Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kattugla skrev (3 timer siden):

Villa Solhaug

En fin gammel villa med masse sjel (vil jeg tro!)

Nommen, den var jo søt! Privat som selger og ikke via megler?

Lagret den. Skulle det ramle ned en million her, er det greit å ha inspirasjon i banken.

Måtte faktisk sjekke trappa her for å se om det var den samme, men ikke identisk - bare samme stil.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Herskapelig, vakker patrisiervilla på et høydedrag|Fantastisk utsikt| Basseng og lysthus| Solrikt|Garasje til 6 biler| | FINN eiendom

Jeg trenger et sted å parkere mine 6 biler. 😉 Neida. Men denne har garasjeplass til det antallet biler.

Anonymkode: 30331...769

Den er vel nylig satt ned i pris denne her, med 14 mill ja… Han Høyer-eieren som selger.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/exit-villaen-raser-i-pris/85023143

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Herskapelig, vakker patrisiervilla på et høydedrag|Fantastisk utsikt| Basseng og lysthus| Solrikt|Garasje til 6 biler| | FINN eiendom

Jeg trenger et sted å parkere mine 6 biler. 😉 Neida. Men denne har garasjeplass til det antallet biler.

Mon tro hvordan den var tenkt brukt da den var ny. Om det var bare en boenhet, eller om den alltid har vært delt opp i leiligheter/hybler.

AnonymBruker
Skrevet
knooters skrev (6 minutter siden):

Mon tro hvordan den var tenkt brukt da den var ny. Om det var bare en boenhet, eller om den alltid har vært delt opp i leiligheter/hybler.

Nå har jeg ikke finlest hvor hyblene befinner seg, men i 1913 måtte de jo ha tjenere. Kanskje de har gjenbrukt rommene hvor tjenestefolket bodde? 🤔 Bare en tanke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Nå har jeg ikke finlest hvor hyblene befinner seg, men i 1913 måtte de jo ha tjenere. Kanskje de har gjenbrukt rommene hvor tjenestefolket bodde? 🤔 Bare en tanke.

Det var sånn det var her (vil jeg tro). Tjenestepikene bodde i sokkelen, adskilt fra resten av huset. Ikke at mitt er av DET kaliberet, men det var tjenestepiker her en gang i tiden ifølge folketellingene.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
knooters skrev (11 minutter siden):

Det var sånn det var her (vil jeg tro). Tjenestepikene bodde i sokkelen, adskilt fra resten av huset. Ikke at mitt er av DET kaliberet, men det var tjenestepiker her en gang i tiden ifølge folketellingene.

Ja, det var mange som jobbet som tjenestefolk på den tiden, både i byer og på landet. Etter konfirmasjonen måtte de ut i tjeneste de fleste. På gårder (og ganske små gårdsbruk også), hadde  de tjenestepike og dreng og kanskje en gårdsgutt. Serien om Emil er et godt eksempel. Beklager OT, men det er en spennende del av vår historie 😊

AnonymBruker
Skrevet
enkefru skrev (9 minutter siden):

Hvorfor det? En helt vanlig leilighet det der vel….? 

uff, den leiligheten var skikkelig fæl. 🙈 

Anonymkode: b26b4...f5c

• Liker 1
Skrevet

Dette var det beste med leiligheten. Litt for mørk for min smak (sier jeg som har mørkeblå vegger på stue og soverom...), men det meste her kan fikses med litt maling

image.png.e04231ee60d6f07798eae2282f569aff.png

• Liker 1
Skrevet

Elsker den grå leiligheten jeg. Måtte fjernet den røde (?) fargen i gangen og den blåaktige på hovedsoverommet men den grå... Elsk 🧡

• Liker 2
Skrevet (endret)
Anonym123123123 skrev (På 26.8.2026 den 14.16):

Denne har blitt forsøkt solgt i lang tid også. Er nok fargevalgene og en uheldig førsteetasje som gjør jobben vanskelig for boliger av denne typen på Torshov går egentlig som varmt hvetebrød.

Sjarmerende og flott 5-roms over to plan i klassisk Torshovgård | Stukkatur og rosett | 3 soverom | Utleiemulighet | FINN eiendom

Endret av DenEnesteMannenHer
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
DenEnesteMannenHer skrev (3 timer siden):

Denne leiligheten "ser ut" som Lilli Bendriss, hvis det gir mening 😄

Joda, men hun har mye mere eksplosive farger, bling og dingeldangel. ;) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...