Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Denne trenger TLC :klem3:   (Oslo: Gamkebyen/Ekeberg)

Verneverdig bolig med sjelden sjarm - omfattende oppussingsbehov og stort potensial | FINN eiendom

image.thumb.png.03e0eb82eabcc458134de62bb6bdc957.png

Fint å få se bilder innefra også. Jeg lurer alltid på hvordan det ser ut inni sånne bygninger. Og så kan man drømme litt om hvordan det så ut når det var nytt og fint ❤️ 

Anonymkode: 30331...769

*Gamlebyen / Ekeberg

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (På 10.8.2026 den 9.38):

I Oslo er det et område mellom Grünerløkka og Carl Berners plass som heter Rodeløkka, og det er kjent for sitt gamle trehusbebygde strøk. Sjarmerende små gater.

Det dukket opp et hus til salgs der i våres, i Langgata 45. 312 kvadrat. Og nå ser jeg det igjen på Finn, det ble visst ikke solgt i våres.

Bildene fra hagen er tatt før alt løvet på busker etc er sprunget ut, så det er nok tidlig på våren. Huset er fra slutten av 1800-tallet (1895) har energimerking i stil med det (G, den dårligste).

Jeg vet at selve huset hadde jeg likt å bo i pga sjarmen og strøket, om jeg nå først skulle bodd midt nede i byen, så sentralt. Men... en kikk på Google Maps viser at huset er bare skilt med en hekk og et gjerde fra en barnehages uteareal... Skrik og skrål, rop og grining dagen lang. Ikke mye ro og fred å få i sin egen hage da, om man er naboen? Kanskje dette er årsaken til at den ikke er solgt. Folk orker ikke tanken på all støyen fra en hel barnehage?

23.5 millioner for å bo ved siden av en barnehage?

Det er rett til høyre i bildet her, på andre siden av hekken man ser, at barnehagen ligger:

942_a7763916-a423-4bd6-a83b-405e5e8463fe

Ja, den fine tomta (til sentralt i Oslo å være), også ligger huset klistra til fortauet på to av sidene. For meg er det et enda større aber enn barnehagen.

Anonymkode: 06c20...ad8

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja, den fine tomta (til sentralt i Oslo å være), også ligger huset klistra til fortauet på to av sidene. For meg er det et enda større aber enn barnehagen.

Kan ikke si meg uenig i den. Folk som går forbi på fortauene kan ikke bare glane inn vinduene døgnet rundt, de kan kødde og banke på glasset når de går forbi også. Mange som syns sånt er morsomt å plage folk med (folk vil helst ikke bo i første etg i gamle bygårder pga dette, innsyn og at folk kommer til vinduer når de passerer på fortauene)

Beliggenheten til huset er altså både dårlig og god. Dårlig pga fortau og barnehage, og god pga det er på Rodeløkka, et veldig populært område sentralt.

Endret av Million
omformulerte en setning
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Miss Meilir skrev (1 time siden):

Kul leilighet med teglsteinsvegg og bjelker, samt peisovn. 😊

Lekker og påkostet toppleilighet over to plan. Gulvflate på 109 kvm. 4 soverom. Koselig balkong. Varmtvann inkl. | FINN eiendom

Den befinner seg i Oslo.

Veldig fin, men igjen…Megleren nevner «utsikt». Hvilken utsikt? Mot naboblokkene. Megleren skriver «rolig». I det området? Tviler virkelig. 

Anonymkode: 02342...a1c

• Liker 2
Skrevet

Villa Skauen på Malmøya er fremdeles til salgs, men de har ikke rikket prisen siden vi ( @enkefru og jeg) skrev om det huset her i tråden i juni. Det koster fremdeles 32 millioner for det gamle huset, VILLA SKAUEN.

enkefru skrev (På 18.6.2026 den 16.21):

Enda en nydelig eiendom…. 🤩 Usikker på om den er delt her tidligere 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=462722024

Million skrev (På 18.6.2026 den 20.25):

Jeg klikket meg faktisk inn her nå, for å skrive om akkurat den flotte gamle villaen 🙂 Det var et kjempekoselig hus med litt av en beliggenhet! Steinkast fra sjøen. Har personlig ingen lyst til å bo på en øy hvor man er avhengig av en bro for å komme seg til "ting og tang" som lege, jobb, utvalg av butikker av alle slag osv. men de er utrolig populære, de husene på disse øyene (Malmøya, Ormøya og Ulvøya).

Jeg er ikke lommekjent på øyene der, men Malmøya (som dette huset ligger på) har broforbindelse til Ormøya. Ved siden av ligger Ulvøya (ikke broforbindelse til Ormøya eller Malmøya) og der ligger det en Joker butikk. Kioskpriser på matvarer. Fra Ulvøya går det også en bro til inn til fastlandet, rett ut på Mosseveien (E18).

32 000 millioner for dette huset (bygget 1917) er mest pga tomten er så svær. 3.3 mål på en øy rett utenfor Oslo sentrum i Oslofjorden.... Det var sjarmerende inni, det skal sies. Men som sagt, jeg liker å bo i gangavstand fra et lite utvalg butikker og slikt, ikke være avhengig av buss eller bil for det.

Dette blir enten drømmehjemmet for noen, eller en utbygger snapper opp eiendommen, river huset og smeller opp tre-fire nye hus der ute og tjener millioner på å selge dem... Er det i det hele tatt lov å bygge mer hus på disse øyene? Det er strenge regler for strandsonene i alle fall, men kanskje også for hustettheten der ute?

Her er huset fra 1917. Koselig. De visste å bygge det fint og i koselig stil i gamle dager.

024_ca539efe-f6cd-4a96-a91d-30c803d92bf7

!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

LEILIGHET I NYBYGG

Hva synes folket om denne stuen da? Alt du ser her på øverste bilde er det som er stuen. Det er nærmest en alkove med to store vinduer bare. Hvor skal tv-en stå? Såvidt plass til en sofa og et bord.

Lenger bort i rommet (allrom) er det avsatt plass til spisestuebord, og så kjøkkenet da.

Totalt er leiligheten på 112 kvadrat, så altså ikke noen småttis. Men likevel ble det altså knapt rom for stue å oppholde seg i. Man må trykke seg sammen i den alkoven.

Beliggenheten er på Sæter på Nordstrand, og prisen er 20.250.000 kr. NYbygg, ferdigstilt i år.

Hva synes folk?

859_19936006-c466-47ef-8aed-7140e3cd4b9f

Plantegning over leiligheten, der man ser hva som egentlig er avsatt til stue:

859_dc1efc06-016f-46c3-befb-77bb2ff8fb5a

Endret av Million
glemte linken
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (21 minutter siden):

LEILIGHET I NYBYGG

Hva synes folket om denne stuen da? Alt du ser her på øverste bilde er det som er stuen. Det er nærmest en alkove med to store vinduer bare. Hvor skal tv-en stå? Såvidt plass til en sofa og et bord.

Lenger bort i rommet (allrom) er det avsatt plass til spisestuebord, og så kjøkkenet da.

Totalt er leiligheten på 112 kvadrat, så altså ikke noen småttis. Men likevel ble det altså knapt rom for stue å oppholde seg i. Man må trykke seg sammen i den alkoven.

Beliggenheten er på Sæter på Nordstrand, og prisen er 20.250.000 kr. NYbygg, ferdigstilt i år.

Hva synes folk?

Jeg synes det er dumt å kalle leilighet i 2.etasje for «utsiktsleilighet». 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er dumt å kalle leilighet i 2.etasje for «utsiktsleilighet». 

Sant nok. Men de gjør det vel fordi det fra balkongen er såkalt "fjordgløtt" eller "fjordglimt" i det fjerne. Oslofjorden ligger der, synlig. Da kaller meglerne det "utsiktsleilighet" eller "-bolig".

Trikkeskinnene går forøvrig i spytteavstand fra balkongen. Rett nedenfor.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (20 minutter siden):

Sant nok. Men de gjør det vel fordi det fra balkongen er såkalt "fjordgløtt" eller "fjordglimt" i det fjerne. Oslofjorden ligger der, synlig. Da kaller meglerne det "utsiktsleilighet" eller "-bolig".

Trikkeskinnene går forøvrig i spytteavstand fra balkongen. Rett nedenfor.

Kanskje det er det de mener! Utsikt mot trikkeskinner 😁 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (56 minutter siden):

LEILIGHET I NYBYGG

Hva synes folk?

Jeg synes at de som har tegnet dette ikke er praktisk anlagt i det hele tatt (rister på hodet). En kan jo plassere spisestuebordet der sofa og salongbord er nå: altså bytte om på møblenes plassering. MEN da må man sitte med ryggen til utsikten (om tv plasseres på veggen og sofaen blir vendt mot tven)... Og dessuten vil jo spisestue-møblene skygge for utsikten. Men en får riktig god utsikt når man spiser, da, hahaha 😄 

Apropos utsikt, så har jeg ikke noe å klage på den som er i denne leiligheten. # ikke bortskjemt med utsikt

Skrevet (endret)

Nydelig eiendom i Asker. Burde selvsagt vært strandtomt, men da hadde vel prisen vært det dobbelte....?
Påbygget virker å være av ferdighustypen, og lite sjarmerende, men koblet på den gamle delen, går det jo på et vis.. Synes også det var litt for moderne stil i enkelte rom, mens andre er bevart i rett tidsånd 

Sjelden anledning på Landøya - En omfattende påkostet, historisk villa med rett til båtplass og sjøbod på Yachtværftet. | FINN eiendom

Endret av enkefru
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
enkefru skrev (1 time siden):

Nydelig eiendom i Asker. Burde selvsagt vært strandtomt, men da hadde vel prisen vært det dobbelte....?
Påbygget virker å være av ferdighustypen, og lite sjarmerende, men koblet på den gamle delen, går det jo på et vis.. Synes også det var litt for moderne stil i enkelte rom, mens andre er bevart i rett tidsånd 

Sjelden anledning på Landøya - En omfattende påkostet, historisk villa med rett til båtplass og sjøbod på Yachtværftet. | FINN eiendom

Fantastisk 😍

• Liker 2
Skrevet
enkefru skrev (15 timer siden):

Den var skikkelig fin og koselig, ja. Stemning over sånne gamle historiske bygg og steder.

Særlig godt likte jeg kjøkkenet. Plassbygd av snekker. Det synes også. Skikkelig flott.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
knooters skrev (På 9.8.2026 den 1.06):

Det der er jo noe! Men jeg syns ikke de får toppkarakter for å bevare husets sjel. Pianoet er jo helt mismatch, hva de tenkte med der må fåglarna vite. Pluss for tapeten i stua, noe sånt jeg leter etter selv. Lim & Handtryck har, men det koster jo en nyre, en lever og litt til. Litt modernisering må en jo alltid ha, bad var ikke noe en normalt sett hadde inne i 1888. Mon tro hva de rommene var tenkt brukt til i husets spede begynnelse... mitt bad var opprinnelig klædekammer :) Det lille toalettet under trappen her var helt sikkert bare et kott i sin tid.

Her er pianoet jeg tok meg bryet med å sette hjemme hos meg - noe sånt hadde funket mye bedre i den villaen og. (minus for det ekstra lyset, men det fjerner jeg når pianoet skal settes på sin endelige plass)

Screenshot2026-08-09at00-56-14VakkertpianokanikkestemmesFINN-torget.thumb.png.db96cae07c5ba1bdd20a360d07540565.png

Wow, den var fin!! Spiller du piano? Det ligner veldig på et piano jeg vokste opp med. 😮 Foreldrene mine fikk det av besteforeldrene mine, de solgte det relativt kjapt da jeg sluttet på piano-timer. 🥲 snufs snufs. Litt synd, skulle gjerne hatt det, om så bare til pynt. 🙈 Staselig møbel. ❤️ 

Anonymkode: 67f57...589

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.8.2026 den 14.17):

Viktigste først: jeg elsker denne tråden! Mye pga dine (og andres) supergode bidrag. Takk! 

Dette huset går jeg forbi innimellom. Har (unnskyld, eiere) aldri likt hvordan det tar seg ut i gatebildet. Altfor dystert og industrielt etter min smak. Kjente det nesten ikke igjen i denne annonsen, for jeg syns det ser finere ut i bildene. Veldig fint område, da 🙂

Men ja, innvendig må det farger til!

Hiver meg på denne - elsker å se på hus/leiligheter derfor er denne tråden gull - og takk til alle de som legger ut / svarer 

Glads vei er jo er jo en veldig fin gate hvis man er intr. i hus med utsikt - og bra område ellers. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Det er egentlig helt sykt at den norske stat skal ha så mye penger bare fordi folk flytter på seg, og bytter bolig!?

Det er selvsagt den såkalte dokumentavgiften jeg snakker om. Det virket greit nok i "gamle dager" da det satt ansatte og behandlet og brukte tid på disse dokumentene under og etter at en bolig hadde skiftet eiere og genererte noe papirarbeid. Men i dag skjer alt dette via data, og få hender er involvert ifht før. Likevel er dokumentavgiften en urimelig stor andel av det en ny boligeier må inkludere i sitt budsjett og punge ut med til staten.

Ta for eksempel denne luksusboligen på Nordstrand, nybygg, kun to år gammel, selges for 43 millioner. Til denne prisen må kjøper legge til en god sum, for da skal staten ha OVER EN MILLION i dok.avg.i tillegg!? Det er helt sykt. Hvorfor skal de inkassere så mye bare fordi noen kjøper seg et nytt hjem? Er dette en særnorsk avgift, eller er det sånn i mange i-land?

Denne boligen ligger på den siden som ofte har veldig god fjordutsikt over Oslofjorden, men akkurat litt for langt inn på sletta til å få full utsikt. Adressen er Florabakken. Det er en parallellgate til en av de dyreste gateadressene i Oslo, som er Solveien. Dette vises nok litt i prisen.

Huset har et lite utendørs svømmebasseng også, selv om jeg tviler på at man får tatt mer enn 2-3 svømmetak før man er over på andre siden.

Totalt 354 kvadrat, så det er et stort hus. De har "Praktikantdel". Det er sannsynligvis unger i huset, da de har trampoline i hagen. Men jeg flirer litt av at de har vist frem bare sin knallrøde, to-seters sportsbil i garasjebildet i annonsen... ikke noen familievennlig bil man kan kjøre rundt med barnesete og henter i barnehagen i. Den bilen ble nok gjemt vekk for anledningen. 

576_46711a92-4e66-4522-a14a-d3777b307acd

Lekkert og smekkert nytt kjøkken

576_fda43fd0-a8fe-423c-aff9-ef884d3779e5

Garasjen m/bilheis må også vises frem i salgsannnosen. Og "ooppsann, der sto jo sportsbilen min! Jaja. Helt tilfeldig".

576_c4032a1f-4513-4791-a2ba-4be0f4ad3ae5

Endret av Million
  • Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...