Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
enkefru skrev (4 timer siden):

Enda en nydelig eiendom…. 🤩 Usikker på om den er delt her tidligere 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=462722024

Jeg klikket meg faktisk inn her nå, for å skrive om akkurat den flotte gamle villaen 🙂 Det var et kjempekoselig hus med litt av en beliggenhet! Steinkast fra sjøen. Har personlig ingen lyst til å bo på en øy hvor man er avhengig av en bro for å komme seg til "ting og tang" som lege, jobb, utvalg av butikker av alle slag osv. men de er utrolig populære, de husene på disse øyene (Malmøya, Ormøya og Ulvøya).

Jeg er ikke lommekjent på øyene der, men Malmøya (som dette huset ligger på) har broforbindelse til Ormøya. Ved siden av ligger Ulvøya (ikke broforbindelse til Ormøya eller Malmøya) og der ligger det en Joker butikk. Kioskpriser på matvarer. Fra Ulvøya går det også en bro til inn til fastlandet, rett ut på Mosseveien (E18).

32 000 millioner for dette huset (bygget 1917) er mest pga tomten er så svær. 3.3 mål på en øy rett utenfor Oslo sentrum i Oslofjorden.... Det var sjarmerende inni, det skal sies. Men som sagt, jeg liker å bo i gangavstand fra et lite utvalg butikker og slikt, ikke være avhengig av buss eller bil for det.

Dette blir enten drømmehjemmet for noen, eller en utbygger snapper opp eiendommen, river huset og smeller opp tre-fire nye hus der ute og tjener millioner på å selge dem... Er det i det hele tatt lov å bygge mer hus på disse øyene? Det er strenge regler for strandsonene i alle fall, men kanskje også for hustettheten der ute?

Her er huset fra 1917. Koselig. De visste å bygge det fint og i koselig stil i gamle dager.

024_ca539efe-f6cd-4a96-a91d-30c803d92bf7

Endret av Million
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mildt sagt overpriset 

Anonymkode: 02342...a1c

Nja, direktørboligen på Kampen ble vel solgt for tilsvarende pris? Den var kanskje hakket stiligere da.

Anonymkode: 3c893...4d3

• Liker 1
Skrevet

https://www.finn.no/467282584

Spennende bolig. Særlig spennende å lese om alle tilpasningene leietaker har gjort uten å informere eier (i salgsoppgaven). Lukter litt trøbbel her for nye eier.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
DenEnesteMannenHer skrev (5 timer siden):

https://www.finn.no/467282584

Spennende bolig. Særlig spennende å lese om alle tilpasningene leietaker har gjort uten å informere eier (i salgsoppgaven). Lukter litt trøbbel her for nye eier.

Spenstig lesning!

Anonymkode: 8f428...f50

AnonymBruker
Skrevet
Miss Meilir skrev (1 time siden):

Vakre Kjerringøy 🥰 

En litt annerledes fasade på hovedhuset. (Det ble bygget i 2020.)

Spektakulær eiendom med bolig oppført i 2020 - Låve med festlokale, naust ved sjøen - 1354 mål tomt - Privat strand | FINN eiendom

image.thumb.png.ac243f6cdd50e355e66608ebc8d9d70d.png

Wow for noen omgivelser! Wow for noen flotte bygg! Og stilen innendørs? GUD GI MEG STYRKE 😅

• Liker 5
Skrevet

Stilen inni var ikke menneskevennlig og ikke hyggelig. Omgivelsene var derimot ren magi.

:rodmer: Jeg tar sjøbua, takk. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Miss Meilir skrev (12 timer siden):

Vakre Kjerringøy 🥰 

En litt annerledes fasade på hovedhuset. (Det ble bygget i 2020.)

Spektakulær eiendom med bolig oppført i 2020 - Låve med festlokale, naust ved sjøen - 1354 mål tomt - Privat strand | FINN eiendom

image.thumb.png.ac243f6cdd50e355e66608ebc8d9d70d.png

Fantastisk beliggenhet mtp vakkert landskap!

Men for meg som er byjente og ikke vant med sånne fjell og fjellsider... jeg hadde vært livredd for snøskred nedover fjellsiden mot huset under de snørike nordnorske vintrene.

De som innredet det huset var SKIKKELIG glad i grått, den mest depressive fargen man kan få... Entreen var grå, dørene var grå, stua var grå, kjøkkenet var grått, til og med vaskerommet var grått. ALT er grått!

Men ja, flott landskap. Men hvor er nærmeste butikk, nærmeste by, nærmeste kjøpesenter? Må man kjøre bil en halv dag?

GRÅTT vaskerom:

913_76be1b99-f8b0-4321-9128-eb4499e9854d

Endret av Million
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

Fantastisk beliggenhet! Men for meg som er byjente og ikke vant med sånne fjell og fjellsider... jeg hadde vært livredd for snøskred nedover fjellsiden mot huset under de snørike nordnorske vintrene.

De som innredet det huset var SKIKKELIG glad i grått, den mest depressive fargen man kan få...

Men ja, flott landskap. Men hvor er nærmeste butikk, nærmeste kjøpesenter? Må man kjøre bil en halv dag?

10 minutter i bil til Coop Prix. På en dårlig dag er det samme det tar for meg å gå til butikken i Oslo sentrum.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

10 minutter i bil til Coop Prix. På en dårlig dag er det samme det tar for meg å gå til butikken i Oslo sentrum.

Godt det da. Puh. Men ingenting slikt var markert på kartet, så man kunne jo få inntrykk av at det var så langt unna som bare det.

• Liker 1
Skrevet
Million skrev (52 minutter siden):

De som innredet det huset var SKIKKELIG glad i grått, den mest depressive fargen man kan få... Entreen var grå, dørene var grå, stua var grå, kjøkkenet var grått, til og med vaskerommet var grått. ALT er grått!

GRÅTT vaskerom:

913_76be1b99-f8b0-4321-9128-eb4499e9854d

Jeg reagerte også på det. Hvorfor er grått blitt en farge ganske mange velger? Jeg ser det i diverse boligannonser. Det er en farge jeg ikke vil ha hjemme hos meg. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg elsker grått og sort. Huset over her kunne jeg glatt bodd i fargemessig hvis det hadde hatt en annen lokasjon men jeg er ikke så glad i fjell. 

Vet ikke hvorfor jeg liker de fargene men jeg føler meg rolig og stresser ned så fort jeg får de rundt meg. Kanskje jeg burde bodd i en hule eller noe 😅

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
minienthe skrev (35 minutter siden):

Jeg elsker grått og sort. Huset over her kunne jeg glatt bodd i fargemessig hvis det hadde hatt en annen lokasjon men jeg er ikke så glad i fjell. 

Vet ikke hvorfor jeg liker de fargene men jeg føler meg rolig og stresser ned så fort jeg får de rundt meg. Kanskje jeg burde bodd i en hule eller noe 😅

🥰 dette svaret skal jeg huske på når jeg sukker over de grå husene / interiørene i annonsene. Likte veldig godt det med hule-kommentaren.

:blomst:

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Ved første øyekast ser jeg en perle av en moderne "hytte" ved sjøen. 

Men, jeg stusser voldsomt på valget av den åpne løsningen fra kjøkken og rett inn på soverom og til badekaret.. Hvorfor helt åpent? 

Denne eiendommen hat så utrolig mange flotte kvaliteter, men for meg er det ubegripelig at de ikke har satt opp vegg og dør mellom kjøkken/oppholdsrom og hovedsoverom. Jeg ville også hatt vegg og dør til badekaret. Eller, antageligvis droppa badekar og brukt arealet annerledes. Her hadde jeg nemlig bada i sjøen, ikke i kar. I mine øyne er også gangen utenfor bad og dusjrom bortkastet areal. Jeg ville heller laget et romsligere bad. Veldig dårlig arealutnyttelse i mine øyne.

Utvendig solskjerming vil også være nødvendig, og sikkert veldig fordyrende med denne glassfasaden (som jeg for øvrig elsker!)

https://www.finn.no/464272578

Screenshot_20260622_111135.thumb.jpg.78f7ff9eb0ba670bfac002b22f05e827.jpg

Screenshot_20260622_110821.thumb.jpg.757e329672a5da506ac1cdae1d322316.jpgScreenshot_20260622_110801.thumb.jpg.67946363f22b0f8bc2ccdf567b145153.jpg

Endret av Stjertmeis
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Stjertmeis skrev (19 minutter siden):

Men, jeg stusser voldsomt på valget av den åpne løsningen fra kjøkken og rett inn på soverom og til badekaret.. Hvorfor helt åpent? 

Denne eiendommen hat så utrolig mange flotte kvaliteter, men for meg er det ubegripelig at de ikke har satt opp vegg og dør mellom kjøkken/oppholdsrom og hovedsoverom. Jeg ville også hatt vegg og dør til badekaret. Eller, antageligvis droppa badekar og brukt arealet annerledes. Her hadde jeg nemlig bada i sjøen, ikke i kar. I mine øyne er også gangen utenfor bad og dusjrom bortkastet areal. Jeg ville heller laget et romsligere bad. Veldig dårlig arealutnyttelse i mine øyne.

Utvendig solskjerming vil også være nødvendig, og sikkert veldig fordyrende med denne glassfasaden (som jeg for øvrig elsker!)

Screenshot_20260622_110821.thumb.jpg.757e329672a5da506ac1cdae1d322316.jpgScreenshot_20260622_110801.thumb.jpg.67946363f22b0f8bc2ccdf567b145153.jpg

«Hotellfølelse» 🤣 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

«Hotellfølelse» 🤣 

Ja, kanskje det er den de er ute etter 😅 

Ser nå at det er enda mer jeg stusser over.  For å komme til soverommet i u.etg, så er det egen inngang nede. Den er forbundet med hovedetasjen med utvendig trapp opp til terassen. Meget spesielt!

Det ser også ut som det er denne trappa opp til terassen som er hovedinngangen? Den eneste andre inngangen er nemlig rett inn til badekaret (se plantegning over hovedetasjen i mitt forrige innlegg).

Hvem har tegna denna hytta?

Screenshot_20260622_114707.thumb.jpg.ebaf09634d6bdd53a3fc1124cc201e9a.jpg

Endret av Stjertmeis
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Stjertmeis skrev (39 minutter siden):

Dette huset passer fint for ekshibisjonister 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...