Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3


Teita

Anbefalte innlegg

Pai er godt! :) Jeg har også lyst til å lage pai...Bare den usunne typen, med for eksempel masse deilige bær i.. :sjenert: *søtmoms*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

C greier overraskende nok å sette seg ned, så det har ikke vært så mye knall og fall her, men det hender balansen ikke er med henne. Hun reiser seg opp nå, og klatrer, men skal hun ned, setter hun seg ned igjen.. :sjenert: Kanskje ikke så tøff som S, derfor så forsiktig? :fnise: Det blir veldig dramatisk, heldigvis har C bare hatt en del blåmerker her og der.

Da vi flyttet, somlet vi med budsjettet. I november begynte jeg å sette opp budsjett, slik at vi ser om vi har nok penger. Nå har forloveden fått feriepenger og så får han en del penger fra staten siden det visstnok var noe skattepenger han ikke hadde fått. Jeg sparer veldig på pengene, og kjøper ting på tilbud.. Ja.. Det blir gjerne en del penger på bok da. Tror kanskje lommeboka hadde vært litt mer åpen om jeg har jobb, men.. Det har jeg ikke. Jaja.

:klemmer: Håper S (og du - er skremmende for oss mødre å se babyene våre slå seg) har det bra nå

Blir nok endel blåmerker og skrubbsår på S fremover, tenker jeg. Hun er ikke helt den forsiktige typen :fnise: Men bra C klarer å sette seg ned igjen, så hun ikke slår seg da :)

Da er du flink! Jeg setter også opp et budsjett hver måned for å få pengene til å strekke til det vi trenger, men å spare blir litt vanskelig her..

Det gikk fort over heldigvis :) Jeg bare skylte munnen hennes ren for blod, også kom det ikke noe mer. Tusen takk!

Pai er godt! :) Jeg har også lyst til å lage pai...Bare den usunne typen, med for eksempel masse deilige bær i.. :sjenert: *søtmoms*

Det ble veldig godt :) Men sundt var det ikke.

Hadde en boks cottage cheese, sveitser ost, norwegia ost, skinkebiter, vårløk, og løk i. Og i eggeblandingen hadde jeg bare fløte og litt rømme, pluss krydder.

Men vi hadde salat ved siden av da :fnise:

--

Da har vi vært på 8 månederskontroll. S fikk masse skryt, og helsesøstra ble veldig overrasket da hun reiste seg opp og slapp seg :fnise: Hun veier nå 8600 gram, og følger alle kurvene helt perfekt.

Senere i dag skal vi i familiebursdag, og etter morgendagen begynner ferien for forloveden. Det blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SNART FERIE:strix:

Gleder meg til å være alle tre

Gleder meg til å få litt avlastning

Gleder meg til å kunne få sove litt når jeg trenger det

Håper på fint vær. Syns sommeren kan komme

Og i slutten av august reiser forloveden og jeg en langhelg til London. UTEN S! Gleder meg, men gruer meg veldig! Kommer til å savne henne helt noe helt forferdelig.

Ellers så er jeg trøtt.. Er så allergisk om dagen, og aner ikke hva det er med meg, men den siste uken har jeg lagt meg mellom 20-22 hver kveld. Etter at S har vært lagt mellom 19-20, har jeg bare falt sammen.. Håper på litt mer energi fremover!

Ingen spesielle planer i ferien, siden vi må spare til Londonturen, men håper vi får til noen koselige småting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SNART FERIE:strix:

Gleder meg til å være alle tre

Gleder meg til å få litt avlastning

Gleder meg til å kunne få sove litt når jeg trenger det

Håper på fint vær. Syns sommeren kan komme

Og i slutten av august reiser forloveden og jeg en langhelg til London. UTEN S! Gleder meg, men gruer meg veldig! Kommer til å savne henne helt noe helt forferdelig.

Ellers så er jeg trøtt.. Er så allergisk om dagen, og aner ikke hva det er med meg, men den siste uken har jeg lagt meg mellom 20-22 hver kveld. Etter at S har vært lagt mellom 19-20, har jeg bare falt sammen.. Håper på litt mer energi fremover!

Ingen spesielle planer i ferien, siden vi må spare til Londonturen, men håper vi får til noen koselige småting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere koser dere sammen :)

Koser oss :) Håper dere har det fint også.

Her flyr tiden unna, så det blir lite tid til KG. Sålangt i ferien, har vi vært litt på besøk, hatt litt besøk og ellers pusset opp, og pusset opp og litt mer oppussing. Men nå nærmer det seg endelig slutten! Gjenstår bare det elektriske, gulvlister, gardiner og litt småting.

Dårlig vær da.. Det er jo ikke sommer i det hele tatt. Ser ikke ut til at den har tenkt å komme heller. Skulle nok tatt en sydentur i år, for å være sikret litt sommer, men det får bli neste år.

I dag skal jeg en tur til byen med Niennas :) Og i kveld blir det litt oppussing igjen.

På søndag skal vi slå sammen bursdagene våres fordi vi har bursdag med akkurat tre ukers mellomrom, så da kommer familie fra begge sider. Vi blir maaaange, men håper på å kunne ha utebursdag i partytelt. Endel planlegging der, og i morgen må jeg bake tre kaker, men men. Blir sikkert koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal si dere har stått på med oppussing i det siste! :jepp: Vi har lagt det meste av sånt på hylla nå i denne babytiden.. :sjenert: Bortsett fra litt småtterier her og der..

Været ja..Er ikke noe å skryte av..Vi har riktignok sol her, men det er ikke varmt!

Kos dere med bursdagsfeiring! Det blir nok stas :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Dere er flinke med oppussing! Gleder meg litt til det er vår tur, om vi er heldige og får den leiligheten vi tenker på.. :sjenert: Den er fullstendig strippet, men.. JEg liker den, da kan jeg gjøre alt det jeg vil på min måte nå! :fnise:

Kos dere med den sammenslåtte bursdagen! Er alltids koselig med en stor fest. Vi gjorde det her også i fjor, selv om det er 4 måneder mellom bursdagene våre. :sjenert:

Her er været varmt og fuktig. Ikke så deilig egentlig, blir helt ør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si dere har stått på med oppussing i det siste! :jepp: Vi har lagt det meste av sånt på hylla nå i denne babytiden.. :sjenert: Bortsett fra litt småtterier her og der..

Været ja..Er ikke noe å skryte av..Vi har riktignok sol her, men det er ikke varmt!

Kos dere med bursdagsfeiring! Det blir nok stas :jepp:

Er nok smart å legge oppussing på hylla når man er midt i babytiden ja.. Det er mye arbeid, og det kan slite på den beste. Men nå er vi heldigvis nesten helt ferdige :)

Bursdagsfeiringen gikk veldig bra :) På en eller annen måte klarte vi å få plass til veldig mange mennesker i leiligheten vår.

Dere er flinke med oppussing! Gleder meg litt til det er vår tur, om vi er heldige og får den leiligheten vi tenker på.. :sjenert: Den er fullstendig strippet, men.. JEg liker den, da kan jeg gjøre alt det jeg vil på min måte nå! :fnise:

Kos dere med den sammenslåtte bursdagen! Er alltids koselig med en stor fest. Vi gjorde det her også i fjor, selv om det er 4 måneder mellom bursdagene våre. :sjenert:

Her er været varmt og fuktig. Ikke så deilig egentlig, blir helt ør.

Oppussing er gøy, men det er også veldig slitsomt. Tror nok jeg er en erfaring rikere nå, og vil kjøpe nøkkelferdig den gangen jeg skal kjøpe noe. Innredning osv er jo gøy. Og det er gøy at du skal flytte, og har muligheten til å få det akkurat som du vil :jepp:

Trenger denne dagboken litt gjennopplivning?

Hehe, ja.. :sjenert:

--

Har blitt en stund siden sist jeg oppdaterte dagboken min.. Det har skjedd så mye i det siste, og tiden har så altfor fort. Har prøvd å sette meg ned flere ganger for å skrive her, men jeg har aldri funnet ut hva jeg skal skrive.. Det har vært/ er en tøff tid for meg.. Kranglet mye med forloveden, og for ikke mange dagene siden, ble det nesten slutt. Det skjedde ikke noe spesielt, men det var vel krangel nr. 2000 som nesten tok knekken på oss. Men nå jobber vi med forholdet bedre enn noensinne. Tror vi begge er klar over at dette er siste sjanse til å få ting til å fungere.

Det største problemet er vel all kveruleringen. Det utvikler seg fort til en krangel, og det må vi slutte med! Bli flinkere til å gi oss, begge to. Vi er jo begge veldig sta, og det kan fort bli krasj.

Men.. Nok om det.

S er en engel for tiden :hjerte: Litt sutrete innimellom på dagtid, men hun har sovet hele natten de siste åtte nettene! Fra 19-20 til 07-08. Utrolig deilig. Hun sover ikke så mye på dagtid lenger, og kan godt finne på å bare sove 20 minutter iløpet av en hel dag, men det spiller ikke så stor rolle når hun er så flink om natten.

Ellers så har hun sluppet seg, så nå kan hun reise seg opp og stå uten å holde seg fast i noe. Hun er så flink, og jeg er så stolt av henne :rodmer: Hun sier mamma og pappa veldig ofte, og hun bruker ordene riktig. For eksempel, så sier hun "pappa" hver morgen når vi går inn og vekker han. Hun sier også "hei" og vinker, og kan si takk, hvis vi ber henne om å si det :fnise: Hun utvikler seg fort, på alle plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, så flink jente dere har! :) Hun må da være tidlig ute med snakkingen?

Morsomt er det jo uansett!!

Håper det ordner seg med forholdet deres..Ikke gøy når det går så langt at det nesten blir slutt......

Prøv å nyte sommeren da! (Hvis dere ikke regner bort sånn som her....)..

:klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg så mye til å se S igjen! Du er ALT for dårlig til å ta kontakt... Og nå som jeg snart reiser bort og alt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg så mye til å se S igjen! Du er ALT for dårlig til å ta kontakt... Og nå som jeg snart reiser bort og alt :(

Jeg vet.. Er lei for det :( Men vi MÅ finne på noe snart <3 Reise vekk? Hvor skal du?

Gud, så flink jente dere har! :) Hun må da være tidlig ute med snakkingen?

Morsomt er det jo uansett!!

Håper det ordner seg med forholdet deres..Ikke gøy når det går så langt at det nesten blir slutt......

Prøv å nyte sommeren da! (Hvis dere ikke regner bort sånn som her....)..

:klemmer: :klemmer:

Hun er ganske tidlig ute med det meste egentlig. Går fort i svingene her hjemme :fnise:

Nei, det er ikke noe gøy når det går så langt.. Heldigvis går det litt bedre nå!

Tusen takk :) Men noe sommer er det ikke her heller.. Håper dere koser dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

S er så flink om nettene for tiden! I natt sov hun fra 1930-0830. Kan jo ikke bli bedre enn det. Det var noe som snudde over natten, og nå har hun sovet gjennom i ni netter i strekk. Håper det blir en trend, men tør ikke håpe for mye :fnise: Da blir det så hardt å skulle nattamme igjen.

Ellers har vi byttet bilstol. Hun vokse ut av Maxi Cosi'en så den solgte vi legg på finn. Kjøpte nytt sete på Barnas Hus. Valget falt på Britax Max-way, og er fornøyde med det.

I dag sto vi opp samtidig alle tre. Sålangt i ferien har vi byttet på å kunne sove noen timer ekstra etter jeg har ammet S om morningen, men i dag har vi hatt morgentimene sammen. Og det har vært koselig. Nå har vi akkurat spist brunsj, og S ligger å sover på fanget til pappaen sin nå. Skal straks legge henne over i vognen og ut. Blir spennende å se hvor lenge hun sover i dag, noen dager sover hun bare tyve minutter, mens andre dager kan hun sove tre timer. Alt er normalt for S.

Ellers kommer en kamerat av forloveden på middag i dag, og kanskje en venninne av meg (fadderen til S)

S står forresten mer og mer uten støtte nå. Reiser seg opp, står litt, og setter seg ned igjen. Og mammaen er jo alltid for treg til å ta bilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

S er så flink om nettene for tiden! I natt sov hun fra 1930-0830. Kan jo ikke bli bedre enn det. Det var noe som snudde over natten, og nå har hun sovet gjennom i ni netter i strekk. Håper det blir en trend, men tør ikke håpe for mye :fnise: Da blir det så hardt å skulle nattamme igjen.

Ellers har vi byttet bilstol. Hun vokse ut av Maxi Cosi'en så den solgte vi legg på finn. Kjøpte nytt sete på Barnas Hus. Valget falt på Britax Max-way, og er fornøyde med det.

I dag sto vi opp samtidig alle tre. Sålangt i ferien har vi byttet på å kunne sove noen timer ekstra etter jeg har ammet S om morningen, men i dag har vi hatt morgentimene sammen. Og det har vært koselig. Nå har vi akkurat spist brunsj, og S ligger å sover på fanget til pappaen sin nå. Skal straks legge henne over i vognen og ut. Blir spennende å se hvor lenge hun sover i dag, noen dager sover hun bare tyve minutter, mens andre dager kan hun sove tre timer. Alt er normalt for S.

Ellers kommer en kamerat av forloveden på middag i dag, og kanskje en venninne av meg (fadderen til S)

S står forresten mer og mer uten støtte nå. Reiser seg opp, står litt, og setter seg ned igjen. Og mammaen er jo alltid for treg til å ta bilde!

Hun er virkelig flink! :jepp: Det kan fort forandre seg, C varierer, men i hovedsak sover hun store deler av natten. Tror hun sliter med nye tenner, så kan være derfor hun ikke sover helt godt. :fnise: Det blir hardt, føler jeg blir litt sur på mannen som bare sover, mens jeg må opp. Er ikke alltid hun vil ammes, men heller trøstes..

Det er greit med nye bilseter er det ikke? C var så lang at beina stakk ut og hun sparket bilsetet. :fnise:

S er virkelig flink altså, hun går vel innen hun er 10 måneder tenker jeg. :jepp: Greit at de utvikler seg som de skal. :klemmer: Ja, dette med søvn på dagtid varierer veldig med C, noen ganger en time eller to, for deretter å knapt sove. Så.. Ja, det er nok normalt tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er virkelig flink! :jepp: Det kan fort forandre seg, C varierer, men i hovedsak sover hun store deler av natten. Tror hun sliter med nye tenner, så kan være derfor hun ikke sover helt godt. :fnise: Det blir hardt, føler jeg blir litt sur på mannen som bare sover, mens jeg må opp. Er ikke alltid hun vil ammes, men heller trøstes..

Det er greit med nye bilseter er det ikke? C var så lang at beina stakk ut og hun sparket bilsetet. :fnise:

S er virkelig flink altså, hun går vel innen hun er 10 måneder tenker jeg. :jepp: Greit at de utvikler seg som de skal. :klemmer: Ja, dette med søvn på dagtid varierer veldig med C, noen ganger en time eller to, for deretter å knapt sove. Så.. Ja, det er nok normalt tror jeg..

Ja, er fult klar over at det kan forandre seg, så jeg nyter disse nettene så godt jeg kan! Men nå har hun sovet hele natten gjennom i to uker i strekk. Deilig! :jepp:

Var bra med nytt bilsete ja. Vi måtte også kjøpe nytt fordi bena til S kom krypende utenfor :fnise: Hvilket bilsete kjøpte dere?

Jeg aner ikke når S kommer til å gå, for hun er ikke særlig interessert i å gå med støtte. Liker best å ordne seg selv, så vi får se :fnise:

---

I dag skal vi til svigers for å spise middag, og levere fra oss S! Hun skal sove hos de for første gang, mens vi skal ut på byen med et vennepar av oss. Det blir spennende, men jeg tror det går veldig bra. Blir spennende å se om hun sover natten gjennom der også. Håper det, for da er nok sannsynligheten for større for at de vil være barnevakt igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde det kjempegøy på byen i går :) Møtte mange kjente.

Nå har vi veldig vondt i hodet, og formen er generelt ikke sånn veldig bra :sjenert:

S har jo vært hos farmoren og bestefaren i natt, og nå skal vi snart ordne oss for å hente henne. Hun hadde vært en engel og sovet 13,5 time i strekk. Sånt er koselig å høre :) Da blir det nok lettere å få barnevakt en annen dag også.

Nå savner jeg henne, så får nesten forte meg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:hoppe: for S som er hele 9 måneder!

Høres ut som dere hadde det gøy :fnise: og S høres ut som en flott liten frøken som har vært snill mot besteforeldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at det gikk bra å ha henne på overnatting :)

Og hurra for S som er ni måneder :) nå har du hatt henne like lenge du gikk gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for S som er hele 9 måneder!

Høres ut som dere hadde det gøy :fnise: og S høres ut som en flott liten frøken som har vært snill mot besteforeldrene.

Takk :)

Vi hadde det veldig gøy, og S var veldig snill mot besteforeldrene :jepp: De hadde ikke noe imot å sitte barnevakt igjen, og det er jo bra!

Herlig at det gikk bra å ha henne på overnatting :)

Og hurra for S som er ni måneder :) nå har du hatt henne like lenge du gikk gravid :)

Ja, veldig deilig :)

Takk. Jeg vet. Syns begge delene har gått veldig fort. Spesielt disse ni månedene med S på utsiden! Føler nesten ikke at jeg henger med..

--

Fortsatt bra netter, men i går våknet hun og gråt i ca. en time før vi fikk henne til å sove igjen. Aner ikke hva det var, men det kan ha vært den nye tanna som er på vei opp. Natten i natt var ihvertfall like bra igjen.

Hun ville ikke ha pupp når jeg skulle legge henne, så jeg bare la henne ned våken.Tenkte vi skulle gå inn etter fem minutter, men etter en stund, sovnet hun helt av seg selv. Deilig!

I kveld får vi besøk av noen venner, så det blir koselig :)

Ellers er det ikke så veldig mye nytt som skjer. Dagene går, og dette er siste ferieuken til forloveden. Det er fint vær i dag, men får se hva vi får gjort. Skulle egentlig gjort litt :husarbeid:

Håper dere koser dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...