Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Har vært en veldig flott natt! I går kveld var det null skriking, han lå bare våken og kikket litt rundt seg etter amming. :) Kveldene før det har han hatt litt magevondt, så. I natt har han sovnet med en gang etter amming bortsett fra ammigen i elleve-tiden. Da hadde han magevondt og kavet og gråt litt om hverandre i en times tid før han roet seg. Ellers har det bare vært soving. Har også sluttet å ha på vekkeklokken nå. Synes ikke han er spesielt slapp lenger, så lar han regulere det selv. Innen rimelighetens grenser så klart. Vekker han hvis det tar for lang tid.

I morrest har jeg måttet ammet unormalt mye. Han har spydd opp hele (!) frokosten sin to ganger. Ble litt bekymret for at puppene mine var tomme, men han fikk da til å spise en god del da vi foretok amming nummer tre. Denne gangen har det ikke kommet opp igjen. :)

Men at vi har en gulpebaby er det ingen tvil om. Han gulper etter nesten hver amming. Så går mye gulpekluter her i huset.

Skulle egentlig til helsestasjonen for å veie han, men kom jo på at jeg har jo ikke bil i dag. Det er bare en halvtime gåing unna, men jeg er har ikke sjans til å gå så langt enda. Er kjempesliten etter bare tre kvarter husarbeid. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig lærerikt å lese her inne nå merker jeg - suger til meg alle tips om amming og massering av pupper, kuler, magevondter osv :fnise:

Høres ut som dere har kommet godt i gang - egentlig ganske imponerende hvor raskt man venner seg til en ny tilværelse - Lille O er jo bare en uke :strix:

Leste du forresten mye om amming og hva de små kan reagere på/ikke reagere på, før O kom? Jeg har ikke lest noe om slikt, for synes det virker så langt unna, men kanskje greit å være litt forberedet før han er ute... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulpebaby ja.. Signerer den! Jeg har revet opp et gammelt sengesett i flanell som vi bruker som gulpekluter. Trodde jeg hadde kjøpt for mange før fødsel, men den gang ei. Har aldri vasket så mye klær i hele mitt liv! Sikkert 3-4 vaskemaskiner om dagen, da alle klærne til S, mamma og pappa er fulle av gulp.. Men men, det går vel over en gang det og:)

Håper alt står bra til med dere:) Godt å høre at dere hadde en fin natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig lærerikt å lese her inne nå merker jeg - suger til meg alle tips om amming og massering av pupper, kuler, magevondter osv :fnise:

Høres ut som dere har kommet godt i gang - egentlig ganske imponerende hvor raskt man venner seg til en ny tilværelse - Lille O er jo bare en uke :strix:

Leste du forresten mye om amming og hva de små kan reagere på/ikke reagere på, før O kom? Jeg har ikke lest noe om slikt, for synes det virker så langt unna, men kanskje greit å være litt forberedet før han er ute... :sjenert:

Ja man venner seg til det man må venne seg til. :) Synes egentlig det er veldig lett å lese han, og forstå hva det er han vil. Håper det vedvarer. :) Gråten for magevondt og gråten for sult er ikke lik. Utrolig hvor fort man lærer seg forskjell. :)

Jeg har lest veldig lite om amming. Har kun snappet opp litt her og der på forumet. Fortrengte nesten at jeg skulle amme, for jeg grudde meg sånn :fnise: Var sikker på at jeg kom til å bli sår og hate å amme, men han er ordentlig flink til å ta riktig tak, så jeg finnes ikke sår. Er jo litt småvondt akkurat når utdrivningen starter, men det går fort over.

Gulpebaby ja.. Signerer den! Jeg har revet opp et gammelt sengesett i flanell som vi bruker som gulpekluter. Trodde jeg hadde kjøpt for mange før fødsel, men den gang ei. Har aldri vasket så mye klær i hele mitt liv! Sikkert 3-4 vaskemaskiner om dagen, da alle klærne til S, mamma og pappa er fulle av gulp.. Men men, det går vel over en gang det og:)

Håper alt står bra til med dere:) Godt å høre at dere hadde en fin natt.

Hehe, ja det går noen vasker :fnise: Vi har klart å beskytte klærne hittil da, så her vaskes det ikke hver dag heldigvis. Da hadde jeg blitt gal, for vaskemaskinen er i kjelleren, og tørkestativet to etasjer lenger opp :fnise: Unntakstilstand fram til badet er ferdig.

Jeg syns du har vært kjempeflink! Følger med her, jeg har bare ikke hatt så mye tid til å skrive noe enda :)

Helt forståelig det altså :jepp:

__

I dag har vi badet O for første gang hjemme. Trodde det skulle bli gråting, men han var altså såå flink! Tror faktisk han likte det. Eventuelt så var han fortsatt storfornøyd etter å ha tisset ut mammaen sin og badegulvet :fnise: Bare MÅ tisse når han er naken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tissing i friluft er en favoritt her og, ja! :ler:

Etter ha blitt tisset på x antall ganger har vi lært, så vi holder alltid bleia foran tissen en stund om den ser tisseklar ut. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tissing i friluft er en favoritt her og, ja! :ler:

Etter ha blitt tisset på x antall ganger har vi lært, så vi holder alltid bleia foran tissen en stund om den ser tisseklar ut. :fnise:

Men hvordan vet man om den er tisseklar? :gjeiper: Har skjønt det på forhånd et par ganger når det har vært et par dråper som har kommet ut av tissen, men er ikke alltid den gjør det. Har heller ikke merket noen sammenheng i forhold til om tissemannen er slapp eller stiv.. :gjeiper: Var nå også noe å spørre om da, men :ler: Hva man ikke lurer på i starten! :fnise:

Jeg hadde jo tenkt å alltid ha vaskeklut over for å unngå det, men det er jo ikke alltid at det passer, hehe.

Og fra en ting til en annen; Navlestrengen datt av i går! :hoppe: Dag seks med andre ord. Synes det gikk fort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan vet man om den er tisseklar? :gjeiper: Har skjønt det på forhånd et par ganger når det har vært et par dråper som har kommet ut av tissen, men er ikke alltid den gjør det. Har heller ikke merket noen sammenheng i forhold til om tissemannen er slapp eller stiv.. :gjeiper: Var nå også noe å spørre om da, men :ler: Hva man ikke lurer på i starten! :fnise:

Åpne bleia, og blås litt på tissefanten. Kommer det ingenting da, så kan du (mest sannsynlig) bytte uten at uhell skjer! :jepp: Husker ikke hvor jeg fikk det rådet, men det funket på N. Etter et par ganger trengte jeg ikke blåse en gang, da var det ingen mer tissing uten bleie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du har en baby på én uke allerede! :rodmer:

Virker som du hadde en fødsel du kan være stolt av. Det er absolutt ingen grunn til å være skuffet over å miste kontrollen, det tror jeg de fleste av oss gjør... Det er jo urkreftene som tar over kvinnekroppen :jepp:

Høres ut som dere har fine dager sammen med lille Odin, og det er jo supert at ammingen går så bra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi - som vordende guttemamma, med særdeles liten lyst til å bli dusjet i tiss til stadighet, så suger jeg til meg tips her. Skal blåse for hardet livet jeg altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L hadde det med å tisse seg selv i øyne, øre og munn (!) i begynnelsen, så her var det en nødvendighet å være sikker på at han var ferdigtissa før vi fjerna bleia. :ler:

Tissen til L er litt mer oppsvulmet om han er rett ved å tisse. Den er ikke stiv, men litt fyldigere, på en måte. Så ser den sånn ut blåser vi litt, og da tisser og gliser han så fornøyd som bare det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeer var du ja! Plutselig nytt navn på boka og da falt jeg av lasset:)

Men nå har jeg lest meg opp og kosa meg her:)

Er så levende lett å glede seg når man leser om sånne koselige dager <3

Stor klem i natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres fortryllende ut alt sammen, teri strix:

Dere er heldige :jepp

Ja vi har fått oss en flott sønn! :jepp:

Åpne bleia, og blås litt på tissefanten. Kommer det ingenting da, så kan du (mest sannsynlig) bytte uten at uhell skjer! :jepp: Husker ikke hvor jeg fikk det rådet, men det funket på N. Etter et par ganger trengte jeg ikke blåse en gang, da var det ingen mer tissing uten bleie ;)

Ahaa..Det var jo et godt tips! Det skal jeg prøve :jepp: Er liksom greit å slippe at han tisser ut enten meg, seg selv, stellebordet, gulvet eller alt på en gang :fnise:

Tenk at du har en baby på én uke allerede! :rodmer

Virker som du hadde en fødsel du kan være stolt av. Det er absolutt ingen grunn til å være skuffet over å miste kontrollen, det tror jeg de fleste av oss gjør... Det er jo urkreftene som tar over kvinnekroppen :jepp

Høres ut som dere har fine dager sammen med lille Odin, og det er jo supert at ammingen går så bra! :klemmer

Ja tenk det, tiden går fort! Synes det var litt trist å nå en uke jeg, for nå har jeg ikke en baby på bare noen dager lenger, jeg har en baby på en uke :sjenert: Er litt vemodig at både fødsel, graviditet og oppholdet på sykehuset er over. Selv om jeg absolutt ikke er motivert for en ny fødsel enda :ler:

Oi oi oi - som vordende guttemamma, med særdeles liten lyst til å bli dusjet i tiss til stadighet, så suger jeg til meg tips her. Skal blåse for hardet livet jeg altså :fnise:

Bare sug til deg alt av tips :nigo:

L hadde det med å tisse seg selv i øyne, øre og munn (!) i begynnelsen, så her var det en nødvendighet å være sikker på at han var ferdigtissa før vi fjerna bleia. :ler:

Tissen til L er litt mer oppsvulmet om han er rett ved å tisse. Den er ikke stiv, men litt fyldigere, på en måte. Så ser den sånn ut blåser vi litt, og da tisser og gliser han så fornøyd som bare det. :fnise:

Uff, det er ikke så deilig, hehe. Heldigvis er tisset sterilt når det kommer ut :)

Hmmm..Tror ikke jeg har blitt så "kjent" med han enda at jeg ser om den er mer oppsvulmet eller ikke, hehe. Men det kommer vel det også :fnise:

Forresten så hører jeg alle si at det er lettere å skifte bæsjbleier på gutter enn på jenter, fordi at på jenter så kommer bæsjen mellom alt av kjønnslepper og slikt. Men her kommer da bæsjen under pungen slik at jeg må løfte den opp samtidig som jeg holder beina slik at jeg kan vaske.. :gjeiper: Er da ikke så lett det heller, men man får fort en fungerende teknikk. :jepp:

Heeer var du ja! Plutselig nytt navn på boka og da falt jeg av lasset:)

Men nå har jeg lest meg opp og kosa meg her:)

Er så levende lett å glede seg når man leser om sånne koselige dager <3

Stor klem i natten!

Ja måtte endre tittel nå som han er utenfor magen :jepp:

:klemmer: til deg og!

__

Nok en bra natt uten skriking. Dvs. det har vært byssing i max ti minutter med litt magevondt, som gikk over da jeg ammet han litt mer. :) Nå ligger han på fanget mitt og sover. Skal snart prøve å legge han i kurven sin slik at jeg kan ta meg en dusj. Hvis jeg tør da. Hvis babycallen begynner å ule når jeg er midt i dusjingen så blir jeg stresset tror jeg. Hadde jeg bare hatt en morgenkåpe!

Vurderer trilletur om ikke så lenge..Men det er mye vind ute, og litt regn. Tror derimot ikke at det er så kaldt..Hmmm..Regnrekket skjærmer jo for mye av vinden, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke mannen din ut de to ukene permisjon han har rett til i forbindelse med fødselen?

Hehe, ja, om det er jentetiss eller guttetiss spiller liksom ingen rolle her i huset, for her er det gjerne bæsj både nedover lår og oppover ryggen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke mannen din ut de to ukene permisjon han har rett til i forbindelse med fødselen?

Hehe, ja, om det er jentetiss eller guttetiss spiller liksom ingen rolle her i huset, for her er det gjerne bæsj både nedover lår og oppover ryggen. :fnise:

Han begynte på jobb i går. Bedriften han jobber i gir ikke betalt de to ukene, så vi hadde ikke råd til mer enn en uke, spesielt siden han allerede har hatt en uke fri tidligere i november.. :sukk:

Hehe, den krisen har vi heldigvis ikke hatt enda, men det kommer vel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Fin fødselshistorie, har lest den, bare ikke fått kommentert. Skjønner godt det var tøft og spesielt når han ikke roterte seg ordentlig (heldigvis så kom han ut riktige veien :jepp:).

Vi har enda litt problemer med tissing, men det er av og til, ikke ofte det skjer. Hu føler for å holde igjen til bleia er av og da spruter det plutselig på brystkassa til mamma (ja, jenter kan visstnok tisse ganske så langt de også). Ellers er det bæsj som spruter på døra som har vært et annet problem. :skratte: Lille C er lille pingvinen vår. :jepp: Etterhvert får man teken på ting og lærer å lese signalene den lille viser, for de er der, man lærer seg å kjenne de igjen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: For at navlestrengen har falt av! Her tok det 10 dager, om jeg ikke husker helt feil.

De skal visst like å bade de små, men S hater det! Så hun må dusje med oss :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser masse her, men er skikkelig dårlig på å gi lyd fra meg.... :sjenert: Generelt dårlig på å legge igjen spor i andres dagbøker (og å oppdatere min egen..). Mere aktiv på termnklubb-tråden! :gjeiper:

Men du og du så koselig det høres ut med lille Odin :rodmer: virker som at du takler dette kjempebra og at han er en snill og flott gutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Forresten så hører jeg alle si at det er lettere å skifte bæsjbleier på gutter enn på jenter, fordi at på jenter så kommer bæsjen mellom alt av kjønnslepper og slikt.

Nå har jeg jo ikke gutt, men jeg synes det er enkelt å skifte bæsjebleier på snuppa, har en teknikk som gjør at jeg kan holde (eller ha bena opp) og samtidig skille kjønnsleppene fort for å vaske der. Man finner teknikker lett når man først blir dreven på bleieskift. Har tross alt begynt å bli en del bleier. :jepp: Er ikke alltid bæsj kommer mellom kjønnsleppene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...