Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Kan det være at jeg holder på å miste melken? De siste tre timer har han ammet og ammet, men har bare blitt mer og mer sutrete fordi han ikke får spist seg mett..hadde melk i kjøleskap, så han fikk den, og da ble han fornøyd. Det er melk jeg pumpet i går, så skulle ikke hatt noe å si for mengde melk i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk det? Håper han tok kvelden tidlig :)

Her har vi hatt magevondt i kveld.... eller dvs i hele ettermiddag og kveld. Helt forferdelig slitsomt! Men nå trooooooor jeg at han endelig har sovnet. Gutten har spendt seg som en bue i hele ettermiddag og ikke sovet.. = overtrøtt i tillegg. Gi meg styrke :daane: De må jo få lov å skrike stakkars, det er jo eneste måten og uttrykke seg på - men det er ikke mindre slitsomt for det. Men man må jo bare være tolmodig og "stå han ut" på best mulig måte, for ungens skyld.. stakkars liten. Man vet jo ikke hva godt man skal gjøre, fælt å se de plages. Gav sukkervann, hjalp litt. Og i stad sovnet han av ren utmattelse i armene mine.

Jeg bøyer meg i støvet og tar av meg hatten og alt som er for deg som har måttet takle dette i 2 mnd altså :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det? Håper han tok kvelden tidlig :)

Her har vi hatt magevondt i kveld.... eller dvs i hele ettermiddag og kveld. Helt forferdelig slitsomt! Men nå trooooooor jeg at han endelig har sovnet. Gutten har spendt seg som en bue i hele ettermiddag og ikke sovet.. = overtrøtt i tillegg. Gi meg styrke :daane: De må jo få lov å skrike stakkars, det er jo eneste måten og uttrykke seg på - men det er ikke mindre slitsomt for det. Men man må jo bare være tolmodig og "stå han ut" på best mulig måte, for ungens skyld.. stakkars liten. Man vet jo ikke hva godt man skal gjøre, fælt å se de plages. Gav sukkervann, hjalp litt. Og i stad sovnet han av ren utmattelse i armene mine.

Jeg bøyer meg i støvet og tar av meg hatten og alt som er for deg som har måttet takle dette i 2 mnd altså :pls:

Han sov en liten halvtime før han våknet igjen, og det skjærte i kroppen min da baycallen varslet. Menmen :gjeiper: Men tror det er stilt her også nå. Sitter og ser på LA gigolo, med Asthon Ketsher (aaaner ikke skrivemåte, kunne like gjerne skrevet ketshup :ler: ) . Den er ganske bra, synes jeg!

Huff, stakkars lille gutten din. Og stakkars deg, for det er utrolig slitsomt ja. Nå skal det sies at det var den første måneden det var skikkelig ille. Så ble det jo litt bedre etter osteopaten. For å si det slik, det var enda byssing og bæring en del timer på kveldene, men det var ikke hylskrik lenger. Men var jo slitsomt fordeom.

Jeg derimot synes du er så flink og sterk som har så slitsomme netter! Jeg takler slikt sååå mye dårligere på natt enn på kveldstid..Vi har jo i det minste vært heldige med baby som har riktig døgnrytme og som sover lett om natten, forutenom noen få netter da.

Så vi har vel alle vårt å stri med.. =)

__

Tilbake til det med lite melk..Kanskje det er derfor nettene har vært så dårlige? Rett og slett fordi jeg ikke klarer å gjøre han mett nok? :klo:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første nattamming nå er jo ikke så værst. Tror nok ikke jeg holder på å miste melk for å si det slik, men virker ikke som om jeg har nok til å tilfredsstille han på kvelden når han nærmest henger i puppen..menmen. det går seg vel til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal bekymre deg, snuppa :) Ikke ennå hvertfall. Han må få øke om det ikke er nok, det er helt vanlig i ny og ne! Det er også normalt at de spiser oftere på kvelden, de må jo samle opp et lager til natten, sånn at mamma får mest mulig søvn ;) Om du fortsatt er bekymret om noen dager, så kan du dra på helsestasjonen og veie han før og etter han har spist.

Ha en fin dag! :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal bekymre deg, snuppa :) Ikke ennå hvertfall. Han må få øke om det ikke er nok, det er helt vanlig i ny og ne! Det er også normalt at de spiser oftere på kvelden, de må jo samle opp et lager til natten, sånn at mamma får mest mulig søvn ;) Om du fortsatt er bekymret om noen dager, så kan du dra på helsestasjonen og veie han før og etter han har spist.

