlf..Så våknet jeg.

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, slitsom drøm! Er rart hvordan det går ut over hodet når man lider av søvnmangel! :klemmer:

Man skal ta melken rett ut fra fryseren og inn i kjøleskapet, kvelden før de skal brukes. Altså dagen før. :) Leste det på ammehjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var det jeg tenkte :) da tar jeg ut melken på fredag :)

Å så trøtt jeg er. Håper jeg klarer å legge O tidlig i dag..sitter og ammer nå..men øynene er vid åpne enn så lenge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper nettene blir bedre snart. Her var det to nattamminger igjen i natt.. Vil ha tilbake den tiden da det bare var en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært storfornøyd med bare to jeg :P kontra fire til fem, tillegg til at han absolutt skal stå opp klokken syv :P

Sliten nå. Gleder meg til å sove..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal dette gå? Han har våknet for mat både klokken ti og klokken tolv..og det er første halvdel av natten han bruker å ha de lengste soveøktene sine..

Kvelden som startet så bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere litt, for å få deg inn på mine innlegg igjen! :sjenert: Er veldig spennende å følge med på livet med en baby, må bare få sagt det. Lærer så utrolig mye! :jepp: Håper virkelig nattammingene minker igjen, høres ikke godt ut å få såppas lite søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig at du enda følger med :)

Vel, klokken er halv fire, og dette er bare amming nummer to i natt! Så får vi se om han holder ut til han vil opp halv syv, eller om det blir en til amming. I værste fall blir det hver time resten av natten, som han har gjort noen ganger ":P

Var i seng halv åtte, noe jeg er fornøyd med. Spesielt med tanke på at han var overtrott i går.

Neste natt, altså natt til søndag, så har jeg barnefri! Ser veldig fram til å sove ut en natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre amminger på en natt er jeg fornøyd med. :) i tillegg la han seg halv åtte. Han ser enda trøtt ut, så kanskje jeg kan lure meg til en time ekstra :)

Kjenner jeg gleder meg til å jogge i dag. Har jo ikke gjort det siden tirsdag. Men hvis jeg trener i dag og i morgen, så har jeg trent 4 ganger på en uke. Det er jo greit. Blitt null trilleturer, da. Har bare satt han rett ut for å få slappe lengst mulig av selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å neeei!!! Jeg skulle koke noen flasker og noen deler til brystpumpen i stad..Satt lenge ved sofaen og funderte over den rare lukten..Resultat: ALT er smeltet..Jeg glemte vann! :ler::sjenert: Får se om jeg klarer å redde kaserollen, da..

AMMETÅKE!!!

:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å neeei!!! Jeg skulle koke noen flasker og noen deler til brystpumpen i stad..Satt lenge ved sofaen og funderte over den rare lukten..Resultat: ALT er smeltet..Jeg glemte vann! :ler::sjenert: Får se om jeg klarer å redde kaserollen, da..

AMMETÅKE!!!

:kjefte:

Oi, hadde du ikkje vatn oppi i det heile?

:fnise: litt... Det er sånt som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...