Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3


Teita

Anbefalte innlegg

Håper dere klarer å unngå at ting eskalerer seg til en krangel :klemmer: Er så fort gjort at småting bygger seg opp så det er nok et vanlig problem for mange vil jeg tro. Men det er jo kjempebra at dere klarer å sette dere ned å snakke sammen om ting for det er det jammen meg ikke alle som klarer.

Er nok mange menn som hadde fått seg en tankevekker om de skjønte hvor mye jobb det er med disse små :jepp:

Og den byturen fortjente du virkelig! :klemmer:

Det håper virkelig jeg og! Ja, ihvertfall når man er slitne fra før av. Syns også det er bra at vi klarer å sette oss ned å snakke sammen, men det blir som regel mye verre før det blir bedre, så de samtalene tar noen timer.

DET tror jeg og! :fnise: For det er faktisk mye jobb, og ikke ferie som forloveden tror..

Tusen takk :)

--

NÅ er jeg trøtt! Nesten ikke sovet på to døgn, pluss at jeg har vært "alenemamma" denne tiden også. Det gjør noe med et menneske. Det kjenner jeg. I natt våknet S fem ganger, så jeg har vært våken mer enn jeg har sovet. Dumme meg fikk ikke sove før 0030 heller, og akkurat da våknet jo S..

Siden forloveden var på trening på tirsdag, og jobbet med faren sin på oppussing i går, har jeg vært alene med ALT ansvar for S. Nattoppvåkninger, måltider, bleier, lek, byssing, alle gangene hun legger seg, og står opp igjen. Det går i ett her, og det er bare meg.

Og slik skal det jo fortsette en stund fremover også..

Også har S fått en sånn sutreperiode på dagen, hvor ingenting er godt nok, bortsett fra at jeg løfter henne opp og går å bærer på henne, så jeg får jo ikke gjort noe heller.

Før kunne jeg legge henne på et teppe på badet med noen leker mens jeg dusjet, men nå som hun har blitt så mobil, så går ikke det lenger. Så jeg får bare dusjet om jeg løper med en gang hun har sovnet, sånn at jeg er sikker på at jeg rekker det. Lurer på hvordan andre får gjort ting, for jeg føler meg helt hemmet :fnise:

Nei uff, dette ble mye klaging.. Men jeg er så trøtt! Skulle ønske jeg kunne gå å legge meg når S skal sove etterpå, men i det siste har hun våknet ganske ofte, og da må jeg ut å trille igjen, så tør ikke helt å sjanse på at jeg får sovet mer enn fem minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Tror det er en fase disse babyene våre går gjennom, C kan være utrolig krevende og sutrer, da tenker jeg på at hun furter når hun leker, vil bli båret en kort periode før sirena går igjen. I dag, etter at hun har sovet godt, så er hun lettere å håndtere. Hjelper jo fint lite å legge babyen når de ikke vil. :fnise:

Og, det er lov å klage! :jepp::klemmer: Håper du snart får litt deg-tid og får sovet mer om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å klage! :)

Slitsomt sånne dager, hvor babyen sutrer mye. Da får man ekstra behov for å komme seg ut en tur. ;) Jeg er også veldig mye alene med hus, baby og hund for tiden, så vet hvordan det er. Om ikke direkte fysisk sliten hele tiden (kommer jo litt an på om babyen har en god dag eller ikke), så blir man i alle fall psyksisk sliten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Det er lov å klage...

Takk :)

Tror det er en fase disse babyene våre går gjennom, C kan være utrolig krevende og sutrer, da tenker jeg på at hun furter når hun leker, vil bli båret en kort periode før sirena går igjen. I dag, etter at hun har sovet godt, så er hun lettere å håndtere. Hjelper jo fint lite å legge babyen når de ikke vil. :fnise:

Og, det er lov å klage! :jepp::klemmer: Håper du snart får litt deg-tid og får sovet mer om natten.

Sånn er det her også.. Tusen takk :)

Det er lov å klage! :)

Slitsomt sånne dager, hvor babyen sutrer mye. Da får man ekstra behov for å komme seg ut en tur. ;) Jeg er også veldig mye alene med hus, baby og hund for tiden, så vet hvordan det er. Om ikke direkte fysisk sliten hele tiden (kommer jo litt an på om babyen har en god dag eller ikke), så blir man i alle fall psyksisk sliten!!

Er ikke noe gøy å være alenemamma, når man i utgangspunktet skal ha delt foreldreansvar med 50/50.. Blir mye med husarbeid og barnestell da.

Ja, det gjør noe med et menneske..

--

S var utrolig krevende i hele går. Hun ville bare være på armen min, så jeg fikk jo ikke gjort noen ting. Føler jeg blir helt handikappet når det blir sånn. Står jeg på kjøkkenet og tar oppvasken for eksempel, drar hun av meg buksen, eller klatrer opp på meg. Skal bare opp altså. Generelt veldig sutrete i hele går.

Niennas kom til meg en tur på dagen i går, og passer S, sånn at jeg fikk brettet klær (uten "god" hjelp fra S) og dusjet. Hun ryddet også litt mens jeg dusjet. Det var utrolig snilt av henne!

Det var et heidundranes bråk her i går kveld, da svigerfar og forloveden satt opp skillevegg og reiv vegg i vegg med soverommet til S. Tok en stund før hun sovnet, men etter det gikk det visst.

Forloveden satt oppe til 02 i natt, og var på "babyduty" Tror han merket at jeg VIRKELIG trengte litt søvn nå. Syns det var snilt av han, og det viser ihvertfall at han prøver å bli bedre nå. Så jeg trengte bare å stå opp med S 0430 i natt. Deilig med søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med venninner som stiller opp på den måten! Er ikke alltid man er så heldig å ha sånne rundt seg, så ta godt vare på henne!

Og flott at forloveden tok i et tak også. Man må ofre seg litt når man har familie.

Håper dere får en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt med venninner som stiller opp på den måten! Er ikke alltid man er så heldig å ha sånne rundt seg, så ta godt vare på henne!

Og flott at forloveden tok i et tak også. Man må ofre seg litt når man har familie.

Håper dere får en fin helg! :klemmer:

Ja, gode venner er viktig :) Ja, endelig "ofret" han seg litt også :fnise: Fikk ikke dårlig samvittighet denne gangen, for dette trengte jeg virkelig!

Tusen takk :) Ha en fin helg du også! Spennende med fødsel så nærme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelopp: for bedring hos mannen! Sånt liker vi :)

Håper du har hatt en fin helg :klem:

Det er fint at han kan ta i et tak han også, innimellom. Ihvertfall når jeg virkelig trenger det :)

--

Enda en helg som har gått altfor fort. Vi holder jo på å pusse opp her, så på fredag og lørdag var det fullt hus med tre menn som holdt på helt til sene kvelden. Jeg har vært husmor og stelt i stand kaffekanner og mat. Ser ut til at oppussingen drar litt mer ut, da det ble oppdaget en vannlekasje muligens fra badet. Så i stede for å ha S sovende på stuen i en uke, blir det mer enn det.. Det har forresten gått bedre enn forventet.

I går var vi i konfirmasjon i Hønefoss, som er laangt herfra! Har aldri kjørt så langt med S i bil, men det gikk bra. Hun sov hele veien hjem (to timer) så det ble kvelden for henne senere enn vanlig. Det var også morgen 0550 i dag, og det er jo tidlig. Men men.

Nå har jeg kokt kaffe og satt på nattbordet til forloveden. Han sover enda da.. Men tenkte jeg skulle gjøre noe "litt ekstra" når jeg først var oppe så tidlig.

S hadde forresten på seg bunad i konfirmasjonen i går, og jeg var så stolt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skjønne det var deilig med ekstra søvn. :) håper det blir trend framover. :)

Håper helgen har vært flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skjønne det var deilig med ekstra søvn. :) håper det blir trend framover. :)

Håper helgen har vært flott :)

Var deilig å få sove noen timer på fredag, men nattesøvnen til S har ikke blitt noe bedre akkurat, så her er det også opp flere ganger iløpet av natten.

Helgen har vært fin, men den går jo altfor fort.

--

Jeg har ringt inn til Liten (Barnebutikk her) og bedt de holde av en minimizerpute til meg. Syns det er irriterende at jeg må bruke 450,- for å kunne få brukt sportsdelen riktig, men men. Da blir ihvertfall det i orden.

I dag er det babysvømming igjen, og S pleier vanligvis å sove litt bedre på natten etter vi har vært på babysvømming, så håper det blir sånn i natt :) Hadde ikke død av litt søvn jeg og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er masse oppvåkning her også. Det blir man sliten av.

Men denne puten, hva er det den gjør? Når jeg tar selene på O i hans sportsvogn, så blir de liggende over skuldrene, men de passer ikke heeelt, men det går likevell bra. Men mulig han kommer seg ut av dem hvis han prøver.. :klo: Vet ikke jeg, enn så lenge ligger han jo helt i ro. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er masse oppvåkning her også. Det blir man sliten av.

Men denne puten, hva er det den gjør? Når jeg tar selene på O i hans sportsvogn, så blir de liggende over skuldrene, men de passer ikke heeelt, men det går likevell bra. Men mulig han kommer seg ut av dem hvis han prøver.. :klo: Vet ikke jeg, enn så lenge ligger han jo helt i ro. :gjeiper:

Den gjør sånn at man får festet selene lenger ned. Går jo ikke å bruke den uten. Evt et lammeskinn med hull eller en vognpose som passer. Skikkelig salgstriks fra Emmaljunga sin side. Selene skal jo begynne ved skuldrene, ikke over hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var veldig vanskelig å legge S i går. Vi prøvde annenhver gang å bysse henne i søvn på forskjellige måter, men hun våknet alltid da hun ble lagt ned. Tilslutt trillet vi henne i søvn i vognen, og da hun sovnet, tok vi av bagdelen og satt den på gulvet. (Hun klarer jo å klatre ut av vognen)

Men det var nok vår skyld at hun var så ovetrøtt, for vi hadde vært på babysvømming, og når vi kom hjem pakket vi ut varer fra butikken, lagde middag og spiste den, og plutselig kom en kamerat innom, og alt skjedde på en gang. Så vi la henne en halv time for sent. Det skal vi ikke gjøre igjen.

To nattoppvåkninger som vanlig. Hun fikk en pupp hver gang, men første gangen tror jeg ikke hun våknet av sult, for hun sovnet igjen med en gang jeg la henne til puppen.

Vi har snakket om å nattavenne til helgen, for da er det langhelg for forloveden, og jeg har fortalt han, at det er han som med fordel går inn til henne når hun våkner, fordi jeg lukter melk. Så vi får se. Kanskje vi tar annenhver oppvåkning, sånn at han gir henne vann første gangen, og jeg gir melk andre gangen. Da trapper vi ihvertfall ned rolig. Hun skal jo ikke trenge mat på natten nå, så mye som hun spiser om dagen.

Det ble sent natta på meg, så jeg er veldig trøtt. Og i dag kommer svigerfar igjen for å jobbe her med forloveden, så da må jeg lage middag til alle sammen, og ta meg av S helt alene.

Er så trøtt at jeg føler jeg bare babler i vei uten mening, så nå skal jeg avslutte.. :sjenert:

Uansett; :strix: For jenta mi som er 7 måneder i dag :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gjør sånn at man får festet selene lenger ned. Går jo ikke å bruke den uten. Evt et lammeskinn med hull eller en vognpose som passer. Skikkelig salgstriks fra Emmaljunga sin side. Selene skal jo begynne ved skuldrene, ikke over hodet.

Ååja :) Ja vi har vognpose i,så får ikke det problemet her.. :)

__

Bra dere kunne samarbeide om det i alle fall, at du slapp å legge henne alene. :)

Blir spennende å følge med dersom dere nattavvenner. :) Jeg skal ikke det enda, men ser fram til å ikke amme om natten lenger.

Hurra for S som er en måned :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååja :) Ja vi har vognpose i,så får ikke det problemet her.. :)

__

Bra dere kunne samarbeide om det i alle fall, at du slapp å legge henne alene. :)

Blir spennende å følge med dersom dere nattavvenner. :) Jeg skal ikke det enda, men ser fram til å ikke amme om natten lenger.

Hurra for S som er en måned :strix:

Ok, det er bra :) Jeg kjøpte minimizeren i går, og det fungerte kjempe bra, men så har ikke vi en vognpose med hull som passer da. Håper på å få kjøpt Voksi Urban eller noe lignende til høsten.

Ja, det er godt å kunne ta annenhver gang. Er ikke alltid sånn, men jeg tok opp temaet i går kveld, og sa at nå sier jeg fra fordi jeg virkelig trenger litt hjelp, og jeg håper du vil hjelpe til fordi du føler det er ditt ansvar, sånn at ikke jeg skal sitte igjen med dårlig samvittighet som jeg har gjort til nå, når jeg har bedt om noe..

Skal lese meg opp litt på nattamming, så håper jeg vi får det til :)

Takk :strix: De vokser så fort at jeg nesten ikke henger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HURRA FOR 7 MND!! :strix: Så fort tiden går!!

Lykke til hvis dere begynner med nattavvenning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hurra for 7 måneder! :strix:

Her har nattavvenningen skjedd sånn halvveis på egenhånd. C regulerer virkelig mye på egen hånd og jeg er stort sett oppe rundt 5-tiden. Er nesten ikke så jeg vil kalle det natt egentlig. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Hei :)

Er rundt omkring i dagbøkene og oppdaterer meg om dagen - lenge siden jeg har vært innom her. Har nå lest de siste tre sidene hos deg :)

Så flink tulla di er motorisk - her går det fortsatt bare i gynging i firstående og planken da :fnise:

Blir spennende å følge med på hvordan det går med nattavvenning hos dere :jepp: . Jeg tenkte prøve på det om en måned, skal snart ut å reise litt, så gidder ikke starte før etter vi er tilbake igjen.

Og HURRA for prinsessa di som er 7 måneder :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: for 9 mnd!!

Blir spennende å høre hvordan det går om dere velger å venne henne av nattmat nå.. Vi må nok gjøre det på samme tidspunkt fordi jeg begynner i jobb like etter. Hvor mye spiser hun på dagen nå? Hvordan ser måltidene ut for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...