Ha en fin dag! :sol:

:klemmer:

Ja du har helt sikkert rett! :jepp: Jeg er nå bare så flink til å ta sorger på forskudd :sjenert: Han veier gooodt over gjennomsnittet, så jeg er ikke så bekymret for akkurat det, da. :)

__

Enda en kveld uten magevondt :nigo: Så rart..Folk sier jo at ting løser seg på dagen tre måneder. Her hadde vi første kveld uten magevondt, og første dag med de nye rutinene (kort lur først, så tretimerslur litt senere) på dagen to måneder. Så kanskje vi rett og slett fikk alt en måned tidligere enn "normalen". Gjør ikke meg noe i alle fall :nigo: *baknk i bordet*

Nå gleder jeg meg såå til andre mars! Da skal jeg og to veninner på Maria Mena-konsert, før vi skal på byen!! :hoppe: Blir andre gangen jeg drar ut etter at O kom til. Han er da 3,5 mnd. gammel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror man skal ta den tremånedersregelen med en klype salt. Det er nok lett å bli skuffa om en baserer seg for mye på det. Samtidig kan det jo også gi positive overraskelser, da, sånn som hos dere :) Det er jo såå flott at O har blitt bedre!

Veldig godt for både mamma og baby, det!

Når jeg leser rundt i dagbøkene her skjønner jeg at jeg må begynne å ta meg sammen og kommer meg ut litt jeg og. :fnise:

Jeg har vel vært ute to ganger siden L kom til, den ene gangen bare noen øl på byen i tre timer, og den andre gangen litt lengre. Må passe på så jeg ikke gror fast her hjemme med mini. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette med tre måneder gjelder vel ikke alle, hverken ene eller andre veien. Men for for de fleste når det gjelder magevondt i alle fall :)

Hehe, ja det er viktig å komme seg ut litt også. Enten det er for å dra på kafe, trene, shoppe eller å dra på byen. :) jeg hadde i alle fall ikke trivdes hvis jeg ikke fikk regelmessig meg-tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er inne å smugleser i natten, gratulerer med bebis da :) Skjønner jeg skal nyte søvnen på natterstid frem til det blir min og min kjæres tur. Hjelper ikke det, når jeg ikke får sove likevel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Linber!

Ja søvn er blitt en luksusvare etter at gutten kom i hus :P og akkurat derfor gleder jeg meg veldig til helgen når samboer skal ha han en hel natt, og jeg bare skal slappe av og sove!

Veldig trøtt nå. Måtte stå opp kvart på sju fordi jeg og samboer må kjøre sammen til byen pga. Jeg trenger bilen til senere. O var vist ikke helt klar for å stå opp han heller. Vil tro vi hadde sovet til åtte hadde det ikke vært for dette. Angrer på at jeg ikke avbestilte osteopat på fredagen. Vi har ikke noe mer der å gjøre mener nå jeg.

Menmen. Nå er dagen startet. I dag skal jeg være flink til å sove når o sover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du skal ut med venninner :) Er viktig å ta vare på mor også! :jepp:

Å, så deilig at typen din skal ta O en hel natt! Det får jeg ikke til her i gården.. Syns det er litt urettferdig at jeg aldri får mange timer med sammenhengende søvn, mens han alltid får det, egentlig. Han jobber jo mandag-fredag, så jeg forstår jo at han trenger søvnen i ukedagene, men en gang innimellom i helgen, hadde vært fantastisk! Fortalte han at mitt eneste ønske for morsdagen, var at han tar S en hel natt, mens jeg får sove ut på gjesterommet. Tror han bare fnyste av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du skal ut med venninner :) Er viktig å ta vare på mor også! :jepp:

Å, så deilig at typen din skal ta O en hel natt! Det får jeg ikke til her i gården.. Syns det er litt urettferdig at jeg aldri får mange timer med sammenhengende søvn, mens han alltid får det, egentlig. Han jobber jo mandag-fredag, så jeg forstår jo at han trenger søvnen i ukedagene, men en gang innimellom i helgen, hadde vært fantastisk! Fortalte han at mitt eneste ønske for morsdagen, var at han tar S en hel natt, mens jeg får sove ut på gjesterommet. Tror han bare fnyste av det..

Ja det blir kjempeartig! Maria Mena har mange fine sanger. :)

Gleder meg veldig. Enda et pluss er jo at han skal være hos søsteren sin da, så jeg får hundre% fri fra ettermiddagen til neste formiddag. :)

Kjipt at han fnyste av det da..Han bør jo skjønne hvor mye dårligere søvnen blir når den er så oppstykket.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror jeg skal prøve å spørre en gang til, og heller prøve å forklare litt hvor deilig det faktisk hadde vært. Men om det bare blir uff, og ork, så er det bedre å bare drite i det. Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tror jeg skal prøve å spørre en gang til, og heller prøve å forklare litt hvor deilig det faktisk hadde vært. Men om det bare blir uff, og ork, så er det bedre å bare drite i det. Vi får se :)

Ja det synes jeg han kan gjøre altså!! :jepp:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang det med melka... Jeg har også, 2 kvelder på rad nå, gått tom for melk i puppene pga at han henger omtrent konstant i puppen på kveldstid. Og han blir så sinna så sinna.... vil ha mer! Tvert! Men på natten og dagen går det greit. Enda iallfall... Men jeg er også redd jeg begynner å miste melka :tristbla: Jeg bør jo ha nok melk til han på kveldstid også!

Så idag skal det kjøpes inn mme. Kommer ikke til å gi det før jeg er pokka nødt, men utrolig kjedelig å ikke ha det i hus om det skulle vise seg å bli krise en kveld. (I går fikk jeg han til å sove på meg i 3 timer, og det var nok til at han fikk drikke seg mett igjen, men herligheeeeeeet for noen dryge 3 timer det sikkert hadde blitt om jeg ikke hadde fått han til å sove mens vi ventet på melka :sjenert: )

Tilsetter du forresten noe når du gir mme? Tenker på maltekstrakt, for magen sin del.. Eller går det fint uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er kjipt ja. Men har skjønt at det er ganske vanlig å ha det sånn en periode, men det var ved tre måneder folk snakket om da, men..får satse på at det blir bedre.

Nå ligger o og pupper seg opp for kvelden, hehe. Han er trøtt nå, men får han nok ikke i seng med det første siden det tar så lang tid å gjøre han fornøyd.

Jeg har gitt han ren mme de gangene han har fått det ja. Men har gitt han hipp da. Ikke kjøp nan. Er så mange babyer som reagerer på det. Det gjorde o da han fikk nan i stedet for bankmelk på sykehuset da han var utskrevet fra intensiven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aisj... jeg kjøpte nan da jeg var på butikken jeg da.. Men får bare prøve det, kan jo hende det går :) Hvis ikke så prøver vi hipp.

Men i kveld slipper jeg nok sikkert å ty til mme, for gutten ligger i sofaen og sover, har sovet 1 1/2 time nå, så puppene har fått hvilt siden halv 6. Så puppene kjennes greit fulle ut nå :gjeiper: (så lenge han ikke super i seg begge puppene på en gang og er sulten likevel da.. :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke alle som reagerer på nan. Da hadde det nok blitt tatt av markedet. :)

Hehe, får satse på at det går bra :)

Jeg hadde håp om at det skulle gå bare bra, men han har gulpet to ganger, og det var veldig mye, så her har han hengt i puppen nesten helt siden klokken seks. Ligger i sengen nå da, men har ikke sovnet enda. Håper han endelig har fått nok melk til å ville sove nå. Er så kjipt å bruke timer på dette når jeg ser hvor trøtt og klar han er for sengen..men er jo ikke stort å gjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånt er slitsomt.. Her våkna han halv 9, drakk tom en pupp og sovna på sofaen igjen... Har noen dopa han?? :overrasket::fnise: Er vel all den friske luften ;) Hadde jeg visst dette på forhånd skulle jeg ordnet han og lagt han for kvelden kl 18.30 :tunge1: Får bare håpe han er enig i at det er natt neste gang han våkner for mat da.....og ikke har sovet seg til en skikkelig uthvilt propell :fnise: (ja jeg må skynte meg å fnise på forhånd, for jeg skal love deg at det bli ikke mye til fnising om det blir tilfelle -----> mammsen er nemmelig trett og klar for en GOD natt uten for mye styr :sove:;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...