Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Auri skrev (1 time siden):

Dette er et fantastisk eksempel på hvordan lage et moderne kjøkken i en eldre bygning og bevare sjelen! (ref hageby-villaen med høyglans ikea). Det er veldig tydelig et moderne kjøkken, men de matte frontene, den nydelige grønnfargen, farmhouse-vasken og komfyren som gir assosiasjoner til en eldre gass-komfyr gjør at sjelen av huset er ivaretatt. Samtidig har man et praktisk og pent kjøkken. 

Dette er mitt - hentet fra annonsen. Faktisk et IKEA-kjøkken. Syns de traff bra med den, de som satte det opp. Vinduet er forøvrig ikke originalt, da huset var nytt var det et inngangsparti e.l. i bakgården. Tipper døren inn i huset var der det står.

Screenshot2026-08-04at21-50-51530_1c9c8f98-7d7e-4c94-bd7e-32c9bbb95aa2.avif(AVIF-bilde16001065piksler).thumb.png.1bf05a6f14b913d3478dc8b183d15db5.png

Endret av knooters
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (På 1.8.2026 den 19.44):

Jøss...sist solgt for 10 år siden i 2016 for 28 millioner. Og nå, bare ti år senere, er prisen økt til 60 millioner? Hva i alle dager kan forsvare en prisøkning på 32 millioner kroner på bare ti år???

Grådige folk. Ikke var den noe hjemmekoselig eller trivelig heller. Og hva tenkte de på, som laget en trapp uten rekkverk på noen side? Om man snubler går man jo på hodet ned trappen og kan knekke nakken. Har ikke lest takstrapporten, men manglende rekkverk/håndløpere er det normalt fratrekk for.

Farlig trapp:

514_ed6a0150-a5f6-47d2-9891-852f10704b6d

For en trapp! Jeg elsker den!

Anonymkode: 4a0c3...7d1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For en trapp! Jeg elsker den!

Anonymkode: 4a0c3...7d1

Ja, trappen er elegant og fin å se på, men altså ikke trygg. Jeg setter sikkerhet først.

• Liker 2
Skrevet

Noen som drar kjensel på denne boligen? Har ikke den vært i denne tråden før? Huset på Nordstrand som har underjordisk tunnel fra huset og bort til garasjen? Er visst ikke solgt ennå. Tror den har ligget ute siden i fjor, noe som kan tyde på at det er anmerkninger på tilstandsrapporten som ikke er særlig bra. Slike hvite klassiske hus på Nordstrand er populære og pleier å gå unna. Mulig den var priset en del høyere før. Det husker jeg ikke, men jeg husker altså huset. Men det kan være at jeg bare så det og ikke la det ut her eller at noen andre la det ut i tråden her.

352_6769425f-5b69-4a7d-9ed9-e02253bf0e7d

Tunnelen fra huset til garasjen:

352_bff444f1-4d7e-4c33-ae0c-7a6a3a02ebf9

• Liker 2
Skrevet

Jeg la merke til denne på Finn isted og tenkte på deg @Million, siden du er glad i det området (virker det som) 😅

• Liker 1
Skrevet
enkefru skrev (1 minutt siden):

Jeg la merke til denne på Finn isted og tenkte på deg @Million, siden du er glad i det området (virker det som) 😅

Det stemmer nok bra, det :) Hadde jeg hatt de millionene som trengs for å kjøpe seg noe der, hadde jeg slått til! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vakkert gammelt hus, stor hage med frukttrær, nydelig utsikt, singel på gårdsplassen, mini-stabbur, hellelagt uteplass, steintrapp med smijernsrekkverk, garasje, peis og vedovn, synlige takbjelker. Ja, også malt panel og kort vei til sjøen. ✔️✔️✔️

🤩 

Sjarmerende småbruk på over 40 mål. Stor garasje fra 2006, brygge på ca. 17 meter, strandlinje, | FINN eiendom

Anonymkode: 30331...769

• Liker 2
Skrevet

En til som "got away". Dette var vel det første huset jeg virkelig hadde lyst på der nede.

Stranda til Strand hotell er også ordentlig fin, så for en som liker badestrender er det en fin plass å bo. Men, den ligger jo veldig i le for åsen og mister sola veldig tidlig har jeg sett når jeg har vært i området i ettertid.

Nå er jo inventar og fargevalg noe en kan endre, men jeg syns den har attitude og identitet - på en god måte. Veldig hyttestemning på bildene, bare at det er ens eget hjem. Den nye eieren malte den forøvrig omtrent helt hvit innvendig før de leide den ut... "look how they massacred my boy!"

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=370616663

• Liker 1
Skrevet (endret)

En gammel enebolig bygget i 1888, beliggende på Ljan i Nordstrand bydel, Oslo. 

Her er det historisk sus i veggene. Som mange gamle hus på den tiden har huset fått et navn; Villa Sjaaheim. Det er stort, hele 353 kvadrat.

Ikke uten sjarm, absolutt, men jeg hadde ikke klart å bo i så "gamle omgivelser". For å ødelegge den og modernisere den innvendig, fjerne 150 år gammelt mørkt treverk og panel og vegger... det går ikke! Man må bevare sånn historie for ettertiden. Og da bør sånne hus bli kjøpt av de som vil og ønsker å bo med de gamle, originale innredningene.  Noe har jo blitt modernisert etter byggeåret selvsagt. Det finnes vannklosetter her, altså avløp og bad med innlagt vann. Men de ser ut til å være 50 år gamle. Kjøkkenet er kanskje fra 1980 tallet?

Det er egentlig ganske fantastisk at huset har overlevd så mange år uten modernisering som har ødelagt originale trapper, vegger og tak. Ikke bare det, tomten er stor, 2 hele mål, og har overlevd og motstått salg av tomt i form av oppdeling og utstykking og fortetting med nye boliger kloss inntil seg. To mål på Nordstrand er MYE!

Prisen de skal ha for herligheten? 37.500.000. Trettisju millioner og vel så det for et 150 år gammelt hus... men så har vi tomten da, med så mye potensial for mer inntjening...

193_a91a392f-b394-4ded-a4fc-02f5596b088c

Endret av Million
fjernet et ord
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

.

Endret av sofie777
Skrevet
Anonym123123123 skrev (1 time siden):

Million skrev (1 time siden):

Her er det historisk sus i veggene. Som mange gamle hus på den tiden har huset fått et navn; Villa Sjaaheim. Det er stort, hele 353 kvadrat.

Ikke uten sjarm, absolutt, men jeg hadde ikke klart å bo i så "gamle omgivelser". For å ødelegge den og modernisere den innvendig, fjerne 150 år gammelt mørkt treverk og panel og vegger og tak... det går ikke. Man må bevare sånn historie for ettertiden. Og da bør sånne hus bli kjøpt av de som vil og ønsker å bo med de gamle, originale innredningene.  Noe har jo blitt modernisert etter byggeåret selvsagt. Det finnes vannklosetter her, altså avløp og bad med innlagt vann. Men de ser ut til å være 50 år gamle. Kjøkkenet er kanskje fra 1980 tallet?

Det er egentlig ganske fantastisk at huset har overlevd så mange år uten modernisering som har ødelagt originale trapper, vegger og tak. Ikke bare det, tomten er stor, 2 hele mål, og har overlevd og motstått salg av tomt i form av oppdeling og utstykking og fortetting med nye boliger kloss inntil seg. To mål på Nordstrand er MYE!

Prisen de skal ha for herligheten? 37.500.000. Trettisju millioner og vel så det for et 150 år gammelt hus... men så har vi tomten da, med så mye potensial for mer inntjening...

35 minutter mellom, men det tok vel den tiden å skrive stykket (uten at det er et problem, altså, bare påpeker at det samme huset ble lagt ut nesten samtidig)

• Liker 1
Skrevet (endret)
sofie777 skrev (7 minutter siden):

35 minutter mellom, men det tok vel den tiden å skrive stykket (uten at det er et problem, altså, bare påpeker at det samme huset ble lagt ut nesten samtidig)

Ja, sånt skjer, uten at det gjør noenting. Det er vel ingen høytidelig tråd dette :) 

@enkefru har nettopp lagt ut link til et hus som også er lagt ut før (av meg, mener jeg å huske) men det gjør ikke noe. Det er åpenbart ikke solgt selv om det har ligget ute lenge nå, og da begynner jeg å lure på hvorfor. Men jeg er ikke nysgjerrig nok til å orke og pløye gjennom hele takstrapporten og alle vedlegg for å finne ut hvorfor et så fint hus har blitt stående usolgt så lenge 😛  Men ja, jeg lurer jo på hva som er i veien med det siden ingen vil ha det.

Endret av Million
  • Liker 6
Skrevet
Anonym123123123 skrev (1 time siden):

Million skrev (1 time siden):

Ikke uten sjarm, absolutt, men jeg hadde ikke klart å bo i så "gamle omgivelser". For å ødelegge den og modernisere den innvendig, fjerne 150 år gammelt mørkt treverk og panel og vegger og tak... det går ikke. Man må bevare sånn historie for ettertiden. Og da bør sånne hus bli kjøpt av de som vil og ønsker å bo med de gamle, originale innredningene.  Noe har jo blitt modernisert etter byggeåret selvsagt. Det finnes vannklosetter her, altså avløp og bad med innlagt vann. Men de ser ut til å være 50 år gamle. Kjøkkenet er kanskje fra 1980 tallet?

Erre mulig?? Denne tror jeg jeg må lagre rett og slett. Altså Finn-annonsen. Så kan jeg når som helst gå inn og se på dette utrolige hjemmet 🤩

Jeg digger det!! Er helt klart på topp fem av alle hus jeg noen gang har sett på på Finn. 

• Liker 2
Skrevet
Miss Meilir skrev (17 minutter siden):

Erre mulig?? Denne tror jeg jeg må lagre rett og slett. Altså Finn-annonsen. Så kan jeg når som helst gå inn og se på dette utrolige hjemmet 🤩

Jeg digger det!! Er helt klart på topp fem av alle hus jeg noen gang har sett på på Finn. 

Du er åpenbart en sånn person som burde få eie et sånt hus! :) Regner med du hadde latt alle originale deler få bestå og ikke falle for fristelsen til å smøre hvitmaling over alt, som f.eks det originale mørke veggpanelet på bilde 21 og utover, det som tidligere skal ha vært "herresalongen", står det (altså et rom der selskapets herrer trakk seg tilbake etter middag og tok seg en sigar eller pipe, antar jeg) 

Tenk om vegger kunne snakke...!

Det hadde også vært interessant å få sett de originale takene i huset. Mange av takene er senket for å sette inn innfelte lys-spoter og noe som ser ut som ventilasjon.

• Hjerte 3
Skrevet
Million skrev (2 timer siden):

Du er åpenbart en sånn person som burde få eie et sånt hus! :) Regner med du hadde latt alle originale deler få bestå og ikke falle for fristelsen til å smøre hvitmaling over alt, som f.eks det originale mørke veggpanelet på bilde 21 og utover, det som tidligere skal ha vært "herresalongen", står det (altså et rom der selskapets herrer trakk seg tilbake etter middag og tok seg en sigar eller pipe, antar jeg) 

Tenk om vegger kunne snakke...!

Det hadde også vært interessant å få sett de originale takene i huset. Mange av takene er senket for å sette inn innfelte lys-spoter og noe som ser ut som ventilasjon.

❤️ Du har helt rett (ikke noen endring fra meg, nei). Ja, tenk å kunne få eie noe sånt...

Og jeg tenkte også på det med om vegger kunne snakke 🥹

Og på takene (de originale), og på herresalongen som jeg også tenker sikkert var røkeværelset i sin tid.  

Jeg har vondt av de som må selge dette 😞 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Million skrev (8 timer siden):

Ikke uten sjarm, absolutt, men jeg hadde ikke klart å bo i så "gamle omgivelser". For å ødelegge den og modernisere den innvendig, fjerne 150 år gammelt mørkt treverk og panel og vegger... det går ikke! Man må bevare sånn historie for ettertiden. Og da bør sånne hus bli kjøpt av de som vil og ønsker å bo med de gamle, originale innredningene.  Noe har jo blitt modernisert etter byggeåret selvsagt. Det finnes vannklosetter her, altså avløp og bad med innlagt vann. Men de ser ut til å være 50 år gamle. Kjøkkenet er kanskje fra 1980 tallet?

Det der er jo noe! Men jeg syns ikke de får toppkarakter for å bevare husets sjel. Pianoet er jo helt mismatch, hva de tenkte med der må fåglarna vite. Pluss for tapeten i stua, noe sånt jeg leter etter selv. Lim & Handtryck har, men det koster jo en nyre, en lever og litt til. Litt modernisering må en jo alltid ha, bad var ikke noe en normalt sett hadde inne i 1888. Mon tro hva de rommene var tenkt brukt til i husets spede begynnelse... mitt bad var opprinnelig klædekammer :) Det lille toalettet under trappen her var helt sikkert bare et kott i sin tid.

Her er pianoet jeg tok meg bryet med å sette hjemme hos meg - noe sånt hadde funket mye bedre i den villaen og. (minus for det ekstra lyset, men det fjerner jeg når pianoet skal settes på sin endelige plass)

Screenshot2026-08-09at00-56-14VakkertpianokanikkestemmesFINN-torget.thumb.png.db96cae07c5ba1bdd20a360d07540565.png

Endret av knooters
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...