Hoppetaujenta Skrevet 13. juni Forfatter #11801 Skrevet 13. juni Akkurat i kveld kunne jeg lett ha bodd i knotete minihus, selv om det ligger litt rart til...samma det, det har det man trenger og utsikt også, høy himmel i tillegg. Jatakk om noen vil forære meg stedet mens jeg sover. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni #11802 Skrevet 14. juni Hvorfor blir ikke dette solgt? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=454952874 Anonymkode: 21153...b00 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #11803 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor blir ikke dette solgt? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=454952874 Anonymkode: 21153...b00 Altfor dyrt Anonymkode: 02342...a1c 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni #11804 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvorfor blir ikke dette solgt? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=454952874 Anonymkode: 21153...b00 Jeg likte huset 🙂 Og for en fin skolebygning ☺️(et av de siste bildene i annonsen. Ja, jeg vet man ikke selger skolen, men måtte bare gi den oppmerksomhet). Anonymkode: 30331...769 1
Million Skrevet 15. juni #11805 Skrevet 15. juni (endret) AnonymBruker skrev (På 22.2.2026 den 22.15): Er det noen her på KG som bor i enebolig, men som bor så tett oppå naboen? Pga at tomten er delt i to. Hvordan er det? Og hvordan er det å ha så liten hageflekk til et hus? Tiltalende enebolig med særpreg - Herlig takterrasse - Utsikt - Utleie egen bolig - Dobbel garasje - Sentralt. | FINN eiendom Anonymkode: 30331...769 Million skrev (På 23.2.2026 den 16.36): Jeg lurer på hvorfor denne er til salgs igjen... jeg husket forrige gang den var til salgs, så det kunne ikke være så altfor lenge siden, og kikket derfor på "Hva er denne boligen solgt for tidligere?" Tinglyst solgt i april 2024, altså for under to år siden!? Man får en følelse av at det er noe galt her. Naboene er fryktelige, så det føles uutholdelig å bo der? Eller "bare" et samlivsbrudd? Jeg ville vært bekymret for om naboene var av det slaget man får hetta av og som enten bråker mye selv eller klager konstant på at andre gjør det osv. Så ja, jeg lurer på hvorfor noen selger en enebolig, en type bolig som man normalt kjøper fordi man tenker å bo der i mange år, selges etter under 2 år? Anonym123123123 skrev (På 23.2.2026 den 17.32): Veeldig stor alderforskjell på de to som eier boligen i dag, i hvert fall. Ene er født i 1951, og den andre i 1983 Anonym123123123 skrev (På 23.2.2026 den 17.33): Og én av dem har i hvert fall nylig kjøpt seg ny bolig, som eies 100 % alene... Million skrev (På 25.2.2026 den 17.25): Ja, samlivsbrudd kan være en årsak. Eller kanskje rett og slett kostnaden ble for høy. Om man har mange millioner i lån kan det bli litt slitsommere i lengden å betale på gjelda enn man først trodde? For noen. La også merke til at de som har bodd der, må være umåtelig glade i å speile seg, enten en av dem eller begge to. I stua er det hengt opp fire (!) speil. På badet er det i tillegg til dobbeltspeilet over vasken, også et stort helfigurspeil på motsatt vegg. Det er også et stort gulvspeil nede i garderobeboden i kjelleren. Mulig flere speil også, men de var de jeg kom på nå. Speil, speil og speil. Noen er glade i kroppen sin og vil se den oftest mulig? Og selvfølgelig er det helfigurspeil i gangen også, men det er jo mer normalt. Man liker jo å kaste et blikk på seg selv før man går ut hjemmefra og sjekke at alt sitter som det skal før man går. Helt normalt sted å ha speil. Men det var altså enda ett i rekken av speil i det huset 😛 Denne herligheten, tidligere diskutert her i tråden, er fremdeles til salgs, ser det ut til. Annonsen ble lagt ut på nytt nå. Vi har ikke nevnt tidligere i tråden (synd) i innleggene våre salgsummen som den lå ute for da. Men NÅ er den i alle fall til salgs for 18.950 000. Skulle likt å vite om prisen var satt ned og ev hvor mye... men den er vel antageligvis satt ned, siden den ikke ble solgt. Jeg klikket inn på annonsen for å se på bildene, i den tro at de hadde gjort noe annerledes denne gangen, siden den annonsen ikke funket og fikk solgt boligen sist. Men nei. De har akkurat samme bilder hele veien. Og alle speilene overalt i boligen (de er glade i å speile seg, de som har bodd der) er fremdeles på plass. Akkurat samme innredning og møbler og bilder. Jeg liker beliggenheten på Nordstrand, men hadde aldri maktet sånne mørkegrå bad. Så "maskulin smak" liksom. Virker som det er mannen i huset som har bestemt alt. Kjøkkenet er også samme, helt svart og dystert. Nå har jeg ikke lest tilstandsrapporten på nytt denne gangen, men om jeg husker riktig, så kommenterte takstmannen i vinter at han ikke kunne finne noen takrenner eller avløp fra taket (!). Det er plantet sedum e.l. (en plante som klarer seg i skrint jordlag) på taket. Hadde utbygger tenkt at disse plantene skulle ta seg av ALL nedbør, smeltevann og regnvann, som kommer uansett mengde? Veldig, veldig rart. Det må da bli et svømmebasseng der oppe? Akkurat det skjønner jeg ikke. Ikke takrenner fra et flatt tak?? Endret 15. juni av Million 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni #11806 Skrevet 17. juni Tenk å få bo i ei sånn gate: Bergen så klart ❤️ Flott å kunne få se hvordan det ser ut inni en av disse husene. Jeg er alltid nysgjerrig når jeg går i slike gater, på hvordan planløsningen er. Ekte Bergenshus rett bak Bryggen! | 4 soverom | 3 etasjer | Nytt tak i 2020 | FINN eiendom Anonymkode: 30331...769 3 2
Supertramp89 Skrevet 17. juni #11807 Skrevet 17. juni Synes dette er så fint, føler det er mye for pengene. Mulig det er beliggenheten? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=431357825 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni #11808 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tenk å få bo i ei sånn gate: Bergen så klart ❤️ Flott å kunne få se hvordan det ser ut inni en av disse husene. Jeg er alltid nysgjerrig når jeg går i slike gater, på hvordan planløsningen er. Ekte Bergenshus rett bak Bryggen! | 4 soverom | 3 etasjer | Nytt tak i 2020 | FINN eiendom Anonymkode: 30331...769 Det er jo ikke fint Anonymkode: 02342...a1c
enkefru Skrevet 17. juni #11809 Skrevet 17. juni (endret) AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tenk å få bo i ei sånn gate: Bergen så klart ❤️ Flott å kunne få se hvordan det ser ut inni en av disse husene. Jeg er alltid nysgjerrig når jeg går i slike gater, på hvordan planløsningen er. Ekte Bergenshus rett bak Bryggen! | 4 soverom | 3 etasjer | Nytt tak i 2020 | FINN eiendom Anonymkode: 30331...769 Jeg arvet et sånt hus en gang (i et mer hvitt smau), sammen med mine søsken og jeg skulle så gjerne ha beholdt det, men ingen av oss har tilhørighet til Bergen (foruten den slektningen). Det var kjempekoselig, men smalt med 1-2 rom i hver etasje og trappen opp til øverste etg var rene hønsestigen, men ... et fantastisk hus 😍 Endret 17. juni av enkefru 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #11810 Skrevet 17. juni Supertramp89 skrev (15 minutter siden): Synes dette er så fint, føler det er mye for pengene. Mulig det er beliggenheten? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=431357825 Nydelig! Ja, helt enig angående pris 🤔 Sikkert mye trafikk på den veien som ligger i nærheten. Tenk, da denne villaen ble bygget for ca hundre år siden, var det mest folk med hest og vogn som brukte den veien. 🥰 Anonymkode: 30331...769 1
sofie777 Skrevet 17. juni #11811 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tenk å få bo i ei sånn gate: Bergen så klart ❤️ Flott å kunne få se hvordan det ser ut inni en av disse husene. Jeg er alltid nysgjerrig når jeg går i slike gater, på hvordan planløsningen er. Ekte Bergenshus rett bak Bryggen! | 4 soverom | 3 etasjer | Nytt tak i 2020 | FINN eiendom Anonymkode: 30331...769 Er fra Bergen, men har ikke fartet i disse gatene, bare tilsvarende lenger inne. På dette bildet ville jeg endret vinduene i det gule huset om jeg fikk gjort det. Det er stygge 70-talls-vinduer!! Alle de andre vinduene jeg kan se, er riktige nok for dette nabolaget 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni #11812 Skrevet 17. juni Supertramp89 skrev (29 minutter siden): Synes dette er så fint, føler det er mye for pengene. Mulig det er beliggenheten? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=431357825 Torp er ikke stedet å bo i Fredrikstad altså. Anonymkode: 42e49...875 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #11813 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tenk å få bo i ei sånn gate: Bergen så klart ❤️ Flott å kunne få se hvordan det ser ut inni en av disse husene. Jeg er alltid nysgjerrig når jeg går i slike gater, på hvordan planløsningen er. Ekte Bergenshus rett bak Bryggen! | 4 soverom | 3 etasjer | Nytt tak i 2020 | FINN eiendom Anonymkode: 30331...769 Fantastisk! Og til «halv pris» i forhold til Oslo 😥😥 Anonymkode: 3c893...4d3 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni #11814 Skrevet 17. juni Hoppetaujenta skrev (På 22.2.2011 den 11.24): Får håpe at de styrer unna shabby-chic-stilen der i alle fall, etter som den er på vei ut nå. På tide syns jeg. Har ikke den vært ut i minst 10 år da? 😅😅😅 eller 15… Anonymkode: 6770d...430 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #11815 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke den vært ut i minst 10 år da? 😅😅😅 eller 15… Anonymkode: 6770d...430 Oj så ikke at du skrev det i 2011 🙈🙈 Anonymkode: 6770d...430
Hoppetaujenta Skrevet 18. juni Forfatter #11816 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Oj så ikke at du skrev det i 2011 🙈🙈 Anonymkode: 6770d...430 Tiden går fort når man har det gøy. 1
enkefru Skrevet 18. juni #11817 Skrevet 18. juni (endret) enkefru skrev (18 timer siden): Jeg arvet et sånt hus en gang (i et mer hvitt smau), sammen med mine søsken og jeg skulle så gjerne ha beholdt det, men ingen av oss har tilhørighet til Bergen (foruten den slektningen). Det var kjempekoselig, men smalt med 1-2 rom i hver etasje og trappen opp til øverste etg var rene hønsestigen, men ... et fantastisk hus 😍 Vi solgte i 2011/-12 Her er annonsen fra det ble solgt igjen i -23, var litt freshet opp ja Uansett et herlig lite hus som jeg ofte tenker på og skulle ønske jeg kunne beholdt Bergen sentrum | Sjarmerende Bergenshus like ved Fløibanen | Idyllisk og rolig område | Oppussingsobjekt | Balkong | FINN eiendom Endret 18. juni av enkefru 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #11818 Skrevet 18. juni enkefru skrev (1 time siden): Vi solgte i 2011/-12 Her er annonsen fra det ble solgt igjen i -23, var litt freshet opp ja Uansett et herlig lite hus som jeg ofte tenker på og skulle ønske jeg kunne beholdt Bergen sentrum | Sjarmerende Bergenshus like ved Fløibanen | Idyllisk og rolig område | Oppussingsobjekt | Balkong | FINN eiendom Et skikkelig søtnos-hus 😍 Skjønner godt du fremdeles tenker på det, enkefru ❤️ Anonymkode: 30331...769 1
Miss Meilir Skrevet 18. juni #11819 Skrevet 18. juni Fritidsbolig med fjordutsikt ytterst på Nesoddtangen I Ca. 4,2 mål fordelt på 3 eiendommer, inkl. ubebygd boligeiendom | FINN eiendom Hytte fra 1899, med dragestil-fasade. Kult! 1 2
enkefru Skrevet 18. juni #11820 Skrevet 18. juni Enda en nydelig eiendom…. 🤩 Usikker på om den er delt her tidligere https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=462722024 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå