Teriyaki Skrevet 30. november 2011 Forfatter #2321 Del Skrevet 30. november 2011 Herregud jeg tror jeg har litt underliggende følelser i forbindelse med fødselen altså :gjeiper: Forrige uke så begynte jeg å fossgråte en liten stund da jeg så på fødeavdelingen på tv. Det var sånn skikkelig vond gråt. Og i dag da jeg hørte på "josefs julevise" så kjente jeg tårene presset hardt på da han sang "og ho skreik med ho fødte, men så fikk dem søv" Men jeg føler ikke for å gråte eller noe sånt når jeg snakker om det. Så det er litt rart.. Nå ligger lillegutt og sutter på smokken sin, mens jeg hører ¨på julemusikk. Når han sovner så skal jeg ta en powernap før det blir lesing på eksamensstoffet. GURILAND jeg gleder meg til å få den unnagjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. november 2011 Forfatter #2322 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Hva gjør man forresten når babyen akkurat har sovnet, og han hører/lukter at han har bæsjet? Vekker man babyen til tross for at den har vært våken en god stund og trenger å sove, eller lar man han sove for så å skifte etterpå? Vil jo ikke at han skal bli sår, men vil heller ikke vekke han når han endelig sovner, både for hans og for min del.. Og da skal det vel også sies at babyen har bæsj i stort sett hver bleie som skiftes, så det er aldri/sjeldent store mengder det er snakk om. Endret 30. november 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 30. november 2011 #2323 Del Skrevet 30. november 2011 Så lenge han ikke er plaga med sårhet så hadde i hvert fall jeg venta litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 30. november 2011 #2324 Del Skrevet 30. november 2011 Jeg ville ikke vekket. Man vekker jo ikke en sovende baby, er det ikke det de sier? (Selvsagt noe annet om han hadde vært veldig sår allerede, eller det var snakk om store mengder). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 30. november 2011 #2325 Del Skrevet 30. november 2011 Flinke deg som faktisk skal ta eksamen når du har en baby på 2-3 uker! Det er virkelig beundringsverdi! Selv skal jeg egentlig skrive masteroppgave... men lite har blitt gjort etter at tulla kom til verden... Enig med de andre over her forresten, jeg ville også latt han sove litt så lenge han ikke er rød fra før. De bæsjer jo hele tiden når de er så små, og som du sier i små mengder om gangen. Værre hos oss nå - nå kan vi ikke vente lenge for da blir det lekkasje for nå strømmer det på når det først kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 30. november 2011 #2326 Del Skrevet 30. november 2011 Vi passer på å ikke holde under rumpa hans når vi bærer ham inn for å skifte bleie, for hvis vi gjør det tyter bæsjen ut på alle kanter. Noe annet enn de der søte små nyfødtbæsjebleiene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 30. november 2011 #2327 Del Skrevet 30. november 2011 Jeg ville ikke vekket, for som du sier, både for din og for hans del. Blir han plaget av bæsjen, så våkner han vel. Flinke deg som skal ta eksamen! Hadde ikke orket tanken engang jeg.. Koselig med julemusikk Håper det står bra til med dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 30. november 2011 #2328 Del Skrevet 30. november 2011 All ære til deg som skal ta eksamen og som i tilegg har et lite knøtt å ta vare på døgnet rundt! Du fortjener en stooor klapp på skulderen!! Vil tro det kommer til å føles deilig når det er overstått! F L I N K!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #2329 Del Skrevet 1. desember 2011 Trøtt, så svarer bare alle samtidig. Som sagt så er det veldig tungt å jobbe med eksamen nå. Hypertensjon, hjerneslag, demens, farmakologi osv. osv. I det minste er det interessant emne, men tungt uansett..Gleder meg til tirsdag rundt klokken tolv ja! I helgen skal jeg prøve brystpumpen for første gang, også skal vi prøve å gi han flaske. Forhåpentligvis tar han den slik at jeg slipper å ta ammepause under eksamen..Uansett skal vi passe på å være der litt tidligere, slik at jeg kan amme han rett før jeg drar inn på eksamenslokalet. Jeg vekket ikke lillegutt, men han våknet av seg selv etter en liten stund, så da fikk jeg tatt bleien. Vil tro det blir noe annet når ladningene blir litt større ja __ Nå har jeg spist brødskive med grillkrydder på. Det er løkpulver i, så er spent på om det blir magevondt. Han har riktignok ammet etter at jeg spiste, men det var rett etterpå jeg hadde spist, er jo ikke sikkert at det rakk å gå ut i melken innen da. Håper det går, for det er jo løkpulver i nesten alt. Spesielt kjipt med tanke på taco, for det kunne jeg tenkt meg i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 1. desember 