Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Gjest Adeline*Jouvin

Hei! :goodbye:

Ville bare si at jeg har vært innom hver dag og lest, men er bare fryktelig dårlig til å legge igjen :gjeiper: Men gratulerer så myyye med et lit nurk! Du er utrolig flink!

Når jeg tenker meg om har deg jo gått kjempe fort alt sammen! Husker da jeg først begynte å lese her.. Da var du akkurat blitt gravid tror jeg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt og Ts forhold har blitt styrket av at vi fikk barn. Jeg bare elsker ham for enda en ting, at han er så fantastisk flink med L. Så her har det ikke slitt på forholdet i det hele tatt. Det er ikke gitt at det gjør det. :

Jeg ville forresten ikke gitt O noe mot magevondt enda. Det virker ikke som om han er så fryktelig mye plaget? Husk at det er et helt nytt system som skal kjøres i gang. Det må jo bare bli litt starttrøbbel av det. ) Selv om melken di er spesialdesignet for ham så må han bli vant til den. :

Jeg ville ventet med å gi noe som virket på magen, og heller gitt bittelitt sukkervann hvis det blir veldig vondt. :

Flott at det føles litt bedre, forresten! :klemmer:

Så flott at det ikke har slitt på forholdet! :) Får håpe det går like bra hos oss.. :)

Skal nok vente litt ja, men tror jeg skal prøve det om magevondten forsetter når det har gått en to-tre-fire uker. :)

Så du hadde skrevet i Pitteliten sin dagbok, men jeg svarer deg her jeg. Det heter Probiotika B1, og er for spedbarn. Pulverform på flaske, som man blander med noen dråper morsmelk. Det står på flasken at man skal blande med noen dråper vann, men hun på helsekosten sa at MM er bedre, pluss at det er mer lettvint da man slipper å koke noen dråper vann og tilpasse temp. osv..

Jeg trodde jo en periode at S hadde kolikk pga illskrik og magevondt, så jeg dro til kiropraktor. Det var faktisk kiropraktoren som anbefalte oss Probiotika:) Det har hjulpet for oss, og det har hjulpet for babyen til naboen min også. Hun på helsekosten sa at de hadde mye positiv erfaring med det.

Det er melkesyrebakterier som virker inn på tarmfloraen, så det skader ihvertfall ikke:

Det er IKKE gøy å se på den lille ha vondt.. :klemmer:

Pass på å få skikkelig raper etter og under måltid. Det er alfa omega.

Håper dere kommer nærmere hverandre, og at det forblir sånn:) Du fortjener å ha det godt. Det er en STOR forandring å gå fra å være kjærester, til foreldre! Det viktigste er nok kommunikasjon, tror jeg.

Det høres ganske smart ut i alle fall! :) Skal prøve det ut dersom det ikke går seg til av seg selv :jepp:

Det er veldig stor forandring ja, men heldigvis så har vi hittil vært flinke til å kose på kveldene når O sover. :)

De sier vel at det tar en 2-3 uker før magen er kommet i gang som den skal så jeg hadde nok ventet litt lenger før jeg gav noe annet en melk så ikke en roter til den naturlige prosessen :)

Prøv å få deg en time for deg selv i løpet av dagen! De fleste har en hobby eller noe, eller å bare lese en bok eller besøke naboen. Det er viktig for deg for å unngå at du får en depresjon tror jeg :klemmer:

Drit i huset ihvertfall! Si til sambo at han får holde fortet der i noen uker, og at han må steppe opp for å hjelpe å holde deg frisk.

Skal love deg at om noen uker når de første bevisste smilene kommer så føler du deg mye bedre med en gang for det er så herlig! :rodmer:

:kose: God helg :kose:

To-tre uker ja. Da er vi halvveis! Hehe..Blir spennende å se hvordan det går med magen hans etter hvert. Håper får hans og vår del at den blir bedre snart. Ikke det at den er så ille, sånn i forhold til kolikk, men det er jo slitsomt når det blir en totimers økt om kvelden med magevondt og gråting..Stakkaren kaver sånn når takene står i, også har han en litt bekymret mine når det er "pause" mellom vondtene, nesten som om han ligger og gruer seg til neste tak.

Gratulerer så mye!!! :D

Dette klarer du kjempe fint! :)

Tusen takk!

Jeg ville også gitt det litt tid før jeg begynte med noe annet enn morsmelk. Husk at magen aldri har fått mat før, og det er en kjempeomveltning. Ofte er tarmene og nervesystemet litt umodne og det fører til uro, spesielt på kveldene. Her avtok det etter 8-9 uker denne gangen, og det var aldri snakk om noe kolikk. Det beste for oss var å knyte ham fast i sjalet og gjøre knebøy til han sovnet.

Skal gi deg litt tid, ja! Her er det på kvelden når vi legger han at han som oftest får magevondt, så da har jeg ikke sjalet på. Men skal prøve det dersom han får vondt på dagen :jepp:

Hei! :goodbye:

Ville bare si at jeg har vært innom hver dag og lest, men er bare fryktelig dårlig til å legge igjen :gjeiper: Men gratulerer så myyye med et lit nurk! Du er utrolig flink!

Når jeg tenker meg om har deg jo gått kjempe fort alt sammen! Husker da jeg først begynte å lese her.. Da var du akkurat blitt gravid tror jeg :rodmer

Heihei!

Tusen takk for det! Hehe, da har du lest her lenge ja. Tiden går veldig fort ja, og den går ikke noe saktere av at man har fått barn. Jeg har mistet helt perspektiv over dato jeg. Klarer aldri å huske hvilken dato det er når jeg tenker på det.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det går i ett. :)

__

Natten i natt har vært helt grei..Først var det magevondt og gråt sammen med regelmessig amming fra kvart på ni til kvart på elleve. Første nattamming klokken to, andre nattamming klokken fem, men da ble det også en halvtime med magevondt, så fikk ikke sove før seks. Tredje ammingen var klokken åtte, også våknet han sakte, men sikkert på stellebordet under morgenstellet i ti-halv ellevetiden. :) Litt mer styr enn natten før, men helt overkommelig.

Har forresten litt sånn sviing eller ubehag i brystvortene hele tiden nå, men de er ikke såre..Håper ikke jeg holder på å få sopp, for det høres så fryktelig vondt ut! Har merket at utdrivningen har vært litt vondere også. Har heldigvis canesteen liggende, men har ikke mycostatin, så det må jeg vel få resept på dersom det viser seg å være sopp..

I går spiste vi forrestn biff! :nigo: For første gang på lenge kunne jeg spise medium stekt biff. Det var stas. :)

Nå ligger lille O og sover, jeg har gjort litt husarbeid, så nå skal det slappes av litt.

Forresten så har jeg nå gått ned 15,5 kg. Så da er det 8,5kg igjen til startvekten før graviditeten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres så koselig ut med den lille. Jeg drømmer nesten hver natt at jeg holder babyen min. Helt virkelig.. Rare greier.

Får håpe det ikke er sopp som er på tur.. er det vanlig å få?

Du har jammen gått ned mye på litt over en uke!! Det må jo føles fantastisk!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres så koselig ut med den lille. Jeg drømmer nesten hver natt at jeg holder babyen min. Helt virkelig.. Rare greier.

Får håpe det ikke er sopp som er på tur.. er det vanlig å få?

Du har jammen gått ned mye på litt over en uke!! Det må jo føles fantastisk!? :)

Aner ikke hvor vanlig det er? :klo:

Det føles veldig bra ja, men kroppen min er ikke spesielt fin enda fordeom. Den er skikkelig dvask og slapp..Så selv om jeg nærmer meg samme vekt så trenger den definitivt trening og oppstramming. Men det er jo ikke å forvente annet. Det er bare litt kjipt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Jeg måtte innom for å sjekke hvordan det går med deg og den lille. Har du lagt ut bilder av ham på facebook? For i så fall vil jeg gjerne se. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor vanlig det er? :klo:

Det føles veldig bra ja, men kroppen min er ikke spesielt fin enda fordeom. Den er skikkelig dvask og slapp..Så selv om jeg nærmer meg samme vekt så trenger den definitivt trening og oppstramming. Men det er jo ikke å forvente annet. Det er bare litt kjipt..

Neida, sånn er det vel... Er bare å ta det litt som det kommer med treningen..Når du føler du har tid og nok overskudd til det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 15 kg allerede? Hadde du mye vann i kroppen? Jeg har gått ned 17 kg på tre måneder jeg.. Har fire seige kilo igjen, men det er ikke så farlig.

Her ammes det forresten også kl 02 og 05 om natta. Og 07 og 08... Og sånn går nu dagan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: ti deg Teri :)

Syns du hadde en fin fødselshistorie å komme med jeg, selv om det nok var tøff :) Godt at premien er såpass fin som den er :jepp:

Og det med turgåing. Vær litt forsiktig og ikke press deg for mye :) Jeg gikk litt vel langt første gangen, og det angrer jeg på. Følte meg helt mørbanka i beina og klarte knapt å gå opp trappene når jeg kom hjem. Nå går det veldig bra. Men må gå i mitt tempo.

Du har hatt en fin vektnedgang da :):jepp: Jeg har gått ned en del jeg og, men har enda 6 kg til startvekta. Føler meg skikkelig slank, nesten tynnere en før jeg ble gravid :P Men magen er som en stor bolledeig, skikkelig myk og "god" :ler: Men hva kan vi forvente etter 9 mnd babyhus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg måtte innom for å sjekke hvordan det går med deg og den lille. Har du lagt ut bilder av ham på facebook? For i så fall vil jeg gjerne se. :jepp:

Har lagt ut noen bilder ja, på "mobilopplastninger" :) Har ikke somlet meg til å legge inn bilder fra kameraet enda. :)

Neida, sånn er det vel... Er bare å ta det litt som det kommer med treningen..Når du føler du har tid og nok overskudd til det! :jepp:

Jepp, det gjør jeg. Gleder meg til det er "lov" å trene igjen. Da skal jeg begynne å ta joggeturer med hunden. Gleder meg, for han har ikke vært med på joggeturene mine enda, han har vært for ung, men nå er han endelig gammel nok!

Wow, 15 kg allerede? Hadde du mye vann i kroppen? Jeg har gått ned 17 kg på tre måneder jeg.. Har fire seige kilo igjen, men det er ikke så farlig.

Her ammes det forresten også kl 02 og 05 om natta. Og 07 og 08... Og sånn går nu dagan.

Jeg var ikke spesielt hoven eller noe sånt, når legen sjekket ødem så var det null..Men må jo ha hatt en del vann i og med at jeg har gått ned så fort. Var bare ni dager etter fødsel at jeg hadde gått ned så mye. Men de siste åtte kg blir sikkert tyngre å få av. :gjeiper:

ja ikke sant, blir en del tid våken på natten også, selv når de sovner med en gang igjen. I natt var det litt andre tidspunkter, men husker i grunn ikke helt..Annet enn at vi ammet siste gang klokken åtte, og første gang klokken halv et. Ble fire nattamminger i natt..Jo han ble ammet klokken kvart over tre, og klokken fem. Så da ble det halv et, kvart over tre, klokken fem og klokken åtte. Men til gjengjeld så var han flink gutt og sovnet etter hver amming/og bleieskift.

:klemmer: ti deg Teri :)

Syns du hadde en fin fødselshistorie å komme med jeg, selv om det nok var tøff :) Godt at premien er såpass fin som den er :jepp:

Og det med turgåing. Vær litt forsiktig og ikke press deg for mye :) Jeg gikk litt vel langt første gangen, og det angrer jeg på. Følte meg helt mørbanka i beina og klarte knapt å gå opp trappene når jeg kom hjem. Nå går det veldig bra. Men må gå i mitt tempo.

Du har hatt en fin vektnedgang da :):jepp: Jeg har gått ned en del jeg og, men har enda 6 kg til startvekta. Føler meg skikkelig slank, nesten tynnere en før jeg ble gravid :P Men magen er som en stor bolledeig, skikkelig myk og "god" :ler: Men hva kan vi forvente etter 9 mnd babyhus :)

Seks kg er jo ikke mye da, og det er 2,5 kg mindre enn hva jeg har igjen! :nigo:

Er forsiktig! :) I dag har jeg gått sånn ca. 20 min med vogn og hund. Ble sliten, men ikke sånn at jeg var dau. Har sittet i ro i 15 min nå, og er klar for å få ryddet litt. :) Gutten ligger forresten ute og sover.

Hvor kaldt "kan" det forresten være i vogna? Det står ni grader på babycallen, men har vært og sjekket han, og han er varm og god, ligger jo i en voksipose med ulldyne i, og har på seg ull-strikkeklær. Er litt stressende å ha han sovende ute nå i starten kjenner jeg..

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så fort du har gått ned! Og så mye! :strix: Gratulerer! Jeg gikk ned fort de første tre ukene, men så stoppet det helt opp, og der er jeg enda.. Lurer på om jeg noen gang får de vekk :klo: Har seks kilo til som jeg vil gå ned, og det er hovedsakelig mage, hofter og lår. Magen er som Benni beskriver; bollete, vassen og myk. Jeg har aldri hatt myk mage før :fnise: Den var enten helt stram og flat, eller gravid, så dette er litt uvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med så stor vektnedgang! Har gått ned ca det samme som deg, men jeg hadde veldig mye vann i kroppen. Har fortsatt endel igjen å gå ned før jeg er fornøyd. Magen er jo et kapittel for seg selv :sjenert:

Fikk du strek nedover magen når du gikk gravid? Min har ikke gått bort enda og håper ikke den forblir der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er til å gå tur da! En så lang tur hadde jeg aldri orket bare en uke etter fødsel. Og ikke minst vektnedgangen. :duskedame: Her i gården har jeg enda 3 superseige kilo før jeg er tilbake på startvekten, men jeg merker at kroppen definitivt ikke er den samme som før. Særlig hoftene mine er blitt mye breiere, men det er vel bare til å forvente etter at en melon har passert gjennom der. :gjeiper: :fnise: (Jeg fikk forresten stripe på magen som er der enda.)

Så lenge han er varm og god i nakken ville jeg ikke bekymret meg. Bare tenk på at nedi vogna er det ingen vind, så han har det i realiteten mye varmere enn det føles for oss. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så fort du har gått ned! Og så mye! :strix: Gratulerer! Jeg gikk ned fort de første tre ukene, men så stoppet det helt opp, og der er jeg enda.. Lurer på om jeg noen gang får de vekk :klo: Har seks kilo til som jeg vil gå ned, og det er hovedsakelig mage, hofter og lår. Magen er som Benni beskriver; bollete, vassen og myk. Jeg har aldri hatt myk mage før :fnise: Den var enten helt stram og flat, eller gravid, så dette er litt uvant.

Ja det hat gått fort i svingene! :) Håper jeg går ned noen kg til før det stopper litt mer opp. De siste kiloene må jeg sikkert trene av meg..

Huff ja, jeg har også deig-mage..Det er trist. Jeg også hadde stram maage, ikke helt naturlig da, den hadde jeg trent meg til, men uansett..Savner den gamle magen min..Føler meg ikke så vakker når jeg kikker i speilet lenger nei.

Så deilig med så stor vektnedgang! Har gått ned ca det samme som deg, men jeg hadde veldig mye vann i kroppen. Har fortsatt endel igjen å gå ned før jeg er fornøyd. Magen er jo et kapittel for seg selv :sjenert:

Fikk du strek nedover magen når du gikk gravid? Min har ikke gått bort enda og håper ikke den forblir der.

Tror nok jeg hadde en del vann jeg også, men ikke så mye at jeg hovnet mye opp i legger og slikt, men ansiktet mitt var ganske så mye rundere.. :gjeiper:

Jeg trodde jeg hadde sluppet unna, for har ikke sett noen strek da jeg gikk gravid, men har i ettertid sett at det er en svaaaak svak strek der, men den vises så vidt, så den plager meg ikke.

Så flink du er til å gå tur da! En så lang tur hadde jeg aldri orket bare en uke etter fødsel. Og ikke minst vektnedgangen. :duskedame: Her i gården har jeg enda 3 superseige kilo før jeg er tilbake på startvekten, men jeg merker at kroppen definitivt ikke er den samme som før. Særlig hoftene mine er blitt mye breiere, men det er vel bare til å forvente etter at en melon har passert gjennom der. :gjeiper: :fnise: (Jeg fikk forresten stripe på magen som er der enda.)

Så lenge han er varm og god i nakken ville jeg ikke bekymret meg. Bare tenk på at nedi vogna er det ingen vind, så han har det i realiteten mye varmere enn det føles for oss. :jepp:

Er vel forskjellig hva man er i form til.,Men ble absolutt sliten ja. Var på flatmark da. Om noen uker skal jeg gå en rute hvor det er en del bakker. :jepp:

De hoftene ja..Mine er også breiere. Litt kommer jo av fett, men jeg merker at selve hoftene er blitt breiere. Får se..Kan jo hende jeg blir fornøyd med de nye kurvene når jeg har kvittet meg med fettet og strammet litt opp. :)

Ok, ja det var det jeg tenkte. Jeg sjekket jo, og han var veldig god og varm!

__

I dag har vi hatt middagsbesøk av O sin bestemor (mormor) og "far" (samboer til mamma). Var koselig. :) Også har lille O badet igjen, og det var like populært som sist. :)

Men nå er jeg sliten, så håper virkelig at det blir en bra natt i natt også.

I morgen kommer helsesøster, så skal bli spennende å se hva han veier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pitteliten: Jeg fikk en svak, tynn strek, og den er der enda..

Hørtes koselig ut med middagsbesøk, men skjønner at du er sliten. Håper dere får en fin natt nå også :klemmer:

Helsesøster veide ikke på hjemmebesøk hos oss:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så rart å lese her inne og mimre tilbake til min egen barseltid... Med bekymringer for magevondt, amming, soving, temperatur og stripe på magen som ikke forsvinner (min er der enda, ja, men den er blitt svakere) :fnise:

Må si at du virker hakket mer stabil enn jeg var, Teriyaki. Jeg følte jeg gikk i en slags koma, med barseltårer i hytt og pine... Aldri i verden om jeg klarte å gå så lange turer som du gjør. Synes du er flink :)

Hvordan er samboeren din med Odin? Koselig at dere er kommet nærmere hverandre. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pitteliten: Hos meg forsvant streken etter førstemann etter ca ett år. Denne gangen tror jeg den forsvinner tidligere, men den vises enda godt tre måneder etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gravidstreken når jeg var høygravid, men den kom etterpå når magen trakk seg sammen. Den er tynn og svak, ser nesten ut som et trykkmerke fra en søm på trusa eller noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pitteliten: Jeg fikk en svak, tynn strek, og den er der enda..

Hørtes koselig ut med middagsbesøk, men skjønner at du er sliten. Håper dere får en fin natt nå også :klemmer:

Helsesøster veide ikke på hjemmebesøk hos oss:/

Ikke? Trodde det var noe alle gjorde jeg, på hjemmebesøk..Er jo greit å få vite at ungen legger på seg, tross alt. :)

Det er så rart å lese her inne og mimre tilbake til min egen barseltid... Med bekymringer for magevondt, amming, soving, temperatur og stripe på magen som ikke forsvinner (min er der enda, ja, men den er blitt svakere) :fnise:

Må si at du virker hakket mer stabil enn jeg var, Teriyaki. Jeg følte jeg gikk i en slags koma, med barseltårer i hytt og pine... Aldri i verden om jeg klarte å gå så lange turer som du gjør. Synes du er flink :)

Hvordan er samboeren din med Odin? Koselig at dere er kommet nærmere hverandre. :rodmer:

Hehe, ja det er mye å tenke på og bekymre seg over :fnise:

Jeg har ikke særlig med barseltårer, men føler meg relativt nedstemt på kveldene. Da er jeg sliten etter en hel dag og slikt, og kjenner ofte på at jeg savner å være fri og frank. Bare det å ta seg en joggetur med hunden, men det kan jeg jo om noen uker da, så.. :)

Samboeren min er flink han. :) Det er jo jeg som gjør alt om natten da, for det er jo jeg som må amme. Men han er flink til å roe gutten når han har magevondt på kveldene. Nesten flinkere enn meg :jepp: Føles i alle fall sånn, hehe. Og han har trøstet meg når jeg har vært lei meg. :)

Er veldig deilig å kjenne at vi har kommet nærmere. Foreløbig så har ikke det å få barn vært en prøvelse på forholdet. Er mye mer en personlig prøvelse for meg enn forholdsmessig. Vi har jo vært gjennom mye sammen, så kan jo være vi er godt rustet. :) Men klart, det har bare gått to uker. Kan godt hende prøvelsen kommer senere.

Jeg hadde ikke gravidstreken når jeg var høygravid, men den kom etterpå når magen trakk seg sammen. Den er tynn og svak, ser nesten ut som et trykkmerke fra en søm på trusa eller noe :fnise:

Samme gjorde det med meg. Jeg har jo sett i speilet at det ikke har vært noen stripe der, ikke har det vært det på bilder heller, men da jeg var til sjekk på utskrivelsessamtalen, så var den jammen meg dukket opp. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...