kvinneguide Skrevet 1. august #11901 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (På 27.7.2026 den 16.39): Denne «leiligheten» er en hån… https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=469439498&ci=12 Anonymkode: 02342...a1c Max 5 stykker inne samtidig😂 Kjøkkenet består av vannkoker på badet og engangsgrill i hagen der da eller? 1
Million Skrevet 1. august #11902 Skrevet 1. august Miss Meilir skrev (På 31.7.2026 den 13.15): Attraktivt townhouse på 516 m². Omfattende oppgradert i 2017. 2 biloppstillingsplasser. Hybler. Rett ved Frognerparken | FINN eiendom Alt i alt et kult sted, selv om de har gjort valg jeg ikke ville tatt. Men gøy å se uansett. (Men hyblene er katastrofe 😞 Rike folk er virkelig ikke greie mot leieboerne sine.) Jøss...sist solgt for 10 år siden i 2016 for 28 millioner. Og nå, bare ti år senere, er prisen økt til 60 millioner? Hva i alle dager kan forsvare en prisøkning på 32 millioner kroner på bare ti år??? Grådige folk. Ikke var den noe hjemmekoselig eller trivelig heller. Og hva tenkte de på, som laget en trapp uten rekkverk på noen side? Om man snubler går man jo på hodet ned trappen og kan knekke nakken. Har ikke lest takstrapporten, men manglende rekkverk/håndløpere er det normalt fratrekk for. Farlig trapp: 2
Million Skrevet 2. august #11903 Skrevet 2. august Fant et hus til salgs på Nordstrand (igjen). Det var ikke noe eksepsjonelt ved dette huset, men jeg likte det veldig godt, og jeg likte den spesielle gateadressen. Uvanlig og koselig gatenavn; Bestemorstien ❤️ Aldri hørt om noe lignende eller den før, men det var en adresse man husker navnet på, tror jeg. De vil ha 21.5 millioner for dette huset, og det er på 227 kvadrat, så grei størrelse i alle fall. Tomten er moderat størrelse på; 767 kvadrat. Flott utsikt fra huset, utsikt over Oslofjorden/sjø, men samtidig har man (dessverre) industriområdet Sjursøya innenfor syne. I tillegg ligger faktisk E18 (Mosseveien) noen meter lenger nede i Nordstrandsskråningen. Megler har passet på å ikke få med noe av den i bildene, men man ser det jo på kartet at det ligger ganske nær. Men da heldigvis en del meter lenger oppe. Og dette huset er ikke tidligere solgt, så det har hatt samme eiere i de 30 årene som er gått siden byggeåret (1996). Hvis de eierne har klart å leve med det, så kan vel ikke støyen fra Mosseveien høres særlig godt der oppe? Skulle man tro, i hvert fall. Huset ser hyggelig ut utenfra, synes jeg. Hyggelig uteplass med utsikt. 1 1
Auri Skrevet 2. august #11904 Skrevet 2. august Million skrev (19 timer siden): Jøss...sist solgt for 10 år siden i 2016 for 28 millioner. Og nå, bare ti år senere, er prisen økt til 60 millioner? Hva i alle dager kan forsvare en prisøkning på 32 millioner kroner på bare ti år??? Grådige folk. Ikke var den noe hjemmekoselig eller trivelig heller. Og hva tenkte de på, som laget en trapp uten rekkverk på noen side? Om man snubler går man jo på hodet ned trappen og kan knekke nakken. Har ikke lest takstrapporten, men manglende rekkverk/håndløpere er det normalt fratrekk for. Farlig trapp: Og 60 mill for noe som ser ut som et hvitt høyglans-kjøkken fra Ikea anno 2008. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #11905 Skrevet 2. august Auri skrev (30 minutter siden): Og 60 mill for noe som ser ut som et hvitt høyglans-kjøkken fra Ikea anno 2008. Haha! Vi kjøpte huset vårt i 2008, det kom med hvitt høyglans-kjøkken fra Ikea Anonymkode: d04d6...1a6 2
Auri Skrevet 2. august #11906 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Haha! Vi kjøpte huset vårt i 2008, det kom med hvitt høyglans-kjøkken fra Ikea Anonymkode: d04d6...1a6 Jeg jobba med kjøkkensalg i den perioden og det var det som var standarden, så jeg kjenner veldig lett igjen det kjøkkenet XD Men det verste er jo at kjøkkenet er fra 2017. Så de har pussa det opp med noe som var umoderne allerede da! 2
Supertramp89 Skrevet 2. august #11907 Skrevet 2. august For en hage 😍 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=413896674 3
Million Skrevet 2. august #11908 Skrevet 2. august Auri skrev (3 timer siden): Og 60 mill for noe som ser ut som et hvitt høyglans-kjøkken fra Ikea anno 2008. Ja! Og er det ikke rart... i et byhus på over 500 kvadrat (!) så er kun 13 små kvadrat avsatt til kjøkken? Det er jo helt sprøtt. Det ser lite og litt trangt ut på bildene. Skulle jeg kjøpt noe sånt, og penger da ikke hadde vært en "issue", så hadde jeg funnet på noe med det kjøkkenet, flyttet det og utvidet det på noen måte. Og alle de småhyblene øverst hadde blitt utradert og laget et par svære fine sove- eller oppholds-rom i stedet. Et bibliotek kanskje? Jeg elsker bøker! Ah, det er godt å drømme seg bort i en drøm der penger ikke er begrenset! Hehe 1 1
Million Skrevet 2. august #11909 Skrevet 2. august (endret) Supertramp89 skrev (1 time siden): For en hage 😍 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=413896674 Det var et veldig fint hus! Topp moderne, men også trivelig inne og flott ute. Nærhet til sjøen også, der kan man ta en kveldsgåtur ned til vannkanten i fint vær og nyte solnedgangen og lukte saltvannet. Ja, det var veldig fint. Men jeg tror personlig jeg hadde følt meg litt strandet såpass langt fra "alt", det vil si butikker, apotek, steder å handle som kjøpesenter etc. Man er helt avhengig av bil om man bor på den øya. Ser det er en halv mil til nærmeste dagligvare på stedet. Det er for mye for en byjente som meg. Men ja, det var virkelig et fint hus og en nydelig hage med drivhus. Der kunne jeg tilbragt mange timer med min tidligere hobby som var hagearbeid og blomsterdyrking. Endret 2. august av Million 2 1
Mardina Skrevet 2. august #11910 Skrevet 2. august Million skrev (7 timer siden): Fant et hus til salgs på Nordstrand (igjen). Det var ikke noe eksepsjonelt ved dette huset, men jeg likte det veldig godt, og jeg likte den spesielle gateadressen. Uvanlig og koselig gatenavn; Bestemorstien ❤️ Aldri hørt om noe lignende eller den før, men det var en adresse man husker navnet på, tror jeg. De vil ha 21.5 millioner for dette huset, og det er på 227 kvadrat, så grei størrelse i alle fall. Tomten er moderat størrelse på; 767 kvadrat. Flott utsikt fra huset, utsikt over Oslofjorden/sjø, men samtidig har man (dessverre) industriområdet Sjursøya innenfor syne. I tillegg ligger faktisk E18 (Mosseveien) noen meter lenger nede i Nordstrandsskråningen. Megler har passet på å ikke få med noe av den i bildene, men man ser det jo på kartet at det ligger ganske nær. Men da heldigvis en del meter lenger oppe. Og dette huset er ikke tidligere solgt, så det har hatt samme eiere i de 30 årene som er gått siden byggeåret (1996). Hvis de eierne har klart å leve med det, så kan vel ikke støyen fra Mosseveien høres særlig godt der oppe? Skulle man tro, i hvert fall. Huset ser hyggelig ut utenfra, synes jeg. Hyggelig uteplass med utsikt. Er noen gatenavn som er så fine ❤️ Er en gate i Kongsberg som heter Kjærlighetsstien ❤️ Synes det er så fint. 2
knooters Skrevet 3. august #11911 Skrevet 3. august (endret) Nå er jo denne long gone, men det var en av dem jeg virkelig siklet på da jeg lette etter bolig. Dessverre var den var akkurat rett utenfor budsjettet når noen TG3 skulle tas med i beregningen. Så ligger den ganske usentralt og kanskje litt ensomt til, men likevel - den har potensiale til å bli noe helt unikt og vakkert for den som virkelig vil utnytte potensialet i tomten. En ting er når sånt ligger på Bygdøy til 50 millioner, men det der er jo innenfor hva vanlige familier fint kan ta seg råd til. Jeg fikk brygge og strandlinje til slutt, men her er det bare gjedde og abbor - ingen ørret. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=402082447 Endret 3. august av knooters 4
AnAngel Skrevet 3. august #11912 Skrevet 3. august knooters skrev (3 timer siden): Nå er jo denne long gone, men det var en av dem jeg virkelig siklet på da jeg lette etter bolig. Dessverre var den var akkurat rett utenfor budsjettet når noen TG3 skulle tas med i beregningen. Så ligger den ganske usentralt og kanskje litt ensomt til, men likevel - den har potensiale til å bli noe helt unikt og vakkert for den som virkelig vil utnytte potensialet i tomten. En ting er når sånt ligger på Bygdøy til 50 millioner, men det der er jo innenfor hva vanlige familier fint kan ta seg råd til. Jeg fikk brygge og strandlinje til slutt, men her er det bare gjedde og abbor - ingen ørret. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=402082447 For en fin plass! 😍
knooters Skrevet 3. august #11913 Skrevet 3. august Denne skulle jeg aldri kjøpe, men etter å ha gravd litt i gamle papirer og tegninger er jeg 97% sikker på at det er samme arkitekt som huset jeg fikk kloa i. Mitt er ikke fullt så pyntet, men vi har samme vinduer og detaljene på skissene jeg har i arkivet av mitt eget har akkurat samme type detaljer som her. Inkl. identisk trapp, samme stil på balkongvinduene (aldri sett i andre sveitserhus) og nesten helt identisk samme rekkverk på balkongen. Men ingen takmalerier her, dessverre. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=311136850 4 1
Miss Meilir Skrevet 3. august #11914 Skrevet 3. august knooters skrev (1 time siden): Denne skulle jeg aldri kjøpe, men etter å ha gravd litt i gamle papirer og tegninger er jeg 97% sikker på at det er samme arkitekt som huset jeg fikk kloa i. Mitt er ikke fullt så pyntet, men vi har samme vinduer og detaljene på skissene jeg har i arkivet av mitt eget har akkurat samme type detaljer som her. Inkl. identisk trapp, samme stil på balkongvinduene (aldri sett i andre sveitserhus) og nesten helt identisk samme rekkverk på balkongen. Men ingen takmalerier her, dessverre. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=311136850 Waow, så vakkert! Heldige dere som bor i en villa som ligner 🤩 2
AnonymBruker Skrevet 3. august #11915 Skrevet 3. august knooters skrev (1 time siden): Denne skulle jeg aldri kjøpe, men etter å ha gravd litt i gamle papirer og tegninger er jeg 97% sikker på at det er samme arkitekt som huset jeg fikk kloa i. Mitt er ikke fullt så pyntet, men vi har samme vinduer og detaljene på skissene jeg har i arkivet av mitt eget har akkurat samme type detaljer som her. Inkl. identisk trapp, samme stil på balkongvinduene (aldri sett i andre sveitserhus) og nesten helt identisk samme rekkverk på balkongen. Men ingen takmalerier her, dessverre. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=311136850 Guri, så billig!!! Anonymkode: 062e7...2d3 1
knooters Skrevet 3. august #11916 Skrevet 3. august Kan forøvrig legge til at det nok er bestefaren til nylig avdøde FInn Wagle som var byggmester (Lorentz Christian Wagle har sin signatur på mine papirer, se bilde) Dessverre bygget de aldri balkongen - den røk nok pga krakket i Arendal i 1886, og trappa (hvis den var der) har blitt tatt vekk. Det var en trapp der på 70-tallet, men den var i dårlig stand allerede da og ble nok skrotet da en snekker overtok huset på 80-tallet.
AnonymBruker Skrevet 3. august #11917 Skrevet 3. august knooters skrev (20 minutter siden): Kan forøvrig legge til at det nok er bestefaren til nylig avdøde FInn Wagle som var byggmester (Lorentz Christian Wagle har sin signatur på mine papirer, se bilde) Dessverre bygget de aldri balkongen - den røk nok pga krakket i Arendal i 1886, og trappa (hvis den var der) har blitt tatt vekk. Det var en trapp der på 70-tallet, men den var i dårlig stand allerede da og ble nok skrotet da en snekker overtok huset på 80-tallet. Du har god smak! ❤️ Anonymkode: 67f57...589 2
reiseglad Skrevet 4. august #11918 Skrevet 4. august knooters skrev (9 timer siden): Denne skulle jeg aldri kjøpe, men etter å ha gravd litt i gamle papirer og tegninger er jeg 97% sikker på at det er samme arkitekt som huset jeg fikk kloa i. Mitt er ikke fullt så pyntet, men vi har samme vinduer og detaljene på skissene jeg har i arkivet av mitt eget har akkurat samme type detaljer som her. Inkl. identisk trapp, samme stil på balkongvinduene (aldri sett i andre sveitserhus) og nesten helt identisk samme rekkverk på balkongen. Men ingen takmalerier her, dessverre. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=311136850 Soverom 5 = tidligere fødestue 👶 1 1
knooters Skrevet 4. august #11919 Skrevet 4. august reiseglad skrev (9 timer siden): Soverom 5 = tidligere fødestue 👶 Huset har en lang historie. Jeg mener det har vært barnehjem også. Og det ble visst bygget av en tysker til sin kone, som skulle bo minst like flott som hun hadde gjort i hjemlandet. Men han gikk nå konk på det forsøket. 1
Auri Skrevet 4. august #11920 Skrevet 4. august knooters skrev (22 timer siden): Denne skulle jeg aldri kjøpe, men etter å ha gravd litt i gamle papirer og tegninger er jeg 97% sikker på at det er samme arkitekt som huset jeg fikk kloa i. Mitt er ikke fullt så pyntet, men vi har samme vinduer og detaljene på skissene jeg har i arkivet av mitt eget har akkurat samme type detaljer som her. Inkl. identisk trapp, samme stil på balkongvinduene (aldri sett i andre sveitserhus) og nesten helt identisk samme rekkverk på balkongen. Men ingen takmalerier her, dessverre. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=311136850 Dette er et fantastisk eksempel på hvordan lage et moderne kjøkken i en eldre bygning og bevare sjelen! (ref hageby-villaen med høyglans ikea). Det er veldig tydelig et moderne kjøkken, men de matte frontene, den nydelige grønnfargen, farmhouse-vasken og komfyren som gir assosiasjoner til en eldre gass-komfyr gjør at sjelen av huset er ivaretatt. Samtidig har man et praktisk og pent kjøkken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå