Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Sånn er jeg og, veldig var for å være trøtt og sliten. Takler det veldig dårlig. Heldigvis takler mannen det mye bedre, så han har tatt det lille av nattevåk vi har hatt, selv med arbeidsdag dagen etter. Er evig takknemlig for det. :)

Så deilig at du kan begynne å bevege deg litt igjen. Det blir fort lange dager om man sitter inne hele dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda, kjedelig når man føler at eksamen har gått til reven... Men bøyer meg uansett i støvet for at du faktisk har stått på og lest og alt!

Men klart, mange store forandringer på en gang blir vanskelig for et stakkars hode å henge med på :)

Håper det blir mange fine trilleturer på deg fremover :) Og fine dager uten mye grining <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Når får du eksamensresultatene dine?

Jeg har eksamen neste uke, og jeg har ikke motivasjon til å lese. I tillegg går en del tid vekk i å besøke vertsfamilie, trene og bake lussekatter. :plystre:

Heihei :) De kommer den 27 desember :jepp:

Nei den motivasjonen er ikke så enkel.. :)

Sånn er jeg og, veldig var for å være trøtt og sliten. Takler det veldig dårlig. Heldigvis takler mannen det mye bedre, så han har tatt det lille av nattevåk vi har hatt, selv med arbeidsdag dagen etter. Er evig takknemlig for det. :)

Så deilig at du kan begynne å bevege deg litt igjen. Det blir fort lange dager om man sitter inne hele dagen. :)

Snill mann du har! :) Hehe, ja lite søvn funker ikke for alle av oss :fnise:

Ja det blir lange dager, selv om det er koselig også. Så trilleturer blir deilig. Blir nok ikke trilletur i dag da, men i morgen skal jeg ut og gå! :)

Huffda, kjedelig når man føler at eksamen har gått til reven... Men bøyer meg uansett i støvet for at du faktisk har stått på og lest og alt!

Men klart, mange store forandringer på en gang blir vanskelig for et stakkars hode å henge med på :)

Håper det blir mange fine trilleturer på deg fremover :) Og fine dager uten mye grining <3

Ja fant fort ut at hode mitt ikke klarer å henge helg med :fnise:

Dagen er rolig så langt i alle fall.

Du er virkeligen flink som klarer å lese til eksamen nå :jepp: All ære til deg. Jeg klarer knapt å lese i et blad :ler:

Hehe, ser den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett etter jeg skrev innlegget i går om at lillegutt hadde lagt seg, så våknet han. :gjeiper: Og det var magevondt og gråting helt til klokken halv tolv tror jeg..Da ble han ammet og roet seg endelig. :)

Fant ut i dag at det er hvitløk i sweet chili-saus..I tillegg er det mulig at det ble for sterkt for magen hans. :( Så kan vel takke oss selv der..Er nok for tidlig for slike matvarer ja..

Menmen. Magevondten har gått over, og han er i relativt godt humør. Smiler til mammaen sin. :)

Men det var jammen slitsomt i går kveld. Men kjæresten avlastet meg litt, så jeg fikk lagt meg 45 min før både han og ungen, så ble jeg vekt fordi han var sulten og deretter roet han seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at mannen trår til så du får sovet og slappa av. :)

Hvordan har du det for tida, forresten? Du var jo ei stund litt redd for at du skulle utvikle fødselsdepresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at mannen trår til så du får sovet og slappa av. :)

Hvordan har du det for tida, forresten? Du var jo ei stund litt redd for at du skulle utvikle fødselsdepresjon?

Ja det er veldig deilig. :)

Jeg har det bedre i alle fall. :) Det er fortsatt litt tungt og sånt, i alle fall når det er sånne dager som i går. Men jeg ser ikke like mørkt på ting lenger, så tror kanskje jeg skal klare å unngå depresjon. :) Bare det at lille O har begynt å smile litt til meg gjør at det føles bedre. Ikke minst er det så oppløftende at han tar flaske, for jeg har allerede planlagt en tur på resturant med kjæresten min nå før jul, og en tur ut på byen med han og noen venninner i romjulen! :jepp: Det gjør at jeg har litt total voksentid å se fram til. :)

Hadde vært værre dersom jeg ikke hadde mulighet til å gå ut av huset i det hele tatt. Og nå når jeg er ferdig med eksamen så blir det lettere for meg å ta meg tid til trilleturer, så det er også noe som gir meg positiv energi.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, det var godt å høre :hug:

:klemmer:

__

Hvor lenge kan egentlig en unge på tre uker ligge i vippestolen? Det er babybjørn, så han ligger mer enn han sitter. Vil si det er mer anatomisk "riktig" for han å ligge i vippestol enn en bilstol. Han trives i stolen. Akkurat nå ligger han og ser på julelysene. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du føler deg bedre :) De små smilene gjør ALT så mye bedre! Helt enig med deg der, ja. Klarer liksom ikke annet enn å bli glad innvendig da :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårnings:)

Vet ingen korrekt tid ang vippestol men vil anta at han blir lei før han tar noen skade av det:)

Så herlig med noen planer å se frem til:) Viktig det!

