Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3


Teita

Anbefalte innlegg

:fnise: Her er visst S både 1, 7 og 9 måneder.

Gratulerer til store, lille S :hjerte:

Fortalte T idag at dere skal nattavvenne til helgen, og han lurte på hva det var. "Det er når de skal prøve å avvenne babyen til å sove om natta", svarte jeg. Han trodde på det :sjokkert: Han syntes at det var skikkelig drøyt og slemt gjort :fy_fy: Etterpå forklarte jeg at dere bare skulle kutte ut puppen om natta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: Her er visst S både 1, 7 og 9 måneder.

Det la jeg også merke til :fnise:

Gratulerer med S som er 7 mnd :strix:

Har en pc som er siiinnsykt treg, så derfor bruker jeg bare mobilen nå. Kommer sterkere tilbake når jeg får fiksa pc'en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:fnise: Her er visst S både 1, 7 og 9 måneder.

Gratulerer til store, lille S :hjerte:

Min teori er at

1. 1 måned - Tja, hva kan jeg si. Var en koselig alder (hvertfall med C)

2. 7 måneder - den faktiske alderen til S.

3. 9 måneder - hva man skulle tro S var, utfra det motoriske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA FOR 7 MND!! :strix : Så fort tiden går!!

Lykke til hvis dere begynner med nattavvenning! : )

Tusen takk :) Ja, tiden går altfor fort. Ihvertfall de tre første månedene. Jeg husker det nesten ikke, så uansett hvor slitsom den første perioden med baby i hus er, så ta vare på det og nyt det :) De er ikke så små så lenge.

Hurra for 7 måneder! :strix :

Her har nattavvenningen skjedd sånn halvveis på egenhånd. C regulerer virkelig mye på egen hånd og jeg er stort sett oppe rundt 5-tiden. Er nesten ikke så jeg vil kalle det natt egentlig. :sjenert:

Takk :) Det måltidet rundt fem har jeg hørt er det som er vanskeligst å slutte med, altså det som henger lengst i. Her er målet i første omgang å kutte ut det første nattmåltidet, for da er hun egentlig ikke sulten heller.

:goodbye: Hei : )

Er rundt omkring i dagbøkene og oppdaterer meg om dagen - lenge siden jeg har vært innom her. Har nå lest de siste tre sidene hos deg :)

Så flink tulla di er motorisk - her går det fortsatt bare i gynging i firstående og planken da :fnise :

Blir spennende å følge med på hvordan det går med nattavvenning hos dere :jepp: . Jeg tenkte prøve på det om en måned, skal snart ut å reise litt, så gidder ikke starte før etter vi er tilbake igjen.

Og HURRA for prinsessa di som er 7 måneder :strix:

Hei Rispy :) Long time, no see.

Koselig at du kommer innom og legger igjen et spor!

Hun er veldig tidlig ute motorisk. Nå går hun rundt bordene, og kommer seg akkurat der hun vil. Det har gått veldig fort. Håper ikke hun bestemmer seg for å slippe seg enda.

Ja, det blir spennende å prøve å nattavvenne. Skal prøve å være flink på å oppdatere hvordan det går.

:hoppendeglad : for 9 mnd!!

Blir spennende å høre hvordan det går om dere velger å venne henne av nattmat nå.. Vi må nok gjøre det på samme tidspunkt fordi jeg begynner i jobb like etter. Hvor mye spiser hun på dagen nå? Hvordan ser måltidene ut for dere?

7* :fnise: Men takk!

Skal vi se..

Frokostpupp 07

Frokost (grøt) 08

Sove

Lunchpupp

Lunch (banan, brød osv.) Ca. en time etter

Sove

Middagspupp

Et helt middagsglass rundt klokken 16

Litt pupp mellom middag og kveldsmat

Kveldsmat kl 19. Grøt

Også får hun vann til alle måltider. Så hun skal da spise nok til å sove natten.

:fnise : Her er visst S både 1, 7 og 9 måneder.

Gratulerer til store, lille S :hjerte :

Fortalte T idag at dere skal nattavvenne til helgen, og han lurte på hva det var. "Det er når de skal prøve å avvenne babyen til å sove om natta", svarte jeg. Han trodde på det :sjokkert: Han syntes at det var skikkelig drøyt og slemt gjort :fy_fy: Etterpå forklarte jeg at dere bare skulle kutte ut puppen om natta ;)

Ser at hun er 7 og 9, men finner ikke 1. Uansett, det er jo ikke så lett :fnise:

Haha, jeg tror det sier mest om han :fnise: Hvordan trodde han vi skulle gjøre det i praksis dersom S skulle være våken hele natten? Skulle vi slutte å sove. Haha.

Det la jeg også merke til :fnise:

Gratulerer med S som er 7 mnd :strix:

Har en pc som er siiinnsykt treg, så derfor bruker jeg bare mobilen nå. Kommer sterkere tilbake når jeg får fiksa pc'en :)

Tusen takk :)

Min teori er at

1. 1 måned - Tja, hva kan jeg si. Var en koselig alder (hvertfall med C)

2. 7 måneder - den faktiske alderen til S.

3. 9 måneder - hva man skulle tro S var, utfra det motoriske.

Ikke dårlig :) Var ikke bare - bare når S akkurat hadde blitt seks måneder, og reiste seg opp, men ikke var kommet så langt ellers, at hun lærte av sine feil da hun datt. Endelig har hun lært seg å sette seg ned igjen uten å falle og få vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig typisk natt i natt. I seng klokken 20, opp klokken 0030 og 0430, så morgen 07. Hun får en pupp hver oppvåkning. I natt skal forloveden prøve å bare gi henne vann ved den første oppvåkningen, også skal jeg amme den andre.

Klokken 1630 er det helg :strix: Dvs. Forloveden har fri 17. og inneklemt 18. Så det blir langhelg! Den skal vi bruke på å prøve å nattavenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei blemme :flau: jeg tenker 7 (for er da vi også må avvenne), men skriver 9 :klaske:

Stor og fin uansett! :)

Høres ut som dere har en fin måltidsrytme :Nikke: når begynte S å spise greie porsjoner ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ei blemme :flau: jeg tenker 7 (for er da vi også må avvenne), men skriver 9 :klaske:

Stor og fin uansett! :)

Høres ut som dere har en fin måltidsrytme :Nikke: når begynte S å spise greie porsjoner ca?

Hehe, der er sånt som skjer!

Syns ikke jeg gjør annet enn å mate henne jeg :fnise: Men så gjør vi det litt feil da. Man skal vel egentlig amme og få fast føde til samme måltid, men i praksis fungerer ikke det her. Så vi har egne ammemåltider.

Tok en stund før vi fikk henne til å spise en hel porsjon med grøt og et helt middagsglass. Hun spiste et halvt middagsglass fra 6 mnd, også begynte vi med et helt for en uke siden.

Nå spiser hun også en hel porsjon grøt (ifølge pakken) men det er ikke like frivillig. Hun gaper selv til ca. halve porsjonen, og resten må jeg lure i henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt med grøt på formiddag og kvelds her nå + smaksprøver på frukt og grønt som et mellommåltid. Hun spiser vel kanskje drøye halve porsjoner grøt med mye "overtalelse". Godt å høre det er flere som gjør det "feil". Vi må også vente nesten en time etter ammemåltid. Tenker at det egentlig er det mest naturlige, selv om man i teorien bør gi rett etter amming. Jeg mener, jeg ville ikke trøkket i meg "tung" grøt hvis jeg var nesten mett på lettfordøylig grøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, var jeg som skrev en måned! Litt borte tydeligvis :fnise:

__

Jeg gir også grøt før han får mm. Dvs han får pupp i firetiden, så grøt halv seks, også pupp halv syv. Fungerer helt fint her i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt med grøt på formiddag og kvelds her nå + smaksprøver på frukt og grønt som et mellommåltid. Hun spiser vel kanskje drøye halve porsjoner grøt med mye "overtalelse". Godt å høre det er flere som gjør det "feil". Vi må også vente nesten en time etter ammemåltid. Tenker at det egentlig er det mest naturlige, selv om man i teorien bør gi rett etter amming. Jeg mener, jeg ville ikke trøkket i meg "tung" grøt hvis jeg var nesten mett på lettfordøylig grøt!

Nei, det er jo sant. Noen unger er sånn som gaper fra første skje, og helst vil ha mest mulig, mens andre bruker laaang tid på å lære seg å spise fra skje. Jeg syns enda ikke at måltidene våre går strøkent, men det har blitt mye bedre! Så.. Øvelse gjør mester!

Haha, var jeg som skrev en måned! Litt borte tydeligvis :fnise:

__

Jeg gir også grøt før han får mm. Dvs han får pupp i firetiden, så grøt halv seks, også pupp halv syv. Fungerer helt fint her i alle fall.

Det er sånt som skjer :fnise:

Ja, man finner jo ut selv hva som passer best for sitt barn :)

--

Håper alle har hatt en fin 17. maifeiring :flagg:

S gikk i tog med mormoren sin, og etterpå så dro vi til svigers å spiste MASSE god mat. Vi var endel folk, og da alle var så mette at det svei i magen, hadde vi likevel nok mat til tyve stykk til..

Sammenkomster med familien til forloveden er alltid veldig koselig, men da er vi også mange mennesker, og små barn som lager MYE lyd. Merker at det blir veldig mye for S, for hun har alltid veldig urolige netter etterpå..

Første natt med nattavenning gikk bra. Forloveden ga vann ved første oppvåkning, og jeg ga pupp ved andre. Men natten i går, var ikke like vellykket, men det er nok pga alle inntrykkene i går. Så det ble to nattamminger på meg.. Men håper det blir bedre i natt igjen.

Nå venter vi bare på at S skal våkne, så skal vi til byen og på cafe med en kamerat og møte den nye kjæresten hans. Har også endel jeg må få ordnet i byen, så det blir bra.

Ha en fortsatt fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en flott feiring. :)

Håper neste natt går bedre, da. :) Det er nok lett å ty til puppen likevell når det ikke går så greit, men man må vel bare stålsette seg..Jeg orket heller ikke å nekte han i går kveld (har en regel og det er at han ikke får pupp før klokken tolv, før det bysser jeg han bare i søvn, pleier å gå bra) da han våknet klokken ti.. :sjenert:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en flott feiring. :)

Håper neste natt går bedre, da. :) Det er nok lett å ty til puppen likevell når det ikke går så greit, men man må vel bare stålsette seg..Jeg orket heller ikke å nekte han i går kveld (har en regel og det er at han ikke får pupp før klokken tolv, før det bysser jeg han bare i søvn, pleier å gå bra) da han våknet klokken ti.. :sjenert:

God helg!

Var en koselig 17. mai feiring ja :jepp:

Hun våknet endel ganger i natt, men forloveden ga henne vann 0130, og da sovnet hun igjen. Jeg våknet 0230, men innen jeg hadde funnet frem vannflaska i søvne, så hadde hun sovnet igjen :fnise: Ga henne en full pupp 04, også våknet hun ikke før 0810 i dag. Da fikk hun en veldig melkesprengt pupp :fnise:

Hun har også begynt å finne søvnen selv noen kvelder, ikke alltid, men noen er bedre enn ingen. Hender jeg bare kan puppe henne, så legge henne ned halvvåken, også finner hun søvnen selv. Andre dager må hun bysses helt til hun sovner helt.

Nå er forloveden på fyllinga, og etterpå skal han på trening, så det blir litt alene hjemme med S for meg i dag og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Så sterk og flink S er :) Du har jammen ikke hatt baby noe lenge :fnise:

Her får frøkna fortsatt pupp om natta når hun våkner.. Men jeg har vurdert avvenning av natteammingen da hun har hatt tendenser til å spise 5 ganger om natta.. Og det er MYE!

Håper dere har en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at de første nettene har gått bra (med unntak av 17.mai)... Håper det fortsetter sånn! Blir spennende å følge :)

Tror det er litt typisk for første barnet å reagere på mye støy. M er av samme slaget - nysgjerrige øyne hele 17.mai :overrasket: er jo ikke vant til så mye støy hjemmefra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndags ettermiddag :) Husker du hadde en sånn flott mal over barns utvikling. Har du enda linken? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Så sterk og flink S er :) Du har jammen ikke hatt baby noe lenge :fnise:

Her får frøkna fortsatt pupp om natta når hun våkner.. Men jeg har vurdert avvenning av natteammingen da hun har hatt tendenser til å spise 5 ganger om natta.. Og det er MYE!

Håper dere har en fin søndag :)

Hei Ariel :)

Nei, jeg har ikke hatt baby lenge. Den babytiden varte vel omtrent tre uker, også var den over.. Men men, jeg er veldig stolt av babyen min :rodmer:

Fem ganger om natten er ganske mye ja.. Da ville jeg nok prøvd å avvenne ihvertfall noen av måltidene.

Så bra at de første nettene har gått bra (med unntak av 17.mai)... Håper det fortsetter sånn! Blir spennende å følge :)

Tror det er litt typisk for første barnet å reagere på mye støy. M er av samme slaget - nysgjerrige øyne hele 17.mai :overrasket: er jo ikke vant til så mye støy hjemmefra ;)

Før våknet hun av den MINSTE lille lyd, så vi måtte liste oss på tå etter at hun var i seng.. Men hun har blitt mye bedre, og det er nok fordi hun har sovet oppi oppussing i det siste. Så det gjelds nok å bare oppføre seg som normalt, også blir de vandt til det etterhvert.

Nei, det er sant. Hun her er heller ikke vandt til mye bråk hjemme, så det blir nok litt mye når man plutselig kommer et sted hvor det er høyt og lavt hele tiden.

God søndags ettermiddag :) Husker du hadde en sånn flott mal over barns utvikling. Har du enda linken? :)

Barnets utvikling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke klage på natten, men hun la seg 1930, våknet 0130 og fikk vann, og våknet 04 og fikk en pupp, sov så videre til 07. Håper det går rette veien, og at vi snart får kuttet ut den første oppvåkningen.

Nå har vi akkurat hatt takstmann og svigerfar her, for å se på det de trodde var vannskade fra badet, og inn på det nye rommet vi holder på å lage. Løsningen ble å sette inn dusjkabinett, og legge grunnplast under den nye parketten. Altså, ikke så ille som vi trodde.

Nå skal jeg snart legge S ut for første lur. Er meldt kjempefint vær her fremover, så det er deilig! :sol:

Senere i dag skal jeg diske opp med hjemmelaget lasagne, fordi svigerfar kommer etter jobben for å holde på med rommet. Altså ikke noe babysvømming på oss i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra natt! :jepp: S var i seng 1930, og våknet 0230, da fikk hun litt vann av meg, men det ble ikke greit før hun fikk pupp, så da ga jeg henne en pupp, også sov hun videre til 07. Altså bare en oppvåkning. Deilig!

Hun har også, de tre siste nettene funnet søvnen selv :) Jeg bysser mens jeg gir pupp, men kan legge henne ned uten at hun har sovnet helt. Da drar hun dynen over nesa slik som faren :fnise:, lager noen smålyder, og sovner. Det er såå deilig! Håper det fortsetter sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med bare en oppvåkning! :) Når søvnen ikke blir så oppstykket, så gjør det virkelig underverker.. :)

Får håpe leggingen framover blir en god trend! :jepp: Det er så godt når man slipper å nærmest grue seg til leggingen fordi man vet det blir slitsomt med masse byssing, og fordi det tar lang tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med bare en oppvåkning! :) Når søvnen ikke blir så oppstykket, så gjør det virkelig underverker.. :)

Får håpe leggingen framover blir en god trend! :jepp: Det er så godt når man slipper å nærmest grue seg til leggingen fordi man vet det blir slitsomt med masse byssing, og fordi det tar lang tid!

Ja, det er veldig deilig. Før måtte jeg amme og bysse helt til hun hadde sovet ordentlig noen minutter i armene mine, mens nå kan jeg legge henne ned med en gang hun har spist ferdig. Tør nesten ikke skrive det, er så redd for å jinxe noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...