Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3


Teita

Anbefalte innlegg

Trodde dette kom til å bli den verste bursdagen, men den viste seg å bli skikkelig bra! :)

Var som sagt hos Niennas, som hadde stelt i stand bursdagslunch til meg, og etterpå klarte hun å lure meg skikkelig! Hun hadde bestilt spabehandling til meg! Ble utrolig overrasket, og må bare si at det var den PERFEKTE gave! Ble så rørt at jeg nesten begynte å grine!

Forloveden har kommet hjem fra Frankrike, og jeg fikk en charm med et :hjerte: på som reisegave :)

I bursdagsgave fikk jeg iPad!! Så nå kan jeg surfe på KG fra iPaden min.

Tror han oppriktig hadde savnet meg og S veldig, for han er skikkelig kosete :fnise: Nå holder han på å lage middag til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagen :bursdag:

Så deilig at dagen ble bra, det fortjener du!

:klemmer:

Tusen takk! :) :)

Vi var SÅ slitne begge to i går, at vi såvidt hang sammen.. Selvfølgelig bestemte S seg for å være kjempe vanskelig i går kveld/ natt. Vi gikk på tur frem til 01, også sov hun til 04, 06 også er jeg ikke helt sikker på når det var morgen. Hun er fremdeles litt snørrete, også tror jeg hun har litt vondt i den tannen som bryter gjennom, for hun blir roligere med en gang jeg smører på Dentinox.

Forloveden reiste på jobb til morgen i dag, og kommer ikke hjem før fem. Jeg er trøtt, men det går liksom greit. Sikkert fordi jeg vet at han ihvertfall kommer hjem i dag og at vi kan dele litt på oppgavene.

Nå skal jeg snart hente mamma på togstasjonen, også skal hun være hos meg og S litt. Ellers ingen spesielle planer i helgen. Svigerfar skal kanskje komme å hjelpe oss med å skifte noen vinduer, også får vi kanskje opp tapeten på soverrommet vårt. Får se hva vi rekker og orker :)

Ha en super helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Gratulerer med lille S som er hele 8 måneder i dag. Gratulerte deg med dagen i går, men kan gjøre det igjen. :fnise: Gratulerer med dagen som var!

Huff, høres virkwelig greit ut, men vips er tanna gjennom og hun har en flott liten tann. :jepp:

Ha en super helg du også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for jenta di som er åtte måneder! Om en måneds tid går hun vel, så tidlig som hun er ;)

Håper du har hatt en fin dag med moren din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ble en flott bursdag! Med hyggelig feiring og gave fra Niennas og kjærestekos etterpå :) Er litt godt å kjenne på at man er savnet også ;)

Så slitsomt med en sånn natt... Håper natta til i dag gikk bedre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med lille S som er hele 8 måneder i dag. Gratulerte deg med dagen i går, men kan gjøre det igjen. :fnise: Gratulerer med dagen som var!

Huff, høres virkwelig greit ut, men vips er tanna gjennom og hun har en flott liten tann. :jepp:

Ha en super helg du også!

Tusen takk :)

Hurra for jenta di som er åtte måneder! Om en måneds tid går hun vel, så tidlig som hun er ;)

Håper du har hatt en fin dag med moren din :)

Tusen takk :)

Det blir spennende å se når hun går, ja. Selv var jeg ni måneder. Hun reiser seg ihvertfall opp i alt hele tiden, og går rundt mens hun holder i ting, men hun har ikke sluppet seg enda.

Så bra at det ble en flott bursdag! Med hyggelig feiring og gave fra Niennas og kjærestekos etterpå :) Er litt godt å kjenne på at man er savnet også ;)

Så slitsomt med en sånn natt... Håper natta til i dag gikk bedre :klem:

Hadde en veldig fin bursdag :jepp:

Vi har hatt en koselig helg. På lørdag var vi hos svigers, og koste oss med god middag på kvelden da vi kom hjem, etter at S hadde lagt seg, og i går hadde vi en skikkelig storrengjøringg av typen; Rydde og vaske i skuffer og skap. Etterpå koste vi oss med god mat, og jeg soknet 2030 fordi jeg fremdeles er helt utslitt. Var utrolig deilig å få sove lenge, og med bare en oppvåkning fra S sin side.

I dag kommer svigerfar igjen for å skifte to vinduer her, og kanskje vi får begynt å sette opp tapeten. Før den tid har jeg endel erender, blant annet å handle og lage middag til alle tre. Aner ikke hva jeg skal lage... Er så matlei, og føler vi bare spiser det samme hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at S bare våknet en gang. :) Det er deilig.

Jeg er også litt matlei..Eller ikke matlei, men sliter med å komme på noe spennende..Men her blir det nok en eller annen for for kyllingfilet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

ser ut som du fallt ut av mine innlegg. Og det blir fort kjedelig. Her hadde vi endelig noe litt annerledes, selv om vi har hatt det mange ganger, var det deilig at det var noe mer enn det vi har hatt så langt.

:klemmer: Håper du er i bedre form nå vennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å være matlei... Synes også det går i det samme hele tiden.

Er gøy å prøve nye ting, men det krever jo både planlegging og energi, så blir vel ikke så mye av det som det burde... :sjenert:

I dag hadde vi seibiff med stekt løk, poteter og gulrot. Typisk norsk husmannskost, men greit å få i seg litt fisk. I morgen blir det en gryte med elgkjøtt (kjære jakter), gulrot, squash, minimais og en eller annen form for poteter til. Så mye har vi greid å planlegge :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage tacosalat i morgen. Med karbonadedeig. Men det blir jo som kald-middag da...Hva med å gå på den der middagstråden? Der pleier jeg å lese for å få inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at S bare våknet en gang. :) Det er deilig.

Jeg er også litt matlei..Eller ikke matlei, men sliter med å komme på noe spennende..Men her blir det nok en eller annen for for kyllingfilet i dag.

En nattamming går helt greit. Er som regel bare en oppvåkning per natt nå, men det hender jo at det kommer en bedre natt eller en verre natt innimellom.

Er ikke matlei jeg heller, men er lei av å finne på middager, for jeg føler vi bare spiser det samme hele tiden, også er jeg så dårlig på å tørre å prøve noe nytt.

ser ut som du fallt ut av mine innlegg. Og det blir fort kjedelig. Her hadde vi endelig noe litt annerledes, selv om vi har hatt det mange ganger, var det deilig at det var noe mer enn det vi har hatt så langt.

:klemmer: Håper du er i bedre form nå vennen.

Da er der bra jeg falt inn igjen i innleggene dine :jepp: men siste delen av den setningen forstod jeg ikke? :klo:

Formen er endelig helt bra igjen! Det hang lenge i, men nå er jeg frisk som en fisk.

Du er ikke alene om å være matlei... Synes også det går i det samme hele tiden.

Er gøy å prøve nye ting, men det krever jo både planlegging og energi, så blir vel ikke så mye av det som det burde... :sjenert:

I dag hadde vi seibiff med stekt løk, poteter og gulrot. Typisk norsk husmannskost, men greit å få i seg litt fisk. I morgen blir det en gryte med elgkjøtt (kjære jakter), gulrot, squash, minimais og en eller annen form for poteter til. Så mye har vi greid å planlegge :erter:

Gryten hørtes god ut :) Ingen av oss liker fisk, så der er vi ikke så flinke..

Jeg skal lage tacosalat i morgen. Med karbonadedeig. Men det blir jo som kald-middag da...Hva med å gå på den der middagstråden? Der pleier jeg å lese for å få inspirasjon :)

Tacosalat er godt!

Det var smart, det skal jeg gjøre. Takk for tips.

Det gikk veldig lett å legge S i dag. Hadde jo en veldig god periode, men den gikk over, så jeg håper vi er tilbake nå :) Selvom jeg ikke tør å håpe for mye. Er uansett deilig når det går både fort og lett å legge.

Ellers vokser risikornet seg større og større, og hun blir så søt med en tann :rodmer: Hun har også sluppet seg noen ganger nå, og står litt selv. Det varer ikke så lenge, men hun er jo så flink.

Forloveden tok en feriedag i dag, så jeg fikk sovet litt lenger :) Det var godt, for natten var ikke så bra. To oppvåkninger, hvor begge tok lang tid og krevde endel for å få hun til å sove igjen. Men men.

Neste uke begynner han mest sannsynlig i ferie, og DET blir deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt for deg at han kunne ta seg en fridag! Det hjelper utrolig mye!

Er enig i at det skal bli godt med kjæreste hjemme i ferie. Blir en helt annen hverdag :jepp:

Finke, tøffe S! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt for deg at han kunne ta seg en fridag! Det hjelper utrolig mye!

Er enig i at det skal bli godt med kjæreste hjemme i ferie. Blir en helt annen hverdag :jepp:

Finke, tøffe S! :rodmer:

Ja, det hjelper mye med litt avslastning innimellom :jepp: Gleder meg veldig mye til vi har ferie sammen som en familie.

Stakkars S falt å slo seg i sta, og det rant blod fra munnen hennes :( Det var ikke noe godt for mammahjertet. Heldigvis sluttet det å blø fort. Fant ikke ut hvor såret er, men jeg tror nok at tannen hakket inntil leppen hennes eller noe sånt.

I dag har jeg fått feriepenger, så vi har endelig litt å rutte med igjen. De siste dagene har det vært veldig skrapet på kontoen, så det skal bli deilig å få handlet inn litt skikkelig igjen.

I morgen er det helsestasjonen igjen, for 8 månederskontroll. Den kommer midt i sovetiden hennes, men håper det går bra uansett. Blir vel ny vaksine også?

Nå ligger S ute å sover i vogna, og babycallen viser 29 grader. Nå er det sommer igjen, men spørsmålet er vel heller hvor lenge den varer. Ser liksom ikke for meg at det blir ordentlig sommer i år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at det er ny vaksine, her skal han ikke ha før ni måneder. Er ikke kontroller mellom seks og ni måneder her, men vaksinasjonsprogrammet er jo det samme over hele landet?

Hørtes ikke noe godt å slå seg til blods nei, men bra det gikk fort over.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at det er ny vaksine, her skal han ikke ha før ni måneder. Er ikke kontroller mellom seks og ni måneder her, men vaksinasjonsprogrammet er jo det samme over hele landet?

Hørtes ikke noe godt å slå seg til blods nei, men bra det gikk fort over.. :)

Ok, da er det sikkert ikke det :)

Nei, det var ikke noe morsomt.. Stakkars. Liker ikke å være alene hjemme når det skjer sånne ting, kjenner jeg blir litt pinglete da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Huff, høres virkelig ikke noe morsomt ut. er greit det sluttet å blø fort. Vet ikke hva jeg hadde gjort jeg. :sjenert: C dro seg opp ene trappetrinnet før hun deiset sidelengs i baderomsdøra, jeg reagerte for fort tror jeg, for hun gråt ikke. :sjenert: Er en god del smell og fall nå, forstår virkelig hva du mener med det at babyen slår seg og man ikke får gjort stort med det.

Er deilig å ha litt å rutte med. Vi har rundt 100.000,- spart opp nå vi (vi prøver å holde oss i pluss så mye vi kan).. :sjenert: Hadde vært greit med mer, men.. Ja.. Må jo vente til jeg begynner å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Fie fikk vaksine for andre gang, så tror jeg vi fikk beskjed om at vi ikke skulle ta vaksine før hun var året igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, høres virkelig ikke noe morsomt ut. er greit det sluttet å blø fort. Vet ikke hva jeg hadde gjort jeg. :sjenert: C dro seg opp ene trappetrinnet før hun deiset sidelengs i baderomsdøra, jeg reagerte for fort tror jeg, for hun gråt ikke. :sjenert: Er en god del smell og fall nå, forstår virkelig hva du mener med det at babyen slår seg og man ikke får gjort stort med det.

Er deilig å ha litt å rutte med. Vi har rundt 100.000,- spart opp nå vi (vi prøver å holde oss i pluss så mye vi kan).. :sjenert: Hadde vært greit med mer, men.. Ja.. Må jo vente til jeg begynner å jobbe.

Når man har aktive unger, må man regne med endel knall og fall. Gudene skal vite at vi hadde vår del med fall da S hadde lært å reise seg, men ikke å sette seg ned igjen. Det kan hun heldigvis nå, men hun er jo fremdeles overalt. Var ikke noe gøy når det kom blod da.. Det gjør det hele litt mer dramatisk på en måte.

Oi såpass mye ja. Det kan ikke vi skryte på oss.. Vi klarer oss fint, men ikke noe mer enn det. Når vi får lønninger og skattepenger til uken må vi sette oss ned å sette opp et ordentlig budsjett, for vi må sette av penger til to måneder der jeg ikke har inntekt, før vi jeg kan få kontantstøtte for å være hjemme med S er år til.

Når Fie fikk vaksine for andre gang, så tror jeg vi fikk beskjed om at vi ikke skulle ta vaksine før hun var året igjen. :)

Ok :) Da er det nok ikke vaksine i morgen, og det er bra :)

I dag skal jeg prøve å lage pai! Det har jeg aldri gjort før, men ble litt inspirert da jeg var hos Niennas på bursdagen min. Tenkte å lage en med to forskjellige oster, skinke og litt sånt. Håper det blir bra, for vi trenger virkelig nye middager på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Når man har aktive unger, må man regne med endel knall og fall. Gudene skal vite at vi hadde vår del med fall da S hadde lært å reise seg, men ikke å sette seg ned igjen. Det kan hun heldigvis nå, men hun er jo fremdeles overalt. Var ikke noe gøy når det kom blod da.. Det gjør det hele litt mer dramatisk på en måte.

Oi såpass mye ja. Det kan ikke vi skryte på oss.. Vi klarer oss fint, men ikke noe mer enn det. Når vi får lønninger og skattepenger til uken må vi sette oss ned å sette opp et ordentlig budsjett, for vi må sette av penger til to måneder der jeg ikke har inntekt, før vi jeg kan få kontantstøtte for å være hjemme med S er år til.

C greier overraskende nok å sette seg ned, så det har ikke vært så mye knall og fall her, men det hender balansen ikke er med henne. Hun reiser seg opp nå, og klatrer, men skal hun ned, setter hun seg ned igjen.. :sjenert: Kanskje ikke så tøff som S, derfor så forsiktig? :fnise: Det blir veldig dramatisk, heldigvis har C bare hatt en del blåmerker her og der.

Da vi flyttet, somlet vi med budsjettet. I november begynte jeg å sette opp budsjett, slik at vi ser om vi har nok penger. Nå har forloveden fått feriepenger og så får han en del penger fra staten siden det visstnok var noe skattepenger han ikke hadde fått. Jeg sparer veldig på pengene, og kjøper ting på tilbud.. Ja.. Det blir gjerne en del penger på bok da. Tror kanskje lommeboka hadde vært litt mer åpen om jeg har jobb, men.. Det har jeg ikke. Jaja.

:klemmer: Håper S (og du - er skremmende for oss mødre å se babyene våre slå seg) har det bra nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...