Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hvilket bleiemerke bruker dere forresten?

Jeg har først brukt pampers, og har vært fornøyd. Men siden Libero er litt billigere så ville jeg prøve den. Liker ikke den sorten. Bleiene er hardere på en måte, og passformen er dårligere. Klarer ikke ta bleien ordentlig på uten at han får trykmerker rundt lårene. Det fikk han ikke av pampers. Pluss at papmers har en forlengelse på ryggen slik at det er mindre sjanse for lekasje.

Nå har vi ikke hatt en eneste lekasje på noen av merkene, men..Tror jeg skal kjøpe pampers neste gang. Bare synd jeg må bruke nesten 30 bleier først, som jeg ikke liker. :gjeiper:

Helt enig :jepp: Pampers er liksom mykere og tynnere, mens Libero er stive. 30 bleier går fort da. Er verre med meg som kjøpte 200 Liberobleier før fødsel :fnise: Men snart tomt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte akkurat det samme som deg. Likte pampers, men tenkte jeg skulle prøve libero siden de er billigere. Men helt enig i at de er stivere og har dårligere passform, så jeg gikk brukte bare én liten pakke libero før jeg gikk tilbake til pampersen!

(Lekkasjer får vi uansett... :sukk: - men ofte kommer det når hun er på stellebordet :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at det ikke funket mer enn første gangen da. Har du prøvd fennikelte? Skal visst funke bra. Eller miniform?

Håper det bedrer seg snart. Er slitsomt når de sliter med magevondt.

Jeg liker Libero bedre enn Pamper jeg. Selvom jeg syns Pampers er mykere, liker jeg ikke at de har tilsatt de lotion. Også henger bleien alltid fast når jeg skal skifte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ingen erfaring med å lindre magevondt på babyer selv altså..men leste i en bok jeg har fått at det kunne hjelpe og legge ungen over skuldra si, og samtidig gjøre dype knebøy på babyen. Prøvd det? :) Denne metoden er kanskje mest for å få ut luft, kommer jo litt ann på hva som er årsaken til magevondtet sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd ammete? Den hjalp når både A og N var litt urolige om kvelden. Det var eg som drakk teen, altså, ikkje jentene. Dessutan er teen veldig god. Den frå NAF, kjøpt på apotek.

Eg likar også definitivt Pampers best! Og lekkasjane kjem snart :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig :jepp: Pampers er liksom mykere og tynnere, mens Libero er stive. 30 bleier går fort da. Er verre med meg som kjøpte 200 Liberobleier før fødsel :fnise: Men snart tomt nå :)

200 stk ja, det var ikke lite :fnise: Men ja, 30 bleier går fort unna. :)

Jeg tenkte akkurat det samme som deg. Likte pampers, men tenkte jeg skulle prøve libero siden de er billigere. Men helt enig i at de er stivere og har dårligere passform, så jeg gikk brukte bare én liten pakke libero før jeg gikk tilbake til pampersen!

(Lekkasjer får vi uansett... :sukk: - men ofte kommer det når hun er på stellebordet :) )

Ja man må jo prøve å spare penger der man kan :jepp: Hehe, bedre det enn i senga så klær og madrass blir utgrist, da :jepp:

Virker forresten som om mange missliker Libero nettopp pga. stivhet og dårlig passform.

Så synd at det ikke funket mer enn første gangen da. Har du prøvd fennikelte? Skal visst funke bra. Eller miniform?

Håper det bedrer seg snart. Er slitsomt når de sliter med magevondt.

Jeg liker Libero bedre enn Pamper jeg. Selvom jeg syns Pampers er mykere, liker jeg ikke at de har tilsatt de lotion. Også henger bleien alltid fast når jeg skal skifte den.

Fennikelte har jeg ikke prøvd. :) Gir man miniform til gutten eller er det jeg som skal ta det? Har bare hørt om miniform i tabletter, jeg.

Lotion er ikke så veldig bra nei, men jeg tenker at så lenge ungen ikke viser tegn til å reagere på det så går det bra. Har forresten også opplevd noen ganger at bleien sitter litt fast.

Nå har jeg ingen erfaring med å lindre magevondt på babyer selv altså..men leste i en bok jeg har fått at det kunne hjelpe og legge ungen over skuldra si, og samtidig gjøre dype knebøy på babyen. Prøvd det? :) Denne metoden er kanskje mest for å få ut luft, kommer jo litt ann på hva som er årsaken til magevondtet sikkert.

Det hjelper der og da, og muligens et minutt eller to etter at jeg har satt meg ned, men så får han vondt igjen. Jeg har ikke energi til å ta så mange knebøy i gangen..Er forsatt slapp pga. dårlig blodprosent, så..Men det funker absolutt. Han roer seg med en gang. :)

Har du prøvd ammete? Den hjalp når både A og N var litt urolige om kvelden. Det var eg som drakk teen, altså, ikkje jentene. Dessutan er teen veldig god. Den frå NAF, kjøpt på apotek.

Eg likar også definitivt Pampers best! Og lekkasjane kjem snart :sjenert:

Det har jeg ikke prøvd, nei. Kan jo prøve det :jepp: Jeg liker ikke te, men skal da klare å drikke det dersom det hjelper. :) Drikker man det når som helst i løpet av dagen da, eller skal det drikkes rett før den ammingen som er rett før magevondten pleier å komme?

Hehe, ja regner med det blir lekkasjer etter hvert! Hittil er det svææært svært sjeldent at det ikke er bæsj i bleien når vi skifter. Vil tro lekasjer oppstår når han begynner å bæsje sjeldnere, men mere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjelper der og da, og muligens et minutt eller to etter at jeg har satt meg ned, men så får han vondt igjen. Jeg har ikke energi til å ta så mange knebøy i gangen..Er forsatt slapp pga. dårlig blodprosent, så..Men det funker absolutt. Han roer seg med en gang. :)

Jeg forstod det slik at det var knebøy av babyen man skulle foreta seg jeg? :skratte: ...er det ikke? (mulig jeg har missforstått den metoden helt :fnise: ) Men har i allefall uansett sett at noen holder rundt anklene på ungen og "pumper" bena opp og ned slik at det blir dype knebøy for babyen, og det skal visstnok hjelpe ungen med å prompe ut evt luft som gjør til magevondt :vetikke::)

Edit: har også hørt at baby på ryggen og "sykle" med bena til babyen kan hjelpe på magevondt :)

(Masse velmenende råd her nå, selv om jeg tipper du sikkert har prøvd det meste :) )

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja regner med det blir lekkasjer etter hvert! Hittil er det svææært svært sjeldent at det ikke er bæsj i bleien når vi skifter. Vil tro lekasjer oppstår når han begynner å bæsje sjeldnere, men mere. :)

Signerer Frida - det kommer snart...når de begynner å bæsje litt sjeldnere ja. Hos frøkna vår kommer det enorme mengder om gangen synes jeg. Bæsjer nå 1-2 ganger om dagen, men i begynnelsen var det nesten hver bleie som lille O nå. Er såå glad vi kjøpte tørketrommel i høst! Er det ikke bæsj på klær eller håndklær så er det sikkel på enten hennes bodyer eller mine topper, eller siklekluter som stinker gammel gulp.

Vi har nok å henge fingrene i som spedbarnsmødre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kommer ikke på flere råd her i farta men håper dere får bukt med problemet.. Slitsomt for alle når det blir sånn..

Tørketrommel er gull altså! Det hadde jeg sist men nå har vi det ikke.. Men det er oppe til seriøs vurdering for jeg tror jeg kommer til å savne det ja!

Ønsker dere en fin og knirkefri helg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod det slik at det var knebøy av babyen man skulle foreta seg jeg? :skratte: ...er det ikke? (mulig jeg har missforstått den metoden helt :fnise: ) Men har i allefall uansett sett at noen holder rundt anklene på ungen og "pumper" bena opp og ned slik at det blir dype knebøy for babyen, og det skal visstnok hjelpe ungen med å prompe ut evt luft som gjør til magevondt :vetikke::)

Edit: har også hørt at baby på ryggen og "sykle" med bena til babyen kan hjelpe på magevondt :)

(Masse velmenende råd her nå, selv om jeg tipper du sikkert har prøvd det meste :) )

Hvis det var knebøy av babyen du tenkte på, så skal man vel ikke legge babyen på skuldrene sine? :klo: Men ja har prøvd det også. :) Ofte bruker luften og det som gjør vondt ganske lang tid på å komme langt nok ned (eller opp) før det kommer ut, så er sjeldent det fungerer. :)

Signerer Frida - det kommer snart...når de begynner å bæsje litt sjeldnere ja. Hos frøkna vår kommer det enorme mengder om gangen synes jeg. Bæsjer nå 1-2 ganger om dagen, men i begynnelsen var det nesten hver bleie som lille O nå. Er såå glad vi kjøpte tørketrommel i høst! Er det ikke bæsj på klær eller håndklær så er det sikkel på enten hennes bodyer eller mine topper, eller siklekluter som stinker gammel gulp.

Vi har nok å henge fingrene i som spedbarnsmødre :jepp:

Går ut ifra det ja, hehe. Vi har ikke tørketrommel. Går bra foreløbig, men kan godt hende vi blir å savne det når det blir mer lekkasjer og slikt.. :sjenert:

Huff, kommer ikke på flere råd her i farta men håper dere får bukt med problemet.. Slitsomt for alle når det blir sånn..

Tørketrommel er gull altså! Det hadde jeg sist men nå har vi det ikke.. Men det er oppe til seriøs vurdering for jeg tror jeg kommer til å savne det ja!

Ønsker dere en fin og knirkefri helg <3

Ja det er slitsomt..Spesielt kjipt er det de kveldene jeg er alene, som i går og i dag. Menmen..Nå er det sikkert sånn tre timer igjen til han får vondt..Men har gjort klart sukkervann i fall det skulle funke litt i dag.

__

Mon tro hvor det ble av innlegget til Pitteliten..Jaja, svarer bare; Da kan jeg kanskje prøve det også. Regner med det fås på apoteket. :)

__

Jaa da er samboer dratt på julebord. Jippi..Håper han klarer å begrense alkoholen. Blir IKKE fornøyd hvis han kommer hjem overstadig beruset. Det hører ikke hjemme noen steder, og han får i alle fall ikke sove på soverommet i så fall, for da kommer det til å stinke alkohol. Ikke aktuelt med en liten baby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebord på mannen her også.. Heldigvis har han arbeidshelg så jeg tror det går bra. Han har vært flink og kun holdt seg til øl i det siste så jeg håper det holder ikveld også..

Bader du han ofte? Et varmt bad kan kanskje hjelpe på å få løsnet luften i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebord på mannen her også.. Heldigvis har han arbeidshelg så jeg tror det går bra. Han har vært flink og kun holdt seg til øl i det siste så jeg håper det holder ikveld også..

Bader du han ofte? Et varmt bad kan kanskje hjelpe på å få løsnet luften i magen?

Da blir han vel sikkert ikke å drikke så mye :jepp: Jeg føler meg jo enda litt sårbar og sånt etter fødsel, og føler meg ikke spesielt pen med kroppen min og det at det er så lenge siden vi hadde sex..Så man må fort kjempe mot de usikre tankene, ja. Det er nemlig flere flotte jenter på jobben hans på min alder, og jeg vet at de har et flørtete forhold. Har sett hva han av og til har skrevet til dem, så..Men tror ikke han vil være utro eller noe sånt. Må bare stole på han, rett og slett. :)

Jeg bader han bare ca. to ganger i uka. Husker i grunn ikke hvordan kveldene har vært når han har blitt badet..Men akkurat nå får jeg ikke badet han før neste uke pga. sambo holder på med siste finish på badet, så stellebordet står på barnerommet, og sden varmekablene er slått av på nybadet foreløbig så vil det bli alt for kaldt å bade han.. Vasker han bare med vaskeklut på vårt rom om morgenen.

__

Vi har hatt en runde med magevondt fra syv til åtte, men nå har han spist godt og er rolig. Ligger i sofaen med pledd rundt seg. Er spent på om det holder seg sånn eller om det blir ny runde etter hvert. Er jo lov å håpe..

Edit: varte ikke så lenge det håpet.. :gjeiper:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grøss, jeg vet alt om de tankene.. Men vi må bare jobbe med oss selv, og ikke la tankene ødelegge alt det fine vi har <3

Hmm, bade han på stua? Evt overleve til badet er ferdig og prøve å se om det kan hjelpe?

Håper uansett at natten blir fin<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om magevondten skulle komme av luft i magen hos den lille, kan det hjelpe å avbryte han midt i måltidene for å hjelpe han med å rape for så å legge han til igjen. Det virker også forebyggende mot gulping. Dette gir mindre luft i magen.

Massasje på magen. Masser med klokken i sirkelbevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss, jeg vet alt om de tankene.. Men vi må bare jobbe med oss selv, og ikke la tankene ødelegge alt det fine vi har <3

Hmm, bade han på stua? Evt overleve til badet er ferdig og prøve å se om det kan hjelpe?

Håper uansett at natten blir fin<3

Ja ikke sant..Men det hjelper lite når han legger seg til å slette meldinger på mobilen når han kommer hjem..Han så jeg kikket på han når han styrte med mobilen, så sa han "må slette meldinger fra deg, begynner å bli så mange"..Kan ikke si jeg egentlig tror han hadde et akutt behov for å slette meldingsloggen fra meg da. Før har han pleid å slå av mobilen i stedet for..Jaja..

Det er i alle fall ikke lenge til badet er ferdig. :)

Natten ble helt ok den. :)

Om magevondten skulle komme av luft i magen hos den lille, kan det hjelpe å avbryte han midt i måltidene for å hjelpe han med å rape for så å legge han til igjen. Det virker også forebyggende mot gulping. Dette gir mindre luft i magen.

Massasje på magen. Masser med klokken i sirkelbevegelser.

Vi pleier å ha en rapepause i løpet av måltidet, og har også prøvd å massere magen..Det eneste som ser ut til å roe han med en gang, det er å røyse seg opp og gjøre knebøy. Men hvis han har veldig vondt og ikke bare litt vondt, så får han vondt igjen nesten med en gang vi setter oss.

__

Siden magevondten startet så i syvtiden i går så var den over litt før ni. :) Den siste timen var det ikke så ille da. Han lå i fanget mitt og suttet på smokken, også fikk han vondt nå og da men klarte som oftest å roe han bare ved å vukke han samtidig som han fikk litt press på magen. Så gutten var i seng ti på halv ti, og jeg var i seng ti på ti. :) Så ammet vi halv tolv, klokken tre (men da ble det litt magevondt så vi sov ikke før halv fem igjen) og klokken syv. :) Nå ligger gutten og kikker på leketeppet sitt. :)

Sambo kom hjem full (ikke kjempefull da) klokken fem på natten. Akkurat det han ikke skulle gjøre, for nå er dagen ødelagt. Han ligger og sover og kommer til å sove lenge. Synes jeg var snill som oppfordret han til å dra på julebord til tross for at vi er midt i barseltiden og det er magevondt på kveldene og jeg har vært alene de to siste kveldene, så da ble det litt skuffende at han ikke gjorde som vi ble enige om, nemlig å ikke drikke seg full, og å komme hjem innen rimelig tid. Menmen..

Høres jo ut som den kjerringa nå da, men.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du, har du hatt han til kiropraktor eller manuellterapeut? Kan jo hende det hjelper mye på smertene hans. Kan være en låsning eller stivhet som hindrer luften i å sirkulere ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bråket ekstra mye for å vekke ham. :lur:

Hehe, ja jeg har akkurat vært nede. Men han spurte om å få ligge litt til, så..

Du, har du hatt han til kiropraktor eller manuellterapeut? Kan jo hende det hjelper mye på smertene hans. Kan være en låsning eller stivhet som hindrer luften i å sirkulere ordentlig.

Tja, det kan jo kanskje hjelpe? Men jeg vet virkelig ikke hvor jeg skal ringe..Jeg vet det er et fysioterapi-sted i nærheten, har vært der et par ganger selv, men vet ikke om de har manuellterapeut der. Får prøve å finne ut av det. Hvis det hjelper så er jo det flott :jepp:

Har ikke tenkt på det siden han ligger frivillig på begge sider med hodet sitt og siden det ikke var noe tangforløsning eller lignende. Men skal definitivt undersøke det. :)

Edit: Var jo ikke så vanskeig å finne. :) De har en i byen. Men er det gratis for babyer? Mener å huske at det er det? :klo:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kan jo kanskje hjelpe? Men jeg vet virkelig ikke hvor jeg skal ringe..Jeg vet det er et fysioterapi-sted i nærheten, har vært der et par ganger selv, men vet ikke om de har manuellterapeut der. Får prøve å finne ut av det. Hvis det hjelper så er jo det flott :jepp:

Har ikke tenkt på det siden han ligger frivillig på begge sider med hodet sitt og siden det ikke var noe tangforløsning eller lignende. Men skal definitivt undersøke det. :)

Edit: Var jo ikke så vanskeig å finne. :) De har en i byen. Men er det gratis for babyer? Mener å huske at det er det? :klo:

Det kan ligge lenger nede i ryggen, vet du, eller bak i nakken. N lå fint med hodet til begge sider, men hadde likevel massevis av stivheter midt bak i nakken. Kiropraktoren mente at det helt sikkert var en følge av at jeg fikk pressrier før jeg fikk full åpning.

Fint at du fant en :jepp: Ja, det er gratis. For barn opp til 12 år, og for mødre opp til 6 måneder etter fødsel. Tenk så deilig om det løsner! Og ikke drøy det, ring og bestill time med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...