Ønsker deg en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at du føler eksamen gikk dårlig, men da har du ihvertfall prøvd og det er jammen meg ikke dårlig! Man er jo ikke helt med rett etter en fødsel. Du har jo et veldig godt utgangspunkt når du tar den på nytt da :)

Er slitsomt når de små har magevondt, men heldigvis blir det bedre. Oskar hadde endel magevondt de første to ukene, men så har det gradvis roet seg ned og nå er det nesten helt borte.

Har du prøvd sukkervann? Ga han litt når det sto på som verst og det hjalp med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du føler deg bedre :) De små smilene gjør ALT så mye bedre! Helt enig med deg der, ja. Klarer liksom ikke annet enn å bli glad innvendig da :rodmer:

Ja de er så fantastisk fine når de smiler. :) Og måte de vrir på hodet nesten som om de er litt sjenert. :)

Mårnings:)

Vet ingen korrekt tid ang vippestol men vil anta at han blir lei før han tar noen skade av det:)

Så herlig med noen planer å se frem til:) Viktig det!

Ønsker deg en finfin dag!

Ja skulle vel tro det går greit å sitte en halvtime uten at han tar skade av det. :)

Gleder meg til de planene! :)

Takk, ha en din dag du og!

Så synd at du føler eksamen gikk dårlig, men da har du ihvertfall prøvd og det er jammen meg ikke dårlig! Man er jo ikke helt med rett etter en fødsel. Du har jo et veldig godt utgangspunkt når du tar den på nytt da :)

Er slitsomt når de små har magevondt, men heldigvis blir det bedre. Oskar hadde endel magevondt de første to ukene, men så har det gradvis roet seg ned og nå er det nesten helt borte.

Har du prøvd sukkervann? Ga han litt når det sto på som verst og det hjalp med en gang.

Ja sant det, blir ikke så krevende å forberede seg neste gang jeg tar den. Har jo gjort det meste arbeidet, må bare tilføre et par temaer, også er det bare å lese og pugge. :)

Har ikke prøvd det, nei. Hvordan funker det egentlig? Blandingsforhold, og hvor mye skal jeg gi han? Har sånn sprøyte jeg kan gi han med, men vet ikke hvor mye vann og hvor mye sukker jeg skal ha i, og hvor mye som er nødvendig. Regner med vannet må kokes ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 ss sukker per dl vann. Kok opp vannet før du rører inn sukkeret. Jeg ga han to ml i en sånn sprøyte. Fikk beskjed av jordmor å vente ihvertfall en time mellom hver gang han fikk sukkervann.

Morsomt å se hvor godt han syns det var :) Suttet og koste seg :fnise:

Håper det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 ss sukker per dl vann. Kok opp vannet før du rører inn sukkeret. Jeg ga han to ml i en sånn sprøyte. Fikk beskjed av jordmor å vente ihvertfall en time mellom hver gang han fikk sukkervann.

Morsomt å se hvor godt han syns det var :) Suttet og koste seg :fnise:

Håper det hjelper!

Det skal jeg prøve i kveld! :jepp: Takk for tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkervannet fungerte :) Han fikk det klokken syv, så har vært rolig nesten en time nå. Prøvde å legge han halv åtte, men det funket derimot ikke. Han har alltid lang våken periode på denne tiden...Så hvordan legger man en baby så tidlig? :gjeiper:

Vil veldig gjerne ha litt voksentid på kvelden, men ungen er våken og vil ikke ligge i senga. Vil det hjelpe om vi står tidlig opp, sånn klokken åtte?

Men så klart, et skritt av gangen..Vil jo sikkert ta noen uker før magevondten stopper. Nå kan jeg jo gi han sukkervann når han får vondt da, men kan jo være han føler seg litt urolig fordeom. Akkurat nå ligger han og sutter på smokken sin i sofaen. Synes han ser litt trøtt ut, men er ganske sikker på at det er for tidlig å prøve å legge han på nytt. Skal prøve når øynene har seget litt mer. :)

Edit: Nå virker det forresten som om han blir litt mer urolig. Hvor lenge varer effekten av sukkervannet? Kanskje han holder på å få vondt igjen? :klo:

Editx2: Nå sover han! :strix: I sofaen vel og merke, men det er hverken gråting eller en våken baby, så dette var uvant :jepp: Han har som oftest magevondt på denne tiden, og hvis ikke, så er han våken i alle fall. Tror ikke jeg tør å gå ned med han i fall han våkner og ikke vil sove igjen da. Han er så liten enda at for han spiller det nok ingen roller om han sover her oppe eller nede. Han skjønner ikke forskjell på natt og dag uansett (?).

Det som derimot blir spennende er om det blir magevondt når han våkner for neste amming. I så fall får jeg prøve sukkervannet på nytt. :) Hadde vært helt utrolig om det går smertefritt å legge han nede når jeg selv skal legge meg, og om natten blir like bra som den pleier å være. I så fall har vi for første gang hatt både en dag, en kveld og en natt uten gråting i alt fra en til to timer. Har vært noen kvelder hvor det har vart lengre da, men som oftest varer det mellom en og to timer.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at det funket! Forresten så kan du oppbevare sukkervannet i kjøleskapet i et døgn,men etter det burde du lage nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har hatt en fin dag :)

Jeg tror de færresten klarer å få til en rutine med å legge babyen sin så tidlig når de bare er 3 uker! Når de er 2-3 mnd derimot tror jeg man gradvis kan prøve å legge de tidligere, men min lille erfaring sier at det antagelig vil ta mer krefter å prøve å legge ham så tidlig nå, og at det kanskje er mer avslappende å bare la ha få ha små lurer sammen med dere til litt senere på kvelden.

Her er det nå kvelden ca 21.30, noe jeg er fornøyd med, men håper at vi gradvis fremover kan legge henne tidligere og tidligere. Vet om flere med 3mnd gammel baby som legger de i 19-20 tiden - så håper å få til det når vi runder 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det funket! Forresten så kan du oppbevare sukkervannet i kjøleskapet i et døgn,men etter det burde du lage nytt.

Funket en gang ja, men ikke to :gjeiper:

Så fint at du har hatt en fin dag :)

Jeg tror de færresten klarer å få til en rutine med å legge babyen sin så tidlig når de bare er 3 uker! Når de er 2-3 mnd derimot tror jeg man gradvis kan prøve å legge de tidligere, men min lille erfaring sier at det antagelig vil ta mer krefter å prøve å legge ham så tidlig nå, og at det kanskje er mer avslappende å bare la ha få ha små lurer sammen med dere til litt senere på kvelden.

Her er det nå kvelden ca 21.30, noe jeg er fornøyd med, men håper at vi gradvis fremover kan legge henne tidligere og tidligere. Vet om flere med 3mnd gammel baby som legger de i 19-20 tiden - så håper å få til det når vi runder 3 mnd.

Dagene er stort sett veldig bra ja. Men på kveldene kommer magevondten..Begynner å bli slitsomt.

Du har helt sikkert rett :jepp: Nytter jo uansett ikke å prøve å legge han tidligere i og med at han gråter på kveldene, så må vel bare vente til han er eldre med å prøve å lage rutiner på det.

__

Vel..Nesten to timer etter at han fikk sukkervann, så kom magevondten tilbake. Prøvde en til dose, men det hjalp ikke i det hele tatt :sukk: Masse skriking og kaving i neste to timer. Vi fikk sove fra ca. kvart på elleve. Etter det har natten vært bra, sånn som den pleier å være. Nå ligger han og kikker og slikt på teppet sitt på gulvet. :) Han er flink til å ligge for seg selv :jepp: Er glad for det, for jeg er opptatt av å "forme" ungen til å være flink til å leke alene. Leker jo så klart sammen med han også da, men er jo ikke alltid at det passer. :)

Men nå må jeg nesten skifte bleie på han før han etter hvert blir trøtt. Over en time siden han våknet nå, så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket bleiemerke bruker dere forresten?

Jeg har først brukt pampers, og har vært fornøyd. Men siden Libero er litt billigere så ville jeg prøve den. Liker ikke den sorten. Bleiene er hardere på en måte, og passformen er dårligere. Klarer ikke ta bleien ordentlig på uten at han får trykmerker rundt lårene. Det fikk han ikke av pampers. Pluss at papmers har en forlengelse på ryggen slik at det er mindre sjanse for lekasje.

Nå har vi ikke hatt en eneste lekasje på noen av merkene, men..Tror jeg skal kjøpe pampers neste gang. Bare synd jeg må bruke nesten 30 bleier først, som jeg ikke liker. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...