2011 #2330 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg må innrømme jeg misunner deg som tar og leser til eksamen. Hvem skulle trodd jeg ville savne å sitte eksamen! Synes du uansett er flink som skal ta eksamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #2331 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg må innrømme jeg misunner deg som tar og leser til eksamen. Hvem skulle trodd jeg ville savne å sitte eksamen! Synes du uansett er flink som skal ta eksamen. Haha, ja deg om det Jeg er ikke spesielt glad i eksamen. Eller..Det kan være litt artig når man har tid til det I fjor da jeg leste til anatomien så leste jeg nesten hele dagen i fem dager. Ble veldig sliten, men samtidig så er det en god følelse å gjøre det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 2. desember 2011 Forfatter #2332 Del Skrevet 2. desember 2011 Da skal sambo prøve å gi gutten melk fra flaske i ettermiddag. Er så spent på hvordan det går. Også smilte O til meg i dag. Litt i går da, men var ikke sikkert. Men i dag var jeg sikker Ikke like bredt og intenst som luftsmilene hans, men det var definitivt smil, og han så meg i øynene og laget et par koselyder også da Utvilkingen går så fort! Han er liksom ikke helt nyfødt lenger..Selv om to uker er bra ferskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 2. desember 2011 #2333 Del Skrevet 2. desember 2011 Så deilig med smil! Og ja, det går virkelig helt vilt fort! De rekker jo ikke være på hvert stadie særlig lenge før de hopper videre, så det er liksom bare å henge med. Det er kjemperart, jeg synes L nettopp ble født, og nå er han jo en helt ekte gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 2. desember 2011 #2334 Del Skrevet 2. desember 2011 Det er så kos å se utviklingen til den lille fra dag til dag Utrolig hvor fort tiden går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. desember 2011 #2335 Del Skrevet 2. desember 2011 Jeg synes du er kjempeflink som skal ta eksamen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 2. desember 2011 #2336 Del Skrevet 2. desember 2011 Det skjer noe nytt med de små hver dag : ) Det er så koselig. Håper O tok flasken godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. desember 2011 Forfatter #2337 Del Skrevet 3. desember 2011 Så deilig med smil! Og ja, det går virkelig helt vilt fort! De rekker jo ikke være på hvert stadie særlig lenge før de hopper videre, så det er liksom bare å henge med. Det er kjemperart, jeg synes L nettopp ble født, og nå er han jo en helt ekte gutt! Nei det er merkelig hvor fort det går. Jeg har ikke en nyfødt baby lenger. Jeg har et spebarn, men nyfødt er han ikke! Forøvrig så synes jeg også at L nettopp ble født Nå når eksamen snart er unnagjort så kan vi kanskje klare å treffes snart Det er så kos å se utviklingen til den lille fra dag til dag Utrolig hvor fort tiden går! Ja det er det! Jeg synes du er kjempeflink som skal ta eksamen! Det skjer noe nytt med de små hver dag : ) Det er så koselig. Håper O tok flasken godt Ja ikke sant. O tok den ikke så veldig godt. Han drakk 40 av 80 ml, men ble til stadighet skikkelig sint. :gjeiper: Virker som om han ble sint fordi melken ikke kom fort nok. Vet ikke om han hadde dårlig teknikk i forhold til å få melken ut, eller om det bare er så lite hull på flasken, men..Sint ble han Prøver igjen i dag, har pumpet ut litt over 100 ml fra et bryst. Nå er nemlig sambo hos svigermor med O, så jeg er alene hjemme. Bruker tiden på lesing da, har bare en kort pause. Kjedelig å bruke alenetiden min på det, men det blir vel noe annet om noen dager. Da skal jeg bruke alenetiden min på andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 3. desember 2011 #2338 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg føyer meg inn i rekken av de imponerte Jeg hadde hatt NULL motivasjon til eksamenslesing i din situasjon. Er overlykkelig over å være ferdig med alt av den slags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 3. desember 2011 #2339 Del Skrevet 3. desember 2011 Han spiser nok fra flasken om han er sulten nok Men har dere prøvd uten at du er tilstede? Leste et eller annet sted at det kunne være lurt, siden han mest sannsynlig forbinder deg med pupp, og pupp er trygt og kos. Kanskje klippe et lite snitt i tuten, sånn at det kommer fortere? Du er FLINK som leser til eksamen og skal ta den, når du har en baby på 2 uker. Herlighet. Bøyer meg i støvet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 3. desember 2011 #2340 Del Skrevet 3. desember 2011 pass på å revarme melken Her vil ikke snuppa ha den om den blir for kald Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå